Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 950
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 530dA XD
VW Touareg
Moto Guzzi 1400 California
Paikkakunta: Kaarina

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Juha » 20 Loka 2014, 09:15

inconel kirjoitti:LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?

Eipä siellä kepissä mitään servoa tai muuta moottoria ole, joka sitä liikuttelisi itsestään. Eli ominaisuushan se.
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

inconel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Elo 2012, 07:08
Auto: E91 330d LCI

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja inconel » 20 Loka 2014, 09:41

Kiitos tiedosta. Näin epäilinkin. Olen uutta autoa ostamassa ja piti tämäkin varmistaa.

Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 27 Loka 2012, 07:44
Auto: F10 530d M Sport
Paikkakunta: Espoo

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja hege » 20 Loka 2014, 09:48

inconel kirjoitti:LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?


Kollegallani on E60 LCI 25xd ja hänellä kyllä menee vaihdevipu fyysisesti takaisin sinne "keskiasentoon" kun painaa P:tä tai avaa oven. Pitää vielä kokeilla tätä samaa omassa F10:ssäkin, mutta uskon että toimii ihan samalla tavalla.
Ex: E90 LCI 320d

samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 08:16
Auto: F20 120da -13
X5 E70 40d -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja samulis » 20 Loka 2014, 09:55

omissa E6X (2*vm 2009) ja F11 muistaakseni kaikissa on palautunut paikoilleen.
ex:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 950
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 530dA XD
VW Touareg
Moto Guzzi 1400 California
Paikkakunta: Kaarina

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Juha » 20 Loka 2014, 09:57

Oho, mulla on sitten ollut jotain viallisia e60/e61:iä... Satavarma en enää ole tuosta nykyisestä F10:stä. Täytyykin testailla.

Sammuttaakos porukka nuo autot aina vaihde päällä? Itse tulee ensin laitettua P-asentoon, ja sitten vasta sammutan auton.
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 365
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:05
Auto: Molempien autojen kaikki pyörät vetää...

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Heguli31 » 20 Loka 2014, 15:58

inconel kirjoitti:LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?


Kyllä sen kuuluu siirtyä sinne oikealle.Yleensä varovainen vaihdevalitsimen alapään puhdistaminen paineilmalla sen suojuksen alta auttaa.Voi ola toki ihan vikaantunut(kin).Mutta suositteln kokeilemaan sen joykkarin puhdistamista.Omassani kyllä toimii ihan oikein,eli palauttaa kepin oikealle heti sammutksen jälkeen

terhakka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 06 Helmi 2013, 13:02
Auto: E60 530d 2006

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja terhakka » 08 Joulu 2014, 20:56

Hei

Sanokaapas, kun iski polte 530 vm. 06 bemariin kipinä. Ainut askarruttava juttu, että autolla (ollut yhdellä omistajalla) ajettu melkein puolimiljoonaa. Uskaltaako laittaa käyttöautoksi? Ja löytyykö näistä peleistä vakiona jo pysäköintitutkat tms.

Kiitokset vastauksista.

melli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Huhti 2015, 14:42

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja melli » 27 Huhti 2015, 18:29

Tervehdys,

ensimmäinen viesti foorumille ja kaipaisin apua 2004-mallisen 530d-farkun hinnoittelussa. Kävi niin murheellisesti, että syöpä vei veljen ja leskelle jäi ylimääräiseksi tuo mainittu auto, jonka ostamista harkitsen. Koeajon perusteella auto vaikutti hyvältä.

BMW on merkkinä uusi, mutta käsittääkseni auto on siis tummansininen e61 530d automaatilla, comfort-penkeillä ja panoraamakatolla, ajettu jo 525 tkm ja löysin ainakin seuraavat viat: ovia ei saanut kauko-ohjaimella auki (vain yhtä avainta kokeilin), ilmastointi puhalsi kuumaa koko ajan (en usko, että säätöihin on paljon viime aikoina koskettu), etuspoilerista puuttuu pala. Monenlaisia viestiketjuja on tullut luettua ja eniten huolestuttaa nyt tuo ilmastointi.

Imusarjan läpistä veli ei ollut koskaan kuullutkaan, kenties ne on jo Saksassa poistettu tai sitten ei. Vetokoukku puuttuu ja sellaisen tarvitsen muttei sitä nyt vikana voi pitää. Tasonsäädön kompressori on kuulemma vaihdettu ja muutenkin huollettu ilmeisesti liikkeessä enimmäkseen. Auto on 400 km päässä Lappeenrannassa, eli en pääse tutkimaan sen tarkemmin. Ruostetta en nähnyt missään, jonkinlainen kolari sillä on ajettu ja etupäätä laitettu uusiksi useammalla tonnilla.

Nettiautossa halvin saman ikäinen oli 10000 e, toki 200 tkm vähemmän ajettuna. Mikähän moiselle pelille voisi olla käypä arvo? Ilmeisesti voisin saada sen puoli-ilmaiseksi ja harkitsen vakavasti sen ostoa jos esim. 3-4000 eurolla minulle lähtisi (ulkopuolinen ostaja kenties joutuisi enemmän maksamaan jos moinen löytyisi). Mitään erityistä järkisyytä ei tuon ostoon ole, olisipahan jonkinlainen tunneside veljeen kuitenkin. Toisaalta nykyinen auto vaatisi jo melkoisia panostuksia, jos sitä aikoisi kauan pitää, joten autokaupoille saattaisin joutua kuitenkin lähiaikoina.

Eli löytyisikö jotain näkemystä hinnalle? Jos joku muu sattuisi olemaan moisesta kiinnostunut, autoa pääsee varmasti katsomaan (yv:llä vaikka yhteyttä).

melli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Huhti 2015, 14:42

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja melli » 17 Touko 2015, 19:35

No niin, reilu 500 km tuli ajettua tuolla edellisessä viestissä mainitulla autolla. Eipä siinä juuri kilometrit tunnu ja kulku oli pääosin mukavaa. Kesärenkaat oli joku lesken ystävä vaihtanut alle, ravisti kovasti 90:n tuntumassa, mutta onneksi enin matka meni vähän kovempaa. Ja toki tarkistin pulttien kireyden; pitänee ottaa kaikki irti ja laittaa momentit ja paineet kohdalleen.

Varustelistakin selvisi rekisteriotteen perusteella:

Model description: 530d
Market: Europa
Type: NJ71
E-Code: E61
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M57D30O1 - 3,00l (160kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: automatisch
Body Color: Orientblau Metallic (317)
Upholstery: Leder Dakota/rotorange (LCRK)
Production date: 14.07.2004
Assembled in: Dingolfing

Code Serienausstattung Standard Equipment
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S205A Automatikgetriebe Automatic transmission
S217A Aktivlenkung Active steering
S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings
S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel
S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers
S2C0A BMW LM Rad Sternspeiche 124 mit Notlauf BMW LA star spoke 124 w flat-runn. prop.
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S339A Shadow-Line Shadow-Line
S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S386A Dachreling Roof railing
S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof
S417A Sonnenschutzrollo Tür hinten Roller sun vizor, rear door
S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S438A Edelholzausführung Fine wood trim
S442A Getränkehalter Cup holder
S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S536A Standheizung Auxiliary heating
S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control
S563A Lichtpaket Light package
S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional
S620A Spracheingabe Voice control
S644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth
S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system
S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Navigation access request,country-spec.
S8SBA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.
S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.
S8SPA Steuerung COP Control unit COP

Pitää jostain hommata suomenkielinen manuaali vielä ja tutustua autoon kunnolla.

miq
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Joulu 2016, 17:49

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja miq » 01 Tammi 2017, 20:18

Ironic32 kirjoitti:
JJ530xdaT kirjoitti:Ei koske yleisesti 3.0 konetta eli miten autossa 530xdaT 2006 vai ei koske pelkästään 525d 3.0 konetta?


Kyllä sun autosta (530d) läpät löytyy.


Olen antanut kertoa itselleni että manuaali e61 530dX:ssä ei näitä pahamaineisia läppiä olisi.
Miten asia on, pitääkö tarina paikkaansa?

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 288
Liittynyt: 06 Syys 2010, 19:21
Paikkakunta: Oulu

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Clavurion » 03 Tammi 2017, 18:24

miq kirjoitti:Olen antanut kertoa itselleni että manuaali e61 530dX:ssä ei näitä pahamaineisia läppiä olisi.
Miten asia on, pitääkö tarina paikkaansa?


Ei pidä paikkaansa. E6x:ssä ainut läpätön poikkeus LCI 525d.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailija