EUROPlus takuu

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
romata
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Elo 2013, 13:29

Kokemuksia EUROPlus takuusta. Ostimme elokuussa Saksasta käytetyn BMW X3 3.0d mukan kaupassa tuli EUROPlus takuu. Nyt käytimme autoa korjaamolla, koska autossa oli kylmäkäynnistys ongelmia. Hehkujen ohjausyksikkö ja yksi hehku oli rikki. Nyt pitäisi lähettää lasku remontista EUROPlus:n tarkoituksena saada rahat takaisin omalle tilille. Onko kokemuksi kellä? Hyvää joulua kaikille!
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

On kokemuksia vuodelta 2010 ja toimii.

1) pyydä korjauskustannosarvio esim. merkkiliikkeestä
2) ota yhteyttä EUROPlussan tarjonneeseen yhtiöön ja pyydä lupa korjakseen
3) homman valmistuttua laita kuitit vakuutusyhtiölle (kirjepostilla piti ainakin vuonna 2010) ja sun tilitiedot

Alla posti millä sain itse hoidettua homman:

Hello,

I have a warranty request for BMW 330xd Touring WBAVT91090KT90453 Garantie Pass 30034889. The car has currently 91950 KM milage.

Car engine is running too cool ( below the normal running temperature ). I have asked from local BMW dealer the diagnose for the problem and an inquiry for needed service work.

They need to replace main thermostat ( BMW part # 1151780581 ) and EGR-thermostat ( BMW part # 11717787870 )

The cost for this will be:

parts 102 EUR and service work 280 EUR. Estimated total cost 382 EUR + possible small clips ( 6,5 EUR/pcs )

Looking forward to received your approval for the needed service work + parts! Please send also your instructions how to proceed to get refund from you when the service work is done and I have paid it myself.

Please see below the original inquiry in Finnish from Local BMW dealer in Tampere Finland and also my Garantie-Pass.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eli eikös tuossa tulisi ottaa yhteyttä Europlussaan ENNEN korjausta jotta takuu korvaisi? Käsitin että ei saa korjata ennen yhteyden ottoa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
clima
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
Auto: Ex: E93 330iA M-sport

lao ja salmol tuossa antoivatkin hyviä vinkkejä.
Jatkovinkkinä voinen kertoa ettei kaikki autohuollot tunne tai halua tuntea ko. käytäntöä: esimerkkinä Autokeskus Raisio, tuolla ei mikään onnistunut eikä auto edes tullut kuntoon. :thdw:
Sen sijaan Metro-Auto Turussa toimi samassa tapauksessa esimerkillisesti. :thup:
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Espoon Laakkosella kysyin asiasta, kun oli omassa korjailtavaa. He eivät kuulemma tee EUROPLUS-korjauksia, koska se (byrokratia) on heistä liian työlästä. Suomen maahantuoja kuulemma myös karsastaa kyseistä järjestelyäeikä anna tukea asian hoidossa.
jupiler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Heinä 2012, 22:47

Eihän sellaista kuin "EUROPlus-korjausta"ole olemassa, ihan normaalikorjaus, jonka ihan itse ensiksi maksat. Itse olen ottanut ensiksi yhteyden takuunyhtiöön, josta on sitten tullut seikkaperäiset ohjeet, miten menetellä ja edetä asiassa. Sitten kustannusarvio miel. merkkiliikkeestä (Itse annoin luvan myös korjata vika samantien) ja siitä se sit lähtee..
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

thebluenile kirjoitti:Espoon Laakkosella kysyin asiasta, kun oli omassa korjailtavaa. He eivät kuulemma tee EUROPLUS-korjauksia, koska se (byrokratia) on heistä liian työlästä. Suomen maahantuoja kuulemma myös karsastaa kyseistä järjestelyäeikä anna tukea asian hoidossa.
Varmasti karsastaa suomen maahantuoja, onhan nuo saksantuonnit sen kilpailijoita.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

thebluenile kirjoitti:Espoon Laakkosella kysyin asiasta, kun oli omassa korjailtavaa. He eivät kuulemma tee EUROPLUS-korjauksia, koska se (byrokratia) on heistä liian työlästä. Suomen maahantuoja kuulemma myös karsastaa kyseistä järjestelyä eikä anna tukea asian hoidossa.
Kuitenkin Saksan BMW myy autoja joissa on tuo takuu koko Euroopassa, joten kyllähän Suomen BMW:n ja virallisten BMW-huoltojen pitäisi nuo hoitaa ilman ongelmia/verukkeita. Pitäisi saada suora yhteys Saksan BMW:hen ja raportoida tämä juttu sinne... (Siis jos asia oikeasti pitää paikkansa eikä ole vain pelkkää kuulopuhetta.)
lucky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Loka 2012, 22:00

jupiler kirjoitti:Eihän sellaista kuin "EUROPlus-korjausta"ole olemassa, ihan normaalikorjaus, jonka ihan itse ensiksi maksat. Itse olen ottanut ensiksi yhteyden takuunyhtiöön, josta on sitten tullut seikkaperäiset ohjeet, miten menetellä ja edetä asiassa. Sitten kustannusarvio miel. merkkiliikkeestä (Itse annoin luvan myös korjata vika samantien) ja siitä se sit lähtee..
Aivan. Tämä pistää miettimään että loppujen lopuksi, mitä '"extraa" huolto-liike joutuu oikeastaan edes tekemään näissä EuroPlus-tapauksissa, paitsi antamaan kustannusarvion? Ja senhän ne (kai) antavat kaikissa muissakin tapauksissa, kun asiakas vain sellaisen pyytää? On lopullisena maksajana sitten EuroPlus tai Romppaisen Joppe Ruokolahdelta. :tong: Oletuksena siis että asiakas itse hoitaa kommunikaation EuroPlus-yritykseen päin.

Vai onko EuroPlus-takuun vaatima kustannusarvio erilainen kuin mitä huoltoliike antaa "normaaleissa" tapauksissa jossa loppumaksajanakin on asiakas itse?
lucky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Loka 2012, 22:00

thebluenile kirjoitti:Espoon Laakkosella kysyin asiasta, kun oli omassa korjailtavaa. He eivät kuulemma tee EUROPLUS-korjauksia, koska se (byrokratia) on heistä liian työlästä. Suomen maahantuoja kuulemma myös karsastaa kyseistä järjestelyäeikä anna tukea asian hoidossa.
Kyseilin kaverilta, jolla on auto jossa on EuroPlus, ja jonka auto tarvitsi korjausta takuuaikana. Hän oli vienyt auton Turun Metroautoon (virallinen BMW-huolto), jossa huolto oli onnistunut täysin normi-huollon-tapaan. Metro-auto oli hoitanut KAIKEN kommunikoinnin EuroPlussan myöntäneeseen yritykseen, laskutusta myöten. :thuup: :thuup: : Asiakkaalle tehtäväksi oli jäänyt vain huoltoajan varaus, auton vienti ja auton haku korjauksen jälkeen.

Tässäpä hyvä kilpailuvaltti Metro-autolle yhä lisääntyvien EuroPlus-autojen hoitamiseen Turun seudulla.
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Aivan käsittämätöntä, että jokin liike kieltäytyy kannattavasta liiketoiminnasta. Oiskohan nämä "viralliset kannat" tulleet siitä huoltotiskiltä ja huoltopäälliköltä, kun tulee vaivaa paperitöistä. Mimmoisen yrityksen johto oikeasti kieltäytyisi hyväkatteisesta huoltotyöstä, jos 2200e/kk tienaava huoltoneuvoja joutuu tekemään 5min ylimääräistä työtä?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

lucky kirjoitti: Kyseilin kaverilta, jolla on auto jossa on EuroPlus, ja jonka auto tarvitsi korjausta takuuaikana. Hän oli vienyt auton Turun Metroautoon (virallinen BMW-huolto), jossa huolto oli onnistunut täysin normi-huollon-tapaan. Metro-auto oli hoitanut KAIKEN kommunikoinnin EuroPlussan myöntäneeseen yritykseen, laskutusta myöten. Asiakkaalle tehtäväksi oli jäänyt vain huoltoajan varaus, auton vienti ja auton haku korjauksen jälkeen.
Kertauksena. tuo em on se miten asia hoidetaan kaikissa sivistysmaissa ja muissakin, kuten Bulgaria, Romania ja Unkari...mutta ylläri ei Suolessa.
Olen EP:stä vääntänyt ensimmäisen kerran 11 vuotta sitten ja pääsääntöisesti se nykyään toimii jossakin em viestissä kuvatulla tavalla, eli ensin korjausarvio (joka muuten pitää maksaa) ja sitten korjausluvan kanssa uudestaan korjaamolle. EP kyllä maksaa sitten myös tuon korjausarvion.
Hienoa toimintaa Metro-Autolta.
Aikoinaan, kun vielä oli varaa ajella EP-autoilla, Laakkonen Espoo kyllä teki noita arvioita ja korjauksia. Jos joku korjaamo on niin helvetin tyhmä, ettei suostu tuollaista tekemään, joutaisi ensimmäisekis menettää merkkikorjamostatuksen ja lopuksi nurin koko paska.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

http://www.bmw.de/dam/brandBM/marketDE/ ... 335725.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Sivu 4:

Report and Settlement of Warranty Claims within European Countries (excluding Germany).
In case of warranty claims within european countries please inform
- your nearest reachable BMW dealer or
- the EUROPlus Service station directly

All BMW dealers adhere to the following claim notifi cation:
• The EUROPlus Service station must be informed about the warranty claim by the BMW dealer before repair
• BMW dealer compiles a list of damages in detail
• draws up an estimation of costs (pls. use original partnumbers)
• dealer notifi es the damage to the respective EUROPlus Service station (tel. no. see page 3)
• EUROPlus Service station sends confi rmation on EUROPlus warranty coverage to BMW dealer or garage (English form letter)
• BMW dealer or garage sends the following to the EUROPlus Service station by fax:
- an estimation of costs,
- a copy of the waranty application form,
- a proof of routinely done maintenance on car (see EUROPlus Service booklet)
• EUROPlus Service station returns to BMW dealer or garage by fax a
- repair authorisation including the reference number for this particular damage
• BMW dealer or garage sends invoice for costs of repair to the EUROPlus Service station, containing-
- the name and address of BMW dealer’s or garage’s bank,
- it’s bank-account-number, and the international swiftcode of dealer’s/garage’s bank.

(Without these bankdata, costs can only be covered by cheque. This procedure entails additional cost, at present € 6,50 p. posting transaction, which will not be covered by the EUROPlus Service station).

Above mentioned points are meant to support procedures frictionless and simple. In the exceptional case that a car owner is charged for any payments, the EUROPlus Service station will promptly repay car owner’s outlays


Siinäpä vähän tekstiä europlussan vihkosta, diileri on sidottu hoitamaan kaikki takuuseen liittyvät asiat. Melekosta perseilyä Laakkoselta, en kyllä kusekkaan siihen firmaan päin. Eipäilen vähän väitettä että maahantuoja ei tue takuuta, onhan se kuitenkin BMW AG:n järjestämä. "Frictionless and simple" :thuup:
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
romata
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Elo 2013, 13:29

Tervehdys foorumilaiset

Nyt kävi niin, ettei EuroPlus takuu maksanut korjauslaskua, koska korjaamo ei pyytäneet heiltä korjauslupaa "Authrization number ". Vaimo soitti Saksaan EuroPlus-yhtiöön ja sieltä kerrottiin, että tuo authorization number tulisi korjaamon (tässä tapauksessa Autotalo Hartikainen, Kuopio) pyytää ennen korjauksia auton myyjältä, joka on vakuutuksen ottaja. Kun EuroPlus antaa tuon luvan, voi asiakas saada takaisin vakuutuksesta, mutta ilman authorization numberia sitä on turha odottaa. Autotalo Hatikaiselta sanoivat, että asiakas maksaa korjauslaskun ja jälkeenpäin hakee EuroPlussalta. EuroPlussasta sanoivat myös, että ei se korjaamoa kiinnosta, kuka maksaa vaan että saavat nopeasti rahansa ja vähällä vaivalla eli siis asiakkaalta. Ei tarvitse ruveta odottelemaan rahoja tai nähdä vaivaa yhteydenpidossa myyjäliikkeen tai vakuutusyhtiön kautta. Meille tämä Autotalo Hartikaisen toiminta maksoi satoja euroja ja autoon otettu vakuutus ei hyödyttänyt lainkaan.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Vaadi Hartikaista korvaamaan sinulle se määrä, jonka olisit saanut vakuutuksesta (siis omavastuut yms vähennettynä). Vaatimuksen voit tehdä suoraan kuluttajansuojalain perusteella, sillä palvelussa on ollut virhe (ks esim kuluttajansuojalaki 8 luku 13§), kun sinulle on annettu harhaanjohtavaa tietoa mitä ilman et olisi toimeksiantoa antanut. Huomaa, että sinun pitää reklamoida asiasta Hartikaiselle "kohtuullisessa" ajassa. Kannattaa tehdä reklamointi vaikka sähköpostitse
romata
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Elo 2013, 13:29

Hei,



Tässä vastineemme autonne korjausasiassa.



Mielestämme huoltoneuvoja on toiminut asiassa oikein.

- Eurooppalaisia takuunmyöntäjiä on useita, joten jokaisen takuuyhtiön toimintamallit eivät ole yksiselitteisesti kenenkään hallinnassa.

- Kyseiselle EuroPlus yhtiölle emme ole laskuttaneet aikaisemmin yhtään korjausta.

- liitteenä olevasta BMW:n Europlus ohjeesta käy ilmi myös se, että asiakkaan kuuluu maksaa korjaus työn suorittaneelle korjaamolle.



Ilmeisesti myös Saksan päässä ehdot ovat epäselvät, koska auton myynyt liike Autohaus Heuchert ei maininnut teille mitään väärästä menettelytavasta 06.01.2014, kun toimititte heille auton korjaukseen liittyvät dokumentit.



Emme katso olevamme korvausvelvollisia esittämänne vaatimuksen suhteen, vaan pyydämme teitä kääntymään auton myyneen liikkeen puoleen. Koska katsomme, että annettu takuu ei saa raueta muotoseikkoihin. Tehty korjaus on diagnosoitu ja suoritettu asianmukaisesti ja teillä on käytössänne ymmärryksemme mukaan kaikki takuun vaatima aineisto.



Työn tilaaja on aina ensisijaisesti vastuussa tehdyn korjauksen kustannuksista.



Liitteenä BMW Suomi Oy:n toimintaohjeistus liittyen EUROPlus-turvaan

Hyvä BMW asiakas,

Autollenne myönnetty EUROPlus-turva on BMW AG ja Real Garant Versicherung AG yhtiöiden yhteistyössä

tarjoama palvelutuote. EUROPlus-tuotteen markkinointi, myynti ja hallinnointi on keskitetty Keski-Eurooppaan

eikä tuotteella ole edustajaa Suomessa.

EUROPlus-turvasta, tuotesisällöstä ja kaikista tuotteeseen liittyvistä toiminnoista vastaa täysin turvan myöntäjä /

myyjä.

BMW Suomi organisaation valtuutetuilla jälleenmyyjillä ja BMW Service toimipisteillä ei ole velvoitteita

EUROPlus-turvan reklamaatioiden käsittelemiseksi.

EUROPlus-reklamaatioihin liittyvän asiakaspalvelun selkeyttämiseksi valtuutetuilla BMW jälleenmyyjillä ja BMW

Service toimipisteissä, suosittelemme alla kuvattua toimintamallia:

1. Asiakkaan on ilmoitettava ensitilassa ilmenneestä viasta EUROPlus-palvelukeskukselle:

EUROPlus Servicestelle (Saksa) Puhelin +49 7158 953 503

Faksi +49 7158 953 505

Sähköposti europlus@realgarant.de

Asiakas neuvottelee vian korjaamisesta ja saa tarvittaessa ohjeistuksen kääntyä valtuutetun BMW

Service toimipisteen puoleen.

2. Asiakas toimittaa auton valtuutettuun BMW Service toimipisteeseen. BMW Service tekee autolle

ennakkodiagnoosin ja antaa korjauskustannusarvion käyttäen BMW työvaihenumeroita ja alkuperäisiä

BMW varaosanumeroita.

Asiakas maksaa ennakkodiagnoosin (ja korjauskustannusarvion) työhinnan työn suorittaneelle

korjaamolle.

3. Asiakas toimittaa omat yhteystiedot, korjauskustannusarvion ja todisteet auton huoltohistoriasta

(huoltokirjan ao. sivut) EUROPlus-palvelukeskukseen.

EUROPlus Servicestelle (Saksa) Faksi +49 7158 953 505

Sähköposti europlus@realgarant.de

Tarvittaessa, asiakas vastaa dokumenttien kääntämisestä englanniksi tai saksaksi.

4. EUROPlus-palvelukeskus vahvistaa asiakkaalle yksilöllisen tapausnumeron (reference number),

korjausluvan ja korjaukseen käytettävissä olevat rahat. Asiakas toimittaa tiedot ennakkodiagnoosin ja

korjauskustannusarvion suorittaneelle korjaamolle (BMW Service).

5. BMW Service toimipiste korjaa auton EUROPlus-palvelukeskuksen ilmoittamien ehtojen mukaisesti.

6. Asiakas maksaa korjauksen kokonaisuudessa työn suorittaneelle korjaamolle.

Asiakas toimittaa EUROPlus-palvelukeskukseen:

-kuitin suoritetuista korjauksista (EUROPlus-tapausnumero viitteeksi)

-omat pankkitiedot (tilinumero ja kansainvälinen valuutanvaihtotili), joiden perusteella EUROPlus- palvelukeskus hyvittää korjauskulut.

(Huom! Jos EUROPlus-palvelun edellyttämiä pankkitietoja ei ole käytettävissä tai kulujen maksua ei muuten voida suorittaa

tilisiirtona, kulujen korvaus maksetaan postishekkinä. Postitetun shekin käytöstä EUROPlus veloittaa 6.50€ toimitettua korvausta

kohden.)

7. Lisätiedot:

EUROPlus Servicestelle

Postfach 1102

D-73761 Neuhausen

Puhelin +49 7158 953 503

Faksi +49 7158 953 505

Sähköposti europlus@realgarant.de

Internet http://www.realgarant.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW Suomi 26.5.2008
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Kyse ei ole siitä, vastaako Hartikainen Europlus asiasta vai ei. Kyse on siitä, antoivatko he sinulle väärää tietoa tai toimivatko he itse väärin. Jos he antoivat väärää tietoa / toimivat itse väärin, he ovat korvausvelvollisia.

Kertoiko Hartikainen sinulle, että korjauslupaa ei tarvitse pyytää, sillä korvaukset hoidetaan jälkikäteen? Jos he sanoivat näin, he ovat toimineen omien toimintaohjeiden vastaisesti. Jos kerroit heille, että autossa on Europlus ja haluat toimia siten, että Europlus takuu korvaa asian tai jos kysyit ohjeita miten toimitaan jos autossa on Europlus, niin minusta näyttää selvältä että Hartikainen toimi tässä väärin, sillä heillä näkyy olevan toimintaohjeet Europlussaa varten.
romata
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Elo 2013, 13:29

Kiitos tuesta,

Hartikaisen huoltoneuvoja ei sanonut, ettei korjauslupaa tarvitse pyytää. Eikä myöskään sanonut, että korjauslupa täytyy saada tässä tapuksessa EuroPlus:a

Kun vein auton ensimmäisen kerran huoltoon (vikadiagoosia varten ) näytin huotoneuvojalle takuuasiakirja ja kysyin kuinka tämä laskuasia hoidetaan, kun meillä on autoon tämä EuroPlus takuu, niin huoltoneuvoja sanoin "no katsotaan nyt ensin mikä vika tässä on". Reilun tunnin päästä auto oli tarkastettu ja vika paikannettu. Valitettavasti kaikkia tarvittavia osia ei ollut paikalla, joten jouduin varamaan autolle uuden ajan joulukuun lopulle. Joulukuun lopulla vein auton uudelleen huoltoon ja annoin auton avaimien mukana huoltoneuvojalle takuuasiapaperin ja kysyin, " kuinka lasku kanssa menetellään? Huoltoneuvoja sanoi, että heillä on toimittu siten, että asiakas maksaa ensin ja hakee sen jälkeen korvauksen. Tässä tapauksessa EuroPlus:a. Eikä hän puhunut koko aikana mistän BMW Suomi Oy:n toimintaohjeista liittyen EUROPlus-turvaan

Pitänee ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos asia ei muuten ratkea.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Painosta vielä Hartikaista, erityisesti kun vaikuttaa siltä, että heidän huoltoneuvoja ei toiminut heidän omien ohjeidensa mukaisesti. Esimerkiksi BMW:n/Hartikaisen oma ohje kohta 4 näyttäisi edellyttävän, että asiakas toimittaa Europlussan toimittaman ennakkodiagnoosin ja kustannusarvion BMW liikkeelle (mitä Hartikainen ei siis pyytänyt/mistä he eivät kysyneet) ja kohta 5 sanoo, että "BMW Service toimipiste korjaa auton EUROPlus-palvelukeskuksen ilmoittamien ehtojen mukaisesti". Kysy niiltä esimerkiksi suoraan, noudattivatko he kohtaa 5 omasta ohjeistuksestaan.

Hartikaisella muuten on todennäköisesti vakuutus tällaisten virheiden varalle, joten heidän maksettavakseen jää vain omavastuu (voi tosin olla suurempi kuin sinun korjauslasku).
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

On se kumma, kun tätå ei saada kuntoon. Jonkun huhun mukaan BMW Suomi olisi ollut jotenkin aktiivinen asian suhteen viimeaikoina, mutta itse epäilen, että Laakkosen suku ja muut hyvävelikakkapäät yrittävät painostaa maahantuojaa unohtamaan koko jutun. No, hämärä muistikuva, että Euroopassa olisi joku toinenkin maa Kieltolan lisäksi, jossa EP ei toimi niin kuin pitäisi. Aikaisemmin mainitsemani Burgaria taisikin olla se toinen: Eli olemme yhtä hyvä maa kuin Bulgaria, epäilen, että jopa kommunistisempi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin