Vinkki on varmasti hyvä . Eikä vaimo varmasti ajaessaan huomaisi mitään eroa... Ihan vaan omaksi ilokseni joitain pieniä juttuja tekee mieli joskus tehdä - harrastusmielessä ilman ansaintatarkoitusta, mutta saatan silti noudattaa neuvoasikin, koska en minä mihinkään autoon kuitenkaan ole tyytyväinen, oli kyse mistä tahansa. Välttämätön paha .Ricracing kirjoitti:-V- Ei se auto rattia vaihtamalla parane. Laita kaikki tuning rahat osakkeisiin ja sitten kun hilloa on tarpeeksi, vaihda parempaan Bemariin.
F22 kokemuksia
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Ric, olit niin oikeassa. Harmitus on kokonaan poissaRicracing kirjoitti:Odota vaan kun aurinko taas nousee, silloin Black Sapphire rupeaa elämään.ssalmela kirjoitti: Huomaan, että tuo valitsemani väri (Black Sapphire) hieman harmittaa tässä vaiheessa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Kaunista katseltavaa.
Pitäis saada nyt pestyä oma auto niin voisi päivittää vähän oman auton statusta. Sain asennettua jo M-sport takaspoilerin ja M-sport polkimet sekä mustat munuaiset.
Pitäis saada nyt pestyä oma auto niin voisi päivittää vähän oman auton statusta. Sain asennettua jo M-sport takaspoilerin ja M-sport polkimet sekä mustat munuaiset.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Hieno kasa f22:sia ssalmelalla...itsellä kuumetta juuri kuitenkin tuohon 220d estorial blue:hen, joten msport-paketti pakollinen, ainut mikä tässä arveluttaa on renkaat, eli antaakaahan vielä kokemuksia tuolla n.40 profiilin renkaalla, onko liian kova kyyti näille paikka paikan päälle teille, sehän on vielä runflatti, makuasioitahan nämä, mutta jotain vertailua...entä onko teillä mukautuva m-sport alusta, saako tällä halutessa comfort- moodilla riittävää pehmeyttä? Ja onko tuo mukautuva msport alusta periaatteessa sama kuin dynamic damper 5-sarjassa,sehän pelaa hienosti. Toinen vaihtoehto ois 420d GC sitten normaali bisness aut, siihen ainakin sais ns. normirenkaat ja ihan ok vanteenkin. Konfikuraatti ei antanut f22 msportiin kuin muistaakseni vain 2 eri vanne/rengas variaatiota.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
kait tää laina auto oli kitkoilla? katoitko tarkemmin kokoa ym? Ite en nastoja laittas alle vaikka maksettas, ehkä sitte 90 vuotiaana jos ajo pitäis aloittaa autokoululla...No jotain selviää ens vkolla liikkeessä käynnillä. Tuo musta alkaa kyllä entistä enemmän näyttään melkein paremmalta...
rusticolus kirjoitti:kait tää laina auto oli kitkoilla? katoitko tarkemmin kokoa ym? Ite en nastoja laittas alle vaikka maksettas, ehkä sitte 90 vuotiaana jos ajo pitäis aloittaa autokoululla...No jotain selviää ens vkolla liikkeessä käynnillä. Tuo musta alkaa kyllä entistä enemmän näyttään melkein paremmalta...
Juu Nokian 225 leveät kitkat, ei runflat.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kiitos! Jos nyt pitäisi kaupasta tilata F22, ottaisin sen 18" vanteilla jolloin rengaskoko on edessä 225/40 ja takana 245/35. Meillä on molempiin tullut ne runflateilla ja toimivat tosi hienosti. Ei yhtään mun makuuni liian kovat, mutta saattaisin silti valita ilman runflatia jos olisivatkin vielä paremmat.rusticolus kirjoitti:Hieno kasa f22:sia ssalmelalla...itsellä kuumetta juuri kuitenkin tuohon 220d estorial blue:hen, joten msport-paketti pakollinen, ainut mikä tässä arveluttaa on renkaat, eli antaakaahan vielä kokemuksia tuolla n.40 profiilin renkaalla, onko liian kova kyyti näille paikka paikan päälle teille, sehän on vielä runflatti, makuasioitahan nämä, mutta jotain vertailua...entä onko teillä mukautuva m-sport alusta, saako tällä halutessa comfort- moodilla riittävää pehmeyttä? Ja onko tuo mukautuva msport alusta periaatteessa sama kuin dynamic damper 5-sarjassa,sehän pelaa hienosti. Toinen vaihtoehto ois 420d GC sitten normaali bisness aut, siihen ainakin sais ns. normirenkaat ja ihan ok vanteenkin. Konfikuraatti ei antanut f22 msportiin kuin muistaakseni vain 2 eri vanne/rengas variaatiota.
Talvirenkaina toisessa on 17" Runflatit ja toisessa 16" normirenkaat. Ottaisin ehdottomasti 16" talvelle jos jarrut vaan sallivat. 220d:hen onnistuu jos ei ota M-sport jarruja. Talvivanteeksi kannattaa tutustua sellaiseksi suunniteltuun BBS SR-vanteeseen joka on mielestäni designiltaan F22:een mainio. 17" saattaisi näyttää paremmalta, mutta talvella matalaprofiilisuudesta on vain haittaa. Samasta syystä Runflat on talvella ihan "no go".
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Kiitti kokemuksista...varmaan kesä runflateilläkin toimii hyvin, olen itsekkin ajanut toimivalla runflat kombolla, oma X1 ei tosin kuulunut niihin. Jos kaikki malli/alusta ym. lasketaan, niin vaihtoehtojahan on varmaan satoja, varmasti jossakin kovakylkinenkin toimii...ja saksan teillä erinomaisesti. Tää tulis kakkosautoksi, mutta varmaan kilsoja tulis tähän enemmän, ajajan auto kun ja vähällä vieläpä kulkee...ja normijarruilla tulis, enkä talvisetin saatavuudesta olekaan yhtään huolestunut. Onko tuo musta jo sun mielestä ykkönen ku olet niitä saanut enemmän tsiikailtua...jaksaskohan tuota pestä niin tiuhaan, tosin eipä se paskasena mikään kovin intohimoja herätä...hopea ehkä.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Musta on upea puhtaana, mutta sininen on tosi hieno paljon pidempään pesun jälkeen ja siinä on erilaisia sävyjä auringon valon mukaan... Ilta-auringossa tosi kiva. Sininen olisi mun valinta ensisijaisesti...rusticolus kirjoitti:Onko tuo musta jo sun mielestä ykkönen ku olet niitä saanut enemmän tsiikailtua...jaksaskohan tuota pestä niin tiuhaan, tosin eipä se paskasena mikään kovin intohimoja herätä...hopea ehkä.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kävin tänään kokeilemassa M235i:tä Ahvenistolla. Oli ensimmäiset kokemukseni siellä ja hauskaa oli. Ei tullut edes osumia vaikka hämmästyttävän äkkiä ne oikeat ratakäyttöön tehdyt laitteet takaa tulivat. Meinasin vähän törttöilläkin kun en tajunnut että ensimmäisen sujahtajan takana oli vielä toinenkin... No, onneksi ei mitään käynyt
Huvia vähän haittasi tihkusade ja kylmähkö (+6,5 astetta) lämpötila. Kartturin penkin sivuun survotusta Android-tabletista oli Racechrono-sovellus päällä ajon jälkikäteen analysointia varten.
Ensimmäisellä vedolla (3 kierrosta kaikki n. 1:55 aikaan) tuntui siltä että pitoa ei löytynyt ei niin millään. Eturenkaita en saanut kuin 25 asteen lämpötilaan ja takarenkaat vain 15 asteen tienoilla.
Toisella yrityksellä oli kuivempaa ja sain lämpötilat vähän paremmaksi (edessä n. 45 astetta, takana ehkä 30) ja kierrosajastakin lähti heti melkein 10 sekuntia. Parhaakseni jäi tästä oikean moottoriradan ensikosketuksesta 1:46.6. Voisin kuvitella että radan hyvin tunteva uskaltaisi tulla mm. nypyn yli vähän eri lailla joten oikea rattimies olisi tuosta varmaan 5-10 sekuntia leikannut aika helposti. Kivaa oli, mutta varmaan olisi millä tahansa autolla ollut!
Tuntui siltä, että eniten lisävauhtia tulisi osaamisesta ja paremmasta pidosta. Taisin ajaa melkein koko ajan kolmosvaihteella. Jos pitoa olisi ollut enemmän, olisi varmaan pitänyt kakkosvaihdetta enemmän viljellä mutta nyt siihen ei ollut kyllä tarvetta ainakaan näillä taidoilla.
Huvia vähän haittasi tihkusade ja kylmähkö (+6,5 astetta) lämpötila. Kartturin penkin sivuun survotusta Android-tabletista oli Racechrono-sovellus päällä ajon jälkikäteen analysointia varten.
Ensimmäisellä vedolla (3 kierrosta kaikki n. 1:55 aikaan) tuntui siltä että pitoa ei löytynyt ei niin millään. Eturenkaita en saanut kuin 25 asteen lämpötilaan ja takarenkaat vain 15 asteen tienoilla.
Toisella yrityksellä oli kuivempaa ja sain lämpötilat vähän paremmaksi (edessä n. 45 astetta, takana ehkä 30) ja kierrosajastakin lähti heti melkein 10 sekuntia. Parhaakseni jäi tästä oikean moottoriradan ensikosketuksesta 1:46.6. Voisin kuvitella että radan hyvin tunteva uskaltaisi tulla mm. nypyn yli vähän eri lailla joten oikea rattimies olisi tuosta varmaan 5-10 sekuntia leikannut aika helposti. Kivaa oli, mutta varmaan olisi millä tahansa autolla ollut!
Tuntui siltä, että eniten lisävauhtia tulisi osaamisesta ja paremmasta pidosta. Taisin ajaa melkein koko ajan kolmosvaihteella. Jos pitoa olisi ollut enemmän, olisi varmaan pitänyt kakkosvaihdetta enemmän viljellä mutta nyt siihen ei ollut kyllä tarvetta ainakaan näillä taidoilla.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
Iltaa / yötä Bemaristit,
Lyhyestä virsi kaunis. Eli siis pöydällä mielestäni hyvä tarjous M235i:stä. Aikaa päättää on perjantaihin. Halliauto muutamilla ekstroilla (tomaatti, metalliväri, navi, parkkisensorit, cruise ja joku parempi humpparenkutin joka ei itseäni kiinnosta vähääkään). Nahkasisustus täälläpäin vakiotavaraa, ottaisin mieluummin ilman jos vain saisi.
Kaikki autosta päivittäistä kokemusta omaavat; Millaista moisen värkin kanssa on elää? Onko takapenkit oikeasti käytettävät? Kömmin sinne itse tänään ja vaikka jotenkin siellä olikin tilaa niin varsinkin sinne kömpiminen/ pois tuleminen tuntui vähän ahdistavalta… En tarvitse takapenkkejä useasti mutta silloin kun tarvitsen niin kaksi aikuista pitäisi voida siellä matkustaa hiukan pidempiäkin matkoja (luokkaa 200km).
Tyyppivikoja jotka tulleet ilmi itsellä / muilla?
Tämä tuli taas hiukan nopeasti eteen, menin liikkeeseen vain katsomaan, että mahtuisiko sinne taakse aikuinen, en neuvottelemaan kaupasta. Olin jo vähän niinkuin päätynyt A45 AMG:hen… Päädyin koeajamaan M135i:tä ja siitä sitten sujuvasti tarjouspyyntöön M235i:stä…. Kalliiksi meinaa tulla
Kaikki kokemukset tervetulleita.
Terv.
M
Lyhyestä virsi kaunis. Eli siis pöydällä mielestäni hyvä tarjous M235i:stä. Aikaa päättää on perjantaihin. Halliauto muutamilla ekstroilla (tomaatti, metalliväri, navi, parkkisensorit, cruise ja joku parempi humpparenkutin joka ei itseäni kiinnosta vähääkään). Nahkasisustus täälläpäin vakiotavaraa, ottaisin mieluummin ilman jos vain saisi.
Kaikki autosta päivittäistä kokemusta omaavat; Millaista moisen värkin kanssa on elää? Onko takapenkit oikeasti käytettävät? Kömmin sinne itse tänään ja vaikka jotenkin siellä olikin tilaa niin varsinkin sinne kömpiminen/ pois tuleminen tuntui vähän ahdistavalta… En tarvitse takapenkkejä useasti mutta silloin kun tarvitsen niin kaksi aikuista pitäisi voida siellä matkustaa hiukan pidempiäkin matkoja (luokkaa 200km).
Tyyppivikoja jotka tulleet ilmi itsellä / muilla?
Tämä tuli taas hiukan nopeasti eteen, menin liikkeeseen vain katsomaan, että mahtuisiko sinne taakse aikuinen, en neuvottelemaan kaupasta. Olin jo vähän niinkuin päätynyt A45 AMG:hen… Päädyin koeajamaan M135i:tä ja siitä sitten sujuvasti tarjouspyyntöön M235i:stä…. Kalliiksi meinaa tulla
Kaikki kokemukset tervetulleita.
Terv.
M
Saako muuten M235i:n asennettua polttonestelämmitintä, Webasto/Eepperi? Laakkosella sain vastauksen että ei saisi asennettua M-sporttiin, joka tuo toki onkin. Eli onko kenties tila kortilla asennukselle vai joku muu syy ettei saisi? Vai Laakkonen pihalla asiasta? Onko joku onnistuneesti kuitenkin saanut asennutettua polttonestelämmittimen (kännyohjauksella) M235i / M135i malliin?
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Jäsen Reheat muistaakseni asennutti tuollaisen omaansa.
En pysty antamaan kommenttia takapenkin tiloista kun en siellä matkusta. Siellä istuneet eivät ole valittaneet kyydistä kyllä yhtään.
Kontti on aika iso ja laajennus tuo monikäyttöisyyttä.
Tyyppivikoja ei ole tullut vastaan, ainoa vika on ollut kosteus takavaloissa mutta nekin vaihdettiin vikkelään kun niistä ilmoitin.
Sanalla sanoen autoni on ollut mahtava. Vähän lisää äänieristystä olisi toivomuslistalla mutta tuntuu olevan joka merkillä sama vaiva.
En pysty antamaan kommenttia takapenkin tiloista kun en siellä matkusta. Siellä istuneet eivät ole valittaneet kyydistä kyllä yhtään.
Kontti on aika iso ja laajennus tuo monikäyttöisyyttä.
Tyyppivikoja ei ole tullut vastaan, ainoa vika on ollut kosteus takavaloissa mutta nekin vaihdettiin vikkelään kun niistä ilmoitin.
Sanalla sanoen autoni on ollut mahtava. Vähän lisää äänieristystä olisi toivomuslistalla mutta tuntuu olevan joka merkillä sama vaiva.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
Kiitos jäsenelle TurboKoo.
Pää meinaa hajota miettiessä. Meinasin vielä tästä lähteä katsomaan autoa, josko saisi päätöksen aikaiseksi. Tarjous on hyvä mutta toisaalta päässä pyörii ajatus siitä, että laittaisin paljon rahaa kiinni autoon joka ei ole 100%:sti sellainen, jonka itse Bemarin sivuilla "rakentaisin" (mm. navin ja paremman radion jättäisin pois ja tilalle tulisi säädettävä alusta).
Myös M235i:hin vakiona tuleva nahkasisustus vähän vaivaa mieltä. Minusta se ei edes näytä hyvältä. Sääli, ettei autoa ole saatavana ilman sitä. A45 AMG:n jakkarat sekä näyttävät että tuntuvat kertaluokkaa paremmilta.
Pää meinaa hajota miettiessä. Meinasin vielä tästä lähteä katsomaan autoa, josko saisi päätöksen aikaiseksi. Tarjous on hyvä mutta toisaalta päässä pyörii ajatus siitä, että laittaisin paljon rahaa kiinni autoon joka ei ole 100%:sti sellainen, jonka itse Bemarin sivuilla "rakentaisin" (mm. navin ja paremman radion jättäisin pois ja tilalle tulisi säädettävä alusta).
Myös M235i:hin vakiona tuleva nahkasisustus vähän vaivaa mieltä. Minusta se ei edes näytä hyvältä. Sääli, ettei autoa ole saatavana ilman sitä. A45 AMG:n jakkarat sekä näyttävät että tuntuvat kertaluokkaa paremmilta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Ei ainakaan hinnaston mukaan ole vakio? Lisähinnalla.Cyclic Stig kirjoitti:Myös M235i:hin vakiona tuleva nahkasisustus vähän vaivaa mieltä.
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
Juu näin useimmilla markkinoilla. Mutta täällä sumuisella saarella (jossa tosin nyt juuri paistaa aurinko..) M235i:ssä on aina vakiona nahkasisustus. Valitettavasti.335i kirjoitti: Ei ainakaan hinnaston mukaan ole vakio? Lisähinnalla.
Edit;
Kävin tosiaan vielä tänään katsomassa autoa tarkemmin. Kyseinen myyjä oli onneksi tänään vapaalla joten sain "makustella" autoa rauhassa. Kollegansa toki tuli kysymään josko voisi olla avuksi mutta jätti rauhaan kun kerroin, että haluan rauhassa tutustua autoon.
Ihmettelin kun tarjouksessa mainitaan metalliväri vaikkei siitä eilen ollut mitän puhetta mutta kävi ilmi, että väri tosiaan onkin mineral white. Vaikka vieressä oli perusvalkoinen 6-sarjan coupe niin täytyy kyllä sanoa, että mielikuvitusta sai käyttää havaitakseen mitään eroa…
Säädin kuskin penkin itselleni (175cm) sopivaksi ja ahtauduin takapenkille. Kyllä siellä tilaa on ehkä hieman yllättävänkin hyvin. Tosin sinne meneminen ja pois tuleminen on oma akrobatian lajinsa.
Mietintämyssy on edelleen tiukasti päässä. Ehkä se päätös sieltä vielä tämän illan aikana syntyy...