Jonkin verran onkin ollut puhetta tästä jo tuolla F20 tilaukset -threadissa, mutta vihdoin sain aikaiseksi räpsästä pari julkaisukelpoista kuvaa uudesta kulkuvälineestäni.
Kyseessä siis F20 LCI, 116dA Business Sport. Värinä Alpine White ja kesänakeissa alla BMW:n 16" V-Spoke 378 -vanteet. Automaattivaihteiston lisäksi varusteita: Business Sport -varustelu, HiFi-paketti, parkkitutka eteen ja taakse, laajennettu mittaristo, mustat peilit ja tummennetut takaikkunat. Sekä mallimerkinnät revitty irti jo tehtaalla.
Auto on ehtinyt olla nyt allekirjoittaneella parin viikon ajan, vaikka täyttä ajamisen iloa tämä ei ole ollutkaan: olivat tehtaalla unohtaneet laittaa päävirtakaapelin kunnolla kiinni joka aiheutti jo yhden akun vaihtamisen ja sen perään automaattivaihteisto-ongelmia (auto vaihtoi start&stopista lähtiessä automaattisesti D -> P). Näiden fiksaamisen jälkeen hymy on kuitenkin ollut herkässä, auto on todella mukava ajettava ja nyt vaan pitää saada tarpeeksi kilometrejä alle (aka "sisäänajo"), että uskaltaa painaa vähän rajummin kaasua.
Autolle on tehty Silver One -pinnoitus, joka kyllä lisäsi Alpine Whiten loistoa entisestäänkin.
BMW 116dA Business Sport (F20 LCI)
Onnittelut!
Oletkos jo ehtinyt kulutusta mittailla? Mahtaa matka-ajossa mennä tosi pienellä.
Oma kuluttaa matka-ajossa(80-100kmh) n.6,3/100km litraa, mutta harvoin malttaa ajella nätisti..
Oletkos jo ehtinyt kulutusta mittailla? Mahtaa matka-ajossa mennä tosi pienellä.
Oma kuluttaa matka-ajossa(80-100kmh) n.6,3/100km litraa, mutta harvoin malttaa ajella nätisti..
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
116da? On aika iso kulutus, varmaan vähän annetaan monoa jo tuohon kulutukseen. :Dgestapo kirjoitti:Onnittelut!
Oletkos jo ehtinyt kulutusta mittailla? Mahtaa matka-ajossa mennä tosi pienellä.
Oma kuluttaa matka-ajossa(80-100kmh) n.6,3/100km litraa, mutta harvoin malttaa ajella nätisti..
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Kulutus on ollut n. 4,9l/100km luokkaa, kaupungissa 5,2-5,4 luokkaa. Mutta kuten sanoinkin, olen sisäänajon aikana ottanut aika iisisti kaasujalan kanssa, eli eiköhän se noista luvuista hiukan vielä nouse.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Mulla on samanlainen nyt alla huollon sijaisautona ja siinä keskikulutus näytti ajotietokoneen mukaan olevan 5,4L/100km, kun mittarissa autolla oli 7748km ja tuskin sitä kukaan on nollaillut eli tuo lienee pidemmältä ajalta. Keskinopeus näyttää olleen 51km/h. Oma 25d vie seka-ajossa ajotietokoneen mukaan 6,3L/100km aika tavalla samalla keskinoppeudella (54km/h).
Mukava autohan tämä 116daA:kin on ajaa eli ajolleen kyllä hyvä, vaikka tehoa ei liikaa olekaan.
Mukava autohan tämä 116daA:kin on ajaa eli ajolleen kyllä hyvä, vaikka tehoa ei liikaa olekaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
- Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015
Kehtaisiko sitä pyytää kuvia myös sisältä?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä nuo uudet valoklusterit tekevät F20 LCI:n paljon paremman näköiseksi ja varsinkin tuo Sport malli.
Verratkaa ei-lci tavismalliin.
Verratkaa ei-lci tavismalliin.
- Liitteet
-
- YIL 2.jpg (671.67 KiB) Katsottu 15839 kertaa
-
- YIL 5.jpg (144.36 KiB) Katsottu 15839 kertaa
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Makuasioita. Itse pidän kyllä LCIn keulasta mutta pre-LCIn perä on hienompi, ne pitäisi saada samaan autoon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tässä vertailupohjaa pre-LCI mallista.dzam kirjoitti:Toki! Räpsäsen tässä joku päivä.Kalakauppias kirjoitti:Kehtaisiko sitä pyytää kuvia myös sisältä?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Ainakin yksi sellainen on täällä Suomessa löytyy meikäläiseltä.[img][IMG]http://i827.photobucket.com/albums/zz19 ... lzfyrt.jpg[/img][/img]salmol kirjoitti:Makuasioita. Itse pidän kyllä LCIn keulasta mutta pre-LCIn perä on hienompi, ne pitäisi saada samaan autoon.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Melko erikoinen auto! On tarinaa tarjota pepsir?pepsir kirjoitti:Ainakin yksi sellainen on täällä Suomessa löytyy meikäläiseltä.[img][IMG]http://i827.photobucket.com/albums/zz19 ... lzfyrt.jpg[/img][/img]salmol kirjoitti:Makuasioita. Itse pidän kyllä LCIn keulasta mutta pre-LCIn perä on hienompi, ne pitäisi saada samaan autoon.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Tarina on yksinkertainen, viime talvena asennettiin m235 etupuskuri kun en pitänyt vakiokeulan ilmeestä, asennus on ihan bolt on asennuksessa tarttee vaihtaa välijäähdyttimen kaukalo ja jarruille menevät ilmaputket ja tietenkin valot.
Kaikki on tietenkin bmw alkuperäiset osat.
Kaikki on tietenkin bmw alkuperäiset osat.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä veto, mutta maksoi varmaankin jonkin verran... (Ellet sitten ajanut sopivasti seinään?)pepsir kirjoitti:Tarina on yksinkertainen, viime talvena asennettiin m235 etupuskuri kun en pitänyt vakiokeulan ilmeestä, asennus on ihan bolt on asennuksessa tarttee vaihtaa välijäähdyttimen kaukalo ja jarruille menevät ilmaputket ja tietenkin valot. Kaikki on tietenkin bmw alkuperäiset osat.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Ei missään nimessä. Vanhemmassa mallissa ei ole muotoilullisesti mitään sellaista mitä LCI:iin olisi palautettava.salmol kirjoitti:Makuasioita. Itse pidän kyllä LCIn keulasta mutta pre-LCIn perä on hienompi, ne pitäisi saada samaan autoon.
Noita VW Polo:n näköisiä periä on ihan tarpeeks, ei niissä ole mitään katsottavaa enää.
On kyllä mielenkiintoista kuinka paljon auto muuttuu edukseen muutamalla pienellä muotoilumuutoksella (vanha vs LCI).
Herää kysymys mitä lie miettineet kun sen alkuperäisen keulan ovat julkisuuteen laskeneet...
Anteeksi siinä tapauksessa, olin väärässä kun pidin pre-LCIn perästä. Onneksi Havis-setä korjasi. [emoji1]Havis kirjoitti:Ei missään nimessä. Vanhemmassa mallissa ei ole muotoilullisesti mitään sellaista mitä LCI:iin olisi palautettava..salmol kirjoitti:Makuasioita. Itse pidän kyllä LCIn keulasta mutta pre-LCIn perä on hienompi, ne pitäisi saada samaan autoon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Makuasioitahan nämä vaan on, ei kannata hermostua, poikani Ehdottamaasi kombinaatiota ei minusta silti pitäisi yhdistää. Olkaamme asiasta siis eri mieltä.salmol kirjoitti:Anteeksi siinä tapauksessa, olin väärässä kun pidin pre-LCIn perästä. Onneksi Havis-setä korjasi.Havis kirjoitti:Ei missään nimessä. Vanhemmassa mallissa ei ole muotoilullisesti mitään sellaista mitä LCI:iin olisi palautettava..salmol kirjoitti:Makuasioita. Itse pidän kyllä LCIn keulasta mutta pre-LCIn perä on hienompi, ne pitäisi saada samaan autoon.
- dzam
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
- Auto: F20 LCI 116dA -15
- Paikkakunta: Helsinki
Tässä olisi luvattua sisäkuvaa. Sisustaan tosiaan valitsin harmaat tikkaukset ja perus punaisten listojen sijaan harmaat listat, punainen tuntui vähän irralliselta kun auto on ulkoa valkoinen.Kalakauppias kirjoitti:Kehtaisiko sitä pyytää kuvia myös sisältä?