Ihan fiksun näköinen kyhäelmä, näyttää kauempaa siltä kun olisi jotkin kaihtimet vaan tuolla maskin takanaIronic32 kirjoitti:Askartelin eilen E90:n keulalle maskisuojat ihan kokeilumielessä. Pari päivää ollut ~ 20 - 25 asteen pakkasia ja n. 25km motaripyrähdyksellä lämmöt nousee loppumatkasta nippa nappa 80 asteen tuntumaan.
Motonetista hain mustan kuramaton 3,90 eur ja tallissa puolen tunnin näpräyksen jälkeen kuramatoista leikatut palaset parilla nippusiteellä / puoli kiinni ja rehellisesti sanottuna omaan silmään kohtuu asiallisen näköinen. Hieman kun näkisi leikkausjäljen kanssa vaivaa, niin kestäisi lähitarkasteluakin paremmin. Pistän illan päälle pari kuvatusta, mutta kustannukset siis 4 eur ja vaikutus: lämmöt nousi lähelle 90 saman motaripätkän jälkeen. Tosin pakkastakaan ei ollut kuin 12 astetta, mutta pitänee testailla lisää, kunhan kirii taas noihin parin kympin lukemiin.
Edit: Lisäsin pari kuvaa...
Maskisuoja E90:een ?
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Itse tein kokeeksi viimasuojat E46:een roudarimaailmasta tutulla mustalla "roudarinteipillä" eli gaffalla. Konepelti auki, ja teippiä munuaisten kehikon ympärille auton puolelle. On pysynyt hyvin ja gaffa ei tahmaa irroitettaessa toisin kuin ilmastointiteippi. Ja musta gaffa ei näy yhtään munuaisten takaa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Vähän aiheen vierestä mutta onko F30:ssä automaattisesti sulkeutuvat maskit, kuten huhuja olen kuullut? Eli onko tarvetta maskisuojille F30:ssä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ei ole. Näkisit ne, jos ne olisivat. Meinaan ne kaihtimet olisi aina pakkasilla ummessa vaikka auto kävisi joutokäyntiä. Jostain syysta niitä ei ole enää 3-sarjassa, mutta 5-sarjassa on.salmol kirjoitti:Vähän aiheen vierestä mutta onko F30:ssä automaattisesti sulkeutuvat maskit, kuten huhuja olen kuullut? Eli onko tarvetta maskisuojille F30:ssä?
Mitenköhän nää kaihtimet oikeen menee näissä E9X kopissa?
E90 320d pre-LCI 2008 ja sitä edellisessä E46 320d LCI 2004 malleissa nämä olivat.
Mutta nyt 2012 E91 318d:ssä niitä ei ole?
Eikä tää uusin ole yhtään kylmempi, kuin vanhemmat autoni.
E90 320d pre-LCI 2008 ja sitä edellisessä E46 320d LCI 2004 malleissa nämä olivat.
Mutta nyt 2012 E91 318d:ssä niitä ei ole?
Eikä tää uusin ole yhtään kylmempi, kuin vanhemmat autoni.
- Rocky
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 11:33
- Auto: 330D E90, 530D F10XDrive. Nyk. 320i F30XDrive
Tämä oli kätevin ohje. Pahvit on helppo pujottaa munuaisten taakse kunhan ei leikkaa liian isoksi. Moottorin lämmöt -15 asteen pakkasessa nousivat 3-5 astetta juuri ja juuri yli 75 :n asteen eli termostaatit täytyy ilmeisesti laittaa vaihtoon. Jos termarit olisivat kunnossa niin ehkä pahveja ei tarvittaisi mutta ei niistä kyllä Suomen olosuhteissa haittaakaan ole. Sisätilan lämmöissä en huomannut minkäänlaista eroa. Sisätiloissa lämmintä on riittänyt vaikka moottori on käynyt alilämpöisenä. Todennäköisesti myös polttoaineen kulutus on alhaisempi lämpimällä moottorilla. Ilmeisesti termarit on näiden mallien heikko kohta.juki kirjoitti:Pre LCI mallissa ainakin helpoimmalla pääsee, kun käyttää neljä torx ruuvia irti puskurin yläreunasta ja taivuttaa puskuria vähän ulospäin. Välistä mahtuu laittamaan sitten pahvia tms munuaisten taakse. Ei ainakaan katkeile munuaisten kiinnitykset, jos pakkasessa pajottaa. Eilen oli 31 pakkasta, koneen lämmöt pyöri 88 asteen tienoilla maantieajossa.
Kiitos vinkistä !
Itse miettisin pitkään, että mikä olisi fiksuimman näköinen ratkaisu munuaisiin. Päädyin muoviseen "pahviin", joka on riittävän jäykkää. ko. materiaalia käytetään paljon kylteissä ym.
Leikkasin pahvin munuaisten muotoon ja lovesin reunat ritilöiden kohdalta (alhaalta n.10mm & ylhäältä n.30mm)
Nippareilla kiinni ja avot!
Linkki kuvaan: http://postimg.org/image/qkh1dxxtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leikkasin pahvin munuaisten muotoon ja lovesin reunat ritilöiden kohdalta (alhaalta n.10mm & ylhäältä n.30mm)
Nippareilla kiinni ja avot!
Linkki kuvaan: http://postimg.org/image/qkh1dxxtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ihan siisti. Et sitten suojannut alamaskia ollenkaan...Ei tosta ole paljon hyötyä, kun alamaski on auki. Se suojaaminen on vielä tärkeämpää.Sturmback kirjoitti:Itse miettisin pitkään, että mikä olisi fiksuimman näköinen ratkaisu munuaisiin. Päädyin muoviseen "pahviin", joka on riittävän jäykkää. ko. materiaalia käytetään paljon kylteissä ym.
Leikkasin pahvin munuaisten muotoon ja lovesin reunat ritilöiden kohdalta (alhaalta n.10mm & ylhäältä n.30mm)
Nippareilla kiinni ja avot!
Linkki kuvaan: http://postimg.org/image/qkh1dxxtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juurikin näin. Itellä on pelkässä alamaskissa suoja ja ainakin näillä pakkasilla ollut aivan riittävä.J1978 kirjoitti:Ihan siisti. Et sitten suojannut alamaskia ollenkaan...Ei tosta ole paljon hyötyä, kun alamaski on auki. Se suojaaminen on vielä tärkeämpää.Sturmback kirjoitti:Itse miettisin pitkään, että mikä olisi fiksuimman näköinen ratkaisu munuaisiin. Päädyin muoviseen "pahviin", joka on riittävän jäykkää. ko. materiaalia käytetään paljon kylteissä ym.
Leikkasin pahvin munuaisten muotoon ja lovesin reunat ritilöiden kohdalta (alhaalta n.10mm & ylhäältä n.30mm)
Nippareilla kiinni ja avot!
Linkki kuvaan: http://postimg.org/image/qkh1dxxtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kärry lämpenee ilman mitään suojiakin kohtuu hyvin. Munuaisiin laitoin suojat siinä toivossa, että lämmöt nousisivat hieman noeammin. Tietysti se syylärin suojaaminen on tehokkain tapa nopeuttaa sisäilman lämpenemistä.J1978 kirjoitti:Ihan siisti. Et sitten suojannut alamaskia ollenkaan...Ei tosta ole paljon hyötyä, kun alamaski on auki. Se suojaaminen on vielä tärkeämpää.Sturmback kirjoitti:Itse miettisin pitkään, että mikä olisi fiksuimman näköinen ratkaisu munuaisiin. Päädyin muoviseen "pahviin", joka on riittävän jäykkää. ko. materiaalia käytetään paljon kylteissä ym.
Leikkasin pahvin munuaisten muotoon ja lovesin reunat ritilöiden kohdalta (alhaalta n.10mm & ylhäältä n.30mm)
Nippareilla kiinni ja avot!
Linkki kuvaan: http://postimg.org/image/qkh1dxxtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Niin ja välijäädy on kait tuolla alhaalla. Ajoviima ja pöllyvä lumi tekee sille höpöä ja voi rikoa paikkoja, joten todellakin suosittelen tuon alaosan suojaamista! En sisäilman lämpöjen takia, vaan siksi ettei auto hajoa!Sturmback kirjoitti:Kärry lämpenee ilman mitään suojiakin kohtuu hyvin. Munuaisiin laitoin suojat siinä toivossa, että lämmöt nousisivat hieman noeammin. Tietysti se syylärin suojaaminen on tehokkain tapa nopeuttaa sisäilman lämpenemistä.J1978 kirjoitti:Ihan siisti. Et sitten suojannut alamaskia ollenkaan...Ei tosta ole paljon hyötyä, kun alamaski on auki. Se suojaaminen on vielä tärkeämpää.Sturmback kirjoitti:Itse miettisin pitkään, että mikä olisi fiksuimman näköinen ratkaisu munuaisiin. Päädyin muoviseen "pahviin", joka on riittävän jäykkää. ko. materiaalia käytetään paljon kylteissä ym.
Leikkasin pahvin munuaisten muotoon ja lovesin reunat ritilöiden kohdalta (alhaalta n.10mm & ylhäältä n.30mm)
Nippareilla kiinni ja avot!
Linkki kuvaan: http://postimg.org/image/qkh1dxxtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
F30/F31:ssä se on hankalaa, koska puskurin keskiritilä on alhaalla sellainen, ettei sen suojaaminen oikein onnistu.