Toyota Rav4 bensa vaihtuu Bemarin pikku katumaasturiin
BMW X1 E84 xDrive 18d TwinPower Turbo Business Navigation Sport
+ Käytännöllisyyspaketti
+ Metalliväri
+ Servotronic
+ Tuulilasin harmaa yläreuna
Koeajo ja vertailutestit vakuuttivat ostopäätöksestä, myös Lahden Bavarian hyvitys Rav4:sesta vaikutti asiaan.
Niin ajokilometrejä kertyy vuodessa jo työajossa päälle 50 000km
Elokuussa tilattu auto tulee ilmeisesti lokakuussa? Vahvistusta odotellessa...
Nyt kun kauppasopimus on allekirjoitettu.
Mihinkähän sitä on tullut rahansa tuhlattua... saapi kertoa "mitäs menit ostamaan"
BMW X1 E84 xDrive18d
- ilpo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 225
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
- Auto: Suzuki Intruder M1500
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla helmikuun viides käyttöön otettu sama ilman Sportia. Laatikko mitä parhain. Nelivedosta en osaa sanoa vielä mitään kun ei huonoilla keleillä oo päässyt ajamaan. Mun ajotyylillä dieseliä on kulunut viiden ja kuuden välillä mittarin mukaan.
Totuushan on hieman isompi. Normi 17 renkailla mennään. Talvikiekot oli tarjouspakettina run flatit ja kyllä nekin alla pyörii.
Totuushan on hieman isompi. Normi 17 renkailla mennään. Talvikiekot oli tarjouspakettina run flatit ja kyllä nekin alla pyörii.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Onnittelut uudesta autosta. Ostin itsekin elokuussa elämäni ensimmäisen BMWni eli X1 Xdrive25d vm 2012. Jotenkin kolahti ihan eri tavalla, kuin 3 sarjalaiset, joita on "kaikilla" eli yhtä yleinen, kuin joku A4. Mulla toi on vielä MSport ja automaatti ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Ainoa "miinus" on kulutus eli dieseliä maistuu 6,4L /100km, mutta sallittakoon, kun puhtia piisaa ja hyvät varusteet. Ei malta odottaa talvea...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
- Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line
Auto kotona, pesty ja vahattu
Baijerilaista olutta illaksi...
Talvirenkaat. Vasemmalla X1 ja oikealla RAV4 joten hieman on kokoeroa 17 tuumaisilla.
Rengaspaineen tunnistimilla tulee ilmeisesti ongelmia
Vissiin ne on hommattava jos ei pysty ohittamaan?
Baijerilaista olutta illaksi...
Talvirenkaat. Vasemmalla X1 ja oikealla RAV4 joten hieman on kokoeroa 17 tuumaisilla.
Rengaspaineen tunnistimilla tulee ilmeisesti ongelmia
Vissiin ne on hommattava jos ei pysty ohittamaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
- Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line
Juu kiitokset onnittelijoille.
Ei ihan tuhatta kilometriä päässyt tankillisella, 6l/100km keskikulutus.
Runflat renkailla (18 tuumaset) en ole huomannut ajossa ongelmia.
RAV4 vaati huomattavasti enemmän ohjailua, tosin korkeampana tuulikin otti siihen enemmän.
Auto vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä, tosin start/stop-toiminto tuntuu oudolta.
Ei ihan tuhatta kilometriä päässyt tankillisella, 6l/100km keskikulutus.
Runflat renkailla (18 tuumaset) en ole huomannut ajossa ongelmia.
RAV4 vaati huomattavasti enemmän ohjailua, tosin korkeampana tuulikin otti siihen enemmän.
Auto vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä, tosin start/stop-toiminto tuntuu oudolta.
Täältäkin "lajitoverille" onnittelut hyvästä valinnasta.
Itsellä nyt 1v3kk ja 27000 km takana X1:llä ja edelleenkin tyytyväinen olen valintaani, kaveritkin jo ihmettelee etteikö enää ollenkaan iske autokuume, kun normaalisti kolmen kk:n ajelun jälkeen on alkanut jo seuraava autokuume.
Kulutus toki vaihtelee olosuhteiden mukaan, nyt taas viikolla pidempi maantie ajo niin kulutus 5,4l/100km mittarinopeutena karvan verran yli sallittujen (5-10km/h), normaalisti ajan paljon pieniä sorateitä jolloin kulutus on 6,4l/100km keskinopeuden ollessa alle 50.
Yksi peruutustutkan anturi on vaihdettu ja samalla moottoriöljy+suodatin, vaikka toiset sanovat sen olevan turhaa, muita ongelmia ei ole ilmennyt, 17" alkuperäisillä runflateillakin on kohtuullisesti pärjätty ja näyttää, että niillä vielä ensi kesän ajelee, rengasmerkki tosin taitaa vaihtua, mutta ehkä kumminkin runflat edelleenkin.
Itsellä nyt 1v3kk ja 27000 km takana X1:llä ja edelleenkin tyytyväinen olen valintaani, kaveritkin jo ihmettelee etteikö enää ollenkaan iske autokuume, kun normaalisti kolmen kk:n ajelun jälkeen on alkanut jo seuraava autokuume.
Kulutus toki vaihtelee olosuhteiden mukaan, nyt taas viikolla pidempi maantie ajo niin kulutus 5,4l/100km mittarinopeutena karvan verran yli sallittujen (5-10km/h), normaalisti ajan paljon pieniä sorateitä jolloin kulutus on 6,4l/100km keskinopeuden ollessa alle 50.
Yksi peruutustutkan anturi on vaihdettu ja samalla moottoriöljy+suodatin, vaikka toiset sanovat sen olevan turhaa, muita ongelmia ei ole ilmennyt, 17" alkuperäisillä runflateillakin on kohtuullisesti pärjätty ja näyttää, että niillä vielä ensi kesän ajelee, rengasmerkki tosin taitaa vaihtua, mutta ehkä kumminkin runflat edelleenkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
- Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line
Kitkarenkaat tiistaista alla ja keskikulutus laskenut 6l > 5,7l
Nuo runflatit on tosiaan painavammat kuin talvirenkaat.
Rengaspainetunnistin herjaa liikkeelle lähtiessä ja jää lopuksi keltaisena varoitusvalona palamaan keskinäytölle.
Tuohon varmaan tottuu melko pian
Nuo runflatit on tosiaan painavammat kuin talvirenkaat.
Rengaspainetunnistin herjaa liikkeelle lähtiessä ja jää lopuksi keltaisena varoitusvalona palamaan keskinäytölle.
Tuohon varmaan tottuu melko pian
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
- Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010
Katso ohjekirjasta miten tuo rengaspainevaroitin resetoidaan. E91.ssä se oli ainakin aika helppoa. iDrive näyttö opasti.
Resetoinnn joutuu tekemään aina renkaanvaihdon yhteydessä.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Resetoinnn joutuu tekemään aina renkaanvaihdon yhteydessä.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
- Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line
Talvirenkaissa/vanteissa jotka tilasin ennen auton saamista ei ole antureita
400euroa on noin puolet talvikumien hinnasta jonka joutuisi maksamaan, jos haluaisi nuo anturit niihin
Sitten joskus, kun nuo anturit saa renkaisiin 4kpl asennettuna alle 100€ niin voisi jo harkita.
Nyt mennään talvi "turhalla merkkivalolla" ja kesäkumeilla sitten valvonnalla
Rengaspainevalvonta on tarkoitettu uusavuttomille...
Renkaiden paineet tulee tarkistettua kuitenkin vähintään neljästi vuoden aikana ja samoin pulttien kiristykset.
Tarvittaessa useamminkin, jos epäilyttää...
Aiemmin RAV4:sen vasen etupyörän pultit 1½ kuukautta renkaan vaihdosta ihmeellisesti löystyivät "itsestään"...
vaikka tarkistin nuo momentiavaimella viikko asennuksen jälkeen
Silloin myös katumaastureihin kohdistui muitakin tihutöitä Lahessa.
400euroa on noin puolet talvikumien hinnasta jonka joutuisi maksamaan, jos haluaisi nuo anturit niihin
Sitten joskus, kun nuo anturit saa renkaisiin 4kpl asennettuna alle 100€ niin voisi jo harkita.
Nyt mennään talvi "turhalla merkkivalolla" ja kesäkumeilla sitten valvonnalla
Rengaspainevalvonta on tarkoitettu uusavuttomille...
Renkaiden paineet tulee tarkistettua kuitenkin vähintään neljästi vuoden aikana ja samoin pulttien kiristykset.
Tarvittaessa useamminkin, jos epäilyttää...
Aiemmin RAV4:sen vasen etupyörän pultit 1½ kuukautta renkaan vaihdosta ihmeellisesti löystyivät "itsestään"...
vaikka tarkistin nuo momentiavaimella viikko asennuksen jälkeen
Silloin myös katumaastureihin kohdistui muitakin tihutöitä Lahessa.
Minä pystyn koodaamaan sen valvonnan renkaiden pyörimisnopeuseroihi perusruvaksi, ei tartte antureita .
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
- Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010
Ok, tuo lienee sitten hieman hienostuneempi systeemi. E91 seuraa ilmeisesti vaan renkaiden pyörimisnopeutta ja tekee johtopäätökset niistä.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
- Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line
Sen verran on uudempi, että on nuo painesensoritveppi kirjoitti:Kyllä mulla on X1 E84 xDrive18d -13 tuo pyörimisnopeusero systeemi, joka pitää kalibroida aina renkaan vaihdon jälkeen uudelleen. Katso ohjekirja, ei ole mullakaan muistissa kun on vielä kesärenkaat alla.
Pari viikkoa kokeilen jos tuohon herjailuun tottuisi...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
- Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line
Oli vain pienestä säädöstä kiinni
Kaksi "kumiruuvia" joita vasten konepelti painuu, toinen oli reilusti ylhäällä ja toinen oli kierrettynä täysin pohjaan
Nyt menee kiinni kerralla, eikä lonksu etureunasta painaessa.
Kaksi "kumiruuvia" joita vasten konepelti painuu, toinen oli reilusti ylhäällä ja toinen oli kierrettynä täysin pohjaan
Nyt menee kiinni kerralla, eikä lonksu etureunasta painaessa.