Avaimen pariston vaihto

E81, E82, E87, E88
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

Toisesta E81:n avaimesta simahti yhtäkkiä patteri, ei toimi yhtään. Löysin netistä tämmösen ohjeen http://www.youtube.com/watch?v=JZ1EZeDsjOU ,mutta eipä mulla näytä olevan avaimen takapuolella tuota pientä luukkua, minkä alla videolla paristo on. Voisko joku kertoa, miten tuon saa auki rikkomatta? Auto siis E81 vm 2008.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

termotor kirjoitti:Toisesta E81:n avaimesta simahti yhtäkkiä patteri, ei toimi yhtään. Löysin netistä tämmösen ohjeen http://www.youtube.com/watch?v=JZ1EZeDsjOU ,mutta eipä mulla näytä olevan avaimen takapuolella tuota pientä luukkua, minkä alla videolla paristo on. Voisko joku kertoa, miten tuon saa auki rikkomatta? Auto siis E81 vm 2008.
Onko sulla tuo Comfort Access varustelu?

Muutenhan avain on ajossa latautuvaa mallia. Ohjekirjassa muistaakseni kehotetaan ajamaan reilumpi ajolenkki/avain/vuosi.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mulle kävi E83:n kanssa samalla tavalla, eli kaukosäädin lakkasi toimimasta. Kaukosäätimessä on tosiaan akku, jonka pitäisi latautua ajon aikana. Netistä selvitin, että jotkut olivat vaihtaneet avaimen akun repimällä avaimen auki ja liimaamalla sitten taas se kasaan. Harkitsin tätä itsekin, mutta päätin sitten vielä yrittää avaimen lataamista, ja sehän onnistui.

Tein niin, että jätin avaimen paikalleen tallissa olevaan autoon 1-asentoon viikonlopuksi (minulla on kiinteä akkulaturi ja kytkin sen varmuuden vuoksi myös päälle), ja avaimeen tuli eloa siten, että ensin se alkoi avaamaan auton kun avainta piti kuljettajan peilin lähimaastossa, mutta lukitus ei toiminut kaukosäätimellä (tai toisinpäin). Taisin jättää avaimen vielä paikalleen autoon samalla tavalla 1-asentoon lomareissun ajaksi, ja se yhtäkkiä alkoi sitten pelittämään. Nyt se on toiminut ainakin vuoden ajan ihan normaalisti.

Ennen em latausta kokeilin myös avaimen kytkemistä sähköhammasharjan induktiolaturin latausosaan kiinni viikoksi kumilenkillä, mutta en tiedä oliko tällä vaikutusta sen virkoamiseen.
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

OK, siis mulla on ihan perussysteemi, eli pitäisi olla vain se latautuva akku. Sikäli outoa, että olen käyttänyt aika tasapuolisesti molempia avaimia, kun en niitä erota toisistaan ja molemmat lojuu eteisen pöydällä. Huomaa esim. siitä, että radiokanavat vaihtuu ja vilkku toimii eri tavalla eri avaimilla. Miten pitkäikäisiä nuo akut lienee? Jos akku on ihan rikki, niin onko tietoa korjaamisen hinnasta? Itse avain toimii kyllä käynnistyksessä, autoon sisäänpääsy vaan on hankalaa.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Jos olet ajanut hyvin lyhyttä ajoa, kannattanee kokeilla heittää kunnon sunnuntailenkit.
Minulle tämä toimi pari vuotta sitten.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Minun E83 on vm 2008, ja avaimen akun kanssa oli murheita noin vuosi sitten.

Googlaa englanninkielisiä sivustoja avaimen akun vaihtamisesta. Akut eivät ole kalliita, jos onnistut sellaisen jostain löytämään ja osaat itse tinata sen avaimeen paikalleen. Uusi avain maksaa muistaakseni noin 180e.
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

OK, pitää laittaa tyhjä avain seuraavalle pitemmälle lenkille. Jotenkin kyllä pöljä systeemi, miksi ei voi olla normi patterilla, jos ei kestä kuin 5 vuotta käyttöä.
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Mulla meni lukitusnappi rikki niin mursin kotelon auki ja tilasin uuden kuoren Ebaystä. Maksaa noin 20e.

Vaihdoin takakontin ehjän kytkimen siihen lukituksen kytkimen paikalle ja kaikki pelaa.

Samalla ois voinu vaihtaa akun, mutta ei jaksanu ku se toimii.

-Rike
Vastaa Viestiin