Hinnasta en osaa sanoa, mutta kyllä säteilylämmitinkin on 6-0 parempi kuin ei mitään. Tuo maitopurkkivertaus on niitä Esson baarin miesten "tietoja".nixmos kirjoitti:Onko tosiaan niin että e91 N43 moottorilla olevaan autoon ainut moottorinlämmitin on toi säteilylämmitin? Kyselin autohuollosta ja sanoivat että tälläsen sais laitettu n450€ hintaan (sis. sisähaara) Oniko kohtuu hinta? Kyselin onko lämmityksillä eroja niin tokas vaan että säteilylämmitys on sama kuin koittas takkaa lämmittää maitopurkeilla Kannattaako ruveta edes asentelemaan sitten? Mitä mieltä?
E9X sekalaiset pikkukysymykset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
- Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006
Kävin eilen kanssa hakemassa tohon omaan kulkineeseen säteilylämppärin kun ei muuta saa. Ei kyllä kauheasti vakuuttanut se vähän tikkuaskia suurempi laatta mikä ruuvataan öljypohjan kylkeen. Tuttu varaosamyyjä vielä sanoi että eipä tästä juuri iloa ole. Meinasin vaan että kun sattui vanhasta autosta jäämään Defan ylläpitolaturi, niin samalla vaivalla kun sen asentaa laittaa myös sen säteilijän. Ja laturi on pakko laittaa webaston takia, tulee niin lyhyttä pätkää ajeltua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
- Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006
ok. Mutta kunhan pakkaset tulee , tsekkaa jäähd.nesteen lämpötila salavalikosta parin tunnin säteilylämmityksen jälkeen ja ilman, siitähän sen näkee.paanu kirjoitti:Kävin eilen kanssa hakemassa tohon omaan kulkineeseen säteilylämppärin kun ei muuta saa. Ei kyllä kauheasti vakuuttanut se vähän tikkuaskia suurempi laatta mikä ruuvataan öljypohjan kylkeen. Tuttu varaosamyyjä vielä sanoi että eipä tästä juuri iloa ole. Meinasin vaan että kun sattui vanhasta autosta jäämään Defan ylläpitolaturi, niin samalla vaivalla kun sen asentaa laittaa myös sen säteilijän. Ja laturi on pakko laittaa webaston takia, tulee niin lyhyttä pätkää ajeltua.
Oikean veikattu. Calixin Ruotsin asiakaspalvelu oli hiukan palvelualttiimpi ja vahvisti että juurikin tuo F30:n CVH -versio käy, joskin vaatii hiukan jonkun suojalevyn muokkaamista mahtuakseen paikalleen. Hyvä näin.salmol kirjoitti:Siis puolessa välissä 2012? Omani on valmistettu 2/2012. Mutta oli miten oli, sulla on varmaan sama 18d kone kuin F30-mallissa joten valitse Calixin sivulta F30 ja voisin kuvitella että se sopi sinun vehkeeseen, onhan kone käsittääkseni sama. Mutta taas viisaammat korjaa jos on tarpeen.
Narisevan ohjauksen syyksi paljastui jonkun läpivientikumin kuivuminen, nyt pitäisi olla kunnossa Autokeskuksen pajan jäljiltä.
Lisää pieniä haasteita: syyssateiden tultua ihmettelin ikkunoiden järkyttävää huurtumista, ihan tuli vanha KE70 -Corolla mieleen. Pienen puuhastelun tuloksena näyttäisi tuulilasi vuotavan apukuskin puolelta suoraan lämmityslaitteen ilmanottoon. Se aiheuttanee lämmityslaitteen puhaltimen vinkumisenkin akselin ruostuessa. Huoh.
Ei ole vanha Honda-kuski tottunut tällaiseen määrään vikoja, ei
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Lämmityslaitteen puhallin täälläkin vinkuu kylmillä keleillä, pikakorjaus ennen vaihtoa joka auttaa pari kk kerrallaan: pitkällä pillillä raitisilmasuodattimen alta aukosta voiteluainetta akseliin. Toimii :
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Nyt kun biimeriä on vähän piristetty olisi kiva tietää mikä vaihde milloinkin on käytössä.
Tuntuu että menis pyklää liian isolla vaihteella kierrosten ollessa aika lailla 1000-1500. Tietenkin väännön lisäys on vaikuttanut tähän. Ja joskus tuntuu että vaihtaa todella nopeasti isommalle, olisko kakkoselta kolmoselle.
Osaako kukaan sanoa saako mittaristoon näkyviin mikä vaihde on päällä, automaatista kyse.
Auto on E91 320 dA vm. 08 ja ilman navia.
Ja jos vaihteen koodaus näyttöön onnistuu, onko pk-seudulla / Järvenpään lähistöllä ketään kuka sen voisi tehdä?
Tuntuu että menis pyklää liian isolla vaihteella kierrosten ollessa aika lailla 1000-1500. Tietenkin väännön lisäys on vaikuttanut tähän. Ja joskus tuntuu että vaihtaa todella nopeasti isommalle, olisko kakkoselta kolmoselle.
Osaako kukaan sanoa saako mittaristoon näkyviin mikä vaihde on päällä, automaatista kyse.
Auto on E91 320 dA vm. 08 ja ilman navia.
Ja jos vaihteen koodaus näyttöön onnistuu, onko pk-seudulla / Järvenpään lähistöllä ketään kuka sen voisi tehdä?
Ei kai muuten kuin katsomalla nopeuden ja kierrokset. Sitten vaihteisto manuaalipuolelle ja samaan nopeuteen ja kierrokseen niin tietää mikä vaihde oli. Tai sitten laskee vaihdot päässään.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tilasin "ostoskassikoukun" E90 takaluukkuun, mutten osaa kiinnittää sitä...
Takakontin katossa on kyllä reikiä, joihin osa sopii (pyöreä ja soikea reikä vierekkäin), mutta jollain tavalla se pitäisi kiinnittää. Liima? Ruuvi?
Takakontin katossa on kyllä reikiä, joihin osa sopii (pyöreä ja soikea reikä vierekkäin), mutta jollain tavalla se pitäisi kiinnittää. Liima? Ruuvi?
kremsku kirjoitti:Tilasin "ostoskassikoukun" E90 takaluukkuun, mutten osaa kiinnittää sitä...
Takakontin katossa on kyllä reikiä, joihin osa sopii (pyöreä ja soikea reikä vierekkäin), mutta jollain tavalla se pitäisi kiinnittää. Liima? Ruuvi?
Tuollainen? Se menee vain toisin päin muistaakseni paikalleen, taisi olla niin että koullu taitettuna tulee sinuun päin.
Siihen vaan kohdalleen se tapit ulos vedettynä ja sitten painaa nuo tapit sisään niin pitäisi pysyä.
edit: Oisko näistä kuvista apua? http://blog.daum.net/hjoonh/134
Justihin tuollainen! Noilla kuvilla selvisi kiitos!tiakri kirjoitti:kremsku kirjoitti:Tilasin "ostoskassikoukun" E90 takaluukkuun, mutten osaa kiinnittää sitä...
Takakontin katossa on kyllä reikiä, joihin osa sopii (pyöreä ja soikea reikä vierekkäin), mutta jollain tavalla se pitäisi kiinnittää. Liima? Ruuvi?
Tuollainen? Se menee vain toisin päin muistaakseni paikalleen, taisi olla niin että koullu taitettuna tulee sinuun päin.
Siihen vaan kohdalleen se tapit ulos vedettynä ja sitten painaa nuo tapit sisään niin pitäisi pysyä.
edit: Oisko näistä kuvista apua? http://blog.daum.net/hjoonh/134
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 06 Heinä 2014, 11:32
- Paikkakunta: Lappeenranta
Onkohan autossani kuitenkin sadetunnistin, koska peruutuspeilin lätkään tulee katosta paksuhko johto. Luin muita foorumeita niin siellä puhuttiin sellaista. Jännä etten ole huomannut, koska kun painan kerran viiksen päästä niin auto pyyhkii koko ajan, vaikka ei sataisikaan. Kun rullaan viiksen päässä olevaa rullaa niin pyyhkimisnopeus vain kiihtyy.
Huomasin kyllä liikennevaloissa, että auto pyyhki hitaammin kuin liikkeellä ollessa.
Ymmärrän sadetunnistimen, että pyyhkisi vain silloin kun havaitsee kosteutta lasilla, eikä koko ajan? :O
Huomasin kyllä liikennevaloissa, että auto pyyhki hitaammin kuin liikkeellä ollessa.
Ymmärrän sadetunnistimen, että pyyhkisi vain silloin kun havaitsee kosteutta lasilla, eikä koko ajan? :O
Sadetunnistimella varustettu pyyhkii päälle kytkettäessä aina kerran ja sen jälkeen sitten vasta kun sataa, ainakin F3x tekee näin.
Pyyhkäiseekö kun pyyhkimet on off ja painat viiksen päästä? Jos, niin putsaa liuottimella tunnistimen alue ja sulat, ja vaikka koko ikkuna. Jos ei, niin tunnistinta ei ole tai se on rikki.
Pyyhkäiseekö kun pyyhkimet on off ja painat viiksen päästä? Jos, niin putsaa liuottimella tunnistimen alue ja sulat, ja vaikka koko ikkuna. Jos ei, niin tunnistinta ei ole tai se on rikki.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Onko siellä tuulilasin ulkopuolella sellainen lasisilmä? Se olisi sadetunnistimen sensori.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 06 Heinä 2014, 11:32
- Paikkakunta: Lappeenranta
Onko se lasisilmä koko peruutuspeilin kiinnikkeen kokoinen? Vai joku yksittäinen pienempi rinkula? Kun katsoo ulkoapäin niin näkyy n. 5 cm x 5 cm alue, joka on musta ja vähän röpöreunainen ja se on juuri peilin kohdalla. Jos se ei ole se anturi, niin mikä johto se sitten, on mikä menee peilin kiinnikkeeseen?