F30/F31 Tyyppiviat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Itselläni on sigun F30 320i -12 sedan, olisiko jossain tarkempaa tietoa noista oventiivisteiden Goodwill-vaihdoista? Ainakaan myyjäliike ei löytänyt jälkeä vaihtotyöstä ja muualla auto ei ole käynyt.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Mitä tarkoitat tarkalleen? Minulla vaihdettiin takuuseen Autokeskus Airportissa takaoven tiivisteet.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Lämmöt pitävätkin olla 90 tietämissä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Sod-3 kirjoitti:Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
Nyt pitää myös olla tarkkana millä moottorilla auto on varustettu! Korjatkaa jos olen väärässä mutta osassa moottereista kyseinen mittari oikealla osoittaa jäähdytinnesteen lämpötilaa ja toisissa taas öljyn lämpötilaa. Minulla esim. lämpö on 100'C klo 1200 kohdalla ja oikein kuumalla kelillä ajettaessa letkassa voi neula mennä hetkellisesti viiksen verran lämpimämmälle tai sitten johtuu DPF:n toiminnasta.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Eipä taida missään F-mallin mittaristossa olla jäähdytysnesteen lämpömittaria.

Mutta jos jäähdytysneste on 120 C-asteen paikkeilla normaaliajossa, olisin kyllä aika huolestunut. :w00t:

Lämpöjä kannattaa seurata aina välillä piilovalikosta, varsinkin dieseleillä DPF-polton varmistamiseksi.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ei se mitään jäähdytysnesteen lämpötilaa näytä yhdessäkään tämän mallisarjan autossa. Öljyn lämpötilaa se näyttää ja se on yleensä sen 90-120.

Mulla jo toinen 20i moottorilla varustettu auto ja aina ollut sen 100-120 öljyn lämmöt ajon aikana.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Sod-3 kirjoitti:Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
On tavallaan kampanja, mutta itte pitää älytä kysyä! Mitään kirjettä ei tule kotiin, kuten vaikkapa Toyotalla on tapana.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

traveller kirjoitti:Eipä taida missään F-mallin mittaristossa olla jäähdytysnesteen lämpömittaria.

Mutta jos jäähdytysneste on 120 C-asteen paikkeilla normaaliajossa, olisin kyllä aika huolestunut. :w00t:

Lämpöjä kannattaa seurata aina välillä piilovalikosta, varsinkin dieseleillä DPF-polton varmistamiseksi.
My bad. Kirivirhe. Tarkoitin tietenkin öljynlämpöjä..
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

J1978 kirjoitti:Ei se mitään jäähdytysnesteen lämpötilaa näytä yhdessäkään tämän mallisarjan autossa. Öljyn lämpötilaa se näyttää ja se on yleensä sen 90-120.

Mulla jo toinen 20i moottorilla varustettu auto ja aina ollut sen 100-120 öljyn lämmöt ajon aikana.
Ei niin mutta eipä ois eka kerta näillä foorumeilla, kun toinen puhuu F-sarjasta ja sitten alta löytyykin E-sarjalainen niin, kuin Sod-3 profiili tiedossa. Enkä tälläkään tarkoita sitä, etteikö Sod-3 tiedä mitä vekotinta on ostamassa, varmasti F-sarjalaisesta puhui mutta halusin varmistaa, eroja löytyy lämmöissä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

-Jeenyus- kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Ei se mitään jäähdytysnesteen lämpötilaa näytä yhdessäkään tämän mallisarjan autossa. Öljyn lämpötilaa se näyttää ja se on yleensä sen 90-120.

Mulla jo toinen 20i moottorilla varustettu auto ja aina ollut sen 100-120 öljyn lämmöt ajon aikana.
Ei niin mutta eipä ois eka kerta näillä foorumeilla, kun toinen puhuu F-sarjasta ja sitten alta löytyykin E-sarjalainen niin, kuin Sod-3 profiili tiedossa. Enkä tälläkään tarkoita sitä, etteikö Sod-3 tiedä mitä vekotinta on ostamassa, varmasti F-sarjalaisesta puhui mutta halusin varmistaa, eroja löytyy lämmöissä.
Kovat on lämmöt bensavehkeessä jos tosiaan öljyt tuonne 120 asteeseen menee. Itsellä piilovalikosta katsoin niin öljyt ajossa tasan 100 astetta ja jäähdytysnesteet 89-91 astetta riippuen kuormituksesta. Ja itselläni F30 320d.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Pahoittelut sekoilustani, aiheuttamastani mielenpahasta, sekä jopa suoranaisesta kettuilusta.
Omistin aiemmin e91 lci:n,. jossa normaalit käyntilämpötehot moottorissa olivat noin 105-108 astetta. Nämä oletettavasti lämpenevät bensana samaan.
F31 todellakin näyttää öljynlämpötilaa. Ihmettelin vain, koska kyseisen yksilön öljyt lämpenevät vähemmän, kuin toisen vastaavan auton.
Toivottavasti hankkimani auto todellakin on F31 :wassat:
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

salmol kirjoitti:Kovat on lämmöt bensavehkeessä jos tosiaan öljyt tuonne 120 asteeseen menee. Itsellä piilovalikosta katsoin niin öljyt ajossa tasan 100 astetta ja jäähdytysnesteet 89-91 astetta riippuen kuormituksesta. Ja itselläni F30 320d.
Jos joku epäilee autonsa termostaatin toimintaa niin nuo lämmöt voi vaihdella bensa N20B -koneissa aika paljon riippuen ajo-olosuhteista. Normaalisti termostaattia aletaan aukaisemaan noin 97 asteessa ja täysin auki 109 asteessa. Mutta tarvittaessa sitä voidaan avata myös aikaisemmin kuin tuo about 97 astetta. Auton lämmönhallintaohjelmien perusteella myös kiertovesipumpun tehoa säätämällä voidaan vaikuttaa jäähdystehoon.

Ohjauselektroniikka pyrkii pitämään moottorin jäähdytysnesteen lämmöt economy -tilassa noin 109 asteessa, normaali -tilassa noin 106 asteessa. Suuremmalla lämpötilalla pyritään saavuttamaan pienempää kulutusta moottorin osakuormitusalueella.

Kun ohjauselektroniikka päättelee suurempaa tehon tarvetta / kuormitusta, voidaan lämpötilaa alkaa laskea 80 asteen tienoille asti. Tavoitteena saavuttaa parempi volumetrinen tehokkuus = moottorille vääntömomenttia lisää.

Jäähdytysnesteet saa nousta aina 117 ja öljyt 143 asteeseen ennenkuin ohjausjärjestemät alkavat ensimmäisen kerran alentamaan ilmastoinnin ja moottorin tehoa jotta lämpötila saataisiin laskuun.

Ja lähteenä oli US market:lle tarkoitettu Technical training dokumentti N20 bensamoottorista.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Hyvää tietoa, onko samaa tietoa N47-dieselkoneesta saatavilla jostain?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Mahdollisesti N47 koneestakin vastaavanlainen jostain löytynee. Bimmerpost / Bimmerfest sivustojen kautta saattaisi löytyä.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

F3x autoille on olemassa pieni tehdas korjaus menossa joka suoritetaan huollon yhteydessä.

"Nm:cc vki // 2015 Nm: avoin 100647500100 F3x Remove the water drain grommet of the units compartment 981"
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Toi tehtaan korjauskehoitus ei todellakaan ole dramaattinen. Etulokasuojien muoveista poistetaan muutama tulppa,
jotta vesi pääsee paremmin tuulettumaan pois. Pääsin tutustumaan koko tehtaan korjauskehoitukseen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Sod-3 kirjoitti:Minäkin luulin, että näistä on ollut kampanja. Ostamaani autoon eivät suostu tiivisteitä vaihtamaan enää, kun on juuri yli 2 vuotta vanha.
Lisäksi kys. yksilössä ihmetyttää lämpötilamittari. Lämmöt ei paljon 90 asteen viivan yli nouse. Appivanhempien vastaavassa laitteessa lämmöt 120 suht nopeasti. Termari ei kuulemma ole rikki..
Katsotaan, tuleeko kaupat lopulta, vai pitääkö perääntyä.
Kyllä mun autoon ainakin vaihtoivat GW-kyselyn jälkeen mukisematta nuo takaoven tiivisteet. Paikkana juurikin Autokeskus airport ja autolla ikää 2v/3kk. Saksan tuonti ja kilsoja karvan alle 100tkm.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Laakkonen Espoo otti kuvat ja lähetti BMW Suomelle. Jo saman päivän aikana tuli se EI-vastaus, kun takuukin oli jo päättynyt hiukan yli vuosi sitten. Viikon päästä check-huolto, täytyykin muistaa tarkistaa huollon jälkeen, että onhan sisäilmansuodattimen kansi kiinnikkeineen ehjä. Ed. autossa se oli rikottu ja varmasti käynyt valtuutetulla huollossa.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Minullakin menivät nuo takaoven tiivisteet GW.n piikkiin aika kivuttomasti.
Vastaa Viestiin