Näyttää markkinoilla olevan jonkin verran houkuttelevan hintaisia (14-16keur) 330d automaatteja, joissa kilometrejä sitten 250.000 - 280.000 välillä karkeasti.
Uskaltaisitteko ostaa noilla kilometreillä kyseisen auton? Mitä tulisi pitää mielessä? Ajattelin ostaa auton tosiaan seuraavaksi pariksi vuodeksi ainakin (noin 50.000 km tulisi lisää ajossa). Jakopää ilmeisesti kestää ihan hyvin tässä mallissa, entä automaatti?
Googlailin aamun tänään ja tuo E90/E91 sarjan 330d näytti saavan M57 koneellaan lähes totaalisen synninpäästön, ilmeisesti mallisarjan luotettavimpia juhtia.
330dA (-06) yli 250 tkm mittarissa
M57 on hyvämaineinen kone. Ja sen yhteydessä ZF:n 6-vaihteinen automaatti kehutaan yleensä kestäväksi. Kannattaa koeajaa ja katsoa miten vaihteisto toimii. Yleensä pidetään että mitä enemmän maantieajoa ajettu, sitä paremmassa kunnossa laatikko on. Laatikko ei ehkä enää toimi yhtä napakasti jos on aina ajettu kaupunkiajoa (ns.ex-taksit).
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
- Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09
Itse hankin keväällä M57 automaatin, tosin E61, millä 240tkm ajettu. Tsekkaa nykiikö vaihdelaatikko ja perustarkistus, mieluiten nosturilla niin pääsee kattelee alle. Autotohtorilla käynti ei ole pahitteeksi. Laatikön öljyt voisi olla hyvä vaihtaa (itse en ole vielä vaihtanut), vaikka marmori ei tätä suosittelekkaan (öljyt ovat kuulemma ikuisia). Maksaa n. 650€.
M57 kuulostaa niin kermaiselta että pelkästään senkin takia suosittelen ostoa
M57 kuulostaa niin kermaiselta että pelkästään senkin takia suosittelen ostoa
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Mites turbo kestää noissa isommissa? Hiace täältä foorumilta taisi aikanaan vaihtaa jos muistan oikein, mutta muuten ei näppituntumaa. Näissä 2-litraisissa tuntuu kilsat tulevan täyteen helpommin turboilla. Termarit taitaa näissäkin hajoilla, mutta ei ole iso ongelma vaihtaa.
Itse tsekkaisin yleiskunnon ja hommaisin hyvillä varusteilla.
Itse tsekkaisin yleiskunnon ja hommaisin hyvillä varusteilla.
2008 E92 330XD automaatilla.
110 tkm nelivedon säätöyksikkö
120 tkm etujarrulevyt
160 tkm takajarrulevyt
189 tkm iskarit joka nurkkaan , taka laakerit ja toinen takavetoakseli
222 tkm takalaakeri
228 tkm etukardaanin takanivel irti > halkaisi vaidelaatikon
249 tkm alanokkaketju helppasi > ventiilit mäntiin, toinen nokkaakseli irti kiinikeistä.
255 tkm Nyt taas menty toisella laatikolla ja moottorilla kahtasataa ja välillä täysillä.
110 tkm nelivedon säätöyksikkö
120 tkm etujarrulevyt
160 tkm takajarrulevyt
189 tkm iskarit joka nurkkaan , taka laakerit ja toinen takavetoakseli
222 tkm takalaakeri
228 tkm etukardaanin takanivel irti > halkaisi vaidelaatikon
249 tkm alanokkaketju helppasi > ventiilit mäntiin, toinen nokkaakseli irti kiinikeistä.
255 tkm Nyt taas menty toisella laatikolla ja moottorilla kahtasataa ja välillä täysillä.