Monet nettisaitit täytyy BMW ja mersu aiheisista talvivideoista ja takavedon dissaamisesta ja lätinöistä kuinka takavetoautolla ei pärjää tai tee yhtään mitään ja kuinka auton pitää olla ehdotomasti neliveto tai ainakin etuveto koska ne kummatkin on 100 kertaa parempia kuin takaveto (uusi tai vanha) ja etuveto on jopa joistakin parempi kuin neliveto. Nämä on toki yleensä heppuja joilla on Quattro tai jonkun muun merkin nelikko tai sitten joku etuvetoinen rassi tai ei mitään kokemusta esim. uusista BMW:stä.
Vielä en ole kohdannut ongelmia vaikka kaksi talvea on jo takana. Ajan aika vähän mutta siltikin sanoisin että kyllä takavetoisella pärjää aivan mainioisti. Minä olen ainakin pärjännyt hyvin.
Eli ihan yleisesti kysyisin kun palstalaisilla on takavetoautoja ja tehokkaitakin sellaisia että onko ollut ongelmia ja onko tullut pakottava tunne että kyllä on pakko päästä ostamaan neliveto, ei ikinä enää takavetoa tai että pakko ostaa etuvetoinen kun se on niin paljon parempi (joidenkin mielestä) kuin etuveto ? Onko joku käynyt jopa konkreettisesti tilaamassa tai vaihtamassa jonkun muun auton kun eihän näillä takavedoilla pärjää ollenkaan eikä tee yhtään mitään talvikelissä.
Mites on pärjätty talvella takavedolla?
Pärjätty on!
Kesken talven eksyin "ostamaan" Volvo S40 2005 kakkosautoksi ja arvatkaa mitä... Päätin myydä sen melkein samatien, ja menikin kaupaksi. Hyvä. En vaan ole tottunut etuvetoisiin autoihin liukkaan kelin kanssa, vika on varmaan minussa. Takaveto jostain syystä tuo varmuutta ja pystyn paremmin hallitsemaan jos lähtee luisuun ym. Kaupunkiajossa takaveto on ehdottomasti paras, lähtee liikkeelle paremmin kuin etuvetoiset. Syytä tähän voi löytyä, esim liikennevaloissa eturenkaat sutivat ja tie muuttuu jäiseksi, joten toiset etuvedot ei lähde liikkeelle yhtä nopeasti kuin takavetoiset koska takana olisi enemmän pitoa. Ja etuvetoisissa ohjaus vetää minne haluaa, en tykkää
Talven aikana juutuin kyllä kiinni kerran tai pari, ainakin kerran tarvitsin vetoapuna nelikkomaasturi. Loput parit pelkkää työntö riitti, viimeksi jouduttiin työntämään eilen kun korttelin päässä on jyrkkä mäki, jossa on täynnä jäitä. Auto jäi sutimaan siellä, tosin SYYPÄÄ on italialaiset talvirenkaat ja kapeita jyrkkiä katuja Kruununhaassa. Ensi talvena alle kunnon talvirenkaat hienolla vanteilla!
Eli lyhyesti; kunnon renkailla pärjää oikein mainiosti enkä näe syytä ostaa etuvetoisia. Nelikosta en osaa sanoa, jos on varaa niin ostaisin kyllä.
Kesken talven eksyin "ostamaan" Volvo S40 2005 kakkosautoksi ja arvatkaa mitä... Päätin myydä sen melkein samatien, ja menikin kaupaksi. Hyvä. En vaan ole tottunut etuvetoisiin autoihin liukkaan kelin kanssa, vika on varmaan minussa. Takaveto jostain syystä tuo varmuutta ja pystyn paremmin hallitsemaan jos lähtee luisuun ym. Kaupunkiajossa takaveto on ehdottomasti paras, lähtee liikkeelle paremmin kuin etuvetoiset. Syytä tähän voi löytyä, esim liikennevaloissa eturenkaat sutivat ja tie muuttuu jäiseksi, joten toiset etuvedot ei lähde liikkeelle yhtä nopeasti kuin takavetoiset koska takana olisi enemmän pitoa. Ja etuvetoisissa ohjaus vetää minne haluaa, en tykkää
Talven aikana juutuin kyllä kiinni kerran tai pari, ainakin kerran tarvitsin vetoapuna nelikkomaasturi. Loput parit pelkkää työntö riitti, viimeksi jouduttiin työntämään eilen kun korttelin päässä on jyrkkä mäki, jossa on täynnä jäitä. Auto jäi sutimaan siellä, tosin SYYPÄÄ on italialaiset talvirenkaat ja kapeita jyrkkiä katuja Kruununhaassa. Ensi talvena alle kunnon talvirenkaat hienolla vanteilla!
Eli lyhyesti; kunnon renkailla pärjää oikein mainiosti enkä näe syytä ostaa etuvetoisia. Nelikosta en osaa sanoa, jos on varaa niin ostaisin kyllä.
- - -
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Hengissä on selvitty - Lainaan myös itse itseäni toisesta ketjusta
Mä suhtaudun nykyisin kohtuullisen yhdentekevästi tuohon vetotapaan. Yhdentekevästi siksi, että nykyaikaiset alustat, sutimisen estot ja ajonhallinnat varmistavat, ettei takavetobemarit ole enää hengenvaarallisia Kärjistetysti pidän jopa etuvetoa loogisempana ja turvallisempana, kuin takavetoa jos autossa ei ole ajonhallintaa. Kaasua väärinkäytettäessä etuveto menee aina suoraan ja takaveto noh... spinnaa.
Etenemiskyvyn kannalta taas neliveto on kiistatta paras. Liikennevaloissa talvella etuvedot ja takavedot sutii ihan yhtä paljon, jos painojakaumat on autossa 50:50. Jos painot ei jakaudu tasaisesti on paino parempi olla vetävillä pyörillä. Kuivalla takaveto varmasti lähtee paremmin, eikä vetele niin kiusallisesti, kuin etuveto.
Omassa autohistoriassa on etuvetoja 8 ja takavetoja 3, jonka perusteella voin väittää, että myös etuvedon saa kaasun käytöllä liukkaalla halutessaan joko ali- tai yliohjautumaan - se ei ole takavedon yksinoikeus
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Hyvin on pärjätty. Viime talvena oli vanhat runflat talvirenkaat ja silloin ainoa haastavampi paikka oli jäisestä parkkiruudusta lähteminen jyrkässä ylämäessä. Tänä talvena alla on uudet continentalin icecontactit ja ei ole hetkeenkään tullut tilannetta että pito loppuis.
Xdriven voisin ottaa sitten kun niihin tulee nappi mistä saa 100% takavedon lukittua päälle silloin kun kuski niin haluaa.
Xdriven voisin ottaa sitten kun niihin tulee nappi mistä saa 100% takavedon lukittua päälle silloin kun kuski niin haluaa.
Normialustat ollu aina, paikkojen rohkeudesta on sitten vaikea noin itse sanoa mitään, kait sitä on "pahojakin" paikkoja tuolle matkalle sattunu. Yleensä jos on ollu pelkoa juuttumisesta niin (DTC päälle jos on ollu silloisessa kulkineessa ja) lisää vauhtia vaanmasiaro kirjoitti:Et sit taida koskaan ajanut hieman rohkeimpiin paikkoihin tai sit alustasi on normaalikorkeudella?JukkaE60 kirjoitti:Yli 20 v takavedolla enkä ole onnistunut jäämään edes kiinni koskaan.
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Ei sitten niin mitään probleemia. Huollon ajan sijaisautona oli uusi X3 ja siinä ärsytti jo ohjauksen vetely.
Tai no, myönnettäköön yksi ongelma. E61 on aika pitkä akseliväliltään, msport alusta ja sirkkelinterärenkaat (16") aiheuttaa sen, että joskus esmes parkkihallien sisäänajopolanteisiin pitää mennä "viistosti" ettei jää keskeltä pohjansa varaan.
Itselläni on nyt arkiajossa museomallit (1998) V70 Volvo ja 520i E39. Paljon enemmän pidon puutteen vuoksi tuolla (etu)veto Volvolla on, renkaat molemmissa hyvät nastat. Takaveto on bemarin tapauksessa paaaaaljon parempi kuin etuvedot vetopidon osalta, neliveto toki paras. Ajettavuuden osalta taas takaveto pesee nuo nelivedotkin.
Tai no, myönnettäköön yksi ongelma. E61 on aika pitkä akseliväliltään, msport alusta ja sirkkelinterärenkaat (16") aiheuttaa sen, että joskus esmes parkkihallien sisäänajopolanteisiin pitää mennä "viistosti" ettei jää keskeltä pohjansa varaan.
Itselläni on nyt arkiajossa museomallit (1998) V70 Volvo ja 520i E39. Paljon enemmän pidon puutteen vuoksi tuolla (etu)veto Volvolla on, renkaat molemmissa hyvät nastat. Takaveto on bemarin tapauksessa paaaaaljon parempi kuin etuvedot vetopidon osalta, neliveto toki paras. Ajettavuuden osalta taas takaveto pesee nuo nelivedotkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Ainakin TM:n testien mukaan yleisesti ottaen takaveto on heikompi kuin etuveto talvella (vetopito, mäennousukyky yms.). Siitä huolimatta en ikinä vaihtaisi etuvetoon. Kuskista myös osittain kiinni, renkaista p-a-l-j-o-n enemmän. Kun on edes kohtuulliest renkaat, niin ei sitä helpolla jumiin jää niin etteikö siitä veivaamalla irti lähtis. Jos talveen mahtuu yksi jumitus, niin se on pieni haitta muutoin takavedon ilosta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Neljän nelivetoauton jälkeen siirryin takavetoiseen, ja kyllä täytyy sanoa, että kaduttaa. En uskonut, että viime vuoden talven jälkeen tulee pääkaupunkiseudulle toista samanlaista, ja siksi tilasin takavetoisen. Kyllä se ärsyttää kun koko ajan jää johonkin kiinni sutimaan, toki siitä on pois päästy mutta silti. Keskustassa pysäköintikin on tuskaista, takavedolla ei ole mitään asiaa sellaisiin paikkoihin jonne nelivedolla pääsee iloisesti sujahtamaan. Seuraava auto on ehdottomasti nelivetoinen, varsinkin kun tuo hintaero F10/11 sarjassa ei ole suuri. Onneksi ollaan mennossa kohti parempia kelejä.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
DSC on niin loisto peli että että ei ole ollut ongelmia. Paljon parempi kun edellinen hinaaja ilman vastaavia apuja. On tullut tyhjällä parkkiksella joskus kokeillut miten ilman DSC:tä saa myös lähtemään lapasesta.. Mulla ei ole mitään negatiivista mielleyhtymää nykyisiin takavetoihin.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Nyt se sitten tapahtui. Jäin autollani jumiin.
Lähdin pojan hoitopaikan pihasta, josta on lyhyt, mutta jyrkkä "ramppi" pihan vieressä menevälle tielle. Tottakai olin ajanut auton keula edellä pihaan, jossa ei mahtunut muiden autojen vuoksi kääntymään, joten jouduin poistumaan peruuttamalla.
"Ramppi" olikin niin paksun sohjon peitossa (hiekka sitoi lumen siihen), että bemmu suttasi vaan tyhjää. Varmaan jonkun kymmenkunta kertaa otin uudelleen vauhtia alhaalta, milloin luistonestolla tai ilman, kunnes viimein onnistuin poistumaan pihasta.
Jos tästä pitää jotain "hyvää" ajatella, niin käytännössä tilanne oli melkein kuin etuvetoisella olisi mennyt, koska vetävät pyörät meni edellä. Tosin kaikki paino (moottori) oli "rampin" alapäässä (tuo ramppi ei ollut kuin hiukan pidempi kuin auto).
Lähdin pojan hoitopaikan pihasta, josta on lyhyt, mutta jyrkkä "ramppi" pihan vieressä menevälle tielle. Tottakai olin ajanut auton keula edellä pihaan, jossa ei mahtunut muiden autojen vuoksi kääntymään, joten jouduin poistumaan peruuttamalla.
"Ramppi" olikin niin paksun sohjon peitossa (hiekka sitoi lumen siihen), että bemmu suttasi vaan tyhjää. Varmaan jonkun kymmenkunta kertaa otin uudelleen vauhtia alhaalta, milloin luistonestolla tai ilman, kunnes viimein onnistuin poistumaan pihasta.
Jos tästä pitää jotain "hyvää" ajatella, niin käytännössä tilanne oli melkein kuin etuvetoisella olisi mennyt, koska vetävät pyörät meni edellä. Tosin kaikki paino (moottori) oli "rampin" alapäässä (tuo ramppi ei ollut kuin hiukan pidempi kuin auto).
Hyvin on pärjätty takavedolla, talven takia takavetoon juuri siirryinkin. Keula ei vetele, ja dsc restricted (sallii mukavasti sivuluisua, mutta ei päästä menemään överiksi) pääsee risteyksissä mukavasti. Ja runflat kitkoilla tietenkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Eikös se ole 50:50 painojakauma kaikissa malleissa ?FusionWolf kirjoitti:Nyt se sitten tapahtui. Jäin autollani jumiin.
Tosin kaikki paino (moottori) oli "rampin" alapäässä (tuo ramppi ei ollut kuin hiukan pidempi kuin auto).
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
No niinhän se onkin... noin about. Hetken jo unohdin tuon, mutta tosiaan. Painaahan se peräkin ihan kiitettävästi.
Jotenkin ajattelin "epäloogisesti", kun jos samassa tilanteessa kyseessä olisi oikeasti etuvetoinen auto niin sillähän ei rampin alapäässä olisi painolastia juuri ollenkaan, koska kaikki paino on siellä keulilla. Siitä sitten johtopäättelin, että kun mulla tilanne oli juuri päinvastoin, unohtaen tosiaan kokonaan tuon 50:50 painojakauman.
No mutta... silti en meinnannut päästä ylös.
Jotenkin ajattelin "epäloogisesti", kun jos samassa tilanteessa kyseessä olisi oikeasti etuvetoinen auto niin sillähän ei rampin alapäässä olisi painolastia juuri ollenkaan, koska kaikki paino on siellä keulilla. Siitä sitten johtopäättelin, että kun mulla tilanne oli juuri päinvastoin, unohtaen tosiaan kokonaan tuon 50:50 painojakauman.
No mutta... silti en meinnannut päästä ylös.
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
No kyllähän se takaveto etenee huonoiten juuri taaksepäin, kun fysiikan lait siirtää massaa pois vetäviltä pyöriltä.
Meille tulee kotiin 600 m pientä yksityistietä ja tänään tuo +10 astetta pehmensi talven sohjot siitä. Msport alustaiset bemarit on tuon tulleet aina ongelmitta edes DTC:tä hyödyntämättä, joskin pohjansa varassa kuin pulkka. Joka kevät jonkun naapurin tai omaa etuvetoa on työnnelty kunnes auraus ehtii työntämään sohjon pois. Tänään tulin itse etuveto-v70 vollella ja kyllä se pinnisteli pihaan, joskin melkoista vingerrystä se oli. Emäntä tuli E39:llä eikä edes noteerannut että jotain murhetta tiessä olisi
No, tämän päivän työntösaldo oli 2002 Gorolla (nastat, etuveto), 2009 Focus (nastat, etuveto), 2010 Hujundai i30 (nastat, etuveto) ja Valtra mikä lie (kitkat, neliveto). Viimeisin oli sohjoa linkoamassa pois ja nykäistiin ojasta TAKAVETO-Leylandilla
Meille tulee kotiin 600 m pientä yksityistietä ja tänään tuo +10 astetta pehmensi talven sohjot siitä. Msport alustaiset bemarit on tuon tulleet aina ongelmitta edes DTC:tä hyödyntämättä, joskin pohjansa varassa kuin pulkka. Joka kevät jonkun naapurin tai omaa etuvetoa on työnnelty kunnes auraus ehtii työntämään sohjon pois. Tänään tulin itse etuveto-v70 vollella ja kyllä se pinnisteli pihaan, joskin melkoista vingerrystä se oli. Emäntä tuli E39:llä eikä edes noteerannut että jotain murhetta tiessä olisi
No, tämän päivän työntösaldo oli 2002 Gorolla (nastat, etuveto), 2009 Focus (nastat, etuveto), 2010 Hujundai i30 (nastat, etuveto) ja Valtra mikä lie (kitkat, neliveto). Viimeisin oli sohjoa linkoamassa pois ja nykäistiin ojasta TAKAVETO-Leylandilla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
3. talvi menossa e60:llä ja sitä ennen nelikko-ocu. Sen nelikon alusta oli aivan hirveä toteutus ja auto luisteli aina ties mihin suuntaan jos ei oltu menossa suoraan tai kahvaedellä -tyylillä. Suoraan eteenpäin kiihdytys oli taasen nannaa. e60:llä taasen tilanne on täysin päinvastainen, liikkeelle lähdöissä suttaa, mutta vauhtiin päästyä auton loogisuus ja luottamus siihen vakuuttaa. Talvisilla maantiellä kunnon renkailla oikein namu. Työmatkoilla talvella on myös ihan piristävää antaa auton välistä luistellakkin vähän...
Tänä vuonna jäin ekan kerran kiinni ja en päässy enää itse poies. Pienellä sivutiellä aloin kääntämään autoa yhden mökin liittymän kohdalla joka oli joskus aurattu talven aikana.Pieniä kokkareita oli edellisestä aurauksesta edessä, mutta ajattelin ettei se haittaa ja puskin keulaa sinne. No ekalla ei vielä kääntynyt riittävästi joten otin pakkia ja sit uudestaan sisään, kunnes oli jo liian pitkällä ja takarenkaat tippui auratulta hieman pehmälle vähemmän auratulle ja samalla kokkareet otti mahasta kiinni ja kevensi varmaan painoa takaa "riittävästi". Erilaisilla kikoilla, hitaasti, reilulla kaasulla, normaalilla asetuksella, DTC:llä ja ilman mitään. Vain toinen rengas suti ja auto ei liikkunut. Lopulta sain 3 miestä työntämään ja 1. yritys taakse ei onnistunut, mutta eka vähän eteen ja sitten taakse ja auto tuli takaisin kovalle tielle... Vähintään osasyynä on HKPL5:set jotka alkaa olla parhaimmat päivät nähneet...
[OT]Kävin tuossa koeajamassa Insignia 4x4 cdti aut:n ja täytyy huuli pyöreänä ihmetellä sen nelivedon ja alustan toimintaa. 4 talvea nelikolla ja 3:ta talvea takavetoisella ajavana luulis jotenkin onnistuvan saamaan ko auton kahvaedellä moodiin, mutta ei. Alla kitkat ja jos oli aivan peilijää niin saattoi kovaa kiihdyttäessä irrota kaikki renkaat sutimaan, mutta kurveissa ei puskenut eikä irronnut perä tai ainakaan en uskaltanut niin kovaa ajaa vaikka aika monta kertaa yritin, en saanut edes munkkia piirrettyä sillä . Oikeastaan jo aika tylsä auto eleettömyydellään. [/OT]
Tänä vuonna jäin ekan kerran kiinni ja en päässy enää itse poies. Pienellä sivutiellä aloin kääntämään autoa yhden mökin liittymän kohdalla joka oli joskus aurattu talven aikana.Pieniä kokkareita oli edellisestä aurauksesta edessä, mutta ajattelin ettei se haittaa ja puskin keulaa sinne. No ekalla ei vielä kääntynyt riittävästi joten otin pakkia ja sit uudestaan sisään, kunnes oli jo liian pitkällä ja takarenkaat tippui auratulta hieman pehmälle vähemmän auratulle ja samalla kokkareet otti mahasta kiinni ja kevensi varmaan painoa takaa "riittävästi". Erilaisilla kikoilla, hitaasti, reilulla kaasulla, normaalilla asetuksella, DTC:llä ja ilman mitään. Vain toinen rengas suti ja auto ei liikkunut. Lopulta sain 3 miestä työntämään ja 1. yritys taakse ei onnistunut, mutta eka vähän eteen ja sitten taakse ja auto tuli takaisin kovalle tielle... Vähintään osasyynä on HKPL5:set jotka alkaa olla parhaimmat päivät nähneet...
[OT]Kävin tuossa koeajamassa Insignia 4x4 cdti aut:n ja täytyy huuli pyöreänä ihmetellä sen nelivedon ja alustan toimintaa. 4 talvea nelikolla ja 3:ta talvea takavetoisella ajavana luulis jotenkin onnistuvan saamaan ko auton kahvaedellä moodiin, mutta ei. Alla kitkat ja jos oli aivan peilijää niin saattoi kovaa kiihdyttäessä irrota kaikki renkaat sutimaan, mutta kurveissa ei puskenut eikä irronnut perä tai ainakaan en uskaltanut niin kovaa ajaa vaikka aika monta kertaa yritin, en saanut edes munkkia piirrettyä sillä . Oikeastaan jo aika tylsä auto eleettömyydellään. [/OT]
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Jäinhän minäkin viime talvena kiinni E61:lla. Samaiseen aikaan, aura oli tempaissut vallin autokatoksen eteen ja ajattelin että tuosta mennään läpi. En halunnut särkeä muoveja joten pakitin liian rauhallisesti ja hoblaa, siinä keikkui e61 keskikohdastaan ilmassa. Ei tarvinnut miehistä apua, lapioin helmojen alta sen verran että ainakin toinen takanen vissiin tavoitti maahan ja parilla heijauksella auto oli tiellä.
Jos muuten joku joskus kysyy, mitä iloa on joystick vaihdekepistä, niin heijaus on pirun helppoa. Pykälä eteen-taakse vaihtuu tosia nopeasti ja ei vaadi "kynnysten" laskemista kun vaan tönimistä ees sun taas.
Jos muuten joku joskus kysyy, mitä iloa on joystick vaihdekepistä, niin heijaus on pirun helppoa. Pykälä eteen-taakse vaihtuu tosia nopeasti ja ei vaadi "kynnysten" laskemista kun vaan tönimistä ees sun taas.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
E91:llä ei mitään ongelmia ajaessa. Tallista joutuu nousemaan peruuttamalla jyrkähköön mäkeen, siinä pari kertaa meinannut jäädä poikittain jumiin kun pitoa ei löytynyt. Hiekalla siitäkin selvittiin.