Ok, kuullutkin tuosta mallinimien puutteesta. No, markkinointiosasto saa sitten seuraavaksi myydä asiakkaille miksi aluksi kaksioviset mallit siirrettiin omaksi 2- ja 4-sarjaksi ja nyt sinne tuodaan täysin uusi perheauto neljällä ovella 2-sarjaan.///Jone kirjoitti:Muistaakseni tässä oli ongelmana, että kaikki numero-kirjain tai numero yhdistelmät oli varattu. Jäljellä oli vain jotain ihan hölmöjä.Raimo Miettinen kirjoitti: Miksi tuo muuten ylipäätänsä on 2-sarjalainen, vaikka siinä ei ole coupea sitten yhtään?
BMW F45 Active Tourer esitelty
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tähän malliin tulee ilmeisesti xDrivekin, moottorin 225i yhteyteen?
Automaatin keppi on perinteinen eikä joystick-mallia. Joidenkin juttujen mukaan loota on sama mikä uusissa Volvoissa eli Aisinin 8-vaihteinen?
Automaatin keppi on perinteinen eikä joystick-mallia. Joidenkin juttujen mukaan loota on sama mikä uusissa Volvoissa eli Aisinin 8-vaihteinen?
^
Juu Aisin on. Kolmipyttyisiin 6-nopeuksinen ja nelkkuihin 8-nopeuksinen.Siis automaatit.Ei sama kuinj Geelyn tuotteissa,mutta kuitenkin.
Juu Aisin on. Kolmipyttyisiin 6-nopeuksinen ja nelkkuihin 8-nopeuksinen.Siis automaatit.Ei sama kuinj Geelyn tuotteissa,mutta kuitenkin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Riippuu hinnoista ja siitä mitä tämä tötterö vähänkäytettynä maksaa. Voisi meinaan olla kiinnostava vaihtoehto. Tämä, 4 GranCoupe, Volvon S/V60 ja M-B C-sarjalainen on eniten itseäni kiinnostavat autot seuraavalla autonvaihtokierroksella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 93
- Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34
218i,220i,228i,216d, 216Xd jne....Onko bmw:llä nuo jo käytössä ?///Jone kirjoitti:Muistaakseni tässä oli ongelmana, että kaikki numero-kirjain tai numero yhdistelmät oli varattu. Jäljellä oli vain jotain ihan hölmöjä.Raimo Miettinen kirjoitti: Miksi tuo muuten ylipäätänsä on 2-sarjalainen, vaikka siinä ei ole coupea sitten yhtään?
228i on ainakin, 2-sarjan coupe:lle mallimerkintä. Bmw etsi kokonaista uuden mallisarjan merkintää, kuten i3 ja i8 tapauksessa.E60-525Xd-08 kirjoitti:218i,220i,228i,216d, 216Xd jne....Onko bmw:llä nuo jo käytössä ?///Jone kirjoitti:Muistaakseni tässä oli ongelmana, että kaikki numero-kirjain tai numero yhdistelmät oli varattu. Jäljellä oli vain jotain ihan hölmöjä.Raimo Miettinen kirjoitti: Miksi tuo muuten ylipäätänsä on 2-sarjalainen, vaikka siinä ei ole coupea sitten yhtään?
Voi tässä takana olla mahdollisuus, että 1-sarjalainenkin muuttuu F20 jälkeen etuvetoiseksi. Sitten 1-sarja olisi pieni hatchback ja 2-sarjalainen isompi tila-auto, ehkä isompi hatchback, sedan ja coupe. Hieman kuin A- ja B-sarja tai A1 ja A3.
Poistuva takavetoinen 2-sarjan coupe olisi jatkossa tämä Toyota-Bmw yhteistyössä syntyvä tai sitten nelivetoinen 2-sarjalainen.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Tuohan on ymmärtääkseni jo "varmaa", että seuraava 1-sarjalainen on etuveto.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tähän maailma on tullut...
Mutta onhan BMW treenannut jo pitkään Minin kanssa tätä etuvetoa.
Vetyhybriidi ja etuveto on päämäärä ja sähköhybriidi siihen väliin.
Mutta onhan BMW treenannut jo pitkään Minin kanssa tätä etuvetoa.
Vetyhybriidi ja etuveto on päämäärä ja sähköhybriidi siihen väliin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Hieman kyllä ihmetyttää että miksi tämä "kippo" työnnetään tuon juuri ykkössarjasta erotetun coupe/cabrio/sport-sarjan yhteyteen?Raimo Miettinen kirjoitti:Ok, kuullutkin tuosta mallinimien puutteesta. No, markkinointiosasto saa sitten seuraavaksi myydä asiakkaille miksi aluksi kaksioviset mallit siirrettiin omaksi 2- ja 4-sarjaksi ja nyt sinne tuodaan täysin uusi perheauto neljällä ovella 2-sarjaan.///Jone kirjoitti:Muistaakseni tässä oli ongelmana, että kaikki numero-kirjain tai numero yhdistelmät oli varattu. Jäljellä oli vain jotain ihan hölmöjä.Raimo Miettinen kirjoitti: Miksi tuo muuten ylipäätänsä on 2-sarjalainen, vaikka siinä ei ole coupea sitten yhtään?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Heh, muistelisin nähneeni noita vetyhybridiparametreja jossain nykyisessä ohjainmoduulissa. Moduuleissa on aina tulevaisuuden optioita joita jo testataan tehtaalla.Ricracing kirjoitti:treenannut jo pitkään Minin kanssa tätä etuvetoa.
Vetyhybriidi ja etuveto on päämäärä ja sähköhybriidi
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Active Tourerissa on myös sellainen moottori, jonka mallimerkintä on 228i. Pressikuvissahan tuo on nähtävissä. Toinen mosa on just tuo 218i ja diesel on 218d.
Vajaavetoinen on ollut X-sarjan bemareissa aina nimeltään sDrive ja bemun nettisivujen mukaan myös tämän tila-auton etuvetomallia kutsutaan sDrive-nimellä.
Vajaavetoinen on ollut X-sarjan bemareissa aina nimeltään sDrive ja bemun nettisivujen mukaan myös tämän tila-auton etuvetomallia kutsutaan sDrive-nimellä.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ja tämä 218i on kolmisylinterinen 1.5 l 100 kW kone Diesel 218d on onneksi 2.0 litrainen.J1978 kirjoitti:Active Tourerissa on myös sellainen moottori, jonka mallimerkintä on 228i. Pressikuvissahan tuo on nähtävissä. Toinen mosa on just tuo 218i ja diesel on 218d.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Maahantuoja sivuilla avattu 2-sarjalle oma osio. Sikäli outoa että vain tämä AT on siellä vaikka coupé on esitelty jo ajat sitten.
No eiköhän coupékin kohta siellä on. Muuten,AT:n hinnat luvataan julki pian. Hyvä!
No eiköhän coupékin kohta siellä on. Muuten,AT:n hinnat luvataan julki pian. Hyvä!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mutta onko tuo aito Bemari? Haisee vähän liikaa Minille...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Niin, mielenkiintoista nähdä miten tämä otetaan vastaan. Volvo osti 70-luvulla DAFin ja Volvolla meni vuosikymmeniä saada uskottavuutta pienimmälle mallisarjalleen. Mersulla A-sarjan lanseeraus lensi persiilleen 90-luvulla ja ehkä tämä viimeisin kolmas mallisarja alkaa saada todellista uskottavuutta. Mielikuvatasolla Mersun etu- ja takavetomallistoilla on edelleen aika selvä statusero. Mielenkiintoista nähdä miten CLA:n ja uuden C-sarjan arvostus käytettyjen markkinoilla tulee poikkeamaan. Autot ovat kuitenkin samaa koko- ja hintaluokkaa, mutta juuret poikkeaa olennaisesti toisistaan.Ricracing kirjoitti:Mutta onko tuo aito Bemari? Haisee vähän liikaa Minille...
BMW:n polku Active Toureriin poikkeaa Volvon ja Mersun tarinasta siinä, että Bemulla on ollut jo 1-sarja tässä kokoluokassa. Nyt tekniikka vaihtuu etuvetoon ja samalla tuodaan uusi autotyyppi mallistoon. Münchenissä on syytä toivoa, että tekniikka osoittautuu luotettavaksi. Jos tekniikan kanssa tulee yhtään vakavampia ongelmia, menee parikymmentä vuotta löytää etuveto-Bemareille uskottava oma rako mallistossa.
Suomessa nämä pikkutila-autot eivät ole myyneet lainkaan, eikä Active Tourer tule alkupiikin jälkeen poikkeamaan kaavasta. Ehkä muualla Euroopassa näillä on paremmin kysyntää farmarin korvikkeina.
ex. E63 650i, E88 125i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 38
- Liittynyt: 12 Kesä 2013, 21:42
- Auto: F20 116dA Navi Edition -13
^ Nissan Qashqai keikkuu kuitenkin rekisteröintitilaston kärkipäässä. Itse pidän sitä juurikin pienenä tila-autona. Kyllä noille on kysyntää Suomessakin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 38
- Liittynyt: 12 Kesä 2013, 21:42
- Auto: F20 116dA Navi Edition -13
Eipä noissa suurenluokan muotoilueroa ole, vanhemmat mallit olivat kyllä hieman karkeamman oloisia. Nokastaan vähän korkeampi, kuvakulmakin on kyllä hieman erilainen.
Ja pointtihan oli se, että nuo menee täällä kaupaksi.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Ei omalla kohdalla kyllä herätä yhtään omistamisen halua... Tuntuu ulkonäkö olevan vielä lähempänä todellisuudessa B meseä, kun konseptikuvissa. Olen uutta B meseä ajanut ja ei se kummoinen kokemus ollut.
No ajettavuudessa BMW varmasti lyö B mesen ja kun sekin kaupaksi käy niin eiköhän tollekin ostajia löydy...
No ajettavuudessa BMW varmasti lyö B mesen ja kun sekin kaupaksi käy niin eiköhän tollekin ostajia löydy...
Tähän suuntaan kai se maailma vaan menee... Valitettavasti (?)Ricracing kirjoitti:Tähän maailma on tullut...
Mutta onhan BMW treenannut jo pitkään Minin kanssa tätä etuvetoa.
Vetyhybriidi ja etuveto on päämäärä ja sähköhybriidi siihen väliin.