E9X sekalaiset pikkukysymykset
Käsitin jostain että johdotukset on aina samat, oli tunnistin tai ei. Ihmettelen vaan että mikä nappuja sulla on viiksen päässä jos sadetunnistimesta ei ole kyse.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
No tuossa joku esimerkkikuva netistä miltä näyttää jos on sadetunnistin.Raatis kirjoitti:Onko se lasisilmä koko peruutuspeilin kiinnikkeen kokoinen? Vai joku yksittäinen pienempi rinkula? Kun katsoo ulkoapäin niin näkyy n. 5 cm x 5 cm alue, joka on musta ja vähän röpöreunainen ja se on juuri peilin kohdalla. Jos se ei ole se anturi, niin mikä johto se sitten, on mikä menee peilin kiinnikkeeseen?
http://www.reveuro.com/inventory/10179/ ... dan.35.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Voit myös tsekata täältä oman autosi valmistenumerolla, onko siinä sadetunnistin:
http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laita tuohon ruutuun valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä niin saat autosi tiedot ja varustelistauksen.
Tämmöinen jos löytyy niin sulla on sadetunnistin:
"S521A Regensensor Rain sensor"
Mieleen tulee ainakin seuraavat; no se sadetunnistin, varashälyttimen merkkivalo, kaukovaloassistentti, taustapeilin himmennystoiminto, valoisuustunnistin, ilmastoinnin kosteusanturi, kompassi taustapeilissä, autotallin oven avaaja. En tiedä/muista/jaksa etsiä oliko noista jotkut toiminnot niputettu yhteen. Ja voihan se olla, että sinne menee johtonippu vakiona, vaikkei mitään toimintoa olisikaan, kuten salmol totesi.Raatis kirjoitti:Jos se ei ole se anturi, niin mikä johto se sitten, on mikä menee peilin kiinnikkeeseen?
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Jaahas, saatan olla väärässä. Olen aina luullut, että tuo lasisilmä olisi sadetunnistimen sensori. Se taitaa kuitenkin olla valoisuuden mittaukseen ja vieressä olevan violettiin taittuva alue sadetunnistimelle.
http://www.bmw-asia.com/asia/en/insight ... ain_sensor" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw-asia.com/asia/en/insight ... ain_sensor" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 08 Tammi 2015, 11:46
Mullakin näkyi sadetunnistin puuttuvan viiksen säätörullasta ja automaatti napista huolimatta...Ei ollut anturin paikalla kuin violetti alue.
Olisikohan millainen homma retrofitata sadetunnistin? Aika halvalla saa ebaysta ilmeisesti niitä ohjausbokseja, itse antureita en kyllä ole löytänyt
Olisikohan millainen homma retrofitata sadetunnistin? Aika halvalla saa ebaysta ilmeisesti niitä ohjausbokseja, itse antureita en kyllä ole löytänyt
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Osaako kukaan arvioida, paljonko 3-sarjalaisen (vm. 2009) nokan alaosan peltien vaihto töineen maksaa? Itselle tuli lommo etuvalon alle, ja ilmeisesti sellaisessa tapauksessa vaihtavat koko alaosan kappaleen?
Terve,
Pitäisi käyttää auto katsastuksessa kohtapuolin ja tarkistin koodit niin antoi tälläsen:
radiator shutter / Radiator blind top / Kuehlerjalousie, top
Code: 2F11
Eli noi "läpät" ovat kiinni vissiinkin koko ajan, luulisi jo näillä säillä aukeavan myös? Saako niitä sillain että pysyvät auki aina?
Välillä antaa herjaa tälläsestä :
DeNOx catalyst sulfuric / Intelligent battery sensor
Code: 30EA
Mutta lähtee usein pois kun antaa motarilla kaasua.
Toi radiator shutter ei varmaan katsastusmiestä kiinnosta? vai? Mutta toisesta varmasti hylsy napsahtaa, eikö? täytyy vaan heittää pikku lenkki ennen katsastusta.
Pitäisi käyttää auto katsastuksessa kohtapuolin ja tarkistin koodit niin antoi tälläsen:
radiator shutter / Radiator blind top / Kuehlerjalousie, top
Code: 2F11
Eli noi "läpät" ovat kiinni vissiinkin koko ajan, luulisi jo näillä säillä aukeavan myös? Saako niitä sillain että pysyvät auki aina?
Välillä antaa herjaa tälläsestä :
DeNOx catalyst sulfuric / Intelligent battery sensor
Code: 30EA
Mutta lähtee usein pois kun antaa motarilla kaasua.
Toi radiator shutter ei varmaan katsastusmiestä kiinnosta? vai? Mutta toisesta varmasti hylsy napsahtaa, eikö? täytyy vaan heittää pikku lenkki ennen katsastusta.
Terve, olen uusi täällä ja olisi näin aluksi yksi kysymys. Olen ostamassa E90 tai E91, ei ole väliä kumpi. Kysymys kuuluu että kumpi kone on luotettavampi: 320D 163hp vai 325D 197hp? Autoa olen hakemassa saksasta ja 200 000km maksimi raja, mielellään 150 000km kieppeillä oleva. Ja jos budjetti kiinnostaa niin se on +10 000€.
Kiitos
Kiitos
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Molemmat on luotettavia, mutta jos suinkin onnistuu, ota 325 6-sylinterisenä!
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 08 Tammi 2015, 11:46
EI tunnu btcf:llä vastausta tulevan niin katsotaan oisko täällä tietoa Hävitin toisen avaimen joten pitää uusi hommata. Kattelin että käytettyjä avaimia esim kolariautoista saa halvalla mutta onnistuuko koodata se sitten omaan autoon käypäseks? Muistelisin että ainakin e46 onnistuu kun mulla joskus ajonesto vittuili niin piti uudestaan avain parittaa. Kai se onnistuu sitten tässäkin samalla tavalla?
Kysy info@bmw.fi. Sieltä sain suomenkielisen kirjan ilmaiseksi.Rocktwist kirjoitti:Moro,
Löytyisikö joltakin ylimääräistä suomen- tai englanninkielistä e92 omistajan käsikirjaa, linkkiä sellaiseen tms.? Ei tuo saksa taitu riittävän sujuvasti. Kyseessä 320i ja euroopan versio.
marko kirjoitti:Kysy info@bmw.fi. Sieltä sain suomenkielisen kirjan ilmaiseksi.Rocktwist kirjoitti:Moro,
Löytyisikö joltakin ylimääräistä suomen- tai englanninkielistä e92 omistajan käsikirjaa, linkkiä sellaiseen tms.? Ei tuo saksa taitu riittävän sujuvasti. Kyseessä 320i ja euroopan versio.
Kiitti vinkistä.
Olen tässä työmatkan mahdollisen pidentymisen takia katsellut diisseli autoa. Kovasti kiinnostaisi 320/120 sarjat, mutta kaipaisin kokeneempien vinkkejä aiheesta. Itse tullut käytännössä japseilla ajettua koko ikäni ja siksi kaikki tieto ja vinkit ovat tervetulleita.
Ensinnä jossain 2litrasessa diisselissä oli vissiin ongelmia jakopään kanssa, onko tuo jossain tietyssä mallissa vai onko esiintynyt kaikissa vuosimalleissa? Hakusessa olisi luultavasti 2011 vuoden 320 tai 120.
Kaikki vinkit ja mietteet (kalliimmat "tyyppiviat") olisi iso apu tässä vaiheessa. Ajoa tulee jonkun verran eli kulutuksellakin olisi jotain merkitystä, mutta silti saisi olla hieman voimaakin. Nelivetosilla bensaturboilla tullut lähinnä tähän päivään ajettua eli xdrivekään ei olis pois suljettu, mutta siitäkin kaipaisin kokemuksia onko ollut luotettava (onko kalliita korjauksia tiedossa sen suhteen?)
Automaatti kiinnostaisi myös 300 sarjassa niitä onkin ihan mukavasti tarjolla 100 sarjalaisissa vähän vähemmän. Onko tuo automaatti aina täysin sama jos ostaa 2011 vuoden mallin oli se sitten 100 sarjassa tai 300 sarjassa tai missä vaan varustepaketissa? Käyttökokemukset ja kestävyys automaatissa myös kiinnostaisi.
Koneista löytyy ilmeisesti 164hp/177hp ja 184hp versiot. Mitkähän näiden käytännön erot ovat esim kestävyyden suhteen? Entä onko näihin mitään järkeä käydä lastua/ohjelmointia tekemässä?
Ensinnä jossain 2litrasessa diisselissä oli vissiin ongelmia jakopään kanssa, onko tuo jossain tietyssä mallissa vai onko esiintynyt kaikissa vuosimalleissa? Hakusessa olisi luultavasti 2011 vuoden 320 tai 120.
Kaikki vinkit ja mietteet (kalliimmat "tyyppiviat") olisi iso apu tässä vaiheessa. Ajoa tulee jonkun verran eli kulutuksellakin olisi jotain merkitystä, mutta silti saisi olla hieman voimaakin. Nelivetosilla bensaturboilla tullut lähinnä tähän päivään ajettua eli xdrivekään ei olis pois suljettu, mutta siitäkin kaipaisin kokemuksia onko ollut luotettava (onko kalliita korjauksia tiedossa sen suhteen?)
Automaatti kiinnostaisi myös 300 sarjassa niitä onkin ihan mukavasti tarjolla 100 sarjalaisissa vähän vähemmän. Onko tuo automaatti aina täysin sama jos ostaa 2011 vuoden mallin oli se sitten 100 sarjassa tai 300 sarjassa tai missä vaan varustepaketissa? Käyttökokemukset ja kestävyys automaatissa myös kiinnostaisi.
Koneista löytyy ilmeisesti 164hp/177hp ja 184hp versiot. Mitkähän näiden käytännön erot ovat esim kestävyyden suhteen? Entä onko näihin mitään järkeä käydä lastua/ohjelmointia tekemässä?
Osaiskohan joku kertoa mistä johtuu kun avaan ovet kaukosäädöllä, niin kuskin puoleinen peili kääntyy "eteenpäin" ääri asentoon ja vielä naksahtaa pari kertaa kun yrittää pyöräyttää sitä väkisin "ympäri". Auto on bmw e91 320d -06 touring.
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Nappaa se peilin lasi irti ja putsaa alta löytyvän kääntömoottorin kontaktit ja laita kosteutta hylkivää kontaktispraytä väliin niin toimii taas jonkin aikaa.Pona92 kirjoitti:Osaiskohan joku kertoa mistä johtuu kun avaan ovet kaukosäädöllä, niin kuskin puoleinen peili kääntyy "eteenpäin" ääri asentoon ja vielä naksahtaa pari kertaa kun yrittää pyöräyttää sitä väkisin "ympäri". Auto on bmw e91 320d -06 touring.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
1. Onkohan 330d:ssä tapahtunut moottorissa vielä jotain muutoksia 2007-8/2008. Saksan mobile.de -sivut vaan antaa jotain 163g päästöjä noille vaikka ovat viellä noilta vuosilta sillä m57n2 koneella ja tuo 163g on mielestäni jo sen N57 koneen päästö lukema, kuitenkin on ilmotettu ilmotuksessa tuo normaali 231hp. Liekkö vaan virheitä useammassa autossa vai onko tuosta m57n2 tehty joku pihimpi versio vielä?
Olen tässä sen verran seuraillut että jos 330d tulis hankittua niin alle 8/2008 tehtaalta ulos ajetut pitäisi olla m57n2 koneella ja saahan tuon VIN:llä vielä tarkastaa että varmasti näin on.
2. Keyless-GO sieltä löytyi yhdestä tai kahdesta en sitten tiedä onko ns täysi että avain voi olla aina taskussa vai pitääkö esim sisään mentäessä avata napista ovet tai sitten startatessa pistää avaimet johonkin koelautaan.
3. Onkos muuten jotain huomioon otettavaa varusteiden/Suomessa huollon tai muun suhteen jos Saksasta hankkisi auton? Saako esim idriven näytön ja valikot vaihdettua Suomen kielelle ja onko se hinnaltaan järkevissä suhteissa oleva operaatio?
4. TUo vaihdekepin muuttuminen automaateissa (2008) vuonna "normaalista" mallista --> joustikki malliksi. Ei ilmeisesti vaikuta mihinkään muuhun, kun tuohon kepin ulkonäköön eli loota yms pysyy samana. Mielestäni noissa kaikissa on vielä tuo m57n2 konekkin ettei olisi sen takia tota hajontaa että osassa 2008 malleissa on normaali ns vanha keppi ja osassa tämä uudempi joustik mallinen.
Olen tässä sen verran seuraillut että jos 330d tulis hankittua niin alle 8/2008 tehtaalta ulos ajetut pitäisi olla m57n2 koneella ja saahan tuon VIN:llä vielä tarkastaa että varmasti näin on.
2. Keyless-GO sieltä löytyi yhdestä tai kahdesta en sitten tiedä onko ns täysi että avain voi olla aina taskussa vai pitääkö esim sisään mentäessä avata napista ovet tai sitten startatessa pistää avaimet johonkin koelautaan.
3. Onkos muuten jotain huomioon otettavaa varusteiden/Suomessa huollon tai muun suhteen jos Saksasta hankkisi auton? Saako esim idriven näytön ja valikot vaihdettua Suomen kielelle ja onko se hinnaltaan järkevissä suhteissa oleva operaatio?
4. TUo vaihdekepin muuttuminen automaateissa (2008) vuonna "normaalista" mallista --> joustikki malliksi. Ei ilmeisesti vaikuta mihinkään muuhun, kun tuohon kepin ulkonäköön eli loota yms pysyy samana. Mielestäni noissa kaikissa on vielä tuo m57n2 konekkin ettei olisi sen takia tota hajontaa että osassa 2008 malleissa on normaali ns vanha keppi ja osassa tämä uudempi joustik mallinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Valikoita ei saa suomeksi, edes ns suomiautoissa. Vasta n. 1 v sitten tullut suomenkieli saataville uusiin.Lassi kirjoitti: 3. Onkos muuten jotain huomioon otettavaa varusteiden/Suomessa huollon tai muun suhteen jos Saksasta hankkisi auton? Saako esim idriven näytön ja valikot vaihdettua Suomen kielelle ja onko se hinnaltaan järkevissä suhteissa oleva operaatio?
Saksan autoissa ei ole yleensä cold climate varustelua, jotkut asentavat sen sen jälkikäteen. Huohotinputken lämmitystys ainakin tulee tällöin.
Joystisk keppi tullut myös E90 -> F30 korimuutoksen yhteydessä. Saat saman näköisen modernimman kepin kyllä vaihdettua tilalle, jos tykkäät muovista enemmän kun nahkasta.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08