e39 523i lämmöt nousee

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Anttii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Marras 2014, 08:23

Mikähän mahtaa olla, käväsin lisäämässä jäähdytysnestettä sitten ajoin 1km ja jätin tyhjäkäynnille nii oli nostanut lämmöt.
Annoin koneen jäähtyä ja lähin taas ajamaan, ns. kaupunki ajossa nosti lämpöjä, niin lisäsin vauhtia nii lämmöt lähtivät laskemaan.

(ja aika heikosti tuntuu tulevan lämmintä hyttii, lasit huurtuu)

Muutama kuukausi sitten vaihdoin paisuntasäiliön, säiliön korkin, termostaatin ja sen kotelon. Tähän jäähdytysnesteen lisäykseen asti toiminut hyvin.
Ja auto on vuosimallia -98.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Ja mitenkähän ilmaus tuli tehtyä?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

Pyöriikö sähköinen tuuletin? Ainakin mulla vikana oli alavesiletkussa oleva lämpöanturi, joka ohjaa
tuuletinta. (E39 530i -01) Myös itse tuulettimien piirilevyt kuulemma allttita vioille.
Anturi ei maksa paljon ja on helppo vaihtaa, kun on klipseillä kiinni.
Anttii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Marras 2014, 08:23

En kyllä muista tarkkaan, oisko hyviä vinkkejä jos ilmais uudestaa, varmaa keinoa?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Anttii kirjoitti:En kyllä muista tarkkaan, oisko hyviä vinkkejä jos ilmais uudestaa, varmaa keinoa?
Et muista? Onko autoa ilmattu lainkaan, vai lyöty vain vedet sisään?
Netissä löytyy M52 koneeseen ilmausohjeita pilvin pimein.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Anttii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Marras 2014, 08:23

Kyllä me ilmattiin, mutta niihinki tuntu löytyvän nii monia erikonsteja, ja testattiin muistaakseni paria konstia.

Esim.
Keula koholle, ilmaruuvi auki. Auto sammuksissa mutta virrat päällä ja puhalluslaite ihan pienellä ja lämmöt täysillä. Hitaasti lirittäen nestettä sisään.

Tai, auto tyhjäkäynnillä ja hiljallee lisää nestettä ja puristelee alavesiletkua.

Yms...
Vastaa Viestiin