Tänä aamuna palvelut jälleen toimi. Eli jos teillä vastaavanlaista pitempää toimimattomuutta, niin soitto huoltoon josta he ottaa yhteyttä maahantuontiin ja sitten tehdään jotain temppuja palvelimen päässä omalle tunnukselle.salonaho kirjoitti: ↑31 Loka 2019, 13:57Soittelin huoltoon ja sieltä sanoivat että tällainen ongelma on tyypillisesti ratkennut sillä, että ovat tehneet jonkinlaisen resetoinnin palvelimen päässä. Tämä tehdään maahantuojan toimesta. Pitäisi viikon sisään olla tehty. Saas nähdä korjaantuuko. Se on kyllä sanottava, että vaikka tykkään todella paljon autosta, niin nämä digipalvelut toimivat huonosti. ConnectedDrive on hidas ja epäluotettava ollut jatkuvasti. Toivottavasti panostavat tähän ja saataisiin nämä digipalvelut samaan tasoon kuin auto muuten.salonaho kirjoitti: ↑30 Loka 2019, 12:32 Minulla lakkasi toimimasta etäpalvelut. Eli ilmastoi heti/latausprofiilien asettaminen ei enää sitten millään onnistu. Nyt kun kelit kylmenee olisi niille tarvetta. Oletteko törmänneet samaan tai keksineet ratkaisua. Ja ei ole loppunut joku palvelu joka tämän mahdollistaisi. Kaikki palvelut up and running tilausmielessä.
530e kokemuksia ja keskustelua
2kk vanha 530e Msport Xdrive uudella akulla ja ongelmia on ollut.. 1. Ajotietokone alkoi valittamaan, että jarrunesteet vaihtamatta 2001 lähtien. 2. Etäkommennot eivät enää toimi.. 3. Spotify app häipyi auton valikoista ja ei siis enää toimi (selvittelin tätä ja spotify app kuulemma poistuu maahaantuojan mukaan, saattaa tulla myöhemmin BMW storeen, maksullinen??) 4. Bensakulutus kova kun akku loppuu (yli 10l menee, keskikulutukseksi näyttää 5.2 l mutta noin puolet ajosta on ollut sähköllä) 5. pitkien ja lyhyiden valojen välissä iso ihmeellinen tumma, sinertävä varjo..
Tuo yleensä tarkoittaa, että luovutushuolto on jäänyt jälleenmyyjältä tekemättä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
1. on ongelma joka vaivaa kaikkia uusia bemuja, ainakin G20 alueella näitä riittääbmwdriver kirjoitti: ↑05 Marras 2019, 15:07 2kk vanha 530e Msport Xdrive uudella akulla ja ongelmia on ollut.. 1. Ajotietokone alkoi valittamaan, että jarrunesteet vaihtamatta 2001 lähtien. 2. Etäkommennot eivät enää toimi.. 3. Spotify app häipyi auton valikoista ja ei siis enää toimi (selvittelin tätä ja spotify app kuulemma poistuu maahaantuojan mukaan, saattaa tulla myöhemmin BMW storeen, maksullinen??) 4. Bensakulutus kova kun akku loppuu (yli 10l menee, keskikulutukseksi näyttää 5.2 l mutta noin puolet ajosta on ollut sähköllä) 5. pitkien ja lyhyiden valojen välissä iso ihmeellinen tumma, sinertävä varjo..
4. Lyhyessä ajossa joka vaatii lämmitystä, niin liikkeelle lähtiessä kulutus helposti yli 10 litraa aluksi. Tietysti xdrive kuluttaa joka tapauksessa enemmän kuin takaveto 530e, jota nyt on aika mahdotonta saada yli 8 litraa kuluttamaan pitkällä matkalla. Joten Xdrive varmaan litran enemmän, mutta tuskin kahta?
5. tunnettu "ominaisuus" vakiovarusteisissa ajovaloissa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Takavetoinen 530e ottaa helposti yli 10l / 100km hetken aikaa, kun akku on tyhjä. Ainakin minulla se ilmeisesti lataa n. 1km verran sähköä bensalla, jonka jälkeen kulutus putoaa huomattavasti.
Käytin autoa huollossa...
1. Ajotietokone alkoi uudestaan valittamaan samaa viikon huollon jälkeen..
2. Etäkommennot toimii.. ainakin toistaiseksi..
4. Akun tavoitelataustaso oli kuulemma 80%.. Wetterillä laittoivat lataustason pienemmäksi.. Huomasin, että kyseinen asetus vaikuttaa pelkästään "sport modeen". Bensakulutus edelleen kova.. Tuntuu, että akunlataus bensalla ei lopu kuten yllä mainittiin, että n 1km jälkeen loppuu..
5. pitkien ja lyhyiden valojen välissä iso ihmeellinen tumma, sinertävä varjo - kuulemma ominaisuus
1. Ajotietokone alkoi uudestaan valittamaan samaa viikon huollon jälkeen..
2. Etäkommennot toimii.. ainakin toistaiseksi..
4. Akun tavoitelataustaso oli kuulemma 80%.. Wetterillä laittoivat lataustason pienemmäksi.. Huomasin, että kyseinen asetus vaikuttaa pelkästään "sport modeen". Bensakulutus edelleen kova.. Tuntuu, että akunlataus bensalla ei lopu kuten yllä mainittiin, että n 1km jälkeen loppuu..
5. pitkien ja lyhyiden valojen välissä iso ihmeellinen tumma, sinertävä varjo - kuulemma ominaisuus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Kävinpä kokeilemassa uutta 530e:tä tässä kun alkoi kiinnostamaan BMW hybriditekniikalla. Nykyinen kulkine on siis F11 520d M-sport alustalla.
530e:n voimalinja vaikutti sulavalta ja ponnekkaalta, tosin enpä ole muita pistokehybridejä kokeillutkaan. Ainakin sähkömoottorit avittavat kulkupuolta, kulutukseen en voi ottaa kantaa koeajon perusteella. Auto tuntuu muutenkin selkeästi hiljaisemmalta kuin oma F11 kaikissa olosuhteissa. Oman auton kulunut 19” rengastus tosin tuskin auttaa vertailussa.
So far so good G30:n kannalta. Muttamutta... :(
kylläpä se Bemarin hybridiakkujen sijoittelu tappaakin ajoilon perusteellisesti!
Motarilla rauhallinen ”pujottelu” / kääntelyt tuovat selkeästi esiin takapainoisuuden ja painopisteen korkeuden. Taka-akseli tuntuu tulevan omia, leveämpiä linjojaan huojahdellen perässä ja tulee mieleen että tässä autossa ajonvakautus ei ole turha varuste tiukan paikan tullen.
En tiedä paljonko kitkarenkaat vaikuttivat asiaan, tuskin ainakaan parantavasti, mutta talvella pitää kumminkin talvirenkailla ajaa.
Auto oli xDrive, jonka voisi kuvitella olevan painonjakaumaltaan aavistuksen tasapainoisemman kuin takatuupparin.
Ei tuo homma nyt vakuuttanut vannoutunutta bemaristia hyppäämään hybridiaikaan.
Latausjohtojen päivittäinen vetely tuskin sykähdyttää sekään, kun lämmitysroikan käyttökään ei sitä tee (tekisi).
Väistämättä hybrideihin ja täyssähköön (ja vetyyn yms.) tässä matkalla ennen pitkää ollaan, mutta tällä hetkellä taidan jatkaa nokivasaralinjalla.
530e:n voimalinja vaikutti sulavalta ja ponnekkaalta, tosin enpä ole muita pistokehybridejä kokeillutkaan. Ainakin sähkömoottorit avittavat kulkupuolta, kulutukseen en voi ottaa kantaa koeajon perusteella. Auto tuntuu muutenkin selkeästi hiljaisemmalta kuin oma F11 kaikissa olosuhteissa. Oman auton kulunut 19” rengastus tosin tuskin auttaa vertailussa.
So far so good G30:n kannalta. Muttamutta... :(
kylläpä se Bemarin hybridiakkujen sijoittelu tappaakin ajoilon perusteellisesti!
Motarilla rauhallinen ”pujottelu” / kääntelyt tuovat selkeästi esiin takapainoisuuden ja painopisteen korkeuden. Taka-akseli tuntuu tulevan omia, leveämpiä linjojaan huojahdellen perässä ja tulee mieleen että tässä autossa ajonvakautus ei ole turha varuste tiukan paikan tullen.
En tiedä paljonko kitkarenkaat vaikuttivat asiaan, tuskin ainakaan parantavasti, mutta talvella pitää kumminkin talvirenkailla ajaa.
Auto oli xDrive, jonka voisi kuvitella olevan painonjakaumaltaan aavistuksen tasapainoisemman kuin takatuupparin.
Ei tuo homma nyt vakuuttanut vannoutunutta bemaristia hyppäämään hybridiaikaan.
Latausjohtojen päivittäinen vetely tuskin sykähdyttää sekään, kun lämmitysroikan käyttökään ei sitä tee (tekisi).
Väistämättä hybrideihin ja täyssähköön (ja vetyyn yms.) tässä matkalla ennen pitkää ollaan, mutta tällä hetkellä taidan jatkaa nokivasaralinjalla.
Tarkistitko rengaspaineet varsinkin taka-akselilta?Jacce1971 kirjoitti: ↑13 Marras 2019, 23:10...kylläpä se Bemarin hybridiakkujen sijoittelu tappaakin ajoilon perusteellisesti!
Motarilla rauhallinen ”pujottelu” / kääntelyt tuovat selkeästi esiin takapainoisuuden ja painopisteen korkeuden. Taka-akseli tuntuu tulevan omia, leveämpiä linjojaan huojahdellen perässä ja tulee mieleen että tässä autossa ajonvakautus ei ole turha varuste tiukan paikan tullen.
En tiedä paljonko kitkarenkaat vaikuttivat asiaan, tuskin ainakaan parantavasti, mutta talvella pitää kumminkin talvirenkailla ajaa.
Auto oli xDrive, jonka voisi kuvitella olevan painonjakaumaltaan aavistuksen tasapainoisemman kuin takatuupparin.
...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Se sun oma F11 ei nyt juuri kevyempi ole kuin tuo 530ex, joten siinä mielessä syyttäisin ensimmäisenä renkaita ja toisena 530e mallin vakioalustaa. Olen todennut että lähes 300 kg kevyempi G30 520d taittuu suunnan vaihdoksiin paljon paremmin kuin 530e, mutta en ole huomannut että ero korostuisi juuri taka-akselilla, vaikka mun 530e on takaveto.Jacce1971 kirjoitti: ↑13 Marras 2019, 23:10 Kävinpä kokeilemassa uutta 530e:tä tässä kun alkoi kiinnostamaan BMW hybriditekniikalla.
...
kylläpä se Bemarin hybridiakkujen sijoittelu tappaakin ajoilon perusteellisesti!
Motarilla rauhallinen ”pujottelu” / kääntelyt tuovat selkeästi esiin takapainoisuuden ja painopisteen korkeuden. Taka-akseli tuntuu tulevan omia, leveämpiä linjojaan huojahdellen perässä ja tulee mieleen että tässä autossa ajonvakautus ei ole turha varuste tiukan paikan tullen.
En tiedä paljonko kitkarenkaat vaikuttivat asiaan, tuskin ainakaan parantavasti, mutta talvella pitää kumminkin talvirenkailla ajaa.
Auto oli xDrive, jonka voisi kuvitella olevan painonjakaumaltaan aavistuksen tasapainoisemman kuin takatuupparin.
Ja tällä viikolla sattumoisin totesin, että vaikka uusilla kitkoilla pitoa on enemmän, niin auton käytös kiihdytyksessä ja jarrutuksessa oli huomattavasti "tiukempi" kuluneilla run-flat nastoilla.
Onko joku joskus saanut 530e:n menemään suoraan maantiellä, jos on niin millä rengaspaineilla?Havis kirjoitti: ↑14 Marras 2019, 06:02Tarkistitko rengaspaineet varsinkin taka-akselilta?Jacce1971 kirjoitti: ↑13 Marras 2019, 23:10...kylläpä se Bemarin hybridiakkujen sijoittelu tappaakin ajoilon perusteellisesti!
Motarilla rauhallinen ”pujottelu” / kääntelyt tuovat selkeästi esiin takapainoisuuden ja painopisteen korkeuden. Taka-akseli tuntuu tulevan omia, leveämpiä linjojaan huojahdellen perässä ja tulee mieleen että tässä autossa ajonvakautus ei ole turha varuste tiukan paikan tullen.
En tiedä paljonko kitkarenkaat vaikuttivat asiaan, tuskin ainakaan parantavasti, mutta talvella pitää kumminkin talvirenkailla ajaa.
Auto oli xDrive, jonka voisi kuvitella olevan painonjakaumaltaan aavistuksen tasapainoisemman kuin takatuupparin.
...
Kuulostaa tutulta, samoilla renkailla päädyin paineisiin 2.8 edessä ja 3.0 takana.
Nyt nastoilla (245/45R18 Goodyear UltraGrip Ice Arctic) ei tahdo löytyä sopivia paineita millään.
En tarkistanut, vajaan puolen tunnin koeajolla. Olettaisin, että ovat kunnossa koejoautossa, mutta voihan ne tosin olla pielessäkin.
Tohdin epäillä, että paineilla kuitenkaan tuota asiaa kovin merkittävästi muutetaan.
Ei toki ole tuo F11 kevyt sekään, mutta painonjakaumaltaan se on erilainen.lnaukkar kirjoitti: ↑14 Marras 2019, 08:17
Se sun oma F11 ei nyt juuri kevyempi ole kuin tuo 530ex, joten siinä mielessä syyttäisin ensimmäisenä renkaita ja toisena 530e mallin vakioalustaa. Olen todennut että lähes 300 kg kevyempi G30 520d taittuu suunnan vaihdoksiin paljon paremmin kuin 530e, mutta en ole huomannut että ero korostuisi juuri taka-akselilla, vaikka mun 530e on takaveto.
En ole 530e:n lisäksi ajanut muilla G30:lla kuin M550iX:llä vuosi sitten. Se kyllä tuntui jämerältä.
Mulla ei ole ikinä ollut autoa (niitä on aika monta) jossa rengaspaineet vaikuttaa ajettavuuteen niin paljon kuin nykyisessä 530e:ssä.
Tähän mennessä en ole saanut kunnollista käsitystä mistä se johtuu, ehkä rakenteellinen ominaisuus tai sitten jossain on ylimääräistä klappia?
Tuota on yritetty monellakin Bemarilla, suoraan ajamista nimittäin. Ei ole Bemarin suurimpia vahvuuksia.
Oma E39 aikoinaan oli kovin huono menemään suoraan, eikä F11:kään loista tällä osa-alueella, on toki parempi.
Sitä vastoin mielestäni E39:ssä oli mukavan tunnokas ohjaus muutoin, kuten E60/61:ssäkin, F10/11 taas tunnottomampi. G30 on ohjaustunnossa jonkin verran etevämpi kuin äffäläinen, mutta ei sekään E39/60-61 hydrauliikkatehostetun veroinen.
En tiedä kuinka paljon sähkötehostuksella on tekemistä ohjaustunnon kanssa vs. että Bemari on vain päättänyt muuttaa toteutusta sen perusteella, että levottomuudesta on tullut riittävästi palautetta vuosien varrella.
Olen kyllä ajanut tunnokkailla sähkötehostetuillakin autoilla, mutta niissä ei ole ollut ns. oikeaa merkkiä keulalla...
Mutta rengaspaineista sen verran, että olen itse ehkä "vanhasta muistista" usein ajanut liian pienillä paineilla. Johtunee siitä, että ajoura on alkanut aikoina, jolloin autot saattoivat painaa jopa alle tonnin.
Nyttemmin on olen nostanut rengaspaineet n. 3 bariin, joskus ylikin, eikä ole liian paljon ainakaan sen perusteella, että renkaat alkaisivat kulumaan keskeltä enemmän kuin reunoilta. Painaahaan autotkin 2 tonnia nykyisin. Eikä ole 3 baaria heikentänyt muutenkaan ajamisen iloa.
G30 530e on 110kg painavampi kuin 520dA. Painojakaumaspeksiä en löytänyt, mutta oletetaan että lisäpainosta kaikki ei ole edes takana. Eli vähemmän kuin kaksi aikuista takapenkillä tai tavaratila täynnä mökille mennessä, tämä ei voi kovin paljoa ajo-ominaisuuksia muuttaa. Huomattavasti suuremman eron ajotuntumaan tekee urheilullinen jousitus ja/tai urheilullinen rengastus vs perusalusta. Tai ne väärät rengaspaineet.
Ei luulisi, mutta ikävältä se Lastwechselreaktion tuntui. Myyjä kertoi akkujen painavan 200 kg..Wonderi kirjoitti: ↑14 Marras 2019, 13:36 G30 530e on 110kg painavampi kuin 520dA. Painojakaumaspeksiä en löytänyt, mutta oletetaan että lisäpainosta kaikki ei ole edes takana. Eli vähemmän kuin kaksi aikuista takapenkillä tai tavaratila täynnä mökille mennessä, tämä ei voi kovin paljoa ajo-ominaisuuksia muuttaa. Huomattavasti suuremman eron ajotuntumaan tekee urheilullinen jousitus ja/tai urheilullinen rengastus vs perusalusta. Tai ne väärät rengaspaineet.
Painonjakauma näyttäisi olevan kohtuullinen 47% / 53%
Painonjakauma ei sinänsä kerro kaikkea. Mitä enemmän kokonaispainosta löytyy etu- ja taka-akseleiden välistä, sen parempi. Vielä kun paino olisi matalalle sijoitettu (BMW:n perusprinsiippi polttomoottorin sijoittamisen kanssa kautta aikojen. Bemarihan on keskimoottoriauto. )
G30:ea ei ilmeisesti ole suunniteltu hybridiksi alunperin, niin ne akut löytyy (ainakin tavaratilan muodon perusteella) sitten taka-akselin päältä ja siitä taaksepäin (kaiketi), vrt. esim. hybridi-Volvon akkujen "kardaanitunnelisijoitus".
Muistaakseni tuo ajamani 530e oli sportti-alustalla, joka myyjän mukaan on jäykempi kuin perusalusta, muttei yhtä matala kuin normi M-jousitus.
Ajotuntuma on tietenkin varsin henkilökohtainen käsite, mutta mielestäni auton painopiste (tai paremminkin painon sijoittelu) ja sen myötä auton kyky reagoida suunnanmuutoksiin on se perusjuttu ajotuntumassa. Jousituksilla ja rengastuksilla voi sitten hienosäätää sitä kuinka lujaa autolla voi päästellä mutkaan lähtemättä tangentin suuntaan jollain tyylillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
530e:ssä akusto on takapenkkien alla. Polttoainetankki on siirretty taka-akselin päälle ja se vie tilaa tavaratilasta.Jacce1971 kirjoitti: ↑14 Marras 2019, 15:41
G30:ea ei ilmeisesti ole suunniteltu hybridiksi alunperin, niin ne akut löytyy (ainakin tavaratilan muodon perusteella) sitten taka-akselin päältä ja siitä taaksepäin (kaiketi), vrt. esim. hybridi-Volvon akkujen "kardaanitunnelisijoitus".
Muistaakseni tuo ajamani 530e oli sportti-alustalla, joka myyjän mukaan on jäykempi kuin perusalusta, muttei yhtä matala kuin normi M-jousitus.
Ja alustasta, 530e malliin ei ole saatavilla mitään muuta kuin vakio ja adaptiivinen alusta. Vitosessa ei ole mitään "sport-alustaa" eikä m-sport alustaa tuohon plugariin saa ollenkaan. Sport line -varustelu ei muuta vitosen alustaa millään tavalla.
Myyjien faktat on valitettavasti välillä vain sinne päin eikä tarkkaa totuutta.