No ei ole tullut siellä kätösiä pideltyä.
Ainakin kun puhelimen sieltä ottaa, niin en ole siellä kylmää havainnut.
Laittaessa se on aina viileä, luonnollisesti.
Olisipa seiskan tapaan tuo keskikyynärnojakin lämmitettävä...samoin ovenkahvan tuki.
G30 viat ja ominaisuudet
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Joo ei oo kyllä ilmastoinnin automatiikka tän auton vahvimpia puolia. Joku kyllä hohkaa kylmää, johtuuko se sitten itse automatiikasta vai mistä nii en tiä Ens viikolla huolto ja kun tästä jo etukäteen kyselin nii eipä osattu enää sanoa mitään. Keväällä ajettu viimmeisin softa. kaikki pitäis olla ok marmorin mukaan. Sen olen huomannut että jos ajaa pitkään putkeen esim 100-200km niin alkaa lämmetä ja vedon tunne hävitä.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Itsellä tehnyt pari kertaa saman, käytin silloin huollossa ja päivittivät softan. Ei ole sen jälkeen oirehtinut.suosusi kirjoitti: ↑03 Joulu 2019, 17:31 Hei, g31 520d xdrive touring vm 2018. Kesällä vaihdettu etusäleikön ohjainlaite, kun meni koko ajan auki ja kiinni parkissakin. Lisäksi korjattu peräänajovaroitusjärjestelmää, koska vilkutteli punaista autoa näytöllä vaikka ei autoja edessä ollenkaan. Tänään teki sitten sen ikävimmän tempun. Ajelin maantietä 60 km/h kuiva keli ei autoja edessä eikä ONNEKSI takana. Nopee piippaus ja jarrut lukkoon. MIetin että jos olisin ollut esim perus ruuhkassa olisi varma ketjukolari ollut kyseessä. Taitaa mennä bemari vaihtoon lopullisesti, onneksi tuon järjestelmän saa ilmeisesti deaktivoitua kokonaa?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
https://www.motor-talk.de/forum/eindrin ... tml?page=1
Olisko tos jotain samaa mitä täälä on ihmetelty kylmävuodoista. Mulla ei toi saksa taitu mut mitä ny kääntäjällä jotain ymmärsi tosta.
Olisko tos jotain samaa mitä täälä on ihmetelty kylmävuodoista. Mulla ei toi saksa taitu mut mitä ny kääntäjällä jotain ymmärsi tosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Nii, saku pitää lämpönä 21 astetta ja valittaa kylmää. Mitäs jos laittais pari astetta lisää. Itselläkin oli f10:ssä 21 , mutta nyt g30:ssä 22 tai 23.BMW e90 kirjoitti: ↑05 Joulu 2019, 18:51 https://www.motor-talk.de/forum/eindrin ... tml?page=1
Olisko tos jotain samaa mitä täälä on ihmetelty kylmävuodoista. Mulla ei toi saksa taitu mut mitä ny kääntäjällä jotain ymmärsi tosta.
Onko ihmiset ihan oikeasti noin avuttomia.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Jos sulla on talossa ulko-ovi auki, korjaatko tilanteen laittamalla lämmitystä isommalle?bemul13 kirjoitti: ↑05 Joulu 2019, 21:46Nii, saku pitää lämpönä 21 astetta ja valittaa kylmää. Mitäs jos laittais pari astetta lisää. Itselläkin oli f10:ssä 21 , mutta nyt g30:ssä 22 tai 23.BMW e90 kirjoitti: ↑05 Joulu 2019, 18:51 https://www.motor-talk.de/forum/eindrin ... tml?page=1
Olisko tos jotain samaa mitä täälä on ihmetelty kylmävuodoista. Mulla ei toi saksa taitu mut mitä ny kääntäjällä jotain ymmärsi tosta.
Onko ihmiset ihan oikeasti noin avuttomia.
Ei tuo se ongelma ole, vaan epävakaa toimivuus ja jonkinlainen kylmävuoto. Välillä pitää olla 21, välillä 24. Automaattisennon tehtävä olisi pitää lämpötila vakaana. Myös jaloille ei suurella osalla puhalla tarpeeksi. Nyt päivitetty kaksi kertaa, ja toimii hieman paremmin, mutta silti epävakaa. Välillä tuli kuuma jo 19,5 asteessa, mutta enää ei tarvi ruuvata 23-24 asteeseen.
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Juurikin näin niin kuin luziano kirjoitti. Mulla eka lämpenee hyvin mutta 10-15min jälkeen haalenee ja tulee vedon tunne. Sitten jos ajaa oikein pitkään 2 tuntia esimerkiksi niin alkaa tulemaan suorastaan kuuma. Eli epävakaa on. Koska muuten luziano sulla tehty viimmeisin päivitys? Mulla viimme keväänä. Olis ens viikolla huolto mutta aikaa varatessani väittivät että ei tohon mitään uutta oo.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Reilu kuukausi sitten oli 25tkm huolto, sanoivat että päivitettiin. Valitin ettei mikään muuttunut, ja päivitettiin viime maanantaina.BMW e90 kirjoitti: ↑06 Joulu 2019, 20:27 Juurikin näin niin kuin luziano kirjoitti. Mulla eka lämpenee hyvin mutta 10-15min jälkeen haalenee ja tulee vedon tunne. Sitten jos ajaa oikein pitkään 2 tuntia esimerkiksi niin alkaa tulemaan suorastaan kuuma. Eli epävakaa on. Koska muuten luziano sulla tehty viimmeisin päivitys? Mulla viimme keväänä. Olis ens viikolla huolto mutta aikaa varatessani väittivät että ei tohon mitään uutta oo.
X3 30e M-Sport 2022
Jotain suunitteluvikaa noissa automaatti ilmastoinneissa on pakko olla. Minulla kaikissa omistamissani bemareissa käytös on ollut epävakaata. Tyypillisesti matka ajossa alkuun mukava lämpötila kylmenee ja pitää säätää asteita lisää , minkä jälkeen on hetken päätä liian kuuma. Kun pysähtyy kahvitauolle ja jatkaa ajoa taukoa edeltävillä asetuksilla , pukkaa talvella aivan liian kuumaa ja kesällä liian kylmää. Pidemmällä matkalla puhaltaa myös jaloille liian kuumaa , jos lämpötilaa pitää muuten sopivana. Käytännössä lämpötilan säätöä joutuu jatkuvasti sahaamaan edestakaisin. En ole tuota koskaan yrittänyt saada paremmaksi , koska ilmiö on entuudestaan tuttu kaikista ajamistani yksilöistä mallista riippumatta , ja olen päätellyt , että ei ne vaan osaa tehdä vakaasti toimivaa ilmastointia näihin.
Kyllä ne ennen osasi... Eihän ongelma ole siinä, että keskisuuttimet on suunnattu alaspäin ja matkustamon lämpötilasensori (onko se yhä säätöpaneelin etulevyssä?) sekoaa siihen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Keskisuuttimet kiinni talven ajaksi, niin laseille tulee enemmän virtausta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Mun tapauksessa ei ainakaan tuosta johdu, suuttimet ovat kiinni. Mutta hyvä pointti tuo.
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
En kyllä ymmärrä miksi keskisuuttimet pitäisi laittaa kiinni talveksi. Tästä on väitelty täällä paljon aikaisemminkin mutta edelleenkin minun mielestä yksi typerimmistä keksinnöistä on bemarin innovatiivinen 'fiilisrulla' joka ohjaa noiden suuttimien läpi tulevan ilman lämpötilaa riippumatta siitä millaista lämpöä ACC:tä pyydetään. Joo, pitää kuskin freshinä ja virkeänä, my ass! Vanhemmissa tuo oli sentään kätsysti rullana keskellä mutta näissä uusimmissa idriven kautta säädettävä.
E60:ssä se oli valikossa, kun E39 ja F10 oli rullalla, ja nyt taas valikossa. Joka toinen malli rullalla?Antore kirjoitti: ↑07 Joulu 2019, 21:46 En kyllä ymmärrä miksi keskisuuttimet pitäisi laittaa kiinni talveksi. Tästä on väitelty täällä paljon aikaisemminkin mutta edelleenkin minun mielestä yksi typerimmistä keksinnöistä on bemarin innovatiivinen 'fiilisrulla' joka ohjaa noiden suuttimien läpi tulevan ilman lämpötilaa riippumatta siitä millaista lämpöä ACC:tä pyydetään. Joo, pitää kuskin freshinä ja virkeänä, my ass! Vanhemmissa tuo oli sentään kätsysti rullana keskellä mutta näissä uusimmissa idriven kautta säädettävä.
Jätä fiilisrulla keskiasentoon ja unohda koko toiminto. Sopivan lämmintä on, ainakin toisissa Bemarin korimalleissa joissa lämmitysautomatiikka toimii.Antore kirjoitti: ↑07 Joulu 2019, 21:46 En kyllä ymmärrä miksi keskisuuttimet pitäisi laittaa kiinni talveksi. Tästä on väitelty täällä paljon aikaisemminkin mutta edelleenkin minun mielestä yksi typerimmistä keksinnöistä on bemarin innovatiivinen 'fiilisrulla' joka ohjaa noiden suuttimien läpi tulevan ilman lämpötilaa riippumatta siitä millaista lämpöä ACC:tä pyydetään. Joo, pitää kuskin freshinä ja virkeänä, my ass! Vanhemmissa tuo oli sentään kätsysti rullana keskellä mutta näissä uusimmissa idriven kautta säädettävä.