name kirjoitti: ↑29 Touko 2020, 09:54
Saako tähän 330e navigaattoriin jotenkin kameratolppavarottimen?
Meillä firmalla uusi Ivecon paku missä ilmottaa vaikka ei olisi navigaattori päällä.
En kyllä ole löytänyt tuollaista mahdollisuutta joten veikkaan ettei saa sisäänrakettettuun naviin noita, mutta toki apple carplayn (ja myöhemmin kesällä Android auton kanssa).
Ihan kuriositeetina kysyn, että onko siinä Ivecossa joku Alpinen tomtom pohjainen navi/radio esim. X903D joka osaa nuo kikat (kun tollasen siihen saa ostettua), kun mun mielestä se normi hi-connect ei tuollaista osaa jos ei sitten käytä apple carplaytä tai Android autoa.
Tohon en kyllä osaa vastata muuten, paitsi et tomtomin navi siinä tais olla.
Millaisia kokemuksia talvella kabiinin lämpenemisestä sellaisessa tilanteessa, että akussa ei varausta?
Onko lämmityskanavissa sähkövastukset käytössä kun polttomoottori käynnissä?
pikatsu kirjoitti: ↑16 Kesä 2020, 10:44
Millaisia kokemuksia talvella kabiinin lämpenemisestä sellaisessa tilanteessa, että akussa ei varausta?
Onko lämmityskanavissa sähkövastukset käytössä kun polttomoottori käynnissä?
Ei ole vastuksia kanavissa, sulla on vaan sähköinen "webasto" aka 5 kW sähkökiuas ... ja on sulla tietysti se bensakiuas myös.
Akun varaus ei vaikuta käytännössä millään tavalla kabiinin lämmön nopeuteen. Esilämmitystä et voi suorittaa kun varaus on alhainen. Kun laitat auton käyntiin, niin sähkölämmitin on heti mukana pelissä ja bensakone tuottaa sähköä. Ja vaikka tuo bensakone on iso kasa kylmää metallia, niin se tuottaa sen verran lämpöä, että auto lämpenee nopeammin bensakone käynnissä kuin pelkässä sähköajossa.
Viimeksi muokannut lnaukkar, 17 Kesä 2020, 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uudessa TM :ssä on hybridivertailu ja BMW 330e mukana, heikkoa oli menestys:
1. VOLVO V60 T6 TwE AWD Business A; Arvosana 9,0; *****
2. VOLKSWAGEN Passat Variant GTE Premium: Arvosana 8,9; *****
3. MERCEDES-BENZ C 300 e T A Business Avantgarde EQ Power; Arvosana 8,4; ****
4. BMW 330e Sedan Charged Edition M Sport; Arvosana 8,1; ***
BMW:een heikohkon suorituksen voi pitkälti laittaa maahantuojan niskoille, eli antoivat testiin M Sportin. Lähes kaikki heikot suoritukset liittyvät M Sport -versioon, pois lukien jarrut, jotka olivat ryhmän tehokkaimmat. M-rengastus aiheuttaa kovan rengasmelun, TM ääritilanteista/ keilarata: "alusta antoi odottaa enemmän, mutta jouduimme hieman pettymään", istuimet sopivat lähinnä keskikokoiselle, polttoainetalous on heikko, ahdas tavaratila.
Lopputulos on pettymys huomioiden, että BMW on tuorein malli vertailussa, Suuri osa moitteista olisi jäänyt pois mikäli maahantuoja olisi toimittanut testiin auton ilman M Sport -varustelua. Alusta ei vaan sovi Suomen karkeille ja uraisille teille. Sama periaate tuntuu olevan ylipäätään maahantuojalla testiin toimitettavien autojen suhteen, lähes poikkeuksetta M Sport ja sitten tulee medialta negatiivista kommenttia melusta ja vetelystä uraisilla teillämme.
SportySedan kirjoitti: ↑17 Kesä 2020, 14:22
Alusta ei vaan sovi Suomen karkeille ja uraisille teille.
M-sport alustaa ei saa 330e mallin, joten auto oli vakioalustalla. TM on kunnostautunut tässä kyllä, muistan myös että ovat haukkuneet 530e M sport auton kovaa "M-alustaa" -- siinäkin autossa oli vakio alusta.
Kulutusmittauksissakin olisi ollut huomattavasti parannusta vakiomallilla 17" rengastuksella. Eilen ajoin omallani (ei M-Sport) hybrid tilassa 54.7km sähköllä keski nopeudella 77km/h (sekalaista kaupunki/maantie, n. 20% kaupunki). En edes yrittänyt pihistellä. Ilmastointi säädettyjä 19.5 asteeseen, ja aktiivivakkarin +8km/h nopeusrajoituksiin suhteutettuna (+4km/h 60km/h ja alle). Ensiasennus 17" Hankookit, 3bar paineita. Ilman lämpötila +21 astetta. Edes talviajon keskiarvo ei noussut yli 26kWh/100km.
Lisäksi tuo valomittauksen kuvio näyttää siltä että laserledit ei pala, vaikka hankalaahan niitä on sytyttää mittauksia varten ilman diagnostiikkasoftia.
Katselin moottorien optimointipalvelua tarjoavan yrityksen sivuilta 330e:n viripotentiaalia ja törmäsin siellä moottorivalintaan B48B20A tai B48B20B.
Tässä B -variantissa on hurjan paljon enemmän viripotentiaalia. Mitkä ovat näiden moottorien erot, ja miten saan selvitettyä kumpi meidän autossa on? Sen valmistusnumero on: WBA5X710XLFH72368. Alkupään tuotantoa tämä on, joten pelkään pahoin koneen olevan A -sarjaa.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Markku J kirjoitti: ↑28 Kesä 2020, 21:35
Katselin moottorien optimointipalvelua tarjoavan yrityksen sivuilta 330e:n viripotentiaalia ja törmäsin siellä moottorivalintaan B48B20A tai B48B20B.
Tässä B -variantissa on hurjan paljon enemmän viripotentiaalia. Mitkä ovat näiden moottorien erot, ja miten saan selvitettyä kumpi meidän autossa on? Sen valmistusnumero on: WBA5X710XLFH72368. Alkupään tuotantoa tämä on, joten pelkään pahoin koneen olevan A -sarjaa.
Jostain syystä tuo sinun VIN-koodi antaa tietoja jostain 20 vuotta vanhasta bemarista, mutta yksi antoi moottorin tunnukseksi XB1G (B48B20O). Tosi erikoista kyllä, että tuo VIN ei anna kymmenistä paikoista mitään tietoa autostasi, vaan jostain vanhasta E46:sta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
bemu77 kirjoitti: ↑29 Kesä 2020, 13:40
Onkohan itse moottorin kylkeen nakutettu tuo tyyppi johonkin? Jos irrottaa sen muovikuoren, niin löytyiskö sieltä varmistus asialle?
Minkä viripajan ohjelmia olet miettinyt? Itse olen myös harkitsemassa omaani, F30 330e, jotain piristystä.
Muovikuoren alta löytyy varmistus. Taisi jossain tässäkin ketjussa olla kuva tuosta.
bemu77 kirjoitti: ↑29 Kesä 2020, 13:40
Onkohan itse moottorin kylkeen nakutettu tuo tyyppi johonkin? Jos irrottaa sen muovikuoren, niin löytyiskö sieltä varmistus asialle?
Minkä viripajan ohjelmia olet miettinyt? Itse olen myös harkitsemassa omaani, F30 330e, jotain piristystä.
Muovikuoren alta löytyy varmistus. Taisi jossain tässäkin ketjussa olla kuva tuosta.