Onko täällä kukaan ostanut autoa omalla rahalla !

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Mark
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Syys 2014, 15:19

Kaikki saa rahaa pankista, mutta onkos joku ostanut edes 50000e.n Bemun omalla riihikuivalla ? Pannaan firman piikkiin. Ei penniäkään kiinni ja kaasu pohjassa mennään. Aivan sama halvoilla Toyota kuskeilla. :mad:
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Mark kirjoitti:Aivan sama halvoilla Toyota kuskeilla
Kuinka voi sanoa, että Toyota kuskit ovat halpoja! Vaimollakin oli Toyota eikä hän minulle ole halvaksi tullut.

Muutenkin tuo rtiihikuivalla ostaminen on kovin epäkäytännöllistä. Mielummin se autokauppias pankkisiirtojen kanssa operoi.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Ihan omalla rahalla ja pankkisiirrolla.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Omalla ja omalla, siis mikä se nyt on omaa. Palkkarahalla en ole ostanut yhtään bemaria, kyllä raha on tullut
pörssisijoituksista.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Minusta itse ansaitsemani on omaa ja pörssisijoituksilla hankittu on toisten hankkimaa rahaa sille sijoittajalle.
335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 198
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
Paikkakunta: Vantaa

On.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

ilpo kirjoitti:Minusta itse ansaitsemani on omaa ja pörssisijoituksilla hankittu on toisten hankkimaa rahaa sille sijoittajalle.
Eikös tuolla logiikalla sitten palkkatyöstä saatu raha ole työnantajan rahaa?
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Vollgas kirjoitti:
ilpo kirjoitti:Minusta itse ansaitsemani on omaa ja pörssisijoituksilla hankittu on toisten hankkimaa rahaa sille sijoittajalle.
Eikös tuolla logiikalla sitten palkkatyöstä saatu raha ole työnantajan rahaa?

Ei, vaan sijoituksista tullut raha on sellaista, jonka eteen ei ole tarvinnut rehkiä.
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

En tiedä mihin kysyjä toisten maksutapatietoja tarvitsee, vai ihanko uteliaisuuttaan tiedustelee..
Vastaus kysymykseen, olenko ostanut autoni riihikuivalla? Kyllä, kaikki viimeiset 7 bemaria on ostettu riihikuivalla käteisellä. Nykyinen muutaman päivän vanha xDrive tosin maksoi vain vähän päälle viiskytdonaa, joten mistään suurista summista ei tällä kertaa ollut kyse :tong:
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

ilpo kirjoitti:Minusta itse ansaitsemani on omaa ja pörssisijoituksilla hankittu on toisten hankkimaa rahaa sille sijoittajalle.
Juuri näin se menee. Itse olen "akuankkasijoittaja" ja tehnyt lähes joka kerta tappiota. Lopulta tyhmäkin oppii, ettei kannata puuttua sellaiseen mitä ei osaa.
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

En tiedä mitä topikin aloittaja ajoi takaa. Kaiki parikymmentä BMW:tä viimeisen reilun kymmen vuoden aikana on ostettu "riihikuivalla". kallein ei tuohon 50 tuhanteen yltänyt. Tais maksaa veroineen joku 43...
Minusta pankkilainalla kannattaa ostaa auto ainoastaan, jos sillä tekee rahaa = saa paljon kilometrikorvauksia.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Anyway kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:
ilpo kirjoitti:Minusta itse ansaitsemani on omaa ja pörssisijoituksilla hankittu on toisten hankkimaa rahaa sille sijoittajalle.
Eikös tuolla logiikalla sitten palkkatyöstä saatu raha ole työnantajan rahaa?

Ei, vaan sijoituksista tullut raha on sellaista, jonka eteen ei ole tarvinnut rehkiä.
Eikös sijoittamiseen laitettavan pääoman eteen ole sitten tarvinnut rehkiä?
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Mark kirjoitti:Kaikki saa rahaa pankista, mutta onkos joku ostanut edes 50000e.n Bemun omalla riihikuivalla ? Pannaan firman piikkiin. Ei penniäkään kiinni ja kaasu pohjassa mennään. Aivan sama halvoilla Toyota kuskeilla. :mad:
Ihan on kaikki pennoset omia ja käteisellä ostettiin, eli tilisiirto omalta tililtä. Jostain syystä pankkikortilla ei saanut maksettua.

Veikkaan, että kysellään siksi, koska BMW on eniten yhteisöille rekisteröity automerkki, eli suhteessa vähiten henkilöostajia.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Vollgas kirjoitti: Eikös sijoittamiseen laitettavan pääoman eteen ole sitten tarvinnut rehkiä?
Kyllä, mutta kun laittaa sen rehkityn summan oikein, niin siitä tulevan voiton eteen ei tarvii tehdä mitään.
Markkinoiden odotukset nostavat tai laskevat kursseja eli nämä odotukset tulevasta tekevät sen homman.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Juu kyllä. Yhteenkään en ole rahoitusta ottanut; taloudessa ollut 6 autoa joista 4 ensimmäistä ostettu uutena, nykyisistä toinen 2 vuotta käytettynä ja viimeisin vuoden vanhana. Joko maksettu laskulla tai tilisiirrolla nettipankin kautta kaupassa.

Yleisohjeena pitänyt itselle, että koron maksu on typerintä mihin rahan voi käyttää jos se generoi ulospäin suuntautuvaa kassavirtaa. Hankittava kohde skaalataan käytettävissä olevan tai autoon allokoitavan rahan mukaan (kaikkea ei kuulemma saa laittaa autoon :conf: ).

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Mark
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Syys 2014, 15:19

Aattelin vaan keskustelujen perusteella ehkä autot ei ole omia, kun kuullostaa ettei ole latiakaan kiinni.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Minä voin ihan rehellisesti sanoa, että olen ostanut monia autoja pankkilainalla tai liikkeen rahoituksella. Voin myös rehellisesti sanoa, että joskus nuorempana vanhemmat osti mulle muutamia autoja ja maksoi ne mun puolesta (ei tosin bemareita). Kermaperseilyä ehkä ja noloakin, mutta tuskin olen ainoa tässä maassa, jonka auton vanhemmat on joskus rahoittaneet kokonaan.

Kuulun vähemmistöön tällä saitilla siltä osin, että mulla ei ole sellaista työtä ollut koskaan, eikä varmaan tulekaan, mikä mahdollistaisi työsuhdeauton. Täällä on kyllä monta työsuhdeautoilijaakin. Mulla ei ole kesämökkiä, omakotitaloa, venettä eikä urheiluautoa ja nämä ei edes kiinnosta minua. Tuskin hankkisin mitään noista vaikka olisi miljoona rahaa. Asuisin mieluummin kerrostalossa kaksiossa kuin rivitalokolmiossa. Vaimon mieliksi asun nyt tässä missä asutaan. Lapsia meillä ei ole. Asuntovelkaa ei ole, eikä muutakaan velkaa just nyt.

Miksi sitten olen joskus ostanut auton pankkilainalla tai liikkeen velkarahalla? No siksi, kun mun palkka ei todellakaan ole bruttona kuin noin 2500 € per kk. Vaimon palkka on bruttona alle neljä tonnia. Tällä saitilla tämänkin ketjun perusteella täällä jampoilla on palkat varmaan about 3000-6000€ per kk (tai julmat tukut rahaa säästössä+vaimolla vielä yhtä hyvä palkka) ja varmasti suurimmalla osalla bemeristeista, jotka ajaa omalla ja uudehkolla autolla on pakko olla tuollainen kunnon liksa, jotta pystytään ostamaan jotain M-Sport 5-sarjaa yms. Keski-ikä lienee tän saitin uusilla bemareilla ajavilla lähempänä viittäkymppiä.

Suurimmalla osalla tän maan kansalaisista on vaan sellaiset palkat ja niiden vastapainona sellaiset menot, että auto on joko aina tai edes joskus pakko ostaa velaksi. En näe siinä mitään hävettävää, jos asioita on jonkun pakko ostaa velaksi, oli se velan kohde sitten auto, talo tai jotain muuta.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Velaksi auton ostamista helpottaa huomattavasti, jos se on sijoitus, joka mahdollistaa töissäkäynnin ja asumisen missä haluaa. Ei mullekaan tee tuskaa maksaa Bemarin rahoitusta (joo, rahoitusyhtiön nimissä se on, eli ei varsinaisesti omalla rahalla ostettu, vaikka ei olekaan työsuhdeauto tms), vaikka onkin vanha (tosin ei Suomen autokannan mittakaavassa), kun siinä tulee istuttua arkisin 2-3h/päivä työmatkoja eikä tuota aikaa vituta, kuten Cee'd:ssä tekisi. Tottakai olisin myös voinut lyhentää asuntolainaa hitaammin, jättää leluja ostamatta (tai myydä niitä) tai asua jossain koirankoppia pienemmässä yksiössä, mutta se ns. ottaisi pattiin, joten minusta parempi näin, vaikka korko jotain maksaakin. IMO that's what counts.

Tai kuten faija joskus totesi, "Ei velka ole paha asia, kunhan se on tarpeeksi maltillinen ja järkevä että siihen on varaa".
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

J1978 kirjoitti:Miksi sitten olen joskus ostanut auton pankkilainalla tai liikkeen velkarahalla?
Onko se auto kuitenkin pakko olla uusi? Miksi? Miten kestät uuden auton aika rajun arvonlaskun? Vai vaihdatko usein ja pidät velkaa jatkuvasti päällä ja se sitten vaan on yksi maksu kuukaudessa jonka ansiosta voi ajella uudella/uudehkolla autolla?

(Tuo ei sitten ole mitään vinoilua, kiinnostaa vaan tietää. Minä kun en pysty itselleni perustelemaan miksi vaihtaisin tuon nykyisen edes vähän uudempaan. Mutta täytyy taas tänä keväänä yrittää...)
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

TJJ kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Miksi sitten olen joskus ostanut auton pankkilainalla tai liikkeen velkarahalla?
Onko se auto kuitenkin pakko olla uusi? Miksi? Miten kestät uuden auton aika rajun arvonlaskun? Vai vaihdatko usein ja pidät velkaa jatkuvasti päällä ja se sitten vaan on yksi maksu kuukaudessa jonka ansiosta voi ajella uudella/uudehkolla autolla?

(Tuo ei sitten ole mitään vinoilua, kiinnostaa vaan tietää. Minä kun en pysty itselleni perustelemaan miksi vaihtaisin tuon nykyisen edes vähän uudempaan. Mutta täytyy taas tänä keväänä yrittää...)
Niinkun mä kerroin, että joskus olen ostanut autoja pankkilainalla tai muulla rahoituksessa. Tätä nykyistä en ole ostanut velkarahalla enkä kyllä edellistään. Sitä edellisen ostin, mutta sitä edellistä en jne jne.

Niin ja mulla on aina kaikki autot olleet joko uusia tai muutaman vuoden vanhoja. Mun eka auto oli vuonna 1998 2.0 GL Opel Vectra joka oli silloin 9v vanha käytetty peli. Sitä vanhempaa autoa mulla ei ole koskaan ollut. Se oli mun ainoa tosi vanha auto tähän mennessä. Autoja olen pitänyt aina noin 1-4v per auto. Kortti mulla on ollut vuodesta 1998 ja siitä tähän päivään mennessä mulla on ollut yhteensä yksitoista autoa. Joten mun autohistorian kautta mun on hyvin vaikea kuvitella tilannetta, jossa ajaisin mielellään yli 4 vanhalla autolla. En vaikka se olisi jumalauto E39.

Niin ja kun en itte osaa tehdä autoille yhtään mitään eikä mua edes huvita tai haluta tehdä autoille mitään, niin siksi mieluummin ajan uudella tai suht tuoreella autolla, koska olen poropeukalo kaikessa mitä tulee korjaamiseen, remontointiin, rakenteluun yms. Aina pitäs teettää hommat muilla. Eikä mua haluta tai kiinnosta ravata jatkuvasti korjaamoissakaan korjaamassa autoa, siksi en kovin vanhoilla halua ajaa. Volkkareista siirryin bemuun mm. pitkälti sen vuoksi, että mua sapetti jatkuvasti tapella niiden vioista ja juosta jossain korjaamoilla alvariinsa vaikka ne oli takuunalaisia pelejä. Bemujen kanssa mun on tarvinnut aika vähän takuuhuolloissa ravata.

Meillä kun ei ole kalliita harrastuksia, lapsia, omakotitaloa, mökkiä, harrasteautoa tai muitakaan kalliita rahanmenon kohteita, niin kait se on keskimäärin ihan sama mihin omaa tai velkarahaa syydän silloin kun sitä syydän.

Mulla on jotain tiettyjä mielenkiinnonkohteita mihin rahaa eniten palaa ja yksi niistä on uudehkot autot. Jokaisella toki on eri mieltymykset mihin tykkää rahojaan kuluttaa.

Kun sen auton vaihtaa 2-3 v välein ja se on silloinkin vielä suht vähän ajettu, niin kyllä se välirahakin pysyy aika siedettävänä vielä. Toki takkiin tulee silloinkin, muttei niin pahasti kuin vuosia myöhemmin. Toki jos aina vaihtaa johonkin hemmetin paljon kalliimpaan ja isompaan malliin kuin edellinen niin väliraha on toki sitä julmempi.
Viimeksi muokannut J1978, 13 Tammi 2015, 20:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin