X6 30d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Onko kellään tietoa miksei tuo kone X6:ssa ole 258 hv tehoinen? Olisi luullut faceliftin yhteydessä ilmestyvän mutta ei. Onkohan tulossa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
No kun 530 xd ja 330 xd ovat tuon tehoisia.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Noi konetehot, eli LCI-D-moottorit eivät heti päivity USA-valmisteisiin Bemareihin kuten X5:seen. Syy lienee ilmeinen.Kynäkauppias kirjoitti:No kun 530 xd ja 330 xd ovat tuon tehoisia.
Mutta isojen bensakoneiden tehot ovat kyllä ajantasolla ja ns. S-koneet perinteisesti heti tarjolla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vaikea tietää mistä johtuu moottoripäivityksien viivästyminen. Esimerkiksi 1-sarjalaiseen sai 130kw kone jo v.2007 alkupuolella, 3-srj sai sellaisen vasta 9/2007 tuotannossa lähtien. Uusi taloudellisempi 30d 180kw sai 3-sarjalaiseen 9/2008 lähtien, muut mallit saivat tämän vasta muutaman vuoden viiveellä. Moottoripäivitys ei lähde samalta viivalta kaikilla malleilla.
Voi olla syynä se, että autoihin tehdään pieniä muutoksia aina vuoden välein, jos uudempi moottori tulee markkinoille kesken tuon kauden, niin odotetaan seuraavaan päivitykseen joka on yleensä 8-10/201X.
Voi olla syynä se, että autoihin tehdään pieniä muutoksia aina vuoden välein, jos uudempi moottori tulee markkinoille kesken tuon kauden, niin odotetaan seuraavaan päivitykseen joka on yleensä 8-10/201X.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Vielähän tuo puuttuu seiskasta ja tosiaan GT:stäkin. X5:n taas uudistuu kohta, joten siihen on tuskin tulossakaan. Muistaakseni päästöt hiukan putosivat, tekisi hyvää äkskutosen hinnalle.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ymmärsinkö jotain väärin, mutta...Kynäkauppias kirjoitti:Vielähän tuo puuttuu seiskasta ja tosiaan GT:stäkin. X5:n taas uudistuu kohta, joten siihen on tuskin tulossakaan. Muistaakseni päästöt hiukan putosivat, tekisi hyvää äkskutosen hinnalle.
F30 330d 258hv
F10 530d 258hv
F07 530d GT 258hv
F01 730d 258hv
F25 X3 30d 258hv
Eli ainoat mallit joista tuo kone puuttuu on X5 ja X6 jotka molemmat ovat jo elämänsä ehtoopuolella joten siinä varmaankin selitys.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Tarkistin tosiaan tietoni bmw.fi sivuilta, jonka mukaan F01 ja F07 ovat 30 d koneella 245 hv tehoisia. Siis nuoko ovat nykyään 258 hv?
X6:n sai kuiten juuri faceliftin, kyllä kai siihen olisi ehtinyt tuon koneen istuttaa. Toki jos kerran GT ja seiska ovat 258 hv tehoisia 30 deellä, niin voisiko näin olla myös X6:senkin kohdalla?
Edit: Bmw.de tiesi että seiska ja GT ovat nykyään 258. Koskahan tieto kiirii bmw-suomelle?
X6:n sai kuiten juuri faceliftin, kyllä kai siihen olisi ehtinyt tuon koneen istuttaa. Toki jos kerran GT ja seiska ovat 258 hv tehoisia 30 deellä, niin voisiko näin olla myös X6:senkin kohdalla?
Edit: Bmw.de tiesi että seiska ja GT ovat nykyään 258. Koskahan tieto kiirii bmw-suomelle?
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
BMW Suomen konfiguraattorissa tiedot oikein. Tekniset tiedot sivuilla olevat tiedot monesti vanhaa ja/tai kaikkia malleja ei edes mainittu. Hinnastossa tiedot myös oikein.Kynäkauppias kirjoitti:Tarkistin tosiaan tietoni bmw.fi sivuilta, jonka mukaan F01 ja F07 ovat 30 d koneella 245 hv tehoisia. Siis nuoko ovat nykyään 258 hv?
X6:n sai kuiten juuri faceliftin, kyllä kai siihen olisi ehtinyt tuon koneen istuttaa. Toki jos kerran GT ja seiska ovat 258 hv tehoisia 30 deellä, niin voisiko näin olla myös X6:senkin kohdalla?
Edit: Bmw.de tiesi että seiska ja GT ovat nykyään 258. Koskahan tieto kiirii bmw-suomelle?
Lieneekö jotain tekemistä tuolla koneella myös siihen ettei sitä ole yhdessäkään E-sarjan autossa, vaan kaikki jo F-sarjaa jossa se on.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Tuossa olisi kyllä "järkeä".Antinontoxic kirjoitti: Lieneekö jotain tekemistä tuolla koneella myös siihen ettei sitä ole yhdessäkään E-sarjan autossa, vaan kaikki jo F-sarjaa jossa se on.
Perhana, mielelläni olisin nähnyt tuon X6:sessa, varsinkin jos se olisi pudottanut päästöjä edes pari grammaa.
Itse juuri X6:en hankkineena olen myös seurannut aika tarkaan mitä faceliftissä tapahtui. On aika jännä homma esimerkiksi se, että etuvalot ovat täysin samat - mukaanlukien keltaiset corona päivävalot - kuin pre-FL mallissa, ellei valitse adaptiivisia LED-valoja. Kuitenkin X5:n faceliftissä corona päivävalot on toteutettu valkoisilla LED-polttimoilla.Kynäkauppias kirjoitti:Tarkistin tosiaan tietoni bmw.fi sivuilta, jonka mukaan F01 ja F07 ovat 30 d koneella 245 hv tehoisia. Siis nuoko ovat nykyään 258 hv?
X6:n sai kuiten juuri faceliftin, kyllä kai siihen olisi ehtinyt tuon koneen istuttaa. Toki jos kerran GT ja seiska ovat 258 hv tehoisia 30 deellä, niin voisiko näin olla myös X6:senkin kohdalla?
Edit: Bmw.de tiesi että seiska ja GT ovat nykyään 258. Koskahan tieto kiirii bmw-suomelle?
Samoin tuo 3.0d pysyminen 245 hv tehoisena on kummallista. Lienee tekemistä E-mallisarjan kanssa, niin kuin tuossa jo mainittiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Kyllähän X6 kuuluisi hankkia tuolla 40 d koneella, niin ei tarvisi miettiä muutamaa hevosvoimaa.
Mitäs olet X&3 tykännyt autosta? Sullahan oli ennen X5, mites tuohon verrattuna? Ja muistanko oikein että ajelit myös E250 4 maticilla? Jos muistan niin miten X6 matka-ajossa noihin verrattuna? Täällä kun ei tarvi äkskutosia tai vitosia koeajella.
Mitäs olet X&3 tykännyt autosta? Sullahan oli ennen X5, mites tuohon verrattuna? Ja muistanko oikein että ajelit myös E250 4 maticilla? Jos muistan niin miten X6 matka-ajossa noihin verrattuna? Täällä kun ei tarvi äkskutosia tai vitosia koeajella.
Olen tykännyt todella paljon. X5:een verrattuna aika samanlainen ajaa muuten mutta kallistelee vähemmän mutkissa. Dynaamisemman oloinen. Siihen vaikuttaa toki minun autossani oleva aktiiviohjaus ja 20" pyörät. Joka tapauksessa hieno matka-auto, ja korkealta on kiva tähystelläKynäkauppias kirjoitti:Kyllähän X6 kuuluisi hankkia tuolla 40 d koneella, niin ei tarvisi miettiä muutamaa hevosvoimaa.
Mitäs olet X&3 tykännyt autosta? Sullahan oli ennen X5, mites tuohon verrattuna? Ja muistanko oikein että ajelit myös E250 4 maticilla? Jos muistan niin miten X6 matka-ajossa noihin verrattuna? Täällä kun ei tarvi äkskutosia tai vitosia koeajella.
Tuo eemeli oli sellainen nopea syrjähyppy ja vikatikki. En kotiutunut siihen oikeastaan ollenkaan ja aloin kaivata X5:sta takaisin jo hyvin pian vaihdon jälkeen. Koska X5 uusiutuu tänä syksynä, valitsin X6:en. Tuo 40d kone on kyllä mahtava ja vetää hymyn naamalle joka kertaa kun vähän käskyttää, tankki lähtee kuin ohjus.
Itse hommasin pre-FL mallin, sillä muutokset ovat niin pieniä (varsinkin jos FL mallissa ei ole adaptiivisia LEDejä), että niitä ei huomaa kuin harvat asiaa perehtyneet. Ajattelin pienenä modauksena vaihtaa corona päivävalojen polttimot vakoisiin LEDeihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Pistä ihmeessä autotalliin esittelyä jos viitsit. Minkäslaisia kulutuslukemia on näyttäny? Olis mukava päästä tankilla edes 700 km.
Täytynee jossakin välissä kuvata, kun pysyisi edes yhden päivän puhtaana. Nyt kulutus näyttää 8.8l/100 km, ajan pääosin kaupunkiajoa plus kehäteitä. Luulisin, että saa painettua pitkillä pätkillä seiskalla alkavaan lukuun. Edellisessä X5:ssä (2009) en päässyt keskikulutuksessa koskaan alle 9.2l/100 km.Kynäkauppias kirjoitti:Pistä ihmeessä autotalliin esittelyä jos viitsit. Minkäslaisia kulutuslukemia on näyttäny? Olis mukava päästä tankilla edes 700 km.
Olen tässä jonkin aikaa tsekkaillut mobile.de:stä Saksan X6 tarjontaa kun 2010-2011 X6 on kiikarissa. Todella monessa ilmoituksessa on 30d:n kohdalla ilmoitettu tehot 155kw/211hp. Ei kai 30d:tä tuollaisena ole tehty?