Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 527
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535xdta 2012 & M3 E93 2008
Viesti:

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 12 Elo 2013, 08:03

Ei siellä mitään muttereita ole, vaan letkumen päässä "rutatut ristin malliset tulpat" jotka kannattaa poistaa.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 08:16
Auto: X5 E70 40d -12
Tilattu: Mini Countryman S E ALL4
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja samulis » 12 Elo 2013, 10:23

Noita tulppia tarkoitinkin, kun en niitä löytänyt/nähnyt vain ne putken pätkät joiden sisällä on sellaiset löysät lärpäkkeet jotka varmaan estää roskien & pölyn sisään menon.. Ne on nähtävästi poistuneet jossain vaiheessa?
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13

jniikkonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Elo 2013, 19:04

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jniikkonen » 19 Elo 2013, 13:27

Mitä tälle pitäisi tehdä?
Farkun 520 da 2007 takalasia kun käyttää auki niin langaton avain ei toimi sen jälkeen hetkeen - puoli tuntia ehka kaksi.
Olen käyttänyt avainta lukossa ja autoa käynnissä heti ilman toivottua tulosta.
Avaimen/avainten toimivuus palaa itsekseen omia aikojaan.
Takaluukun aukaisusta en vielä uutena bemaristina ole vielä tälläista ominaisuutta huomannut.

bf777
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 22:20
Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja bf777 » 21 Maalis 2014, 22:40

Mites näiden termarien kanssa meni, pitäisikö vaihdella?
Päivällä katsoin ensimmäisen kerran ja lämmöt oli pihassa ajon jälkeen noin 84, ulkona noin 20C.
Sitten myöhemmin ajossa pyöri 77 hujakoilla ja nousi välillä pikkasen 80 yli ja max taisi olla juuri tuolla 84 paikkeilla, ulkolämpö n13C.
Auto on 08 malli LCI 525d.

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 527
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535xdta 2012 & M3 E93 2008
Viesti:

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 22 Maalis 2014, 07:06

Nyrkkisääntö on että jos 20 minuutin maantieajon jälkeen lämmöt eivät pysy 80 asteen paremmalla puolella niin kannattaa vaihtaa...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 772
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 08:52
Auto: E46 330Ci avo
F11 530d
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jaki » 23 Maalis 2014, 07:55

http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

jukkareu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Elo 2011, 08:19
Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jukkareu » 23 Maalis 2014, 08:51

Millaisilla oireilla tuo keppi porsii?
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 527
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535xdta 2012 & M3 E93 2008
Viesti:

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 23 Maalis 2014, 09:13

Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 772
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 08:52
Auto: E46 330Ci avo
F11 530d
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jaki » 23 Maalis 2014, 12:58

http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

bf777
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 22:20
Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja bf777 » 23 Maalis 2014, 16:58


Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 527
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535xdta 2012 & M3 E93 2008
Viesti:

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 23 Maalis 2014, 17:02

Kuluttaa ½-1 litraa enemmän, dpf poltot eivät toimi alle 75 asteessa,
ja moottorin kuluminenkin on puolilämöpoisenä isompaa, tosin ei merkittävästi...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

bf777
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 22:20
Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja bf777 » 23 Maalis 2014, 18:24

Kiitoksia vastauksista. Taitanee olla sitten tosiaan termarien vaihto aluksi edessä.
Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa aika tasasesti 7 litran hujakoilla tietokoneen mukaan.

lauka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Huhti 2014, 09:08

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja lauka » 21 Huhti 2014, 09:13

Olen hommaamassa ensimmäistä Bemariani (520 vm 2007) ja tämän ketjun tiedot ovat kyllä tarpeen.

Olisi pari kysymystä:
1. Autossani on M47-TU2D20 tyyppinen moottori, teho 110 kW. Olen nähnyt vastaavaa moottoria myös 120 kW:na, mitä eroa näissä on?

EDIT: BMW:n varaosasivustolla (http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html) näyttää tehoksi 120 kW. Hmm..

EDIT2: Itse itselleni vastaten, syynä näyttää olevan tämä varuste: S843A MOTORAUSLEGUNG Power reduction. Tehoja on ilmeisesti ohjelmallisesti pienennetty verojen pienentämiseksi Saksassa. Saakohan tuon ominaisuuden myös ohjelmallisesti poistettua?

2. Mistä Bemariin kannattaa ostaa varaosat? Saako ihan Motonetistä vai kannattaisiko katsella netistä esim. Saksanmaalta?
Viimeksi muokannut lauka, 21 Huhti 2014, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 972
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 530dA XD
VW Touareg
BMW K1600 GTL
Paikkakunta: Kaarina

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Juha » 21 Huhti 2014, 12:32

Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

penax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 11:50
Auto: BMW 525dA Touring -08
Toyota Corolla 2.0D
Paikkakunta: Isokyrö

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja penax » 26 Touko 2014, 12:18

- penax -

_________________________________________________________________________________
BMW 525dA Touring -08
Toyota Corolla 2.0D
+ exiä lukematon määrä

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3354
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 26 Touko 2014, 18:54

Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Moksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 10:53

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Moksu » 05 Heinä 2014, 11:25

Tervehdys

Olis kiikarissa tollanen 530d 2003 310tkm ajeltu Suomi peli
huoltokirjaa katselin 3-4 viimeistä huoltoa lukuunottamatta kaikki huollot oli merkkiliikkees tehtyjä vieläpä samassa paikassa
Mahtaakos tuollaiseen uskaltaa kokkaantua vai onko parempi antaa olla vaan ?
lyhyellä koeajo lenkillä ainakin laatikko tuntui toimivan hyvin muutenkin tuntui jämäkälle/vakaalle

Kiitoksia jo näin etukäteen :)

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 772
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 08:52
Auto: E46 330Ci avo
F11 530d
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jaki » 05 Heinä 2014, 15:34

http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

Kässi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:25

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Kässi » 16 Elo 2014, 11:40

Oikea koodi tuohon salavalikkoon on 5 viimeistä sarjanumeroa,koitin tuolla 6numeron ohjeella päästä puolipäivää.

inconel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Elo 2012, 07:08
Auto: E91 330d LCI

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja inconel » 20 Loka 2014, 08:20

LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija