Niin ja kilsoja mittarissa on jo 70 00+. Tänään kun kävin kaupoilla, kolme tai neljä stoppia, ihan taajama-ajoa, kun tulin kotiin, olin ajanut 25.8 km ja range näytti vielä 5 km.
Yritin ajaa rauhalisesti...
330e
Ilmeisesti jotain on tehty 2016 -->2018 varrella akun optimointiin tms, koska ero 2016 malliseen on noin suuri. Akun kapasiteetti on kuitenkin sama.
Eilen etätyöpäivän jälkeen hieman tuulettumaan ja testaamaan lämpöisessä (+12- 13astetta), eli perinteinen kesäkeli;)
Tuuli 240 astetta ja 11 solmua (eli joku 5m/s), viereisellä lentoasemalla. Reittilinja kulki niin, että pikkasen oli takatuulta, noin puolet tuosta määrästä, niin ja jos oikein hifistellään, niin reitti oli kohti sisämaata ja ylämäkeä oli noin 40 m karttatietojen perusteella.
Pistin auton lämpenemään ja oottelin jonkun vartin ja baanalle.
Samat asetukset kuin ennenkin, MaxE ja sportti, alla kitkat. AC oli pois, mutta ei siittä olis varmaan mitään lisäkuluja tuossa kelissä tullut. Sisäilma 19, sopiva asetus aurinkoiselle päivälle ilman ACtä.
Reitti kulki taajama-alueella ja Ulvilan läpiajon jälkeen Kokemäenjoen pohjoisrannantietä, niin pitkään kuin sähkösoppaa riittää.
Rajoitukset tuolla tiellä pääsääntöisesti 40-60kmh.
Tulos oli 41.6 kilsaa
Ihan lopussa oli 80 rajoitus, mutta en enää viimeisillä rangeilla kiihdyttänyt, kun aattelin sen 40 km saada rikki. Olis saattanut mennä siltikin. Tuosta puuttui vielä loppurullaus, mikä bensakoneella voi tehä kun tankki on tyhjä eli vapaalla vielä stoppiin saakka.
Suurin vaikutus näillä keväisillä keleillä on se, että saa ajaa mahdollisen tasaista vauhtia. Liikennevaloihin en joutunut pysähtymään, mutta muutamaan risteykseen kylläkin. Jos tasaista 50-60 kymppiä saisi painaa ilman häiriöitä vois päästä 45 kilsaakin.
Tuuli 240 astetta ja 11 solmua (eli joku 5m/s), viereisellä lentoasemalla. Reittilinja kulki niin, että pikkasen oli takatuulta, noin puolet tuosta määrästä, niin ja jos oikein hifistellään, niin reitti oli kohti sisämaata ja ylämäkeä oli noin 40 m karttatietojen perusteella.
Pistin auton lämpenemään ja oottelin jonkun vartin ja baanalle.
Samat asetukset kuin ennenkin, MaxE ja sportti, alla kitkat. AC oli pois, mutta ei siittä olis varmaan mitään lisäkuluja tuossa kelissä tullut. Sisäilma 19, sopiva asetus aurinkoiselle päivälle ilman ACtä.
Reitti kulki taajama-alueella ja Ulvilan läpiajon jälkeen Kokemäenjoen pohjoisrannantietä, niin pitkään kuin sähkösoppaa riittää.
Rajoitukset tuolla tiellä pääsääntöisesti 40-60kmh.
Tulos oli 41.6 kilsaa
Ihan lopussa oli 80 rajoitus, mutta en enää viimeisillä rangeilla kiihdyttänyt, kun aattelin sen 40 km saada rikki. Olis saattanut mennä siltikin. Tuosta puuttui vielä loppurullaus, mikä bensakoneella voi tehä kun tankki on tyhjä eli vapaalla vielä stoppiin saakka.
Suurin vaikutus näillä keväisillä keleillä on se, että saa ajaa mahdollisen tasaista vauhtia. Liikennevaloihin en joutunut pysähtymään, mutta muutamaan risteykseen kylläkin. Jos tasaista 50-60 kymppiä saisi painaa ilman häiriöitä vois päästä 45 kilsaakin.
Itselläni on -17 75tkm ajettu yksilö. Täyteen ladattuna näyttänyt 28km sähköajoa enimmillään. Todellisuus pyörii 20-24km paikkeilla eco pro tilassa ja säästä riippuen pitänyt ac:ta pois päältä. Ostin auton marraskuussa joten vielä en ole päässyt kesäkeleillä testailemaan rangea. Mutta aika merkittävä ero on kyllä tohon käyttäjä 315i:n auton kilsoihin, oisko -18vuoden malliin tullut akustoon jo muutoksia?
Tänään kauppareissuja taajamassa ja 25,8 kilsaa tuli sähköllä, ja kun talliin ajoin, oli prosentteja jäljellä 9. Joten akun kestoon vaikuttaa se ajotyyli.
Ei aina mahdollista päivittäisessä ajossa, mutta yritin testata onko tuohon valmistajan lupaamaan mahdollista päästä, ja oli.
Mullakin seuraavana päivänä range näytti 36 ja parin päivän päästä taas sen 25-28. Tosin auto on tallissa, ja sen mukaan laskee kilsoja, kun luulee talin lämpöä ulkolämmöksi.
Nyt haaste, ja joku ajaa 42 kilsaa vaikka myötätuuleen.
Älä huolestu, jos range on 20-30. Se on normia, ja tuo mun ajo oli enemmän siirtymistä
Ei aina mahdollista päivittäisessä ajossa, mutta yritin testata onko tuohon valmistajan lupaamaan mahdollista päästä, ja oli.
Mullakin seuraavana päivänä range näytti 36 ja parin päivän päästä taas sen 25-28. Tosin auto on tallissa, ja sen mukaan laskee kilsoja, kun luulee talin lämpöä ulkolämmöksi.
Nyt haaste, ja joku ajaa 42 kilsaa vaikka myötätuuleen.
Älä huolestu, jos range on 20-30. Se on normia, ja tuo mun ajo oli enemmän siirtymistä
Tallin lämmöstä lähtiessä auton rangearvaus on aika satunnaista, ainakin mun auto täysin satunnaisesti välillä huomioi tallin lämpimän ilman, välillä sen viimeinen muistikuva ja laskuperuste on ulkoilmasta.
Jeps täällä taitaa akustojärjestelmä feilata lopullisesti..
Pari viikkoa sitten alko herjailee just kun oltiin mökille lähdössä voimansiirrossa olevan ongelman eikä sähköpuoli toiminut ollenkaan..siinä sit matkalla käytiin kaffella jonka jälkeen alkoi pelittää taas! Nooh eiliseen asti toimi täysin, mutta tällä kertaa alkoi herjaamaan charge faultia eikä tahdo latailla ollenkaan..välillä voi ladata muutaman minuutin ja välillä ei sitten yhtään! Vittu
Mjoo ei muutakuin huoltoon varailtu aikaa et katotaan mitä löytyy..kellään kokemusta vastaavanlaisista ongelmista ja mitä teillä oli vikana..bemarin 6v akkutakuu siis jos siihen menee olis aika paikallaan mut mistä näitä tietää mitä siihen kuuluu ja mitä ei. Huollon mukaan koko järjestelmä kuuluisi, ei pelkästään akusto..
Autollahan oli siis ajettu 67tkm ja malli 330e 2016...
Pari viikkoa sitten alko herjailee just kun oltiin mökille lähdössä voimansiirrossa olevan ongelman eikä sähköpuoli toiminut ollenkaan..siinä sit matkalla käytiin kaffella jonka jälkeen alkoi pelittää taas! Nooh eiliseen asti toimi täysin, mutta tällä kertaa alkoi herjaamaan charge faultia eikä tahdo latailla ollenkaan..välillä voi ladata muutaman minuutin ja välillä ei sitten yhtään! Vittu
Mjoo ei muutakuin huoltoon varailtu aikaa et katotaan mitä löytyy..kellään kokemusta vastaavanlaisista ongelmista ja mitä teillä oli vikana..bemarin 6v akkutakuu siis jos siihen menee olis aika paikallaan mut mistä näitä tietää mitä siihen kuuluu ja mitä ei. Huollon mukaan koko järjestelmä kuuluisi, ei pelkästään akusto..
Autollahan oli siis ajettu 67tkm ja malli 330e 2016...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
No kyseessä onkin jo tuollainen loppuun ajettu vanha auto niin paaliinhan se joutaa!
Tuo kyllä epäilyttää vähän näissä plug-in hybrideissä. Autoista tulee melko monimutkaisia kun on sähköauton ja polttomoottoriauton osat ja ne vielä pitäisi toimia yhteen. Että millaisiakohan vikapesäkkeitä näistä tulee kun ikää tulee hieman lisää. Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin kyllähän ne Priukset on hyvin kestänyt, mutta nyt puhutaan Bemarista!
Tuo kyllä epäilyttää vähän näissä plug-in hybrideissä. Autoista tulee melko monimutkaisia kun on sähköauton ja polttomoottoriauton osat ja ne vielä pitäisi toimia yhteen. Että millaisiakohan vikapesäkkeitä näistä tulee kun ikää tulee hieman lisää. Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin kyllähän ne Priukset on hyvin kestänyt, mutta nyt puhutaan Bemarista!
z00m kirjoitti: ↑24 Kesä 2020, 11:43 Jeps täällä taitaa akustojärjestelmä feilata lopullisesti..
Pari viikkoa sitten alko herjailee just kun oltiin mökille lähdössä voimansiirrossa olevan ongelman eikä sähköpuoli toiminut ollenkaan..siinä sit matkalla käytiin kaffella jonka jälkeen alkoi pelittää taas! Nooh eiliseen asti toimi täysin, mutta tällä kertaa alkoi herjaamaan charge faultia eikä tahdo latailla ollenkaan..välillä voi ladata muutaman minuutin ja välillä ei sitten yhtään! Vittu
Mjoo ei muutakuin huoltoon varailtu aikaa et katotaan mitä löytyy..kellään kokemusta vastaavanlaisista ongelmista ja mitä teillä oli vikana..bemarin 6v akkutakuu siis jos siihen menee olis aika paikallaan mut mistä näitä tietää mitä siihen kuuluu ja mitä ei. Huollon mukaan koko järjestelmä kuuluisi, ei pelkästään akusto..
Autollahan oli siis ajettu 67tkm ja malli 330e 2016...
Tänään kävin testaamassa korjaamolla heidän laturillaan vähän aikaa ja hyvin näytti lataavan..myös kauppakeskuksessa type2 lataus toimi.. tuomitsemmeko siis laturin paskaksi..bemarin oma varuste..aika rapsakka hintaa uudella, lähes 500€
Suositelkaas jotain toisen valmistajan laturia minkä sais halvemmalla!
Tiedoksi, että auton mukana tuleva latauspiuha on varastettavissa rikkomalla auton pään töpseli. Kaulus toki jää autoon kiinni mutta niitä kai saa varaosana niin tekee tuosta johdosta varastamisen arvoisen. Uusi piuha Laakkosella 297€
Löyty tubesta tällainen pätkä jonka luulen vapauttavan töpselinjämän tuolta latausportista mutta eipä mulla ollu tuon sinisen peitelevyn alla mitään narua kiinni..
https://www.youtube.com/watch?v=HDJfXUmmSFI
Löyty tubesta tällainen pätkä jonka luulen vapauttavan töpselinjämän tuolta latausportista mutta eipä mulla ollu tuon sinisen peitelevyn alla mitään narua kiinni..
https://www.youtube.com/watch?v=HDJfXUmmSFI
Kaikkea ne varkaat keksii.
Töpselilukituksen pitäisi kaiken järjen mukaan olla koko ajan auki, nyt kun sähköisiä osia ei jämässä ole kiinni. Painele töpselinjämää autoa kohti ettei lukituskieli ole pinteessä, ja kliksuta keskuslukkoa kiinni-auki, kielen pitäisi sitten ainakin vapautua auki-asentoon. Sitten vasta töpselinjämä pois nypäten.
Töpselilukituksen pitäisi kaiken järjen mukaan olla koko ajan auki, nyt kun sähköisiä osia ei jämässä ole kiinni. Painele töpselinjämää autoa kohti ettei lukituskieli ole pinteessä, ja kliksuta keskuslukkoa kiinni-auki, kielen pitäisi sitten ainakin vapautua auki-asentoon. Sitten vasta töpselinjämä pois nypäten.
Kävin Laakkosella näyttämässä ja ei tuo töpselin jämä lähde irti vaikka mitä tekisi eli menee pistorasia auton päästä vaihtoon kun jotain oikeasti rikki lukituksessa. Varmaan potkittu irti.
Huoltoaika löytyi vasta 12.8 ja vakuutukseenhan se menee mutta kuka maksaa bensat? Vitun narkkarit
Huoltoaika löytyi vasta 12.8 ja vakuutukseenhan se menee mutta kuka maksaa bensat? Vitun narkkarit
En sen enempää jaksanut lähteä kahlaamaan Forumia sorit siitä. Löytyykö näihin mitään palikkaa millä voisi muuttaa kaasupolkimen vai millä nimellä sitä nykyään kutsutaankaan? mutta kuitenkin sen toimintaa niin, että voisi painaa reilummin poljinta eikä polttis lähtisi päälle? Olikohan hemmetin sekava sepostus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jussi666 kirjoitti: ↑18 Syys 2020, 09:12 En sen enempää jaksanut lähteä kahlaamaan Forumia sorit siitä. Löytyykö näihin mitään palikkaa millä voisi muuttaa kaasupolkimen vai millä nimellä sitä nykyään kutsutaankaan? mutta kuitenkin sen toimintaa niin, että voisi painaa reilummin poljinta eikä polttis lähtisi päälle? Olikohan hemmetin sekava sepostus
Täytyy nyt ihan uteliaisuudesta tiedustella, että mitä sun mielestä pitäisi tapahtua siitä polkimesta kun sitä painaa reilummin ja se bensakone ei lehdekään käyntiin? Mitä ongelmaa tässä yritetään ratkaista?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Syys 2020, 15:54
- Auto: BMW 330e '17
Kiitos kaikille hyvästä infopaketista! Pääasiassa niille kenellä kyseinen auto on...
Ensimmäinen viikko 330e alla ja luin tämän ketjun nyt läpi.
Monta kysymystä tullut jo täältä ja kokeilemalla selvitettyä, varmasti monta vielä tuloillaan.
Siirryin e90 320d:stä tähän ja kulttuurishokki on isompi kuin kuvittelin. Periaatteessa auto siinä kuin edellinenkin, mutta kun kännykästä lähettää autolle matkan kohteen ja lähtee sähköllä liikkeelle, on pakko myntää että jotain on tuolla välin tapahtunut! :D
Ensimmäinen viikko 330e alla ja luin tämän ketjun nyt läpi.
Monta kysymystä tullut jo täältä ja kokeilemalla selvitettyä, varmasti monta vielä tuloillaan.
Siirryin e90 320d:stä tähän ja kulttuurishokki on isompi kuin kuvittelin. Periaatteessa auto siinä kuin edellinenkin, mutta kun kännykästä lähettää autolle matkan kohteen ja lähtee sähköllä liikkeelle, on pakko myntää että jotain on tuolla välin tapahtunut! :D
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Syys 2020, 15:54
- Auto: BMW 330e '17
Miten saa kartat päivitettyä? Ostin sen Storesta, 69€ ja sain vahvistus sähköpostin.
Kuvauksessa lukee, "Helppo asennus autoon USB-tikun avulla". En näe missään latauslinkkiä tai vastaavaa BMW connected portaalissa.
Siksi kysyn tässä ketjussa, että jos 330e on eri metodi kuin joku toinen, eri tavalla varusteltu malli.
Kuvauksessa lukee, "Helppo asennus autoon USB-tikun avulla". En näe missään latauslinkkiä tai vastaavaa BMW connected portaalissa.
Siksi kysyn tässä ketjussa, että jos 330e on eri metodi kuin joku toinen, eri tavalla varusteltu malli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Samalla tavalla nää kaikki onPuukkojunkkari kirjoitti: ↑20 Syys 2020, 22:41 Miten saa kartat päivitettyä? Ostin sen Storesta, 69€ ja sain vahvistus sähköpostin.
Kuvauksessa lukee, "Helppo asennus autoon USB-tikun avulla". En näe missään latauslinkkiä tai vastaavaa BMW connected portaalissa.
Siksi kysyn tässä ketjussa, että jos 330e on eri metodi kuin joku toinen, eri tavalla varusteltu malli.
BMW connected drive -portaali webissä -> remote cockpit -> valitse auto -> valitse välilehti "ohjaus" -> karttapäivitykseen. Sieltä tulee lisäohjeita.
Tai suoraan tää linkki kirjautuneena, mutta musta tuntuu että tää uudelleenohjaa sut muualle eikä välttämättä toimi näin suoraan.
https://www.bmw-connecteddrive.fi/app/i ... map-update
Tuolta asennat ensiksi ohjelman (mac tai windows versiot olemassa), jota sitten käytät ja se hakee sulle auton kartat esim. ulkoiselle usb-levylle, jonka sitten viet autolle ja tökkäät kiinni. Levyn koko sitten mielummin enemmän kuin 32 GB, vaikka sellainenkin saattaa riittää. Ja se auto sitten päivittää kartat todella hitaasti. Mutta ei haittaa vaikka sammutat auton välissä, jatkaa päivitystä sitten myöhemmin, joten käytä normaalisti.
Uudet kartat tulee suunnilleen 4 kertaa vuodessa.