F30/F31 Tyyppiviat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Itselläni on sigun F30 320i -12 sedan, olisiko jossain tarkempaa tietoa noista oventiivisteiden Goodwill-vaihdoista? Ainakaan myyjäliike ei löytänyt jälkeä vaihtotyöstä ja muualla auto ei ole käynyt.
Mitä tarkoitat tarkalleen? Minulla vaihdettiin takuuseen Autokeskus Airportissa takaoven tiivisteet.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Lämmöt pitävätkin olla 90 tietämissä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
- -Jeenyus-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
- Auto: BMW F31 330dA M-Sport
Nyt pitää myös olla tarkkana millä moottorilla auto on varustettu! Korjatkaa jos olen väärässä mutta osassa moottereista kyseinen mittari oikealla osoittaa jäähdytinnesteen lämpötilaa ja toisissa taas öljyn lämpötilaa. Minulla esim. lämpö on 100'C klo 1200 kohdalla ja oikein kuumalla kelillä ajettaessa letkassa voi neula mennä hetkellisesti viiksen verran lämpimämmälle tai sitten johtuu DPF:n toiminnasta.Sod-3 kirjoitti:Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
Eipä taida missään F-mallin mittaristossa olla jäähdytysnesteen lämpömittaria.
Mutta jos jäähdytysneste on 120 C-asteen paikkeilla normaaliajossa, olisin kyllä aika huolestunut.
Lämpöjä kannattaa seurata aina välillä piilovalikosta, varsinkin dieseleillä DPF-polton varmistamiseksi.
Mutta jos jäähdytysneste on 120 C-asteen paikkeilla normaaliajossa, olisin kyllä aika huolestunut.
Lämpöjä kannattaa seurata aina välillä piilovalikosta, varsinkin dieseleillä DPF-polton varmistamiseksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ei se mitään jäähdytysnesteen lämpötilaa näytä yhdessäkään tämän mallisarjan autossa. Öljyn lämpötilaa se näyttää ja se on yleensä sen 90-120.
Mulla jo toinen 20i moottorilla varustettu auto ja aina ollut sen 100-120 öljyn lämmöt ajon aikana.
Mulla jo toinen 20i moottorilla varustettu auto ja aina ollut sen 100-120 öljyn lämmöt ajon aikana.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
On tavallaan kampanja, mutta itte pitää älytä kysyä! Mitään kirjettä ei tule kotiin, kuten vaikkapa Toyotalla on tapana.Sod-3 kirjoitti:Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
My bad. Kirivirhe. Tarkoitin tietenkin öljynlämpöjä..traveller kirjoitti:Eipä taida missään F-mallin mittaristossa olla jäähdytysnesteen lämpömittaria.
Mutta jos jäähdytysneste on 120 C-asteen paikkeilla normaaliajossa, olisin kyllä aika huolestunut.
Lämpöjä kannattaa seurata aina välillä piilovalikosta, varsinkin dieseleillä DPF-polton varmistamiseksi.
- -Jeenyus-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
- Auto: BMW F31 330dA M-Sport
Ei niin mutta eipä ois eka kerta näillä foorumeilla, kun toinen puhuu F-sarjasta ja sitten alta löytyykin E-sarjalainen niin, kuin Sod-3 profiili tiedossa. Enkä tälläkään tarkoita sitä, etteikö Sod-3 tiedä mitä vekotinta on ostamassa, varmasti F-sarjalaisesta puhui mutta halusin varmistaa, eroja löytyy lämmöissä.J1978 kirjoitti:Ei se mitään jäähdytysnesteen lämpötilaa näytä yhdessäkään tämän mallisarjan autossa. Öljyn lämpötilaa se näyttää ja se on yleensä sen 90-120.
Mulla jo toinen 20i moottorilla varustettu auto ja aina ollut sen 100-120 öljyn lämmöt ajon aikana.
Kovat on lämmöt bensavehkeessä jos tosiaan öljyt tuonne 120 asteeseen menee. Itsellä piilovalikosta katsoin niin öljyt ajossa tasan 100 astetta ja jäähdytysnesteet 89-91 astetta riippuen kuormituksesta. Ja itselläni F30 320d.-Jeenyus- kirjoitti:Ei niin mutta eipä ois eka kerta näillä foorumeilla, kun toinen puhuu F-sarjasta ja sitten alta löytyykin E-sarjalainen niin, kuin Sod-3 profiili tiedossa. Enkä tälläkään tarkoita sitä, etteikö Sod-3 tiedä mitä vekotinta on ostamassa, varmasti F-sarjalaisesta puhui mutta halusin varmistaa, eroja löytyy lämmöissä.J1978 kirjoitti:Ei se mitään jäähdytysnesteen lämpötilaa näytä yhdessäkään tämän mallisarjan autossa. Öljyn lämpötilaa se näyttää ja se on yleensä sen 90-120.
Mulla jo toinen 20i moottorilla varustettu auto ja aina ollut sen 100-120 öljyn lämmöt ajon aikana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Pahoittelut sekoilustani, aiheuttamastani mielenpahasta, sekä jopa suoranaisesta kettuilusta.
Omistin aiemmin e91 lci:n,. jossa normaalit käyntilämpötehot moottorissa olivat noin 105-108 astetta. Nämä oletettavasti lämpenevät bensana samaan.
F31 todellakin näyttää öljynlämpötilaa. Ihmettelin vain, koska kyseisen yksilön öljyt lämpenevät vähemmän, kuin toisen vastaavan auton.
Toivottavasti hankkimani auto todellakin on F31
Omistin aiemmin e91 lci:n,. jossa normaalit käyntilämpötehot moottorissa olivat noin 105-108 astetta. Nämä oletettavasti lämpenevät bensana samaan.
F31 todellakin näyttää öljynlämpötilaa. Ihmettelin vain, koska kyseisen yksilön öljyt lämpenevät vähemmän, kuin toisen vastaavan auton.
Toivottavasti hankkimani auto todellakin on F31
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
- Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14
Jos joku epäilee autonsa termostaatin toimintaa niin nuo lämmöt voi vaihdella bensa N20B -koneissa aika paljon riippuen ajo-olosuhteista. Normaalisti termostaattia aletaan aukaisemaan noin 97 asteessa ja täysin auki 109 asteessa. Mutta tarvittaessa sitä voidaan avata myös aikaisemmin kuin tuo about 97 astetta. Auton lämmönhallintaohjelmien perusteella myös kiertovesipumpun tehoa säätämällä voidaan vaikuttaa jäähdystehoon.salmol kirjoitti:Kovat on lämmöt bensavehkeessä jos tosiaan öljyt tuonne 120 asteeseen menee. Itsellä piilovalikosta katsoin niin öljyt ajossa tasan 100 astetta ja jäähdytysnesteet 89-91 astetta riippuen kuormituksesta. Ja itselläni F30 320d.
Ohjauselektroniikka pyrkii pitämään moottorin jäähdytysnesteen lämmöt economy -tilassa noin 109 asteessa, normaali -tilassa noin 106 asteessa. Suuremmalla lämpötilalla pyritään saavuttamaan pienempää kulutusta moottorin osakuormitusalueella.
Kun ohjauselektroniikka päättelee suurempaa tehon tarvetta / kuormitusta, voidaan lämpötilaa alkaa laskea 80 asteen tienoille asti. Tavoitteena saavuttaa parempi volumetrinen tehokkuus = moottorille vääntömomenttia lisää.
Jäähdytysnesteet saa nousta aina 117 ja öljyt 143 asteeseen ennenkuin ohjausjärjestemät alkavat ensimmäisen kerran alentamaan ilmastoinnin ja moottorin tehoa jotta lämpötila saataisiin laskuun.
Ja lähteenä oli US market:lle tarkoitettu Technical training dokumentti N20 bensamoottorista.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
F3x autoille on olemassa pieni tehdas korjaus menossa joka suoritetaan huollon yhteydessä.
"Nm:cc vki // 2015 Nm: avoin 100647500100 F3x Remove the water drain grommet of the units compartment 981"
"Nm:cc vki // 2015 Nm: avoin 100647500100 F3x Remove the water drain grommet of the units compartment 981"
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Toi tehtaan korjauskehoitus ei todellakaan ole dramaattinen. Etulokasuojien muoveista poistetaan muutama tulppa,
jotta vesi pääsee paremmin tuulettumaan pois. Pääsin tutustumaan koko tehtaan korjauskehoitukseen.
jotta vesi pääsee paremmin tuulettumaan pois. Pääsin tutustumaan koko tehtaan korjauskehoitukseen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Kyllä mun autoon ainakin vaihtoivat GW-kyselyn jälkeen mukisematta nuo takaoven tiivisteet. Paikkana juurikin Autokeskus airport ja autolla ikää 2v/3kk. Saksan tuonti ja kilsoja karvan alle 100tkm.Sod-3 kirjoitti:Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Laakkonen Espoo otti kuvat ja lähetti BMW Suomelle. Jo saman päivän aikana tuli se EI-vastaus, kun takuukin oli jo päättynyt hiukan yli vuosi sitten. Viikon päästä check-huolto, täytyykin muistaa tarkistaa huollon jälkeen, että onhan sisäilmansuodattimen kansi kiinnikkeineen ehjä. Ed. autossa se oli rikottu ja varmasti käynyt valtuutetulla huollossa.