1-sarjan kilpailijat

F40, F44
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Käytiin pikaisesti koeajamassa uusi 1-sarjalainen vanhan F20 tilalle. Ensin toki oli A3 Sportback kiikarissa, mutta se vaikutti todella antiikkiselta :thdw: Vakiona siinä tulee esimerkiksi vain takatutka ja se on pelkästään akustinen.

Sen jälkeen kun hyppäsi uuteen 1 sarjalaiseen niin se tuntui todella uudelta. Myös laatuvaikutelma oli hyvä. Ovet sulkeutuu kuten kunnon bemarissa pitää, eikä kuten mun "uudessa" G31:ssä :lol:

Hinnoittelu on siten että M-Sport Business editionin saa suht. hyvillä varusteilla, toki pikkukoneella mutta automaatilla alta 40k€. Tiedä sitten onko se paljon vai vähän...
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Harmi kun ykkösestä ei ole ladattavaa hybridiä.
Rakensin just äsken mersun sivulla A250e:n ja ruksin varusteita reilusti, niin hinnaksi tuli vaan 45 000€.
Eihän tuolla hinnalla saa mitään uuteen ykköseen..no mopon moottorin lisäksi.
Kuitenkin heppoja yli 200 ja sähkörange max.75km ja vielä latausnopeus vakiona 7,2kwh.
Se taas minkälainen tuo A on auona, en ota kantaa. Ainakin niissä on ihme vikoja, rellun sukua kun on.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kakkosautoksi pyöritelty uutta ykköstä sekä just ladattavaa A-mersua. Muita uusia autoja on tippunut pois sitä mukaan kun niitä on koeajettu.

BMW 118iA on ajettu ja huomattu, että varusteilla se menee helposti 45k eur. Tehoa on liian vähän, mutta kaikki muu on kunnossa. Rengasmelu täysin ok kitkarenkailla, mutta nastoilla en itse ajaisi. Puoliso kuulemma ajaisi tuolla sitten juurikin nastoilla, joten mielipiteet vaihtelevat.

Diiseliä ei oteta joten moottorivaihtoehdot 1-sarjan kanssa on vähissä, jos hinnalla on mitään väliä.

MB A 250e on toinen vaihtoehto, sen saan conffattua omaan makuun juuri ja juuri 50k euroon. Autojen suurin ero on ... öö enpäs osaa sanoa. Sisustat näyttää erilaiselle, kumpikin on mun mielestä oikeilla rukseilla aivan loistava. A220 4-matic koeajon perusteella molempien, bemarin ja mersun, polttomoottorivoimalinja on yhtä ärsyttävä. Tietysti tossa mersussa oli enemmän tehoa, mutta näin muuten viiveitä ja vaihdelaatikon ärsytystä riitti. Sähkön kanssa odotan, että mersu vetää huomattavasti pidemmän korren. Rengasmelua mersussa on ihan yhtä paljon.

A 250e puolesta
+ sähköajo 60 kilsaa riittäis lähes koko työmatkaan
+ sähköinen esilämmitys ja -viilennys
+ ratti säätyy sähköllä (kuskikohtaiset muistipaikat)
+ paremmat ajovalot, ajamisen avustimet ja 360 kamerat
- HUDin hinta on kallis, kun vaatii rukseja joista ei ole omaan makuun mitään hyötyä
- "halvalla" saat vain muovipenkit, oikea nahka maksaa julmetusti extraa

BMW 118i puolesta
+ tykkään infotainmentista paljon enemmän
+ ohjaus oli omaan makuun parempi
+ kaikki kabiinissa on tuttua ja turvallista
+ sport istuin tuntuu paremmalta kuin mersun comfort tai sport -penkki (nämä kaksi ovat täysin samat istua paitsi päätuki)

Juuri nyt tarjouksia kysellessäni huomasin, että mersun hinnassa ei näytä olevan tinkivaraa samaan tapaan kuin bemarin hinnassa.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Tuon uuden Golf G8 konfiguraattori näyttää nyt toimivan. Rakensin about vastaavat autot 1-sarjasta ja Golf G8. Hintaero oli yli 10.000e. Ok Bemari on statukseltaan eri luokassa, mutta kymppitonnin ero = 50% extraa. Suurin syy eroon on bemarin mitätön perusvarustelu, kaikki mitä Golfissa on vakiona joutuu bemariin ostamaan kalliisti. 1-sarjan hinnoittelu on peestä, mieluummin ottaisin 3-sarjan karvalakin kuin varustellun 1-sarjan.. ja saan takavedon kaupan päälle :thup:
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Sen verran lisään vielä aikaisempaan koeajoraporttiini, että ajoin myöhemmin ykkösen m-sporttina ja sport linenä perätysten. Ei tarttenut sen jälkeen sport line varustelua edes miettiä, m-sport ohjaus oli omaan makuun niin isosti hauskempi. Ja alustakin meni parempaan suuntaan, vaikka siellä ero on pieni.

Toisaalta ajoin myöhemmin myös A-mersun sitten vielä etuvetona. Useamman koeajon jälkeen bemari vetää pidemmän korren siinä, että tuollainen kaupunki+kehä suhailu on bemarin ykkösellä hauskempaa.

Sitten tuosta Golfista. Oli mulla kans mielessä, varsinkin plug-in hybridinä, mutta hinta ja saatavuus oli tässä vaiheessa vielä mysteeri. Hommasin itse asiassa Golfilla ajavan kaverin laukomaan mielipiteensä tuosta Laakkosen m-sport ykkösestä. Paljon sillä kulmalla, että onko etuveto Golf ihan yhtä hauska auto vai onko tossa bemarissa jotain lisäarvoa. No hän kehui bemarin alustan ja ratin taivaisiin, mutta ei varsinaisesti innostunut ohjauksesta (ei keskitä hitaassa nopeudessa). Haukkui ja haukkoi henkään auton hinnasta :mus:

Takaveto ois tietysti hauskempi ajaa, mutta jos etuveto liikaa haittaa, niin neliveto ruksimaan mars. Kaikki muu tässä uudessa on mennyt eteenpäin edelliseen verraten. Kabiini yllätti ehkä eniten. Rengasmelukin paremmin.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Golfin ongelma ei ole niinkään varustelut tai laadun tunne, vaan konsernin-maahantuojan-korjaamoiden suhtautuminen vikoihin sekä korjaamon asiakaspalvelu. Ensin mä vaihdoin VAG:t pois, poika teki samoin viime keväänä eikä ole jäänyt ikävä noita aikoja. Golf 7 oli kyllä hyvä auto vaikka DSG:n toiminta on täysin perseestä, mutta sen kanssa tulee toimeen ja siihen tottuu, kunhan välillä ei aja toimivalla ja pehmeästi vaihtavalla automaatilla.

Kova kuume oli laittaa ykkönen vaihtoon mutta otin aikalisän, koeajojen jälkeen nykyinen tuntuu edelleen omalta autolta eikä mikään koeajetuista ole saanut kunnolla syttymään. Katsotaan tuleeko Yaris GR:stä fiboja kun aikanaan pääsee testaamaan, on aika hassu kippo speksien perusteella eikä todellakaan ole mikään järkiauto...
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Itselläkin Golfista kokemusta, laadukas peli eikä ongelmia ole ollut huollon kansa. DSG-laatikko on peesta, lähtö on kivinen. Kun testasin kaksoiskytkin 1-sarjaa 118i A, mielestäni lähtö on pehmeämpi mutta ei sitä voi verrata lähellekään 8v -steptroniceja. Eli on otettava 120d xDrive kun laatikko toimii. Bensavehkeisiin tuota ei saa :thdw:
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

No nyt on 1-sarjan hinnat jo kilpailukykyisempiä. Näköjään julkaistu BMW 118i - The 1 edition hinnat, 118i A Sport 34.000€, manuaalina pari tonnia edullisempi, jopa M Sport 'vain' 35.700 automaattina, manuaalina 33.800.

Urheilullinen The 1 Edition, kattavalla Sport varustuksella. Sisältää vakiovarusteiden lisäksi mm.

Anthracite/Grey highlight | Black
LED-sumuvalot
Nahkainen Urheiluohjauspyörä
LED-ajovalot
BMW 17" Kevytmetallivanteet Multi-spoke 549
Pysäkointietäisyyden valvonta (PDC) edessä ja takana
Sisäkoristelista 'Illuminated Berlin'
Vakionopeussäädin
Urheiluistuimet edessä
Valopaketti
Säilytystilapaketti
BMW Individual Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
BMW Live Cockpit Plus (sis. 8,8" kosketusnäyttö, Navigaatiojärjestelmä)
Connected Plus
https://www.bmw.fi/fi/aiheet/tuotteet-t ... anjat.html
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Oma auto oli tänään päivityksessä ja vakaa aikomus oli käydä koeajamassa uusi ykkönen päivityksen valmistumista odotellessa, jos se kuitenkin sytyttäisi seuraavaksi autoksi. Aikani hääräsin auton ympärillä, istuin sisällä, lopuksi luin viereisellä pöydällä olevan TM:än testin ykkösestä. Lopputulos oli ettei tarvii edelleenkään koeajaa ykköstä, missään vaiheessa ei lamppu syttynyt eikä tullut fiilistä että tähän voisin vaihtaa.

Kolmonen on kyllä kiva, paitsi hinnaltaan, mutta jäi kiinnostamaan.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Käytiin tänään koittamassa tuo uutta ykköstä 118ia msport, vertailukohtana oli tällä kertaa uusi st line focus 182hv versiona ja kyllä täytyy sanoa että 6-0 meni bemarille. Ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä. Taitaa mennä auto vaihtoon :mad:

Erittäin epäuskoisena lähdin tuota koejamaan koska etuveto ja dsg, dsg laatikoista kun ei itsellä ole vielä positiivista kokemusta.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Eskaloitukin yllättävän nopeasti tää tilanne
Liitteet
990C39BF-8E62-42B5-A641-E652EA4E6F48.jpeg
990C39BF-8E62-42B5-A641-E652EA4E6F48.jpeg (508.36 KiB) Katsottu 18420 kertaa
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Vastaa Viestiin