Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Kirjoitan nyt tännekkin noista takapään kolinoista. Mulle vaihdettiin takaiskarien yläpäät ja niin hävis kaikki kolinat ja äänet takapäästä. Ei muuta kun huoltoon valittamaan asiasta.
Mulla kuuluu sellainen vaimea lopina takapäästä möykyissä mutta varsinaisesti ei kolise. Auto kävi takuuhuollossa mutta sanottiin että ääni on normaali eikä vaihdettu tai korjattu mitään. Miten infernaalinen möykkä sieltä pitää kuulua että korjaavat? Eli minkälainen meteli sulla oli?BMW e90 kirjoitti:Kirjoitan nyt tännekkin noista takapään kolinoista. Mulle vaihdettiin takaiskarien yläpäät ja niin hävis kaikki kolinat ja äänet takapäästä. Ei muuta kun huoltoon valittamaan asiasta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Niin tarkennan sen verran että omani ei kolissut vaan se oli sellaista vaimeaa naputusta epätasaisella pinnalla ajettaessa. Niin kuin olisi ollut esim joku nivel väljä. Ettei olisi nyt vain huolto puhunut puuta heinää sulle et olis ominaisuus...
Mä en ymmärrä mitä huolto hyötyis olla korjaamatta vikaa? Ei kai ne ole niin maahantuojan ohjauksessa että rupeavat asiakasta huijaamaan? En voi uskoa...BMW e90 kirjoitti:Ettei olisi nyt vain huolto puhunut puuta heinää sulle et olis ominaisuus...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Hiukan haiskahtaisi tuolta maahantuojan ohjaukselta, kun muistelen lukeneeni jossakin saitissa,että jollekin F30:n omistajalle oli kerrottu, että testataan kolina vikaa ensin jollakin liikkeen autolla, ennen kuin aletaan vaihtaa tavaraa asiakkaan autoon, tai jotain sinne päin?salmol kirjoitti:Mä en ymmärrä mitä huolto hyötyis olla korjaamatta vikaa? Ei kai ne ole niin maahantuojan ohjauksessa että rupeavat asiakasta huijaamaan?
Itse sain saman tyyppiset ohjeet ja luvan palata asiaan parin viikon päästä?
Omani kolina on lisääntynyt siihen malliin, että vien sen kyllä tarkastukseen vaikka mitään "tehtaan korjauslupaa" ei tulisikaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Kolinakorjausta tämäkin vailla, kunhan vain ehtii kuunteluttamaan huoltoon. Tänään ajelin muutaman kymmenen kilsaa lumista pikkutietä kolinaa kuunnellen ja mietin, että ei tämä nyt ihan premiumia ole tämä Bemarin laatu toistaiseksi ollut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Siinähän marmatatte huoltoon, mutta epäilisin,että ns. tyhjinkäsin sieltä palaatte. Mikäli autonne on siis tehty loppuvuodesta 2012.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Kolinakorjausta tämäkin vailla, kunhan vain ehtii kuunteluttamaan huoltoon. Tänään ajelin muutaman kymmenen kilsaa lumista pikkutietä kolinaa kuunnellen ja mietin, että ei tämä nyt ihan premiumia ole tämä Bemarin laatu toistaiseksi ollut.
Tässä autossa ei ole ilmajousitusta tai vakiona ns. säädettävää jousitusta. Rautajousitus nyt vaan kolisee takapäästään lumisella, jäisellä ja auralla jyrsityllä pikkutiellä, niin tekee omanikin. Bemarin 3-sarjassa on myös aika jäykkä ja hieman pintakova tuo jousitus. Ihan normaalina sitä kolinaa pidän ja sitä on tehnyt jokainen omistamani auto ja myös entiset 3-sarjalaiseni. Mistään viasta ei ole kysymys kun esim. mun auto ei kolise monelle autolle niin haastavalla mukulakivikadulla. Se etenee mukakivellä ihan ääneti. Jos siellä takapäässä olisi jotain vikaa kolisisi se ihan jatkuvasti ja ihan kaikilla pinnoilla. Jousitus nyt vaan on hieman pintakovahko ja se korostuu tuollaisella jäisellä pikkutiellä.
Kyllä minun mielestäni kannattaa huoltoon marmattaa. Yhdeltä palstalaiselta on vaihdettu takaiskarit takuuseen, nimimerkki ei nyt tule mieleen. F10 ei kolise polanteisilla pikkuteillä, eikä jousitus ole pintakova.
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ilman muuta kannattaa huoltoon valittaa vaikka olisikin tehty loppuvuodesta 2012. Nimittäin minua ennen oli vaihdettu takaiskarien yläpäät toiseen autoon ja auto oli tullut tehtaalta pihalle joskus lokakuulla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
- Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006
Hep!
Olisko mitenkään mahdollista pysyä otsikon mukaisessa aiheessa ja kirjoitella kolinoista muualla..?
Olisko mitenkään mahdollista pysyä otsikon mukaisessa aiheessa ja kirjoitella kolinoista muualla..?
kiesi saapui ja jokusen kymmenen kilsaa jo ajeltukin. kivan tuntuinen laite ei tuosta enään voi paljoa ajettavuus parantua mun budjetilla :Dpatari kirjoitti:just odottelen että auto saapuu pihaan :D tuli e65 ostettua -04 735:n.
alkaa kuume varmaan kohta helpottamaan...
ainoa puute oli hukkunut cd-boksin kelkka mutta sen onneksi sai aika sopuhinnalla tilattua.
kori oli siisti ja naarmuton mustasta väristä huolimatta ja sisustakin kuin uudessa autossa
woimaakin on sen verran että kortille voi vilkuttaa hyvästiksi jos siltä tuntuu...vauhtia ei nimittäin huomaa jos ei silmä kovana seuraa mittaristoa :D
Juuri noin. Ei se vuosiluku mitään haittaa, jos auto on hyvin pidetty eikä se voima ja vääntö olepatari kirjoitti:kiesi saapui ja jokusen kymmenen kilsaa jo ajeltukin. kivan tuntuinen laite ei tuosta enään voi paljoa ajettavuus parantua mun budjetilla :Dpatari kirjoitti:just odottelen että auto saapuu pihaan :D tuli e65 ostettua -04 735:n.
alkaa kuume varmaan kohta helpottamaan...
ainoa puute oli hukkunut cd-boksin kelkka mutta sen onneksi sai aika sopuhinnalla tilattua.
kori oli siisti ja naarmuton mustasta väristä huolimatta ja sisustakin kuin uudessa autossa
woimaakin on sen verran että kortille voi vilkuttaa hyvästiksi jos siltä tuntuu...vauhtia ei nimittäin huomaa jos ei silmä kovana seuraa mittaristoa :D
minnekään kadonnut. Ja kun sopi budjettiin, niin aina on varmaan pelivaraa pienille korjauksille,
jos niitä ilmaantuu. Mukavia kilometrejä ja tervetuloa bemarikuskien laajaan joukkoon.
Juuri noin. Ei se vuosiluku mitään haittaa, jos auto on hyvin pidetty eikä se voima ja vääntö ole
minnekään kadonnut. Ja kun sopi budjettiin, niin aina on varmaan pelivaraa pienille korjauksille,
jos niitä ilmaantuu. Mukavia kilometrejä ja tervetuloa bemarikuskien laajaan joukkoon.[/quote]
juu on mulla bemareita ollut oikeastaan aina :D merkki ei vaihdu..
tuollaista ei tosin ole ollut kun ei ole pörssi kestänyt :D ei tuossa mitään korjailtavaa ainakaan vielä ole ollut havaittavissa mutta tottakai jossain vaiheessa jotain tulee :D
e65 nen on siitä hyvä auto että sitä ei yleensä ole revitty kovinkaan paljoa..leppoisaa kyytiä tarjoaa pitkäksi aikaa. 2 omisteinen suomiauto täydellä huoltokirjalla niin uskaltaa ostaa ja nauttia :D
minnekään kadonnut. Ja kun sopi budjettiin, niin aina on varmaan pelivaraa pienille korjauksille,
jos niitä ilmaantuu. Mukavia kilometrejä ja tervetuloa bemarikuskien laajaan joukkoon.[/quote]
juu on mulla bemareita ollut oikeastaan aina :D merkki ei vaihdu..
tuollaista ei tosin ole ollut kun ei ole pörssi kestänyt :D ei tuossa mitään korjailtavaa ainakaan vielä ole ollut havaittavissa mutta tottakai jossain vaiheessa jotain tulee :D
e65 nen on siitä hyvä auto että sitä ei yleensä ole revitty kovinkaan paljoa..leppoisaa kyytiä tarjoaa pitkäksi aikaa. 2 omisteinen suomiauto täydellä huoltokirjalla niin uskaltaa ostaa ja nauttia :D
Morjesta vaan! Kuumetta on juu. Tähtäimessä on alkupään e46, todennäköisesti 323. Koneesta ei ole kuitenkaan vielä varmaa tietoa, mutta sedan/coupe, bensa, manuaaliaski ja nahkaverhoilu tulee löytyä.
Mites, onko mahdollista saada toimivaa yksilöä noin kolmella ja puolella tonnilla saksasta? Veroja ei ole tohon laskettu mukaan. Tollasia alle neljän tonnin autoja on kuitenkin vaikka millä mitalla siellä myytävänä. Ulkoisesti täysin kunnossa ja ajokilometreiltään kohtuullisiakin löytyy. Jotenkin vaan tuntuu, että noin halvalla ei voi saada ehjää ja perusvarmaa autoa. Kokemuksia?
Mites, onko mahdollista saada toimivaa yksilöä noin kolmella ja puolella tonnilla saksasta? Veroja ei ole tohon laskettu mukaan. Tollasia alle neljän tonnin autoja on kuitenkin vaikka millä mitalla siellä myytävänä. Ulkoisesti täysin kunnossa ja ajokilometreiltään kohtuullisiakin löytyy. Jotenkin vaan tuntuu, että noin halvalla ei voi saada ehjää ja perusvarmaa autoa. Kokemuksia?
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ensimmäinen kysymys: miksi se pitää lähteä hakemaan Saksasta? Toinen kysymys: Jos sinusta jo itsestäsi tuntuu ettei tuolla hinnalla voi saada ehjää ja perusvarmaa autoa, niin lue ensimmäinen kysymys.AKWM kirjoitti:Morjesta vaan! Kuumetta on juu. Tähtäimessä on alkupään e46, todennäköisesti 323. Koneesta ei ole kuitenkaan vielä varmaa tietoa, mutta sedan/coupe, bensa, manuaaliaski ja nahkaverhoilu tulee löytyä.
Mites, onko mahdollista saada toimivaa yksilöä noin kolmella ja puolella tonnilla saksasta? Veroja ei ole tohon laskettu mukaan. Tollasia alle neljän tonnin autoja on kuitenkin vaikka millä mitalla siellä myytävänä. Ulkoisesti täysin kunnossa ja ajokilometreiltään kohtuullisiakin löytyy. Jotenkin vaan tuntuu, että noin halvalla ei voi saada ehjää ja perusvarmaa autoa. Kokemuksia?
Tuon hintaiselle autolle Saksasta tuotuna tulee jo kohtuuton määrä prosentuaalisesti hakukustannuksia. Luulisin että huomattavasti järkevämpää on katsella tuolla budjetilla autoja ihan Suomesta.
Mutta, tämä oli vain minun mielipide asiaan
Antinontoxic kirjoitti:Ensimmäinen kysymys: miksi se pitää lähteä hakemaan Saksasta? Toinen kysymys: Jos sinusta jo itsestäsi tuntuu ettei tuolla hinnalla voi saada ehjää ja perusvarmaa autoa, niin lue ensimmäinen kysymys.AKWM kirjoitti:Morjesta vaan! Kuumetta on juu. Tähtäimessä on alkupään e46, todennäköisesti 323. Koneesta ei ole kuitenkaan vielä varmaa tietoa, mutta sedan/coupe, bensa, manuaaliaski ja nahkaverhoilu tulee löytyä.
Mites, onko mahdollista saada toimivaa yksilöä noin kolmella ja puolella tonnilla saksasta? Veroja ei ole tohon laskettu mukaan. Tollasia alle neljän tonnin autoja on kuitenkin vaikka millä mitalla siellä myytävänä. Ulkoisesti täysin kunnossa ja ajokilometreiltään kohtuullisiakin löytyy. Jotenkin vaan tuntuu, että noin halvalla ei voi saada ehjää ja perusvarmaa autoa. Kokemuksia?
Tuon hintaiselle autolle Saksasta tuotuna tulee jo kohtuuton määrä prosentuaalisesti hakukustannuksia. Luulisin että huomattavasti järkevämpää on katsella tuolla budjetilla autoja ihan Suomesta.
Mutta, tämä oli vain minun mielipide asiaan
tahi vaikka jopa ruotsista...ite kun tässä rajanpinnassa asustelen niin olen huomannut että samalla hinnalla saa auton sieltäkin...matkakulutkin pienemmät :D blocket.se....aika hyvä tarjonta bemareista ja valmiina kahdet renkaat ja lokilämppärit :D