E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei siellä mitään muttereita ole, vaan letkumen päässä "rutatut ristin malliset tulpat" jotka kannattaa poistaa.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Noita tulppia tarkoitinkin, kun en niitä löytänyt/nähnyt vain ne putken pätkät joiden sisällä on sellaiset löysät lärpäkkeet jotka varmaan estää roskien & pölyn sisään menon.. Ne on nähtävästi poistuneet jossain vaiheessa?
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 16 Elo 2013, 22:04
Mitä tälle pitäisi tehdä?
Farkun 520 da 2007 takalasia kun käyttää auki niin langaton avain ei toimi sen jälkeen hetkeen - puoli tuntia ehka kaksi.
Olen käyttänyt avainta lukossa ja autoa käynnissä heti ilman toivottua tulosta.
Avaimen/avainten toimivuus palaa itsekseen omia aikojaan.
Takaluukun aukaisusta en vielä uutena bemaristina ole vielä tälläista ominaisuutta huomannut.
Farkun 520 da 2007 takalasia kun käyttää auki niin langaton avain ei toimi sen jälkeen hetkeen - puoli tuntia ehka kaksi.
Olen käyttänyt avainta lukossa ja autoa käynnissä heti ilman toivottua tulosta.
Avaimen/avainten toimivuus palaa itsekseen omia aikojaan.
Takaluukun aukaisusta en vielä uutena bemaristina ole vielä tälläista ominaisuutta huomannut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18 Helmi 2014, 00:20
- Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A
Mites näiden termarien kanssa meni, pitäisikö vaihdella?
Päivällä katsoin ensimmäisen kerran ja lämmöt oli pihassa ajon jälkeen noin 84, ulkona noin 20C.
Sitten myöhemmin ajossa pyöri 77 hujakoilla ja nousi välillä pikkasen 80 yli ja max taisi olla juuri tuolla 84 paikkeilla, ulkolämpö n13C.
Auto on 08 malli LCI 525d.
Päivällä katsoin ensimmäisen kerran ja lämmöt oli pihassa ajon jälkeen noin 84, ulkona noin 20C.
Sitten myöhemmin ajossa pyöri 77 hujakoilla ja nousi välillä pikkasen 80 yli ja max taisi olla juuri tuolla 84 paikkeilla, ulkolämpö n13C.
Auto on 08 malli LCI 525d.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Nyrkkisääntö on että jos 20 minuutin maantieajon jälkeen lämmöt eivät pysy 80 asteen paremmalla puolella niin kannattaa vaihtaa...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ei kannata. Niillä tulpilla on yksi tärkeä tehtävä: vähentää takapyöriltä tulee melua auton sisään. Olen tehnyt head-to-head ajotestin. dB- mittaria ei ollut, mutta korvakuuloltakin huomasi eron.Major kirjoitti:Ei siellä mitään muttereita ole, vaan letkumen päässä "rutatut ristin malliset tulpat" jotka kannattaa poistaa.
Lisää listaa. LCI- malleissa hajoaa se joystick vaihdekeppi jossakin vaiheessa. En ole vielä perehtynyt, voiko sen korjata, vai meneekö vaihtoon (n 1500 eur osa)
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Tuota meluhommaa en kyllä suosiolla niele... Ettäkö kumiletkun sisään pääsevä melu kantautuisi paremmin autoon?!?jaki kirjoitti:Ei kannata. Niillä tulpilla on yksi tärkeä tehtävä: vähentää takapyöriltä tulee melua auton sisään. Olen tehnyt head-to-head ajotestin. dB- mittaria ei ollut, mutta korvakuuloltakin huomasi eron.Major kirjoitti:Ei siellä mitään muttereita ole, vaan letkumen päässä "rutatut ristin malliset tulpat" jotka kannattaa poistaa.
Lisää listaa. LCI- malleissa hajoaa se joystick vaihdekeppi jossakin vaiheessa. En ole vielä perehtynyt, voiko sen korjata, vai meneekö vaihtoon (n 1500 eur osa)
Ja ne reiäthän on takapuskurin alla eikä pyöränkoteloissa...'
LCI mallin keppejä ei minun tuomiin ole yhtään vielä vaihdettu, autoilla tosin on ajettu alle 200 tkm,
yksilöitä on kuitenkin muutamia kymmeniä...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Sen kun et usko, minulle ihan sama. Melua ne kuitenkin lisää. Se on nyt semantiikkaa, onko ne lähellä takapyörää vai takapuskurin sisällä, takapyörien melu joka tapauksessa lähellä ja pakoputken pää. Eivät muuten edes tule takapuskurin alle, vaan jäävät sinne sisälle.Major kirjoitti: Tuota meluhommaa en kyllä suosiolla niele... Ettäkö kumiletkun sisään pääsevä melu kantautuisi paremmin autoon?!?
Ja ne reiäthän on takapuskurin alla eikä pyöränkoteloissa...'
Likahan noihin tutteihin tarttuu todella tiukasti,kun ovat jotain hyvin pehmeää materiaalia (kumia).
Mistä sen tiedät onko vaihdettu jo Saksassa (takuukorjauksia ei aina näy SAP- huolto/korjauslistauksissa) joita tuskin olet muutenkaan saanut kaikista autoista. Ja kertovatko kaikki asiakkaasi mitä autoilleen on tehty esim vuosi ostamisen jälkeen?LCI mallin keppejä ei minun tuomiin ole yhtään vielä vaihdettu, autoilla tosin on ajettu alle 200 tkm,
yksilöitä on kuitenkin muutamia kymmeniä...
Tuo keppihän on vain kytkinkokoelma hienossa paketissa. Edellä kysyttiin miten oireilee.
Vastaus: en tiedä, yhdestä asiakkaan autosta luin vikakoodin, että oli antanut satunnaista kepin kytkinvikaa. Todennäköisesti jossakin vaiheessa menee siis rikki.
Omassa (ajettu 170 tkm) keppi oli vaihdettu EP- takuuseen n vuosi sitten.
Mutta: ehkä liioittelin: ehkä tuo nyt ei ihan ns tyyppivika kategoriaa ole, mutta rikki niitä on kuitenkin mennyt.
Jos omasta sattuu joskus hajoamaan (tuskin, koska uusi oli päivitetty versio)), aion kyllä korjata sen. Ohjeita en ole kaivellut, on sitten sen ajan murhe.
ja: kepistä on tullut jo viisi pävitettyä versiota. Huvikseenko ovat tehneet siitä uusia (parannettuja?) versioita...
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18 Helmi 2014, 00:20
- Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A
Vielä tuosta senverran että mihin tuo mahtanee vaikuttaa jos käy liian vilposena? Oliko esim jotain tyyliin DPF tartti enemmän lämpö tms, joka myöhemmin saattaa tulla sitten kalliiksi jos vaihtele? Muuten auto toimii kun junan vessa.Major kirjoitti:Nyrkkisääntö on että jos 20 minuutin maantieajon jälkeen lämmöt eivät pysy 80 asteen paremmalla puolella niin kannattaa vaihtaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kuluttaa ½-1 litraa enemmän, dpf poltot eivät toimi alle 75 asteessa,
ja moottorin kuluminenkin on puolilämöpoisenä isompaa, tosin ei merkittävästi...
ja moottorin kuluminenkin on puolilämöpoisenä isompaa, tosin ei merkittävästi...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Olen hommaamassa ensimmäistä Bemariani (520 vm 2007) ja tämän ketjun tiedot ovat kyllä tarpeen.
Olisi pari kysymystä:
1. Autossani on M47-TU2D20 tyyppinen moottori, teho 110 kW. Olen nähnyt vastaavaa moottoria myös 120 kW:na, mitä eroa näissä on?
EDIT: BMW:n varaosasivustolla (http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html" onclick="window.open(this.href);return false;) näyttää tehoksi 120 kW. Hmm..
EDIT2: Itse itselleni vastaten, syynä näyttää olevan tämä varuste: S843A MOTORAUSLEGUNG Power reduction. Tehoja on ilmeisesti ohjelmallisesti pienennetty verojen pienentämiseksi Saksassa. Saakohan tuon ominaisuuden myös ohjelmallisesti poistettua?
2. Mistä Bemariin kannattaa ostaa varaosat? Saako ihan Motonetistä vai kannattaisiko katsella netistä esim. Saksanmaalta?
Olisi pari kysymystä:
1. Autossani on M47-TU2D20 tyyppinen moottori, teho 110 kW. Olen nähnyt vastaavaa moottoria myös 120 kW:na, mitä eroa näissä on?
EDIT: BMW:n varaosasivustolla (http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html" onclick="window.open(this.href);return false;) näyttää tehoksi 120 kW. Hmm..
EDIT2: Itse itselleni vastaten, syynä näyttää olevan tämä varuste: S843A MOTORAUSLEGUNG Power reduction. Tehoja on ilmeisesti ohjelmallisesti pienennetty verojen pienentämiseksi Saksassa. Saakohan tuon ominaisuuden myös ohjelmallisesti poistettua?
2. Mistä Bemariin kannattaa ostaa varaosat? Saako ihan Motonetistä vai kannattaisiko katsella netistä esim. Saksanmaalta?
Viimeksi muokannut lauka, 21 Huhti 2014, 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Mulla on kahdesta e6x vaihdettu keppi takuuseen. Ilmeisesti v. 2007 ja 2008 malleissa oli tyyppivikaa, ja korjausohjeet oli valmiina kun kuvailin oireet.jaki kirjoitti:Sen kun et usko, minulle ihan sama. Melua ne kuitenkin lisää. Se on nyt semantiikkaa, onko ne lähellä takapyörää vai takapuskurin sisällä, takapyörien melu joka tapauksessa lähellä ja pakoputken pää. Eivät muuten edes tule takapuskurin alle, vaan jäävät sinne sisälle.Major kirjoitti: Tuota meluhommaa en kyllä suosiolla niele... Ettäkö kumiletkun sisään pääsevä melu kantautuisi paremmin autoon?!?
Ja ne reiäthän on takapuskurin alla eikä pyöränkoteloissa...'
Likahan noihin tutteihin tarttuu todella tiukasti,kun ovat jotain hyvin pehmeää materiaalia (kumia).
Mistä sen tiedät onko vaihdettu jo Saksassa (takuukorjauksia ei aina näy SAP- huolto/korjauslistauksissa) joita tuskin olet muutenkaan saanut kaikista autoista. Ja kertovatko kaikki asiakkaasi mitä autoilleen on tehty esim vuosi ostamisen jälkeen?LCI mallin keppejä ei minun tuomiin ole yhtään vielä vaihdettu, autoilla tosin on ajettu alle 200 tkm,
yksilöitä on kuitenkin muutamia kymmeniä...
Tuo keppihän on vain kytkinkokoelma hienossa paketissa. Edellä kysyttiin miten oireilee.
Vastaus: en tiedä, yhdestä asiakkaan autosta luin vikakoodin, että oli antanut satunnaista kepin kytkinvikaa. Todennäköisesti jossakin vaiheessa menee siis rikki.
Omassa (ajettu 170 tkm) keppi oli vaihdettu EP- takuuseen n vuosi sitten.
Mutta: ehkä liioittelin: ehkä tuo nyt ei ihan ns tyyppivika kategoriaa ole, mutta rikki niitä on kuitenkin mennyt.
Jos omasta sattuu joskus hajoamaan (tuskin, koska uusi oli päivitetty versio)), aion kyllä korjata sen. Ohjeita en ole kaivellut, on sitten sen ajan murhe.
ja: kepistä on tullut jo viisi pävitettyä versiota. Huvikseenko ovat tehneet siitä uusia (parannettuja?) versioita...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 11 Huhti 2014, 14:50
- Auto: BMW 525dA Touring -08
Toyota Corolla 2.0D - Paikkakunta: Isokyrö
Mun katiskan VINnissä on vain 5 numeroa lopussa. Mites tässä mennään salavalikoihin?Major kirjoitti:Jos ostit/omistat E61 korisen bemarin (osa pätee myös muihin korimalleihin),
tässä työlistaa:
..........
4) Tarkista koneen lämmöt, uusi termareita tarvittaessa
Dieselit tuntuvat järjestään käyvän vanhemmiten kuumana,
ja kun näissä ei ole varsinaista lämpömittaria, tarkista salavalikon kautta koneen lämmöt:
- Laske valmistusnumeron 6 viimeisen merkin summa (1+2+3+4+5+6=xx)
- Virtojen ollessa päällä tai auton ollessa käynnissä pidi trippiä pohjassa kunnes mittaristoon ilmestyy 01 xxxxx
- Paina nopeasti uudestaan 18 kertaa kunnes tulet 19 -alkuiseen valikkoon
Jos painoit liian hitaasti, menit 01 alavalikkoon, päävalikkoon pääsee pitämällä trippiä hetken pohjassa.
- 19 valikkoon tullessasi päästä tripistä irti, 1-2 s. sisällä alle ilmaantuu lock on ja numero
syötä tähän tripillä laskemasi numero
- Kun numero on syötetty oikein, siirryt takaisin 01 menuun,
siitä sitten siirry 07 menuun josta näet mm. moottorin lämmöt.
..........
...
- penax -
_________________________________________________________________________________
BMW 525dA Touring -08
Toyota Corolla 2.0D
+ exiä lukematon määrä
_________________________________________________________________________________
BMW 525dA Touring -08
Toyota Corolla 2.0D
+ exiä lukematon määrä
F-sarjan katiskoissa otetaan VIN-koodista vain 5 numeroa, mutta en tiedä miten E-sarjassa. Kokeile kuitenkin.penax kirjoitti:Mun katiskan VINnissä on vain 5 numeroa lopussa. Mites tässä mennään salavalikoihin?
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... 778#p45271" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai jos siinä on kirjain, niin ota sitä edeltävä numero mukaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tervehdys
Olis kiikarissa tollanen 530d 2003 310tkm ajeltu Suomi peli
huoltokirjaa katselin 3-4 viimeistä huoltoa lukuunottamatta kaikki huollot oli merkkiliikkees tehtyjä vieläpä samassa paikassa
Mahtaakos tuollaiseen uskaltaa kokkaantua vai onko parempi antaa olla vaan ?
lyhyellä koeajo lenkillä ainakin laatikko tuntui toimivan hyvin muutenkin tuntui jämäkälle/vakaalle
Kiitoksia jo näin etukäteen
Olis kiikarissa tollanen 530d 2003 310tkm ajeltu Suomi peli
huoltokirjaa katselin 3-4 viimeistä huoltoa lukuunottamatta kaikki huollot oli merkkiliikkees tehtyjä vieläpä samassa paikassa
Mahtaakos tuollaiseen uskaltaa kokkaantua vai onko parempi antaa olla vaan ?
lyhyellä koeajo lenkillä ainakin laatikko tuntui toimivan hyvin muutenkin tuntui jämäkälle/vakaalle
Kiitoksia jo näin etukäteen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Mikä ettei. Yhdellä 330 tkm ajetulla 535d:llä tuli ajeltua päivä. En keksinyt mitään valitamista. Pihassa käv viime viikolla 2 kpl n 370 tkm ajettua E61:tä. Molemmissa sisusta siisti ja kaikki käsittääkseni toimi niin kuin pitikin.Moksu kirjoitti: Olis kiikarissa tollanen 530d 2003 310tkm ajeltu Suomi peli
Mahtaakos tuollaiseen uskaltaa kokkaantua vai onko parempi antaa olla vaan ?
lyhyellä koeajo lenkillä ainakin laatikko tuntui toimivan hyvin muutenkin tuntui jämäkälle/vakaalle
Tuossa autossasi on joko imusarjan läpät poistettu tai huomaat kohta, onko...
Asiasta seitsemänteen: minulla on nyt 10/07 LCI 530d ja onpa siinäkin keppi vaihdettu takuuseen, km-lukemalla 23 tuhatta. Taisin kirjoittaa aikaisemmin väärin, rikki ei mene siis koko keppisysteemi vaan sen "kädensija", eli missä on ne vaihdetta ilmaisevat ledit ja kirjaimet jne. Se ei maksa Saksassa kuin n 150 euroa. Eli ei paha, jos se siis on noissa onelmana.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:
Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?
Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?