F30 kokemuksia

F30, F31, F32, F33, F34, F36
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

TJJ kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:Markku J on oikeassa että ei arkiajossa vinguteta konetta yli 3000, tarkoitin lähinnä sitä luonnetta että bensa antaa tehoja tasaisaisesti koko kierrosalueen mutta dieselin alue on kapeampi, eli jos kiihdyttää reippaasti niin siinä sen ero tulee, ei niinkään arvoissa vaan tuntumassa.
Mutta tuo 320i on juuri tuollainen kuin Markku J kuvaili, tehon (tai väännön) tuntua ei ole lainkaan ja kierroksilla moottori vaan huutaa ja tunnelma on kuin jossain vanhassa Mazdassa. Tuollaiset fiilikset ainakin tuo 320i xDriven koeajo minulle jätti. Mutta täytyy myöhemmin keväällä käydä koeajamassa 320i ja 328i kesärenkailla ja varmistaa asia.
Vielä sellainen vertauskuva jossa verrataan 125i ja 320i, molemmat manuaaleja:

Tehot:
- 125i 218 hv ja vääntö 270 nm
-320i 184 hv ja vääntö 270 nm
- 320d 184 hv ja vääntö 380 nm

125i sitkeys 80/120kmh ->4.5 vaihteilla - 6,8/8,4 sec
320i sitkeys 80/120kmh ->4.5 vaihteilla - 7,3/8,7 sec
320d sitkeys 80/120kmh ->4.5 vaihteilla - 6,3/8,1 sec

Ei voida puhua kovinkaan suurista eroista jos taasen 125i:ssa on 3.0 litrainen kone ja 320d:ssa 380 nm.

Tällä ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä eikä parantaa omaa munan jatketta ja perustella itselle oikeaa valintaa moottorin suhteen vaan Ihan vain vertauksena siis :)
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

125i on nelipyttyinen ja vääntö 310nm.
Sitkeys vaihteella 4/5 5,9s/7,5s.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Aivan, tarkoitin E82 mallin tietoja.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Mulla on tosiaan tuo letkulämmitin vaikka auto on neliveto ja siihen ei kuulemma saa asentaa sellaista kun Defan taulukossa ei sitä mainita nelivedon yhteyteen.Hyvin se on kuitekin tominut eikä vikakoodeja ole tullut. Suosittelen! On meinaan ihan eri maata kuin joku onneton säteilylämmitin.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

J1978 kirjoitti:Mulla on tosiaan tuo letkulämmitin vaikka auto on neliveto ja siihen ei kuulemma saa asentaa sellaista kun Defan taulukossa ei sitä mainita nelivedon yhteyteen.Hyvin se on kuitekin tominut eikä vikakoodeja ole tullut. Suosittelen! On meinaan ihan eri maata kuin joku onneton säteilylämmitin.
Yritän saada tuon letkulämppärin tulevaan omaani xDriveen jos vaan Laakkonen suostuu sen asentaan.
Kaupat tehtiin juuri tuosta letkulämppäristä kun muita ei vielä ollut,saas nähdä miten käy.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Minulle mainostettiin ensin uutta letkulämmitintä 320i xDriveen mutta sitten sanottiinkin että siihen on saatavana vain säteilylämmitin. Sanoivat että uudessa letkulämmitimessä on oma vesipumppu joka kierrättää vettä lohkossa. Pitää koittaa saada tuollainen omaan kunhan auto saapuu Suomeen touko kesäkuun vaihteessa. Muuten kertokaahan tulevalle BMW kuskille mielipiteitä uuden auton penkeistä eli onko vakioistuimet riittävän hyvät ja mitä säätömahdollisuuksia saa lisää jos tilaa urheiluistuimet. Tilasin nimittäin auton ilman koeajoa kun olen tällä hetkellä ulkomailla ja tilausta on vielä mahdollisuus muuttaa jos tarvetta tulee. Tätä ennen olen ajellut neliveto Volvolla ja Volvojen vakiopenkit ovat kyllä erittäin hyvät ja säätöjä on riittävästi.
335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 198
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
Paikkakunta: Vantaa

xDrive2013 kirjoitti:Muuten kertokaahan tulevalle BMW kuskille mielipiteitä uuden auton penkeistä eli onko vakioistuimet riittävän hyvät ja mitä säätömahdollisuuksia saa lisää jos tilaa urheiluistuimet. Tilasin nimittäin auton ilman koeajoa kun olen tällä hetkellä ulkomailla ja tilausta on vielä mahdollisuus muuttaa jos tarvetta tulee.
Säätö mahdollisuuksia en ole verranut, mutta mitä olen käynyt koe istumassa f30 penkkejä, niin itse en voisi edes kuvitella että ottaisin ilman sporttipenkkijä. Vakiopenkki tuntuu niin tuettemolta. Sama homma oli aikoinaan kun e90 hommasin.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

xDrive2013 kirjoitti:Muuten kertokaahan tulevalle BMW kuskille mielipiteitä uuden auton penkeistä eli onko vakioistuimet riittävän hyvät ja mitä säätömahdollisuuksia saa lisää jos tilaa urheiluistuimet. Tilasin nimittäin auton ilman koeajoa kun olen tällä hetkellä ulkomailla ja tilausta on vielä mahdollisuus muuttaa jos tarvetta tulee. Tätä ennen olen ajellut neliveto Volvolla ja Volvojen vakiopenkit ovat kyllä erittäin hyvät ja säätöjä on riittävästi.
Itselläni on 320dA vakiopenkeillä ja edellinen autoni oli Volvo. Täytyy kyllä sanoa että nämä Bemarin vakiopenkit ovat Volvon vakiopenkkeihin verrattuna todella surkeat, eli näissä ei ole etureunan korkeuden säätöä eikä ristiselän säätöä. Myös muu tuki on huono.

Eli jos rahaa tuohon riittää ja penkki on sinulle tärkeä ja pidit Volvon penkkejä "minimipenkkeinä", niin ota ehdottomasti paremmat jakkarat, ainakin ota se ristiselän säätö joka jostain käsittämättömästä syystä puuttuu perusvehkeestä. Itse kaipaan Volvon penkkejä tosi paljon. Eli nyt neljän kuukauden kokemuksen perusteella ottaisin paremmat penkit jos vielä voisin vaihtaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

salmol kirjoitti:
xDrive2013 kirjoitti:Muuten kertokaahan tulevalle BMW kuskille mielipiteitä uuden auton penkeistä eli onko vakioistuimet riittävän hyvät ja mitä säätömahdollisuuksia saa lisää jos tilaa urheiluistuimet. Tilasin nimittäin auton ilman koeajoa kun olen tällä hetkellä ulkomailla ja tilausta on vielä mahdollisuus muuttaa jos tarvetta tulee. Tätä ennen olen ajellut neliveto Volvolla ja Volvojen vakiopenkit ovat kyllä erittäin hyvät ja säätöjä on riittävästi.
Itselläni on 320dA vakiopenkeillä ja edellinen autoni oli Volvo. Täytyy kyllä sanoa että nämä Bemarin vakiopenkit ovat Volvon vakiopenkkeihin verrattuna todella surkeat, eli näissä ei ole etureunan korkeuden säätöä eikä ristiselän säätöä. Myös muu tuki on huono.

Eli jos rahaa tuohon riittää ja penkki on sinulle tärkeä ja pidit Volvon penkkejä "minimipenkkeinä", niin ota ehdottomasti paremmat jakkarat, ainakin ota se ristiselän säätö joka jostain käsittämättömästä syystä puuttuu perusvehkeestä. Itse kaipaan Volvon penkkejä tosi paljon. Eli nyt neljän kuukauden kokemuksen perusteella ottaisin paremmat penkit jos vielä voisin vaihtaa.
F3X bemariin mielestäni tärkein varuste businesspaketin jälkeen on ehdottomasti urheiluistuimet eteen. Näin oli jo edellisessä 3-sarjassa. Vakiopenkit ovat huonot ja anteeksi vaan, aika rumatkin.
F1X:n vakiopenkit ovat eri tasoa (niillä pystyy elämään), mutta senkin hintaiseen autoon kuuluu mielestäni kyllä paremmat sport- tai comfortpenkit.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Niin ja tosiaan ainakin V70:ssä oli muistaakseini jo hyvät vakiopenkit aikoja sitten.
tte46
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Elo 2012, 15:07

Tästä jarrujen vinkumisesta on kovasti itketty käykääpä iltakehden sivuilla kuuntelemassa Super Mersuja että kyllä vinkuu isommissakin autoissa :curse:
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Toi penkkiasia on ihan tarpeesta riippuen erilainen, itse joudun paljon hyppimään ulos ja sisään, ajot kehä3 sisäpuoli niin ehdottomasti tavalliset on paremmat koska niistä on helpompi hypätä ulos ja ovat pehmeämmätkin kuin sporttijakkarat. Sitten jos joutuu ajamaan paljon matka-ajoa niin tilanne muuttuu sporttijakkaroiden eduksi.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vakiopenkit muutuu hyviksi rahallisella panostuksella. Kokonaan sähköisellä säädöllä pääsee eroon niistä kivikautisista säätömekanismeista jollaisia ei käytä enää muut kuin BMW ja Toyota. Muissa merkeissä on nykyisin manuaalipenkeissä ns. räikkäsäätö ja selkänojan säätönä rullat, bemareissa ei.

Sähköinen säätö tuo myös Volvo-tyylisen etureunan kallistuksen tuohon vakiojakkaraankin. Lisäksi otin sähköiset ristiseläntuen säädöt. Noilla avuilla vakiopenkki on jo ihan hyvä. Tukea se ei tosin reisille juuri tarjoa, mutta minä en sitä kaipaakkaan. Joku muu voi tarvita, mutta minä en. Toki nuo täyssähkösäädöt ja ristiseläntuensaäätö sähköllä vakionpenkkiin tulee kalliimmiksi kuin manuaalisäätöinen sportpenkki, mutta ei se sportpenkkikään sisällä ristiseläntuensäätöä, vaikka kaikenlaisia muita säätöjä siinä onkin manuaalikäyttöistä ja sähkökäyttöistäkin vakiopenkkiä enemmän.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

japi2010 kirjoitti:Toi penkkiasia on ihan tarpeesta riippuen erilainen, itse joudun paljon hyppimään ulos ja sisään, ajot kehä3 sisäpuoli niin ehdottomasti tavalliset on paremmat koska niistä on helpompi hypätä ulos ja ovat pehmeämmätkin kuin sporttijakkarat. Sitten jos joutuu ajamaan paljon matka-ajoa niin tilanne muuttuu sporttijakkaroiden eduksi.
Mulla on myös paljon tämmöistä käyttöä ja ees taas hyppiminen on paljon helpompaa tämmöisistä jakkaroista kuin syleilevistä ja itseensä keitovista sporttijakkaroista. Siksi en sportpenkkejä halunnut.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

J1978 kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:Toi penkkiasia on ihan tarpeesta riippuen erilainen, itse joudun paljon hyppimään ulos ja sisään, ajot kehä3 sisäpuoli niin ehdottomasti tavalliset on paremmat koska niistä on helpompi hypätä ulos ja ovat pehmeämmätkin kuin sporttijakkarat. Sitten jos joutuu ajamaan paljon matka-ajoa niin tilanne muuttuu sporttijakkaroiden eduksi.
Mulla on myös paljon tämmöistä käyttöä ja ees taas hyppiminen on paljon helpompaa tämmöisistä jakkaroista kuin syleilevistä ja itseensä keitovista sporttijakkaroista. Siksi en sportpenkkejä halunnut.
Näin se menee... :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

tte46 kirjoitti:Tästä jarrujen vinkumisesta on kovasti itketty käykääpä iltakehden sivuilla kuuntelemassa Super Mersuja että kyllä vinkuu isommissakin autoissa :curse:
Itselläni kävi auto takuuhuollossa tuon vinkumisen takia ja saivat ilmeisesti homman korjattua. Ei ainakaan vielä ole vinkunut kertaakaan huollon jälkeen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Olen japi2010:n ja J1978:n kanssa samaa mieltä siitä, että peruspenkit ovat aikalailla käytännöllisemmät, jos ajaa paljon lyhyitä kaupunkipätkiä, jolloin joutuu usein asettautumaan penkkiin. Sporttipenkkiin on aina hiukan hankalampi asettautua "kohdalleen" ja siitä nouseminenkin on hieman hankalampaa.

Istuinmukavuuden suhteen olen kyllä nykyiseen Audi A6:een kaivannut sporttipenkkejä, kun nämä minun peruspenkit ovat aikamoiset laudat. Reunoiltaan vielä turhan pehmeät. Onneksi niissä on sentään sähköinen ristiseläntuen säätö. Otin nämä värin takia, kun vaaleaa kangasta ei saanut sporttipenkkeihin. F30:n sporttipenkit olivat kyllä ihan eri luokassa istuinmukavuudeltaan.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
tte46 kirjoitti:Tästä jarrujen vinkumisesta on kovasti itketty käykääpä iltakehden sivuilla kuuntelemassa Super Mersuja että kyllä vinkuu isommissakin autoissa :curse:
Itselläni kävi auto takuuhuollossa tuon vinkumisen takia ja saivat ilmeisesti homman korjattua. Ei ainakaan vielä ole vinkunut kertaakaan huollon jälkeen.
Mulla ei ole ollut vielä tuota takuuhuoltoa ja olen jo alkanut miettiä, että kannattaako tuota autoa edes viedä sitä sinne. Meinaan vinkunat loppu kun matkamittariin tuli sellaiset lukemat, että eka 1000km:a meni rikki. Nyt ei tunnu vinkuvan vaikka on -10 astettakin pakkasta.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

J1978 kirjoitti:
salmol kirjoitti:
tte46 kirjoitti:Tästä jarrujen vinkumisesta on kovasti itketty käykääpä iltakehden sivuilla kuuntelemassa Super Mersuja että kyllä vinkuu isommissakin autoissa :curse:
Itselläni kävi auto takuuhuollossa tuon vinkumisen takia ja saivat ilmeisesti homman korjattua. Ei ainakaan vielä ole vinkunut kertaakaan huollon jälkeen.
Mulla ei ole ollut vielä tuota takuuhuoltoa ja olen jo alkanut miettiä, että kannattaako tuota autoa edes viedä sitä sinne. Meinaan vinkunat loppu kun matkamittariin tuli sellaiset lukemat, että eka 1000km:a meni rikki. Nyt ei tunnu vinkuvan vaikka on -10 astettakin pakkasta.
Mulla vinkuu edelleen vaikka 6000 km lasissa. Mutta mitä väliä, kaasuahan se auto vaatii eikä jarrua. Loppuu se vinkuminen joskus. Näin pienestä en jaksa tehdä yhtään mitään.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mulla kans alkukilometreillä vinkui kuin sian porsas kun siltä poistettiin........ Samoin työkaverin Volvo V40 teki samaa. Muutama sata kilometriä mittariin ja vinkunat loppui niin Bemarista kuin Volvosta. Pahinta oli kovalla pakkasella.
Vastaa Viestiin