4400 euroa on hintaero bensan hyväksi. bensa 40503 euroa ja diesel 44918 euroa
http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/prices/datasheets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- katso BMW limited xdrive edition hinnasto
Nyt on noita dieseleitä ollut jo niin monta et ei viitsi maksaa sitä eroa - meille tulee toiseksi autoksi 116da f20 ihan perusversiona. Toisekseen markkinoilla on niin paljon dieseleitä että kun kysyntä kasvaa bensakoneiden eduksi, jää dieselit hinnoissa jälkeen koska kysyntä laskee - näin autoliikkeestä kuultuna. Nk. aiemmin totesin, BMW turbo 2.0 bensassa on vain enemmän luonnetta - näin se vaan on ja se ei ole makuasia
F30 kokemuksia
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Voisiko joku kertoa mitä F3x 328i vie bensaa sekalaisessa ajossa? Tekisi mieli laittaa 328i tai 328iA xDrivena, mutta yli 20000 kilsaa vuodessa ajavana kiinnostaa hieman tuo kulutuspuolikin.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;///Marko kirjoitti:Voisiko joku kertoa mitä F3x 328i vie bensaa sekalaisessa ajossa? Tekisi mieli laittaa 328i tai 328iA xDrivena, mutta yli 20000 kilsaa vuodessa ajavana kiinnostaa hieman tuo kulutuspuolikin.
Oisko tuosta apua sulle?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
- Auto: F30 328iA M Sport '13
Edellinen 10 päivää, n. 500km sekalaista ajoa länäriä ja keskustaa, 10km talviajospurtteja 2 kertaa päivässä (työmatka), vähän ylimääräistä kaasuttelua välillä. 11,2 litraa sadalla mittarin mukaan, tankkaamalla n. 11.4.///Marko kirjoitti:Voisiko joku kertoa mitä F3x 328i vie bensaa sekalaisessa ajossa? Tekisi mieli laittaa 328i tai 328iA xDrivena, mutta yli 20000 kilsaa vuodessa ajavana kiinnostaa hieman tuo kulutuspuolikin.
Ei lämmittimiä tms, eli kylmänä lähdetään aamuin ja illoin. Vanha 535ia söi yli 17 litraa samassa käytössä, 16" renkailla.
Ei tuon pidempi otos, mutta ihan vaan käytännön talvikokemuksena. Mielestäni ihan ok olosuhteet huomioon ottaen. Alla 18" nastat.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Harmittavan janoinen tuo 328i. Yhdellä tankilla ei tahdo paljon päälle 500 km päästä. F30:ssa kuten kaikissa kärryissä saisi olla 80-100 litran tankki, niin ei koko ajan tarvitsisi pistoolilla olla. Diesel on siinä mielessä kyllä kiva, että talvisin varsinkin hajottaa tuolla loskassa palella kuraista kärryä tankkailemassa kerta päivässä, mutta öljypolttimella pärjää varsin harvakseltaan pysähtelemällä.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on just samanlaista ajoa säälittävällä kymmenen vuotta vanhalla kolmosella, tosin 17" nastarenkailla. Kulutus käytännössä sama kuin sulla. Näin se kehitys kehittyy.spjarv kirjoitti: Edellinen 10 päivää, n. 500km sekalaista ajoa länäriä ja keskustaa, 10km talviajospurtteja 2 kertaa päivässä (työmatka), vähän ylimääräistä kaasuttelua välillä. 11,2 litraa sadalla mittarin mukaan, tankkaamalla n. 11.4.
Ei lämmittimiä tms, eli kylmänä lähdetään aamuin ja illoin.
Mun 328:lla ajettu 29tkm, keskinopeus 63kmh , kulutus ajotietokoneen mukaan 7,4 . Sekalaista ajoa ja motaria. Ei minusta paha. Kertaankaan en ole nollannut, eli varsin pitkä otos.
Voin myydä Marko jos tällaista olet katsellut..
Voin myydä Marko jos tällaista olet katsellut..
ex bemut : E46 320d , E46 330d, E39 530da M sport , E90 330 xda, F30 328i
Minulla on nyt noin 5tkm ajettu ja keskikulutus 5.2, aika pitkälti lyhyttä nurkkaa. Tankatessa pirssi ilmoittaa että muista tankata sitten taas reilun tonnin päästä.Pitkis kirjoitti:Harmittavan janoinen tuo 328i. Yhdellä tankilla ei tahdo paljon päälle 500 km päästä. F30:ssa kuten kaikissa kärryissä saisi olla 80-100 litran tankki, niin ei koko ajan tarvitsisi pistoolilla olla. Diesel on siinä mielessä kyllä kiva, että talvisin varsinkin hajottaa tuolla loskassa palella kuraista kärryä tankkailemassa kerta päivässä, mutta öljypolttimella pärjää varsin harvakseltaan pysähtelemällä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
No tuota justiinsa tarkoitan. Se on kiva kun ajaa 200 km eikä viisari liiku juuri yhtään. Ämmäläisellä on tottunut siihen, että normi duuniin-takaisin on 3/5 enää tankista jäljellä eikä se siivu ole kuin reilu puoli tuntia. Käyttiksellä joutaisi olla eri juttu. 7-sarjassa on kiva kun 80 litran tankki ja siihen joku 740d myllyksi = saa joka tankilla päälle tonnia ajaa vaikka kuinka vedättäisi. Muuta vikaahan näissä isoissa 8-bensoissa ei ole kuin se, että saa koko ajan asemalla olla näpit jäätyneinä täyttämässä. Kaverilla oli X6 50i, muutoin hyvä, mutta hajotti se koko ajan tankitus ja haikaili dieselin perään.salmol kirjoitti:Minulla on nyt noin 5tkm ajettu ja keskikulutus 5.2, aika pitkälti lyhyttä nurkkaa. Tankatessa pirssi ilmoittaa että muista tankata sitten taas reilun tonnin päästä.Pitkis kirjoitti:Harmittavan janoinen tuo 328i. Yhdellä tankilla ei tahdo paljon päälle 500 km päästä. F30:ssa kuten kaikissa kärryissä saisi olla 80-100 litran tankki, niin ei koko ajan tarvitsisi pistoolilla olla. Diesel on siinä mielessä kyllä kiva, että talvisin varsinkin hajottaa tuolla loskassa palella kuraista kärryä tankkailemassa kerta päivässä, mutta öljypolttimella pärjää varsin harvakseltaan pysähtelemällä.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Yhdeksän litraa menee kehäteiden työmatkaliikenteessä 328i manuaalilla. Lähinnä Sport+ moodilla...
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
- Auto: E92 335i -07
Itsellä samanlaista ajoa E92 335i:llä 19" nastoilla ja kulutus 10,7l/100km, tosin ajotietokoneen mukaan. Kehitystä sittenkään? Pakko sanoa että yllättävän paljon tuo 328iA vie Muiden käyttäjien kulutukset kuulostavat siltä, mitä olettaisi tuon 328i:n vievän.Squamish kirjoitti:Mulla on just samanlaista ajoa säälittävällä kymmenen vuotta vanhalla kolmosella, tosin 17" nastarenkailla. Kulutus käytännössä sama kuin sulla. Näin se kehitys kehittyy.spjarv kirjoitti: Edellinen 10 päivää, n. 500km sekalaista ajoa länäriä ja keskustaa, 10km talviajospurtteja 2 kertaa päivässä (työmatka), vähän ylimääräistä kaasuttelua välillä. 11,2 litraa sadalla mittarin mukaan, tankkaamalla n. 11.4.
Ei lämmittimiä tms, eli kylmänä lähdetään aamuin ja illoin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Niinpä. Näin se kehitys kehittyy...juggernaut kirjoitti:Itsellä samanlaista ajoa E92 335i:llä 19" nastoilla ja kulutus 10,7l/100km, tosin ajotietokoneen mukaan. Kehitystä sittenkään? Pakko sanoa että yllättävän paljon tuo 328iA vie Muiden käyttäjien kulutukset kuulostavat siltä, mitä olettaisi tuon 328i:n vievän.Squamish kirjoitti:Mulla on just samanlaista ajoa säälittävällä kymmenen vuotta vanhalla kolmosella, tosin 17" nastarenkailla. Kulutus käytännössä sama kuin sulla. Näin se kehitys kehittyy.spjarv kirjoitti: Edellinen 10 päivää, n. 500km sekalaista ajoa länäriä ja keskustaa, 10km talviajospurtteja 2 kertaa päivässä (työmatka), vähän ylimääräistä kaasuttelua välillä. 11,2 litraa sadalla mittarin mukaan, tankkaamalla n. 11.4.
Ei lämmittimiä tms, eli kylmänä lähdetään aamuin ja illoin.
Paperilla kulutukset ja CO-päästöt uusissa nelosbensaturboissa on kovinkin kehittyneitä.
E46 325i touringini meni aikonaan sekalaisessa ajossa aina n.9l kulutuksella.
Eipä toisaalta nuo 328i:n 245 hevosta ilmasta voi tullakaan. Mutta ne 35i koneen äänet ja ominaisuudet ovat kyllä ehkä omalla tasolla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
- Auto: F30 328iA M Sport '13
Näin se kone ja tankkausmittaukset sanovat, mutta tosiaan lyhyttä väliä kylmänä ja keskinopeus taitaa jäädä työmatkallakin alle 40:n, vaikka mukana on länsiväylää yli puolet. En aio resetoida laitetta, joten vuoden päästä sitten kattavaa raporttia kun on kokeiltu muutakin kuin sohjoa ja jonotusta.juggernaut kirjoitti:Itsellä samanlaista ajoa E92 335i:llä 19" nastoilla ja kulutus 10,7l/100km, tosin ajotietokoneen mukaan. Kehitystä sittenkään? Pakko sanoa että yllättävän paljon tuo 328iA vie Muiden käyttäjien kulutukset kuulostavat siltä, mitä olettaisi tuon 328i:n vievän.
Minulla sijaisautona ollut F30 335i vei joulukuussa 13,7 samantyyppisessä käytössä, tosin keskinopeus oli vähän isompi (46 tms).
Edit: ja tosiaan talvellahan tuo start & stop ei ole käytössä, joten eiköhän tuo kulutus siistiydy kesää kohti myös siitä syystä hieman.
Viimeksi muokannut spjarv, 17 Tammi 2013, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin minäkin ajattelin samaa, että eipä kovin taloudellinen tuo 2-litranen 328i olekaan. 330i:lläni meni viimeksi 378km tankki tyhjäksi (14,87l/100km), nyt sillä on menty n.350km ja tankki jäljellä vielä 1/2. Tässähän ei ole turboa, mutta neliveto ja automaattivaihteisto löytyy.juggernaut kirjoitti:Itsellä samanlaista ajoa E92 335i:llä 19" nastoilla ja kulutus 10,7l/100km, tosin ajotietokoneen mukaan. Kehitystä sittenkään? Pakko sanoa että yllättävän paljon tuo 328iA vie Muiden käyttäjien kulutukset kuulostavat siltä, mitä olettaisi tuon 328i:n vievän.Squamish kirjoitti:Mulla on just samanlaista ajoa säälittävällä kymmenen vuotta vanhalla kolmosella, tosin 17" nastarenkailla. Kulutus käytännössä sama kuin sulla. Näin se kehitys kehittyy.spjarv kirjoitti: Edellinen 10 päivää, n. 500km sekalaista ajoa länäriä ja keskustaa, 10km talviajospurtteja 2 kertaa päivässä (työmatka), vähän ylimääräistä kaasuttelua välillä. 11,2 litraa sadalla mittarin mukaan, tankkaamalla n. 11.4.
Ei lämmittimiä tms, eli kylmänä lähdetään aamuin ja illoin.
- - -
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Joo, 7-8 litraa näyttäisi vievän. Voin tsekata huomenna tarkan lukeman. Tankilla pääsee noin 700 km mutta sitten pitää jo kyllä tankata.japi2010 kirjoitti:Pitkis: paljonko sun F30 nelikko vie sataselle, ootko kattonu?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sain tänään kokeilla tuota M-Sport rattia ja nyt ei enää harmita niin paljon. Olihan se paksumpi kuin tuo omani, mutta ei mielestäni yltänyt tuon E90:sen perus sportti ratin tasalle?EPJBMW kirjoitti:tuo "sporttiratti" on edellisen verrattuna aikas onnettoman tuntuinen. Yläreunaltaan se on niin ohutkin, että työajossa olevassa Yariksessakin on varmaankin paksumpi?
Kun ostotilanteessa sain valita yhden "ilmaisen" varusteen, niin vaihtoehtoina oli joko M-Sport ratti tai valopaketti joista päädyin tuohon valopakettiin ja nyt tuntuu, että olisi kannattanut valita toisin. E90:ssä tuo "sporttirinkula" oli vain niin hyvä käteen, etten osannut odottaa tällaista "taantumista".
Tokihan se hiukka jämäkämpi olisi ollut, mutta komia se on tuo valitsemani valopakettikin.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Ei paha, suunnilleen sama kuin E46 325i touringilla meni. Olisi kyllä rohkea veto ostaa F31 328i takaveto manuaali näinä xDriven kulta-aikoina.ssalmela kirjoitti:Yhdeksän litraa menee kehäteiden työmatkaliikenteessä 328i manuaalilla. Lähinnä Sport+ moodilla...
Joo, ei kannata jäädä kaipailemaan sillä rattejahan saa vaihdeltua jälkikäteenkin jos jää harmittamaan. BTW, komea avatar sulla!EPJBMW kirjoitti: Sain tänään kokeilla tuota M-Sport rattia ja nyt ei enää harmita niin paljon. Olihan se paksumpi kuin tuo omani, mutta ei mielestäni yltänyt tuon E90:sen perus sportti ratin tasalle?
Tokihan se hiukka jämäkämpi olisi ollut, mutta komia se on tuo valitsemani valopakettikin.