Käynnistysongelma noin kuukauden välein

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Eli otsikon mukainen ongelma ollut jo reilun vuoden (f11 525dA, vm12). Joskus kesällä ongelma ilmaantui 2-3kk välein ja yleensä kestää noin viikon. Vikakoodeja alkoi tulla muutaman starttauskerran jälkeen paljon. Akkua ja virtapuolta eipäilin. Nyt aloin miettiä mistä moinen voisi johtua ja huomasin, että vika ilmaantuu aina kun tankki alkaa olla tyhjä. Onko viisainta aloittaa suodattimen vaihdolla ja mahdollisesti tankissa olevalla pumpulla? Voiko olla ohivuotoa? Yleensä muutama starttausyritys ja auto käynnistyi 15-30min odottelun jälkeen, mikäli ei startannut akkua liian tyhjäksi.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1850
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Koska akku ja polttoaineensuodatin on vaihdettu? Jos et tiedä niin on jo aika vaihtaa.

Suhahtaako tankinkorkkia avatessa? Tankin huohotusongelma aiheuttaisi ongelmia tyhjemmäksi ajettuna.
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Akku on vaihdettu ja koodattu (mitattiin vielä keväällä akkuliikkeen toimesta), suodattimen vaihdosta ei ole tietoa. Auto ollut minulla pari vuotta ja olen ajanut 35tkm. Millainen on suodattimen vaihtoväli? Vaihdan sen kuitenkin lähiaikoina. Pitää vielä kuunnella suhataako seruraavalla tankkauksella.
Onko tuolle huhotin systeemille joku putki ja minne menee? (löytyy varmaan netistäkin kuvaa)
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Vilkaisin huoltokirjaa. Suodatin vaihdettu 26tkm, ei ainakaan merkintää sen jälkeen. Kun tein alustavan kaupan merkkiliikkeen kanssa, tekivät siihen huollon. Ihmettelen miten ei silloin ole vaihdettu, kun noin harvoin on vaihdettu.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1850
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kahden vuoden välein naftasuodatin vähintään pitäisi vaihtaa.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Jaku kirjoitti: 21 Marras 2020, 15:38 Vilkaisin huoltokirjaa. Suodatin vaihdettu 26tkm, ei ainakaan merkintää sen jälkeen. Kun tein alustavan kaupan merkkiliikkeen kanssa, tekivät siihen huollon. Ihmettelen miten ei silloin ole vaihdettu, kun noin harvoin on vaihdettu.
Harvoin? Löpösuodattimen vaihtoväli on muistaakseni luokkaa n 60000km. Enkä suko, että se olisi tukossa vielä tuolloinkaan, koska Suomessa polttoaine on varsin puhdasta.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1850
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Löpösuodattimessa on muistaakseni vaihtoväli myös kahden vuoden välein jos ei kilometrit täyty. Vajaalla tankilla pakkasessa kondensointi ja vesilöpön tankkaaminenhan sinne sitä vettä vie, ei kilometrit.
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Tänään vaihdoin suodattimen, saa nähdä toimiiko auto jatkossa. Huoltokirjan mukaan suodattimen vaihtoväliksi tuli 129tkm ja 6vuotta. Pitää jatkossa seurata huoltoja paremmin.
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Käytin auton laakkosella. Siellä totesivat vianetsinnän jälkeen, että kampiakselin asentotunnistin on viallinen. Vaihtoivat tänään, katsotaan toimiiko vihdoin. Hintaa tuli 455€, ei olisi ollut kummoinen tehtävä vaihtaa itsekkään.
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Sama vika jatkuu edelleen, tänään useamman kerran. On se kumma, kun aina perjantaina ilmaantuu.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Jos sillä koodien lukijalla on mennyt "crankshaft" ja "camshaft" sekaisin??? Eli jos vika oli muka kampuran asentoanturissa,niin koodeja sieltä ei pitäisi enää tulla,kun on uusittu. Jotain koodia sieltä kuitenkin nyt pitäisi jostain tulla,kun vika on edelleen päällä. Eli maksoit Laakkoselle ilmeisesti turhasta osan vaihdosta.
Viimeksi muokannut Heguli31, 19 Joulu 2020, 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Ilmeisesti pitää vielä maksaa lisää, että tulisi kuntoon. Taitaa olla laakkosella aika arpapeliä nuo korjaukset. ((Aiemmin pakua käytin ja olisivat jonkun 700€ osan vaihtaneet. Muistin kuitenkin että takuuta oli vielä jäljellä ja vein toiseen korjaamoon pakun. Selvisin yhden sulakkeen vaihdolla, jonka sijainnin korjaamo kysyi Laakkoselta. Vähän on luttamus mennyt Laakkoseen.)) Mutta pitää vielä kerran käyttää.
Tänään mittasin vikakoodit, kun yritin käynnistää auton. Ei näyttänyt mitään koodeja. Myöhemmin virtojen menessä vähiin tuli koodeja. Ylimpänä oli koodi railin paineesta. Auton näytölle tulee aina Steering behavior affected.
Nelivedon ostoa olen suunnittelemassa. X3 oli mielessä, mutta pitänee mennä Dusteria katsomaan. Ajettavuus varmaan paljon huonompi, mutta jos sen saisi liikkeelle tarvittaessa.
heppatyttö95
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 07 Huhti 2019, 19:45
Auto: BMW

Eli jos tankki yli puolen välin, niin käynnistyy aina?
Asroc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Marras 2018, 22:14

Hieman nyt asian vierestä - kyllä minä Dusterin vaihdoin X3:een juuri sen takia, että kyllästytti ettei omistamani auto ole käytettävissä vaan välillä tuntui että se ikäänkuin piipahti viikonlopuksi kotiin mennäkseen taas viikoksi Laakkoselle korjattavaksi. Siinäkin oli omat käynnistysongelmansa esim. ilmaa vuotavan dieselsuodattimen kannen takia. Ja parin muun jutun. Että mieti nyt vielä tuota.
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Taitaa kaikille autoille löytyä kehut ja haukut, autoyksiklöstä kiinni. Muutamilta kuullut Dusterin pelaavan, mutta taitaa katsastustilastoissa olla aina loppupä'ä'ssä.

Aiemmin on ongelma ilmaantunt melko tyhjällä tankilla, Nyt tankki reilusti puolillaan. Tankissa oleva pumppu oli laakkosella testattu toimivaksi.
Jaku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 20:25
Auto: F25 X3 20D A

Onko näissä jonkinlainen tuuletus-/ilmaputki tankissa ja missä mahtaa olla? Sain ajan huoltoon ensiviikolle, mutta ajattelin tarkastaa sen vielä ennen huoltoon vientiä.
Tosiaan hollon jälkeen toimi viikon-pari ja nyt saa joka kerta sahata autoa käyntiin 5 - 50 minuuttia. Välillä kun pitää taukoa esim. 10min, niin saattaa lähteä käyntiin kertastartilla.Ennen sitä on kuitenkin yritettävä useita startteja peräjälkeen.
Vastaa Viestiin