Bongasin tällaisen uutisen, tosin ruotsiksi:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... nyggare-nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Keulaan ja perään tulossa pieniä muutoksia ja teippauksista päätellen ehkä myös sivuille.
Ehkä syytä onkin, koska auto ei kyllä ole ihan automaailman kauniimpia.
Ajaettavuudeltaan se sitä kyllä on.
Hassua myös on, että eilen luin BMW.de sivuja, niin siellä sai osamaksulla 118i:n halvemmalla kuin 116i:tä
F20/21 facelift
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Niin minäkin uskon, postasin asiasta jo 25 Loka 2013:Havis kirjoitti:Jos etuvaloumpioita muutettaisiin lähemmäksi F22:n näköisiksi, suurin omaa silmää haittaava muoto-ongelma saataisiin pois. Aika näyttää, jäädään odottelemaan.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=58&t=6113#p58114" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Näin on!Martin kirjoitti:Ykkössarjaan on tulossa myös porrasperäinen malli ilmeisesti jo ensi vuonna.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
On kyllä makeen näköinen auto. Tahtoo tuon joskus. Jos seuraava ykkönen muuttuu etuvetoiseksi niin toivottavasti noiden käytetyissä hinnat romahtaa tuntuvasti. Ainakin hinnan alennus on melkoinen E87 malliin verrattuna. Mutta en halua hankkia tuota E87 mallista bemua, koska avovaimolla on jo sellainen ja F20 taitaa olla luotettavampi vaihtoehto kuin E87.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Taitaa Ripe käydä päinvastaisesti. Varmaankin F20/21 M135i LCI:stä tulee ennen pitkää keräilyharvinaisuus.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Samaa mieltä.Ricracing kirjoitti:Taitaa Ripe käydä päinvastaisesti. Varmaankin F20/21 M135i LCI:stä tulee ennen pitkää keräilyharvinaisuus.
Minulle BMW olennaisin ominaisuus on juuri takavetoisuus ja sen tuoma aito ajonautinto.
Olen omistanut Audin A3:sen ja VW Golfin. Jos haluan hyvän etuvetoisen auton, on VW Golf vähintään yhtä hyvä kuin Audi. BMW on omaa luokkaansa juuri alustan ja ajettavuuden osalta. Miksi ostaa etuvetoinen BMW, kun vastaavan auton saa halvemmalla Golfista? Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta. Tila-auton etuvetoisuuden ymmärrän kyllä. Ne kun eivät ole koskaan ajajan autoja, vaan tavaran rahtaamiseen suunniteltuja ajoneuvoja.
Kannattaa huomioida se, että promomateriaalissa suurin osa keulakuvista on M-sport-versioita. Brysselin Autosalon-messuilla on esillä parhaillaan punainen perusmalli, siinä keula näyttää yllättävän pliisulta ja saippuakotelomaiselta. Toki nätimpi naama siinäkin on kuin vanhassa...Kuvien perusteella Sport linen ankea kangasverhoilu on muuttunut hiukan laadukkaamman näköiseksi.Jokerdef kirjoitti:Tässä se facelift nyt on.
Komealta näyttää!
http://www.carscoops.com/2015/01/2016-b ... is-it.html
Jos autokuume iskee, vaihdan F30:n tähän, vaikka onkin jo parin vuoden päästä poistuva malli. Olen tullut siihen tulokseen, että F2X on koko malliston nautinnollisin ajettava, varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. F30 jää kauas taakse, jos ei hanki ajettavuuteen liittyviä lisävarusteita.
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Juu totta. Itse asiassa mielestäni uuden Urban linen keula on komein näistä kaikista uusista keuloista.Frank H kirjoitti:Kannattaa huomioida se, että promomateriaalissa suurin osa keulakuvista on M-sport-versioita. Brysselin Autosalon-messuilla on esillä parhaillaan punainen perusmalli, siinä keula näyttää yllättävän pliisulta ja saippuakotelomaiselta. Toki nätimpi naama siinäkin on kuin vanhassa...Kuvien perusteella Sport linen ankea kangasverhoilu on muuttunut hiukan laadukkaamman näköiseksi.Jokerdef kirjoitti:Tässä se facelift nyt on.
Komealta näyttää!
http://www.carscoops.com/2015/01/2016-b ... is-it.html
Jos autokuume iskee, vaihdan F30:n tähän, vaikka onkin jo parin vuoden päästä poistuva malli. Olen tullut siihen tulokseen, että F2X on koko malliston nautinnollisin ajettava, varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. F30 jää kauas taakse, jos ei hanki ajettavuuteen liittyviä lisävarusteita.
Nykyisen (poistuvan) mallin Sport linen keula miellyttää minua eniten. Uudessa se on aika paljon pliisumpi.
Täällä katsos ollaan jo valmiiksi pettyneitä joskus sitten tulevaan etuvetoon. Varmaan ihan surkea ajettavakin, eikä voi sitten vetää isossa sladissa. :DHavis kirjoitti:Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
En tarkoittanut sitä, että etuvetoisuus lisäisi suosiota takavetoiseen verrattuna. Vaan tarkoitin sitä, että malliston radikaali muutos mahdollisesti laskisi myös vanhempien ykkössarjalaisten suosiota ja näin hinnan alennus tulee näkymään myös edellisessä sukupolvessa. Monihan on sillä kannalla, että kun autoa valitsee niin mieluumminhan sitä valitsisi uudemmalla korimallilla olevan vaihtoehdon. Mutta kait noista takavetoisista vanhoista 1-sarjalaisista tulisi kuumaa tavaraa eli keräilykappaleita, kun eipä niitä kovin ole myynnissä täälläpäin. Kiitos siitä Suomen verotuksen :(.Jokerdef kirjoitti: Samaa mieltä.
Minulle BMW olennaisin ominaisuus on juuri takavetoisuus ja sen tuoma aito ajonautinto.
Olen omistanut Audin A3:sen ja VW Golfin. Jos haluan hyvän etuvetoisen auton, on VW Golf vähintään yhtä hyvä kuin Audi. BMW on omaa luokkaansa juuri alustan ja ajettavuuden osalta. Miksi ostaa etuvetoinen BMW, kun vastaavan auton saa halvemmalla Golfista? Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta. Tila-auton etuvetoisuuden ymmärrän kyllä. Ne kun eivät ole koskaan ajajan autoja, vaan tavaran rahtaamiseen suunniteltuja ajoneuvoja.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Autojen keskikoon kasvaessa tuollainen pienitakaveto on harvinainen koon ja takavetonsa puolesta. Povaan kanssa pientä "kulttistatusta" bemaripiireissä sitten aikanaan.
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Tämä malli ei ole uusi, vain facelift.Havis kirjoitti:Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.
Seuraava kokonaan uusi 1-sarjan sukupolvi tulee olemaan etuvetoinen kuten tuleva 1-sarjan Sedan on.
Tuo "pieni" on aika hauska juttu. Nykyinen ykkönen on paljon suurempi kuin esim. E46 3-sarjalainen oli. Ei se tainnut silloin kovin pieni olla Kovasti keskikokoisena Sedanina myytiin.
Jotenkin ihmetyttää tämä ihmisten kova hinku kasvattaa massaa ympärillään. Minulle ajettavuus kulkee aina koon ja statuksen edellä. Toki kaikilla Bemarilla ajavilla asia ei ole niin... Kuten liikenteessä voi havainnoida
Ja etuvetoinen ei ole huono ajettava. VW osaa tehdä äärimmäisen hyviä etuvetoisia. Mutta BMW on takavetoisena aivan erilainen ajettava. Jos eroa ei huomaa, tai osaa arvostaa, on turha ostaa BMW. Skodallakin pärjää silloin mainiosti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.Jokerdef kirjoitti:Havis kirjoitti: Jotenkin ihmetyttää tämä ihmisten kova hinku kasvattaa massaa ympärillään. Minulle ajettavuus kulkee aina koon ja statuksen edellä. Toki kaikilla Bemarilla ajavilla asia ei ole niin... Kuten liikenteessä voi havainnoida
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Ei sentään, mutta aika saman kokoisia kylläkin.Jokerdef kirjoitti:Tuo "pieni" on aika hauska juttu. Nykyinen ykkönen on paljon suurempi kuin esim. E46 3-sarjalainen oli.
Malli e46 (M3)/f20
Pituus 4492/4324
Akseliväli 2731/2690
Korkeus 1383/1421
Leveys 1780/1765
http://www.smcars.net/attachments/m3_coupe-jpg.40348/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.the-blueprints.com/modules/v ... 0_2011.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kuudensuora kirjoitti:
Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.
Yllättävää. Oletko testannut 2-sarjan? Mielestäni F22 on selkeästi hiljaisempi kuin F20 ja F30 - ei tosin F10 tasoa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)