E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat
Näppyläpaholainen iski ja 530 tarkoitin. Automaattilootahan tuo on ja ostohetkellä airbagin + turvavyön vikavalo paloi. Myyjä lupas fiksata asian ja 2 päivää sitä nyt on fiksattu ja tässä alkoi sen verran mielenkiintoisa ajatuksia pyöriä mielessä, että antaa olla. Mut jos puhutaan edelleen samoista vioista niin kuinka ovat fiksattu tuolla 2007 mallissa vai saako samoihin korjauksiin varautua poislukien pakosarja?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Omassa haju oli alkoi olla jo aika karmea. Tunki ohjaamoonkin. Yllätys oli se, että pakosarjassa oli halkeamia, mutta yllättävän pieniä (kun vertasin kuviin, mitä muut ovat postanneet). No,itse pakosarjan vaihto oli huomattavasti helpompi homma, kun etukateen pelkäsin. Nyt auto tuoksuu siltä, kun pitääkin...ei miltäänMajor kirjoitti: Muita tyyppivikoja:
-Pakosarja halkeaa 525/530d malleissa
Jos pakokaasu haisee konehuoneessa, tarkista pakosarjan kunto.
Pakosarja halkeaa, huhujen mukaan tilalle käy myös E39:n pakosarja.
Monesti pakosarjan halkeamista ei näy purkamatta konehuonetta,
mutta jos pakosarjan päällä on nokea, vikana on yleensä halkeamat.
Seuraavaksi lasikaton kimppuun, ostin siihenkin korjaussarjan Saksasta lomamatkalta
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Olisiko joku niin ystävällinen, että vääntäisi minulle "rautalangasta" sen panoraama katon tyhjennysletkun paikan/läpiviennin. Koitin katsella sitä D-pilarin ikkuna alareunan alapuolelta lokeroista (verhoilujen alta), enkä löydä sitä mistään. Onko se läpivienti ylempänä siellä muovien lomassa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Apukuskin puolelta löydät ne tyhjennysletkujen päät sulakerasian irrottamalla sieltä takaa alhaalta. Kuskin puolella on se avattava kansi lokasuojassa tavaratilan sisäpuolella. Se irti ja pitkiköhän siinä muistaakseni irrotella verhoilua vielä vähän, jotta pääsi letkuun käsiksi. En muista enää ja vaimo on just ny sillä kaupas.Piksu kirjoitti:Olisiko joku niin ystävällinen, että vääntäisi minulle "rautalangasta" sen panoraama katon tyhjennysletkun paikan/läpiviennin. Koitin katsella sitä D-pilarin ikkuna alareunan alapuolelta lokeroista (verhoilujen alta), enkä löydä sitä mistään. Onko se läpivienti ylempänä siellä muovien lomassa?
Itte vedin niitä letkuja vain ylös päin, niin paljon, että tunsin kuinka ne lähti irti sieltä muovituteista ja työnsin sitten takas "sinne jonnekin" alas ja hyvin on toiminut ja vararenkaan kotelokin on pysyny ny kuivana.
Kiitoskia selventävästä viestistäsi. Nyt kun irroitin sulakerasian, niin sieltähän se löytyi.. Suotta sen kyllä irroitin, koska sisä halkaisia letkulla oli 1cm ja letkun päässä oleva "tuppi" oli myöskin 1cm halkaisialtaan ja ilman aikaisemmin mainittua "ristipäätä", eli se oli täysin vapaa ja puhdas. Jätin suoraan jo toisen puolen katsomatta, koska uskon että sekin on puhdas.nupaha kirjoitti:Apukuskin puolelta löydät ne tyhjennysletkujen päät sulakerasian irrottamalla sieltä takaa alhaalta. Kuskin puolella on se avattava kansi lokasuojassa tavaratilan sisäpuolella. Se irti ja pitkiköhän siinä muistaakseni irrotella verhoilua vielä vähän, jotta pääsi letkuun käsiksi. En muista enää ja vaimo on just ny sillä kaupas.
Itte vedin niitä letkuja vain ylös päin, niin paljon, että tunsin kuinka ne lähti irti sieltä muovituteista ja työnsin sitten takas "sinne jonnekin" alas ja hyvin on toiminut ja vararenkaan kotelokin on pysyny ny kuivana.
Nyt kuitenkin sain mielenrauhan asian suhteen ja kontti pysyy varmasti jatkossakin kuivana.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Hähä, nyt toimii lasikattokin niin kuin Baijerilainen insinööri on sen tarkoittanut. On muuten koko laitos aivan älyttömän heppoisilla muoviosilla kasattu. Miten ihmeessä tuo voi toimia pitkäänjaki kirjoitti:Seuraavaksi lasikaton kimppuun, ostin siihenkin korjaussarjan Saksasta lomamatkalta
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Eihän se toimikaanjaki kirjoitti:Hähä, nyt toimii lasikattokin niin kuin Baijerilainen insinööri on sen tarkoittanut. On muuten koko laitos aivan älyttömän heppoisilla muoviosilla kasattu. Miten ihmeessä tuo voi toimia pitkäänjaki kirjoitti:Seuraavaksi lasikaton kimppuun, ostin siihenkin korjaussarjan Saksasta lomamatkalta
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kannattaa pikimmiten puhdistella ja rasvata kattoluukun kiskot jos sen tai verhoin aukaisemisessa kuuluu kitinää,
sinne kun saattaa soratiellä ajaessa päästä pölyä/hiekkaa,
ja kiskot on osittain muovipinnoitetut (mm. luukun nostomekanismi) joten ei ne kauaa kestä,
moottorin voima jo riittää rikkomaan jos takeltelee...
sinne kun saattaa soratiellä ajaessa päästä pölyä/hiekkaa,
ja kiskot on osittain muovipinnoitetut (mm. luukun nostomekanismi) joten ei ne kauaa kestä,
moottorin voima jo riittää rikkomaan jos takeltelee...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Epäilemättä, mutta tänään se oli koko ajan tilt-asennossa, kun asioita hoitelin. Valitettavasti vain kattokaiteet estää, että kaikki varmasti näkivät, että takalasikin on auki, se kun aukeaa yllättävän vähänIronic32 kirjoitti:Eihän se toimikaan
Tosiaan tuo koko rakenne on tehty kestämättömäksi. Siinä, kun sen tallin lattialla purki ja puhdisti ja kasasi uusilla osilla, epäillys jäi kyllä kaivamaan, että kauankohan tuo kestää. Pahin on koko idea, että kaikki liukuvat ilman mitään pyöriä/laakereita, vaan tasopinnoilla, jotka oikein houkuttelevat kaiken roskan ja pölyn siihen rasvaan tarttumaan ja jumittamaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Paljos se korjaussarja maksoi Germaaniassa?
Tuliko siinä mitä osia mukana?
Tuliko siinä mitä osia mukana?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Osasarja on nro:Major kirjoitti:Paljos se korjaussarja maksoi Germaaniassa?
Tuliko siinä mitä osia mukana?
54137118849
Sisällön näkee vaikka realoem:stä.
Aiheesta keskustelua
http://www.motor-talk.de/forum/panorama ... st24046894" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta Genuine parts:lla 185, mutta muistelisin, että oli hampurin Niederlassung:lla vähemmän. Jaa, mutta siinä oli pappakerhon alennukset.
Aika iso homma tuo kyllä oli, jo kattoverhoilun irrottamiseen meni aikaa. Käytännössä päivän tuota tein, koska tuohon mekaniikkaan, sen puhdistamiseen ja miettimiseen miten se kasataan meni tunti poikineen.
Seuraava menisi kyllä jo vikkelämmin...
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 16 Elo 2011, 11:19
- Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08
Millä noita kannattaa rasvailla puhdistuksen jälkeen?Major kirjoitti:Kannattaa pikimmiten puhdistella ja rasvata kattoluukun kiskot jos sen tai verhoin aukaisemisessa kuuluu kitinää,
sinne kun saattaa soratiellä ajaessa päästä pölyä/hiekkaa,
ja kiskot on osittain muovipinnoitetut (mm. luukun nostomekanismi) joten ei ne kauaa kestä,
moottorin voima jo riittää rikkomaan jos takeltelee...
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07
e81 118i Alpine White -07
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Sitä varten myydään ihan oikeaa rasvaakin,
varaosanumero 83192157321
Schmiedmannilla 3,14 hinta.
varaosanumero 83192157321
Schmiedmannilla 3,14 hinta.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Juuri noin, Laakkosella taisi n euron enemmän (yksi tuubi riittää juuri ja juuri. Suosittelen kahta).Major kirjoitti:Sitä varten myydään ihan oikeaa rasvaakin,
varaosanumero 83192157321
Schmiedmannilla 3,14 hinta.
Mutta: nyt, kun kuulun siihen yläluokkaan, joilla tuo vekotin toimii, pitääkin miettiä hoitoa. Jos vain lisäilee tuota White Greasea, lopputulos on taas sama luukku jumii jossakin vaiheessa. Sanoisin, että lasit pitää irrottaa säännölisin välein, puhdistaa brake cleanerilla ja paine-ilmalla varsinkin ne kiskot ja niiden piilossa olevat urat ja siiten uusi rasva tilalle. Veikkaan, että näin kestää pitkään. Ajattelin ensin, että hommaan spray muotoista vastaavaa valkoista rasvaa, mutta sitähän tulisi varmaan vain suihkittua, ja lopputulos se, että jumiin menee.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Terve
Olen ostamassa autoa pyörän tilalle ja 520d -06, 180tkm olisi mielessä. Lueskelin että koneen puolelta läppäventtiilit(?) kannattaa poistaa, mutta onko muuta suurempaa laittamista tiedossa? Mitenkä tuo pakosarjan halkeilu, onko tässä mallissa ongelma? Isoja huoltoja edessä, onko tämä ketjukoneella?
Muutakin infoa ja käyttökokemuksia kyseisestä autosta saa laittaa, kiitos jo etukäteen. Oma tietous painottuu pyöräpuolelle joten autoista ei kauheasti ole tietoa, toki pienemmät, tavallisilla työkaluilla tehtävät hommat onnistuu, kuten tuo läppien poisto.
Olen ostamassa autoa pyörän tilalle ja 520d -06, 180tkm olisi mielessä. Lueskelin että koneen puolelta läppäventtiilit(?) kannattaa poistaa, mutta onko muuta suurempaa laittamista tiedossa? Mitenkä tuo pakosarjan halkeilu, onko tässä mallissa ongelma? Isoja huoltoja edessä, onko tämä ketjukoneella?
Muutakin infoa ja käyttökokemuksia kyseisestä autosta saa laittaa, kiitos jo etukäteen. Oma tietous painottuu pyöräpuolelle joten autoista ei kauheasti ole tietoa, toki pienemmät, tavallisilla työkaluilla tehtävät hommat onnistuu, kuten tuo läppien poisto.
Olen vaihtamassa manuaali bensa-X3:sta automaattidieseliin, eli 525d:hen, vm2009 (rek. 11/2008). Auto on saksasta tuotu. Mietiskelin, että kannattaako ottaa maksullista (n. 450€) vuoden vakuuta ko. autolle? Saisiko sillä esim. tuon lämpöongelman hoidettua? Eli meneekö tällaiseen Finntakuun piikkiin?
Onko lohkolämmitin (tai mikä vastaava se nykyään näissä autoissa on) talvella pakollinen vai pärjääkö ilman?
Onko lohkolämmitin (tai mikä vastaava se nykyään näissä autoissa on) talvella pakollinen vai pärjääkö ilman?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Pärjää talvella ilmankin lämmitintä.
Vakuutuksen ottaminen riippuu siitä että mitä se kattaa ja paljonko autolla on ajettu...
Vakuutuksen ottaminen riippuu siitä että mitä se kattaa ja paljonko autolla on ajettu...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Vaihto suoritettu. 525d:llä on ajettu 126 000km. Otin sitten sen vakuutuksen, kun näytti kattavan myös termostaatit, ellen väärin ymmärtänyt listaa selatessani. Kyseessä Finntakuu Extra.
Hyvä tietää, ettei lohkolämmitin ole pakollinen. Täytyy miettiä, josko kuitenkin hankkisi sisähaaroituksella, jotta saisi sisälämppärin lämmittämään auton sisältä valmiiksi. Nyt etsimään jostain sopivia kumimattoja, tuolta http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?c=167 näyttäisi joitain löytyvän, näinköhän nuo sopisivat?
Hyvä tietää, ettei lohkolämmitin ole pakollinen. Täytyy miettiä, josko kuitenkin hankkisi sisähaaroituksella, jotta saisi sisälämppärin lämmittämään auton sisältä valmiiksi. Nyt etsimään jostain sopivia kumimattoja, tuolta http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?c=167 näyttäisi joitain löytyvän, näinköhän nuo sopisivat?
Joskus aiemmin täällä juteltiin siitä, onko Saksanmalleissa lämmäppärin kennossa ne lämmitysvastukset:
Eli auto on on 530D LCI. EI ole "cold climate version" ja siitä huolimatta lämmityskennoissa on vastukset.
Eli täältä aiemmin saatu tieto todellakin piti paikkansa.
Eli auto on on 530D LCI. EI ole "cold climate version" ja siitä huolimatta lämmityskennoissa on vastukset.
Eli täältä aiemmin saatu tieto todellakin piti paikkansa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Viime viikon sateet pääsi kastelemaan takakontin pohjan ja ainakin 2 peräkoukun poksia on ottanut kipeetä, muut näyttäis selvinneen kuivana. Lueskelin aika tarkkaan netistä noita tarinoita lasikaton putkista ja itsellä syyllinen on nähtävästi tukkeutunut apparin puolen putki.
Revin molemmat pois paikaltaan ja yritin tutkia paikkaa mihin ne päätyy, mutta en oikein ymmärtänyt/löytänyt kaikkia juttuja. Esim kuljettajan puolen putkenhan näkee suoraan puskurin alta ja siinä ei ollut ainakaan mitään "mutteria" tms vaan se päättyi vapaana siihen leveämmän putken sisällä olevaan "lärpäkkeeseen" ja samallainen pää löytyi myös apparin puolelta ulosvedetystä, mutta sen puolelta en jaksanut purkaa niin paljoa muovia nähdäkseni tilaa paremmin, kun vesi kuitenkin virtaa kivasti ulos.
Onko tuota loppupäätä muutettu jossain vaiheessa vai mistä ne muutterit tms pitäisi löytää? Oletteko jättäneet sen lärpättin osuuden paikalleen vai lyhentäneet putkea? Itsellä fiilisi oli, että se tukos olisi ollut nimenomaan sen lärpättimen yläpuolella... Jossain näin kuvia hieman lyhyemmästä putkestakin..
Luin juttua myös lasikaton tiivistämisestä, mutta mikä olisi nyt "oikea" aine rajoittaakseen sisään tulevaa vettä? Aika hurjalta kuulostaa btcf:n puolen ajatus silavasta tms pistää väliin...
edit: Mitkä on ne eristetyt putket jotka kiertää takaluukun aukon sisäpuolella ikkunasta ikkunaan?
Revin molemmat pois paikaltaan ja yritin tutkia paikkaa mihin ne päätyy, mutta en oikein ymmärtänyt/löytänyt kaikkia juttuja. Esim kuljettajan puolen putkenhan näkee suoraan puskurin alta ja siinä ei ollut ainakaan mitään "mutteria" tms vaan se päättyi vapaana siihen leveämmän putken sisällä olevaan "lärpäkkeeseen" ja samallainen pää löytyi myös apparin puolelta ulosvedetystä, mutta sen puolelta en jaksanut purkaa niin paljoa muovia nähdäkseni tilaa paremmin, kun vesi kuitenkin virtaa kivasti ulos.
Onko tuota loppupäätä muutettu jossain vaiheessa vai mistä ne muutterit tms pitäisi löytää? Oletteko jättäneet sen lärpättin osuuden paikalleen vai lyhentäneet putkea? Itsellä fiilisi oli, että se tukos olisi ollut nimenomaan sen lärpättimen yläpuolella... Jossain näin kuvia hieman lyhyemmästä putkestakin..
Luin juttua myös lasikaton tiivistämisestä, mutta mikä olisi nyt "oikea" aine rajoittaakseen sisään tulevaa vettä? Aika hurjalta kuulostaa btcf:n puolen ajatus silavasta tms pistää väliin...
edit: Mitkä on ne eristetyt putket jotka kiertää takaluukun aukon sisäpuolella ikkunasta ikkunaan?
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17