Mikähän mahtaa olla, käväsin lisäämässä jäähdytysnestettä sitten ajoin 1km ja jätin tyhjäkäynnille nii oli nostanut lämmöt.
Annoin koneen jäähtyä ja lähin taas ajamaan, ns. kaupunki ajossa nosti lämpöjä, niin lisäsin vauhtia nii lämmöt lähtivät laskemaan.
(ja aika heikosti tuntuu tulevan lämmintä hyttii, lasit huurtuu)
Muutama kuukausi sitten vaihdoin paisuntasäiliön, säiliön korkin, termostaatin ja sen kotelon. Tähän jäähdytysnesteen lisäykseen asti toiminut hyvin.
Ja auto on vuosimallia -98.
e39 523i lämmöt nousee
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ja mitenkähän ilmaus tuli tehtyä?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Pyöriikö sähköinen tuuletin? Ainakin mulla vikana oli alavesiletkussa oleva lämpöanturi, joka ohjaa
tuuletinta. (E39 530i -01) Myös itse tuulettimien piirilevyt kuulemma allttita vioille.
Anturi ei maksa paljon ja on helppo vaihtaa, kun on klipseillä kiinni.
tuuletinta. (E39 530i -01) Myös itse tuulettimien piirilevyt kuulemma allttita vioille.
Anturi ei maksa paljon ja on helppo vaihtaa, kun on klipseillä kiinni.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Et muista? Onko autoa ilmattu lainkaan, vai lyöty vain vedet sisään?Anttii kirjoitti:En kyllä muista tarkkaan, oisko hyviä vinkkejä jos ilmais uudestaa, varmaa keinoa?
Netissä löytyy M52 koneeseen ilmausohjeita pilvin pimein.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Kyllä me ilmattiin, mutta niihinki tuntu löytyvän nii monia erikonsteja, ja testattiin muistaakseni paria konstia.
Esim.
Keula koholle, ilmaruuvi auki. Auto sammuksissa mutta virrat päällä ja puhalluslaite ihan pienellä ja lämmöt täysillä. Hitaasti lirittäen nestettä sisään.
Tai, auto tyhjäkäynnillä ja hiljallee lisää nestettä ja puristelee alavesiletkua.
Yms...
Esim.
Keula koholle, ilmaruuvi auki. Auto sammuksissa mutta virrat päällä ja puhalluslaite ihan pienellä ja lämmöt täysillä. Hitaasti lirittäen nestettä sisään.
Tai, auto tyhjäkäynnillä ja hiljallee lisää nestettä ja puristelee alavesiletkua.
Yms...