Lahti - Autosalpa Oy

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Asensivat puskurin lastausuojateipin sekä verkkotaskun pikkutavaroille. Muuten ok, mutta tasku repsottaa vasemmasta reunasta. On joko rikki tai muuten päin p:tä. Lisäksi huomasin hieman tämän tapauksen jälkeen etupuskurissa hirveät skraadut jotka ei lähde millään pois. En osaa sanoa tai pysty sanomaan onko ne syntyneet tuolla Autosalvassa vaiko ajettu Espoon Laakkosella johonkin tolppaan kiinni (en saanut autoa ajoon vielä heti kaupanteon jälkeen joten naarmut on voineet syntyä siellä ja sitten meikattu piiloon ennen minulle luovuttamista koska en niitä nähnyt kuin vasta tuon Autosalvassa käynnin jälkeen) ja enää niistä ei voi valittaa kellekään. Jos puskurista haluaisi siistin pitäisi se automaalarin mukaan vetää kokonaan uudelleen maaliin.

Seuraavalla kerralla asensivat tuolla samassa paikassa Ipod-telakan ja rattinapit Ipodin ohjaukseen. Toimii loistavasti. Ainoa kummallisuus tuon käytössä on nyt tämä: en tiedä onko omimaisuus vai jotain perseellään kun Ipodia käytttämällä ääni heittelee ajonopeuden mukaan eli niinkuin Ipodin vakioasetuksena olisi sitten se ajonopeuden mukaan muuttuva äänen kovuus koska se volyymi ei pysy samana nopeuden kasvaessa tai hiljentyessä jos kuuntelen musaa Ipod-soittimen kautta. Radiota tai cd:tä käyttämällä mankka/kajarit ei tee tuollaista että muuttelisivat ääntä nopeuden mukaan.

Lisäksi tämän laitteiston asennuksen jälkeen on alkanut kuulua satunnaisesti jotain helinää ja ritinää rattimuovien/ratin sisältä. Jokin johto ehkä elää (siis heiluu jotain vasten) tai sitten jokin ruuvi on löysällä tai aluslevyt helisee. Kuuluu tietyillä tieosuuksilla joita käskin ajaa kun mm. tämän takia huollossa käytin, mutta ilmeisesti ei oltu kuultu mitään tai sitten ei osattu mitään tehdä kun sitä ritinää/helinää kuuluu edelleen silloin tällöin sieltä ratin takaa. Takapään nitinät nyt sentään taisivat saada kuriin. Ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut. Kiristivät vissiinkin oikean puolen c-pilarin muovia ja oikeanpuolen penkin yläosan muovia eli siis sitä mistä vyö tulee ulos.
Viimeksi muokannut J1978, 23 Tammi 2014, 19:25. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Sen verran vielä että edelleen kiusaa se ritinä/natina mikä tulee oikealta auto takaosasta/takakontista. Tuskimpa sitä edes yrittivät tai osasivat korjata kuntoon. "Kiristivät" sen kuskin oven samassa paikassa myös niin tiukalle että oven yläreuna ei enää suhise mutta vastaavasti tuntuu että ovi on nyt kaikkialta muualta jotenkin ihan keturallaan ja yläosa kanittaa (kuuluu hankaava ääni ovea avatessa mikä kielii ns. kanituksesta) ja ovesta ei tahdo päästä useinkaan ulos muuten kuin samalla kevyesti tuuppimalla/työntämällä ovea kyynärpäällä sisältä kun samaan aikaan vetää sisäkahvasta ovea auki. Säätivät oven sitten kuntoon kilpailjalla ja on sen jälkeen toiminut niinkuin pitääkin. Samalla laittoivat takuuseen myös uudet takaluukun pumput kun ne oli jäykähköt.
Viimeksi muokannut J1978, 20 Loka 2010, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Oikeasti on nyt hieman avauduttava Lahden Autosalvan huollosta.

Autossa on ollut pieni ongelma jonkin aikaa ja kaikki juontaa juuret kesään 2011, kun kääntyvän lampun valo jouduttiin uusimaan. Työllä oli silloin kiire kesälomareissun vuoksi ja autosähköliike Lahdessa teki työn ja he tekevät myös Autosalvalle sähkötyöitä alihankintana. No tuon moduulin vaihdon jälkeen auto olisi pitänyt uudelleen koodata ja se oli Autosalvan kanssa sovittu. Auto seisoikin päivän huollon pihassa, mutta koodausta ei oltu ehdit sopimuksesta huolimatta tehdä. Tämä oli siis perjantai ja auto lähti sunnuntaina kuukaudeksi Eurooppaan reissulle. No ei hätää valo toimi (ei vain kääyntynyt) eikä vikaherjaa piipannut.

Tästä tapahtumasta meni vuosi ja 3 kuukautta ja vikakoodi pamahti kääntyvästä lampusta. Normaali huotopaikassa eivät voineet asialle mitään, koska moduulin vaihtoa ei oltu koodattu eli eivät päässeet kiinni ko. osan tietoihin. Eli Autosalpaan yhteyttä ja aikaa varaamaan.

Ensimmäisellä kerralla minulle vielä auton huoltoon jätön jälkeen soitettiin mikä oli hätänä (tämä jo aamulla käyty huoltoneuvojan kanssa läpi) ja kun SMS viesti auton valmiinaolemisesta tuli ja menin hakemaan autoa, oli ilmoitus ettei Autosalpa ollut saanut yhteyttä ko. moduuliin! Ja tästä ongelmasta sekä taustoista olin kolme kertaa jo neuvotellut huollon kanssa. No sattui vielä huoltomies olemaan paikalla ja kävin sitten hänen kanssa homman läpi ja tämän jälkeen oltiin kartalla missä vika ja mitä sille pitäisi tehdä.

No uusi aika ja auto taas päiväksi seisomaan Autosalvalle ja neljän jälkeen tulee iloinen soitto, että olemme paikallistannet vian, no ihan helvetin hieno, kun se auto on vasta seissyt sielä kaksi päivää!

No valomoduuli pitää vaihtaa, hinta ei paha, mutta se tässä oikeasti ottaa koteloon, että minä jouduin sumplimaan duunit kahden päivän ajalta, kun auto seisoo huollossa, pelkästää jotta löydetään edes se vika autosta. Kolmas päivä menee sitten ensi viikolla asentamiseen. Samoin tuo vian etsinnän 300€ hinta ei ole ihan linjassa palvelun kanssa, mutta tätä tämä valitettavasti on merkkihuoltojen kanssa.

Ymmärrän myös, että nykyvehkeet on sähköjen kanssa arkoja, mutta kyllä kai merkkihuolto voisi odottaa korkeampaa ammattitaitoa.

Tässä siis syy miksi minun BMW käy osavassa huollossa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

No eipä ko. liike kait kohta myy edes enää noita autoja.
Viimeksi muokannut J1978, 23 Tammi 2014, 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

Huoltoasioissa Lahden alueen BMW kuljettajille on olemassa myös toinen vaihtoehto merkkihuolloissa, Mega-Auto. Itse olen saanut sieltä ammattitaitoisempaa ja edullisempaa palvelua kuin Autosalvasta.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

AjamisenIloa kirjoitti:Huoltoasioissa Lahden alueen BMW kuljettajille on olemassa myös toinen vaihtoehto merkkihuolloissa, Mega-Auto. Itse olen saanut sieltä ammattitaitoisempaa ja edullisempaa palvelua kuin Autosalvasta.
Pitää niin hyvin paikkansa! On edullisempi hinnoiltaan ja siellä onasiansa osaavia BMW-mekaanikkoja. Eikä siellä yleensä sählätä tai säädetä asioita ja asioissa. Palvelu on myös nopeaa ja loistavaa. S-postilla tai puhelimella pääsee helposti läpi.
Viimeksi muokannut J1978, 23 Tammi 2014, 19:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Tänään sai valomoduuliepisodi päätöksen (melkein) eli auto vietiin aamulla 7:30 huoltoon ja oli erikseen vielä sovittu, että sen pitää olla valmis 14:00, koska on pakollinen reissu Espooseen. Ja tästä vielä huoltoneuvojan kanssa aamulla keskusteltiin ja oikein mainitsikin, että tosiaan täällähän on sellainen maininta.

No 13:40 aloin soittelemaan Autosalpaan ja keskus yritti 10 minuuttia huoltoneuvojaa kiinni, kunnes ilmoitin ajan loppuvan ja hyppään taksiin, koska joku kiesi on alle saatava.

Auto oli kuitenkin valmiini, minulle ei vain oltu ilmoitettu asiasta. Mitään selitystä asialle en saanut. Kerroin myös mielipiteeni miten huonosti tämä asia on Autosalvan puolelta hoidettu,johon en saanut siis oikeasti mitään muuta vastausta, kuin "tuossa on avaimet". Ja kun lähdin ajamaan Espoosta pimeälle himaan huomasin, että valot on suunnattu päin persettä! Aivan jäätävää toimintaa.

Oli aivan varmasti viimeinen kerta, kun auto menee Autosalpaan huoltoon. Taidan käydä säädättämässä valotkin ihan jossain muualla.

Eiköhän kannata laittaa lisää rahaa "merkkihuolto" tv-kamppikseen!!
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Jos porukalla on ongelmia jonkun (tai joidenkin) "merkkihuollon" kanssa niin luulisi maahantuojan puuttuvan myös niiden toimintaan. Ei kauhean hyvää toimintaa ole heiltäkään jos kaikki huollot, korjaukset, jne. pitäisi heidän toiveidensa mukaan hoitaa "merkkihuolloissa" ja samaan aikaan jos niiden toimivuudessa on suurtakin huomautettavaa...

Eli jonkunlainen laadunvalvonta "merkkihuolloille" olisi suotavaa maahantuojankin puolesta!
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

Juurikin näin. Kaikkea ei tarvitse/kannata pienen asiakkaan yksikseen niellä, vaikkakin sitä kovasti tänäpäivänä yritetään. Asiakaspalautetta ylemmälle portaalle vaan, vaikka sitten BMW AG:lle asti. BMW:llä on varmastikin melkoisen tiukka standardien mukainen laatujärjestelmä ja tälläinen järjestelmä edellyttää asiakaspalautteeseen vastaamista.

Vastaus voi sitten olla jonkinsortin hyvitys tai vain pahoittelu, mutta jokatapauksessa asia käydään laatuorganisaation ohjeiden mukaan läpi. Tavoitteena toimivassa organisaatiossa on jatkuva parantaminen, eli siinä mielessä kannattaa vääryyksistä avautua. Yleensä, jos mitään ei tapahdu palautteen johdosta, asiakas äänestää jaloillaan (ja vie muitakin asiakkaita mukanaan). Kaikki ei kuitenkaan ymmärrä jälkimarkkinoinnin merkitystä businekseen.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kaikista pahinta on, että jos tuolla sössitään jotain ja vielä pahasti sitä ei juurikaan pahoitella ja pyydetä anteeksi yms. Kaikki käännetään monasti asiakkaan syyksi tai ei olla moksiskaan mistään ja mokia vähätellään yms.

Niin moni asia on mennyt tuolla kahden auton jälkivarustelussa ja huolloissa todella syvästi päin peetä ja ketutus on niin kova jotten astu tuosta ovesta sisään kuin pakon sanelemana! Tästä olen reklamoinut myös BMW-suomelle ja he tietävät kyllä kaiken tuosta tuon liikkeen touhuista.

Mutta tosissaan jutut kertoo, jotta edustus (ainakin myynti) olisi lähtemässä tuolta jonnekin muualle.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

AjamisenIloa kirjoitti:Yleensä, jos mitään ei tapahdu palautteen johdosta, asiakas äänestää jaloillaan (ja vie muitakin asiakkaita mukanaan). Kaikki ei kuitenkaan ymmärrä jälkimarkkinoinnin merkitystä businekseen.
+1,
Juuri tätä tarkoitan ja ainakin itse toimin juuri näin, jos ei asiat toimi merkkihuollon tai maahantuojan osalta!
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tänään sain Lahden Autosalvassa todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua!
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vice kirjoitti:Tänään sain Lahden Autosalvassa todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua!
itsellä ei ole pääasiassa kuin huonoa sanottavaa ko. toimipisteen hommista. Kahden eri auton kanssa pääasiassa pelkkää säätämistä ja sen lisäksi soittopyyntöjen hoitamatta jättämisiä, asioihin hidasta reagointia tai kokonaan hoitamatta jättämistä.

BMW-huoltoneuvoja/päällikkö vaihtaa liikettä ja menee kuulemma Deltaan.
Viimeksi muokannut J1978, 23 Tammi 2014, 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

J1978 kirjoitti:Ihmeiden aika ei ole ohi.

itsellä kun ei ole pääasiassa kuin huonoa sanottavaa ko. toimipisteen hommista. Kahden eri auton kanssa pääasiassa pelkkää säätämistä ja sen lisäksi soittopyyntöjen hoitamatta jättämisiä tai asioihin hidasta reagointia tai kokonaan hoitamatta jättämistä.

BMW-huoltoneuvoja/päällikkö vaihtaa liikettä ja menee kuulemma Deltaan.
Mua palveli siellä mulle uusi kaveri nimikirjaimet JP, voin YV:nä laittaa koko nimen jos haluat.
Hän hoiti asiat todella asiallisesti. Ja oli aidosti kiinnostunut korjaamaan viat, josta näki mulla jo useampia merkintöjä. Ei näy hänen nimeä löytyvän Lahden Autosalvan sivuilta. Siinä "BMW" huoltopisteessä palveli.

Mullakaan aiemmin ei oo siellä kaikki asiat ihan näin hyvin hoituneet. Siksi nyt täytyi positiivinen palaute laittaa, kun aihetta on. Silti verrattuna moniin muihin erimerkkien huoltotoihin tämä ei kyllä aiemminkaan ole toiminut sen paremmin tai huonommin kuin muut, mutta nyt siis todella hyvää toimintaa tällä kerralla.

Onko kyse kaverista, joka Deltalle siirtyy jolla nimikirjaimet VM?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Jep VM on ainoa jonka kanssa homma on parhaiten toiminut ja hoitunut. Hänellä on ollut yleensä palveluhalukkuus, tieto-taito, ammattitaito ja palveluasenne sekä palvelun ripeys kohdallaan. Hän tosiaan siirtyy muualle.

Tosin VM ei ole aina pelastanut sekään. Meinaan jos ei ole ryssitty tai sählätty huollon tiskillä, niin sitten on käynyt kämmejä mekaanikoilla tai varaosissa.
Viimeksi muokannut J1978, 23 Tammi 2014, 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Koitin J1978 vastata sulle YV:nä, mutta ilmeisesti sulla ne estetty..?
Ainakin tällainen ilmoitus mulle tuli, eikä viestin lähetys onnistu...
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Taas Lahden Autosalvan (ilmesti uuden BMW-huoltoneuvojan/päällikkön?) JP kanssa tänään asioin.
Vaikuttaa, että siellä asiakaspalvelu on täysin muuttunut. Aiemmin siellä asioidessa tuntui ettei mikään onnistu ja vianselvitykset ei etene. Nyt henkilö vaihdoksen myötä (?) taas tuntuu kuin eriliikkeessä asioisi.

Olin jo aikeissa siirtyä autoni huoltojen osalta pk-seudulle tai Lahden Deltaan, mutta nyt meinaan jatkaa Autosalvan asiakkaan (varmuudella niin kauan kuin asioiden hoito on tätä luokka, kun taas tänään). Viimeisen 2krt huollon toiminta ja asiakaspalvelut ollut parasta mitä yhdessäkään autoliikkeessä ennen tätä noin 15v aikana (vian selvitys oikeasti kiinnostaa, asiakaspalvelu kunnossa ja asiolle vielä konkreettisesti tehdään jotain!)... Toivottavasti jatkuu samaa rataa eikä paluuta vanhaan meininkiin tule.

Pakko oli taas positiivista palautetta laittaa, koska siihen aihetta on ja harvemmin sitä tulee annettua, mutta marmattaa aina kyllä muistetaan ;)
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Kun on positiivista sanottavaa niin sanotaan, sain tänään erittäin hyvää palvelua takuukorjauksen yhteydessä. Kyseessä oli sama vika mistä tuolla aiemmin kirjoitin, joka uusiutui. Autosalpa hoiti takuukorjauksen todella tyylikkäästi ja asiakaspalvelu oli uuden BMW huopäällikön myötä aivan eri tasolla kuin ennen. Näin sen pitäisi aina mennä!
Vastaa Viestiin