320d öljyistä ja renkaista

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Moi,

Tollanen hiukan käytetty peli olisi tulossa. Ajattelin vaihdattaa siihen heti tuoreeltaan uudet öljyt ja suotimen. Mikä olisi parasta öljyä? Paljonko öljynvaihto suotimineen kustantanee marmorilla? Takuu ei ilmeisesti katkea jos käyttää jossain pikahuollossa muualla kuin merkkiliikkeessä?

No sitten lisää tyhmiä kysymyksiä. Olen teetättänyt jokaiseen autooni heti saatuani nelipyöräsuuntauksen. Missään ei ole koskaan ollut ihan kohillaan ja ajettavuus on petraantunut säädöillä. Paljonko km ja ikää autolla saa olla, että menee takuuseeen? Minulla olisi tosin luotto rengasliike joka varmasti osaa asiansa mutta jos ilmaiseksi saisi niin parempi. Mutta pystyykö tuota f30s:ta enää normi rengasliike säätämään. Joutuisiko olemaan testerit jolla nollataan tai tehdään muuta kivaa säädön yhteydessä?

Kävin noita f30 ajamassa liudan ennen lopusta ostopäätöstäni. Mutta huomasin jännän eron auto missä oli hakka 7 nastat tuntui huomattavasti jämäkämmältä kuin contin kitkoilla oleva. Molemmat autot olivat prikulleen samanlaisia ja 225/50/17 rf renkailla. Vai voiko alusta olla jo kuoleentunut muutamalla tonnilla?

Ainiin vielä unohtui sellainen huomio, että kaikkissa kokeilemissani autoissa oli ikävä ominaisuus et ratti väpätti hiukan. En usko, että kaikissa olisi renkaat olleet epätasapainossa? Autot olivat ajettu suoraan hallista kadulle joten jäätäkään kiekoissa ollut. Vai olenko vain tottunut ajamaan autoilla jossa tuollaista ominaisuutta ei ole.

Siinäpä sitä kysymystä ja pohdintaa näin aluksi.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Tuosta ratin väpättämisestä niin minullakin tekee sitä mutta ei aina. Teki heti uutena kun ajoin liikkeestä pihalle. Kysyin tästä myyjältä ja selitti jotain run flat kummiista et niistä johtuu...jep jep :mus: Jostakin muistelen lukevani tästä ulkomaan foorumeilta. Mutta se että mistä sitten johtuu niin en tiedä. Kai jollakin on tähän vastaus?
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Bemmisti kirjoitti:Moi,

Tollanen hiukan käytetty peli olisi tulossa. Ajattelin vaihdattaa siihen heti tuoreeltaan uudet öljyt ja suotimen. Mikä olisi parasta öljyä? Paljonko öljynvaihto suotimineen kustantanee marmorilla? Takuu ei ilmeisesti katkea jos käyttää jossain pikahuollossa muualla kuin merkkiliikkeessä?
Kunhan öljy täyttää bmw LL04 laatuvaatimuksen niin kelpaa. Vie sellaiseen pikahuoltoon, missä käyttävät kuitenkin tunnettujen valmistajien öljyjä esim mobil, castrol tai shell. Kuusisylinteriseen maksoi bosch car servicella castrolin öljyt ja suodatin about 160e. Neloskoneisiin saat halvemmalla kun öljyäkin menee vähemmän. Marmorilla saatat saada samaan hintaan kuin pikkupajalla jos tinkaat huollosta pois kaiken ylimääräisen esim pyyhkijöiden ja pissapojan tarkastuksen. Eli pyydät vain öljyn ja suodattimen.
Bemmisti kirjoitti: No sitten lisää tyhmiä kysymyksiä. Olen teetättänyt jokaiseen autooni heti saatuani nelipyöräsuuntauksen. Missään ei ole koskaan ollut ihan kohillaan ja ajettavuus on petraantunut säädöillä. Paljonko km ja ikää autolla saa olla, että menee takuuseeen? Minulla olisi tosin luotto rengasliike joka varmasti osaa asiansa mutta jos ilmaiseksi saisi niin parempi. Mutta pystyykö tuota f30s:ta enää normi rengasliike säätämään. Joutuisiko olemaan testerit jolla nollataan tai tehdään muuta kivaa säädön yhteydessä?
Takuuseen tuskin saat nelipyöräsuuntausta jos ei ajettavuudessa todeta merkkihuollon toimesta jotain vikaa. Jos ostat auton liikkeestä niin yritä tinkiä nelipyöräsuuntaus mukaan kauppaan. Ja eipä tuo nyt iso tappio ole vaikka pitäis omastakin pussista maksaa... Tietääkseni f30 ei ole sellaista avaruustekniikkaa etteikö nelipyöräsuuntaus onnistuisi ihan normaali kalustolla.
Bemmisti kirjoitti: Kävin noita f30 ajamassa liudan ennen lopusta ostopäätöstäni. Mutta huomasin jännän eron auto missä oli hakka 7 nastat tuntui huomattavasti jämäkämmältä kuin contin kitkoilla oleva. Molemmat autot olivat prikulleen samanlaisia ja 225/50/17 rf renkailla. Vai voiko alusta olla jo kuoleentunut muutamalla tonnilla?
Kitkarenkaat ovat luonnostaan hieman pehmeämmät kuin nastarenkaat.
Bemmisti kirjoitti: Ainiin vielä unohtui sellainen huomio, että kaikkissa kokeilemissani autoissa oli ikävä ominaisuus et ratti väpätti hiukan. En usko, että kaikissa olisi renkaat olleet epätasapainossa? Autot olivat ajettu suoraan hallista kadulle joten jäätäkään kiekoissa ollut. Vai olenko vain tottunut ajamaan autoilla jossa tuollaista ominaisuutta ei ole.

Siinäpä sitä kysymystä ja pohdintaa näin aluksi.
Paha sanoa kun ei yhtään tiedä paljonko ratti oikeasti väpätti ja minkälaiseen ajettavuuteen olet tottunut. Bemarit ovat melko tunnokkaita ajaa, joten ratissa tuntee tien epätasaisuudet herkemmin. Mikään epämääräinen tärinä ei kuitenkaan ole normaalia enkä muista f30 koeajossa kiinnittäneeni sellaiseen mitään huomiota.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Juu,

Siitä liikkeestä ei onnistu enään 4-säätö. Hinta puristettiin niin sinkeille ettei mitään saa kaupantekijäisiksi. Tokko edes lumiharjaa:) Tasapainoituksen kyllä onnistuin tinkimään. Mutta auton saan vasta ensi pe. Joten en tiedä auttoiko se väpätykseen. Mutta muillakin sitä taitaa esiintyä. Eli tasapainoitus taitaa olla turha? Mikähän noissa mättää sitten. Ratissa ei tunne värinää jos pitää siitä kiinni. Mutta jos ilman käsiä kokeilee ajaa niin selkeästi näkee kun ratti väpäjää. Mitkähän ois hyvät paineet contin kitkoille?

Lohkolämmittimen tuohon otin mutta oisko sitä edes kannattanut kun defan sivulla oli et teho 300 w. Onko noista lämppäreistä teillä kokemuksia?

Pitänee heti tilata racechipin joko se keskihintanen tai kallein boksi:) Jollaihan täällä sellainen oli 318d ja kehui sitä.


Tein muuten sellasen huomion, että v.2012 ja 2013 malleissa on ainakin se ero että 2013 mallit kiihtyy 0.2s 0-100km/h nopsempaan tomaattina. Eli nyt jo rupes harmittaa et tuli ostettua pikkasen käytetty 2012 malli:) Kaikenlisäksi vakioksi tulleet sumarit ja peilinlämmittimet. No omassani nuo tuli näkyvyyspaketin tiimoilta.

Kyselen niin hölmöjä et heti tuoreeltaan varmaan bannataan:)
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Bemmisti kirjoitti:Juu,

Siitä liikkeestä ei onnistu enään 4-säätö. Hinta puristettiin niin sinkeille ettei mitään saa kaupantekijäisiksi. Tokko edes lumiharjaa:) Tasapainoituksen kyllä onnistuin tinkimään. Mutta auton saan vasta ensi pe. Joten en tiedä auttoiko se väpätykseen. Mutta muillakin sitä taitaa esiintyä. Eli tasapainoitus taitaa olla turha? Mikähän noissa mättää sitten. Ratissa ei tunne värinää jos pitää siitä kiinni. Mutta jos ilman käsiä kokeilee ajaa niin selkeästi näkee kun ratti väpäjää. Mitkähän ois hyvät paineet contin kitkoille?

Lohkolämmittimen tuohon otin mutta oisko sitä edes kannattanut kun defan sivulla oli et teho 300 w. Onko noista lämppäreistä teillä kokemuksia?

Pitänee heti tilata racechipin joko se keskihintanen tai kallein boksi:) Jollaihan täällä sellainen oli 318d ja kehui sitä.


Tein muuten sellasen huomion, että v.2012 ja 2013 malleissa on ainakin se ero että 2013 mallit kiihtyy 0.2s 0-100km/h nopsempaan tomaattina. Eli nyt jo rupes harmittaa et tuli ostettua pikkasen käytetty 2012 malli:) Kaikenlisäksi vakioksi tulleet sumarit ja peilinlämmittimet. No omassani nuo tuli näkyvyyspaketin tiimoilta.

Kyselen niin hölmöjä et heti tuoreeltaan varmaan bannataan:)

Kyllähän ne kiihtyvyysarvot on ihan sama edelleen (samoilla moottoreilla).Ainakin bemarin sivuilla on ne tiedot minusta ihan samat kuin ennenkin (kohdassa tekniset tiedot).

Renkaissa saataa olla jotain vikaa??? Psytyheittoa esimerkiksi? Vanteessa vikaa tai vanteitten painot pielessä?

Ei mulla ainakaan väpäjä. Ei kädet ratissa tai ilman :) Eli jotain siinä sun autossa on nyt pielessä!

Eihän se mikään lohkolämmitin ole. Ei siihen saa kuin säteilylämmittimen ja ne on lohkolämmitintä tehottomampia, mutta kuitenkin tyhjää parempia. Säteilylämmitin sentään notkistaa ja lämmittää öljyjä. Moottorin lohko on alumiinia ja moottoritila on melko ahdas ja täynnä jäähdytysvesiputkia ja monenmoisia herkkiä antureita, joten BMW ja Defa ei suosittele sinne muuta kuin tuon säteilylämmittimen. Toinen vaihtoehto on Webasto (polttoaineella toimiva lämmitin), mutta se on paljon paljon kalliimpi.

Hommaa esim. Defan 1850w Termini sisäpuhallin tuon säteilylämppärin kaveriksi, niin sentään on sisätilatkin lämpimät kun menet autoon. Säteilylämmittitintä kannattaa käyttää päällä paljon kauemmin kuin mitä on tottunut käyttämään lohkolämmintä. Eli jos lohkon kanssa on riittänyt 1h lämmitys, niin lämmitä tällä 1-1,5h enemmän.

Sitä minä en vaan tajua, että miksi sinä haluat vaihtaa öljyt siihen autoon ihan turhanpäiten, jos huolto ei ole vielä lähelläkään ja autolla ei ole edes ajettu juuri mitään.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Tuo öljynvaihto on vaan perinne. Että sisäänajoöljyt pois ja uudet laadukkaat sisälle. Niin olen tehnyt kymmenissä autoissani.

Eli täytyy niitä renkaita sitten tasapainoittaa. Mutta jännä juttu että niin monessa sama tärinä.

Tuo kiihtyvyys käy selville kun vertaa v. 2012 teknisiä tietoja ja saksan tämän hetkisiä. Esim 320d tomaatti ennen 7.6 ja nyt 7.4. Sama ero liki kautta linjan.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Bemmisti kirjoitti:Tuo öljynvaihto on vaan perinne. Että sisäänajoöljyt pois ja uudet laadukkaat sisälle. Niin olen tehnyt kymmenissä autoissani.

Eli täytyy niitä renkaita sitten tasapainoittaa. Mutta jännä juttu että niin monessa sama tärinä.

Tuo kiihtyvyys käy selville kun vertaa v. 2012 teknisiä tietoja ja saksan tämän hetkisiä. Esim 320d tomaatti ennen 7.6 ja nyt 7.4. Sama ero liki kautta linjan.
2012 mallisissa (alkupään autot) oli joku vika jossakin ohjaukseen liittyvässä, joka aiheutti tärinää tai jotain kummallisuutta siihen ohjaukseen. Myöhempiä tuotantoeriä se ei enää vaivaa. Muistan lukeneeni jostakin ketjusta tuosta asiasta. Olisko ollut jopa juko kampanja tai korjausohjekin siihen. Mulla ei tosiaan sitä vikaa eikä ruostetta penkkien rungossakaan eikä sitä harmeja aiheuttanutta viallista FEM-moduuliakaan.

Ainoa murhe on se etujarrujen vinkuna, joka sekin on nyt vähentynyt...

Millähän tuo kiihtyvyysero on saatu aikaan? Moottorin pitäisi olla ihan sama...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemmisti kirjoitti:Takuu ei ilmeisesti katkea jos käyttää jossain pikahuollossa muualla kuin merkkiliikkeessä?

Paljonko km ja ikää autolla saa olla, että menee takuuseeen?

Ainiin vielä unohtui sellainen huomio, että kaikkissa kokeilemissani autoissa oli ikävä ominaisuus et ratti väpätti hiukan.
1. Takuu ei katkea jos teetat öljynvaihdon muualla. Huolto pitäisi tehdä käsittääkseni hyväksytyllä huollolla, eli ei välttämättä jälleenmyyjän huollossa.

2. 2000 km tai 6 kuukautta on maahantuojan antama takuu.

3. Liittyisikö ratin väpätys aurauskulmiin? Ehkä, tai renkaiden tasapainoitukseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Marmorilla sast leiman sähköiseen huoltokirjaan, muualla et.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Tulipa tutkittua hieman asiaa ja eihän noita Contin kitkoja ole edes rf mallina. Eli syy alustan pehmeyteen taitaa olla pelkästään renkaissa.

Täällähän oli mainintaa, että 5/2012 jälkeen tehdyissä autoissa paremmat jouset tjsp. Omani valmistettu alkuvuodesta 2012. Onko kukaan käynnyt vaihdattamassa parempiin ja millä syyllä? Tuskin helpolla vaihtavat, että luin netistä:)
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Bemmisti kirjoitti:Tulipa tutkittua hieman asiaa ja eihän noita Contin kitkoja ole edes rf mallina. Eli syy alustan pehmeyteen taitaa olla pelkästään renkaissa.

Täällähän oli mainintaa, että 5/2012 jälkeen tehdyissä autoissa paremmat jouset tjsp. Omani valmistettu alkuvuodesta 2012. Onko kukaan käynnyt vaihdattamassa parempiin ja millä syyllä? Tuskin helpolla vaihtavat, että luin netistä:)
Sun pitää valittaa huoltoon, että niissä takaiskareissa/jousissa on vikaa ja että ne kolisee/pitää ääntä ja kerrot, että niihin on olemassa PUMA-CASE= eli siis tehtaalta tullut tiedote/korjausohje.

No jaa itse en pidä alustaa mitenkään liian pehmeänä. Mulla ei ole run flatteja eikä tule. Nastarengas on toki yleensä kitkaa jäykempi.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Takaiskareista niin mulla on keskiviikkona varattuna aika vihdoin ja viimein ja vaihtavat pelkät takiskarien yläpäät. Ne pitäisi olla paremmat kuin vanhat. No sen näkee sitten häviääkö äänet takaa. Mutta ehdottomasti valittamaan jos jotain ääntä kuuluu takaa.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Niin ja olisko jollakin lisätietoa tosta ratin tärinästä? Heräs mielenkiinto,jos siihen kerta on mahdollisesti jokin korjaus olemassa. Pitää muistaa huollossa tästä kysyä kun vien auton iskarien yläpää remonttiin.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Eli tuo tärinä homma ehkä eniten kenkuttaa. Eli täällä foorumilla on ainakin yksi kohtalotoveri:)
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Tais tulla polkastua p...

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=682580" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli ongelmaa muuallakin ja huolto taitaa vaan levitellä käsiään.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemmisti kirjoitti:Ainiin vielä unohtui sellainen huomio, että kaikkissa kokeilemissani autoissa oli ikävä ominaisuus et ratti väpätti hiukan. En usko, että kaikissa olisi renkaat olleet epätasapainossa? Autot olivat ajettu suoraan hallista kadulle joten jäätäkään kiekoissa ollut. Vai olenko vain tottunut ajamaan autoilla jossa tuollaista ominaisuutta ei ole.
Kysymyksiä:
a) Oliko kaikki samanmallisia, eli samalla koneella ja varusteilla? Modern, Sport, Luxury vai ilman Lines?
b) Onko vaikutusta mikä ajomoodi on päällä? Onko eroa jos Comfort, Eco Pro tai Sport on käytössä? Jos on eroa, niin voisiko olla jotenkin tuohon tehostukseen liittyvää? Eri moodeillahan on käytössä erilainen ohjausvaste/tehostus.
c) Oliko kyseessä Variable Sport Steering, Servotronic, tavallinen vai joku muu?
d) Onko Adaptive-alusta vai tavallinen?
e) Tuleeko tuo vain jossain nopeudessa esiin?
f) Mitkä renkaat (merkki + onko RF) ja koko?

Eli asiat mitä tulee mieleen:
1) Nelipyöräsuuntaus ei kondiksessa? Suuntausta voisi kokeilla.
2) Renkaat ei tasapainossa, pultit ei kireällä tai renkaan ja akselin välissä on jotain? Renkaat irti, tasapainoitus + puhdistus ja takaisin.
3) Ohjaustehostimen asetukset / toiminta jotenkin sekaisin? Ohjelmistopäivitystä / kalibrointia voisi kokeilla.
4) Voisiko jossain olla väljää? Raidetanko / ohjausvaihde, yms.?
5) Onko autossasi kaistavahti? Oletko kokeillut ottaa kaistavahdin pois päältä?

Itselläni on Servotronicilla varustettu pirssi, enkä ole itse huomannut mitään tuollaista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Jep jotain on renkaissa, vanteissa tai autossa pielessä jos väpättää.

Täällä toinen jolla ei väpätä! Ajoin kokeeksi pidemmän siivun motaria ja levollisesti eteni.
Igu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Elo 2011, 09:46
Auto: F30 320d M-Sport

Tulipa bongattua täältä juttua tuosta väpättämisestä ja niin on minullekin osunut yksilö jossa ohjaus väpättää. Hieman risoo matka-ajossa... Auto kyllä kulkee suoraan eli ei tunnut sille, että ohjauskulmissa tms olisi mitään pielessä.
Kyseessä 320D m-sport servotronicilla, ihan normaalilla m-sport alustalla. Autoni on valmistunut Lokakuun toiseksi viimeisellä viikolla ja ohjaukseen on tullut muutoksia ainakin osanumeroiden perusteella Marraskuusta 2012 eteenpäin. Kysyin tästä Laakkosen huollosta ja heillä ei ollut asiasta mitään "tietoa".
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Päätimme myyjän kanssa yksissä tuumin, että jätetään kaupat tekemättä. Olisivat tarjonneet vain tasapainoitusta.Sanoin, että tokko auttaa jos molemmat koeajamani yksilöt väpätti. Ei ole heidän mielestään ongelma jos ratti tutisee.Kertoili tiedustelleen Bmw:ltä asiaa ja sieltä olivat sanoneet ettei suomessa eikä maailmalla ole ongelmaa ja tärinä johtuu varmaan huonosta tasapainoituksesta:) Kyselin itse sitten bmw huolloista ja jotku oli ihan kuutamolla. Joku sanoi, että ovat puoliauto vaihtaneet:) Luultavasti tuo ongelma on todella monessa autossa moni ei välttämättä tuota edes huomaa vaan pistää tien piikkiin. Pahempihan tämä taitaa olla kuin audin ohjausongelmat. Ymmärrän ratin tärinän vanhoissa lintoissa mutta uusissa autoissa ratti ei saa väpäjää yhtään kun kädet irrottaa ratista.

No nyt noita on jo 4 tiedossa. Eli ongelmaa esiintyy ennen 12/2012 tehdyissä autoissa.

Luultavasti Bmw levittelee vaan käsiään ja ajattelee, että asia unohtuu kun uusissa ei enää ongelmaa. Varmaan BMW:llä ratkaisu tiedossa mutta tulisi aivan liian kalliiksi korjata nuo vm.2012 autot.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Lueskelin tuosta ongelmasta netistä ja näyttää siltä että aika laaja ongelma on eikä sitä ole pystytty kohdentamaan mihinkään määrättyyn malliin, renkaisiin, varustepakettiin, tai muuhun vastaavaan. Aika paljon sitä näyttäisi olevan 328iA Luxuryssä mutta johtunee siitä että kyseessä oli jenkkisaitti ja ei ne siellä mopoja edes myy.

Olivat arvelleet että vika olisi mahdollisesti ylemmissä keinuissa (?), jossain ilmanohjaimissa, ohjauksen softassa tai sitten raudassa. Eli aika laajalla rintamalla vikaa arvuuteltiin. Itse kallistuisin arvauksessani siihen että ohjaustehostuksen ohjelmassa on jotain... Mutta enhän minä näistä mitään tiedä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin