Tervehdys!
Profiilini mukainen kulkine on nyt muutamina päivinä yön yli seistyään (lähtenyt loistavasti käyntiin, mutta) täristänyt tyhjäkäynnillä moottoria tosi rajusti. Myös kierrokset seilaa, kuten oheisesta videosta näkyy. https://www.youtube.com/watch?v=RXgwn-IuZfM Tärinä jatkuu n. minuutin, jonka jälkeen touhu rauhoittuu ja ajamisen ilo on taas läsnä. Lämpimänä ongelmaa ei toistaiseksi ole esiintynyt.
Vikakoodeja antaa 6kpl seuraavasti:
49A5 Tuntematon vika
4DFF Virtausläppä säädin- Läpän asento epälooginen
4E09 Pyörreläppä- todennäköisyyslogiikka
4A74 Hehkutuksen ohjainlaite- Diagnoosivirhe
4A79 Hehkutuksen ohjainlaite- Diagnoosivirhe
4C5E hiukkassuodatinjärjestelmä- Viallinen
Moottorina siis N57, joten se legendaarinen imusarjan läppävika ei huoleta. Mutta mitesse tuo DPF?
Hehkuvika ilmeisesti aiheuttaa myös DPF- vian, mutta kun eilen pikaseen katottiin että edellinen poltto olis tapahtunu 17.000 km sitte ni luulis menon olevan aika tahmeaa jo!?
Olisko mokoma poistettu ja ohjelmoitu piiloon ku ei mitään herjoja tule ajaessa? Mitään kuitteja mistään ei edellinen omistaja ole välittäny jättää, joten ei mitään tietoo mitä tolle on tehty, muuta ku huoltokirjan mukaset jutut.
Mikä siis aiheuttaa ton älyttömän tärinän tyhjäkäynnillä?
Myös pakokaasun paine oli alipaineella, jota mekaanikkokaverini piti omituisena. Yritti lisäks vissiin sitä pakkopolttoa, mut mun pistoke katkas yhteydet kesken kaiken eikä siin ollu aikaa sit sen enempään... Reilun viikon pääst katellaa sit ajan kanssa.
Vainoharhailkaa tähän jatkoks mahdollisia skenaarioita arvon bemaristit! Toki saa asiaakin kirjoittaa!
Edit.: Muokattu ilmiön kestoa äskeisen käynnistyksen perusteella.
Dieselin tärähtelevä tyhjäkäynti
Hehkuvika? Voisi olla. Manuaali? Kaksoismassavauhtipyörä rikki? Siinä mun arvaukset
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Haiseeko pakokaasut kabiiniin?
Itsellä samankaltaiset oireet käynnin osalta, mutta selvästi pienemmässä mittakaavassa. Tyhjäkäynnillä satunnaisesti ollut epätasaista käyntiä ja pakokaasun hajut tulee kabiinin puolelle. Jatkunut nyt 130tkm. Epäilen suuttimia.
Itsellä samankaltaiset oireet käynnin osalta, mutta selvästi pienemmässä mittakaavassa. Tyhjäkäynnillä satunnaisesti ollut epätasaista käyntiä ja pakokaasun hajut tulee kabiinin puolelle. Jatkunut nyt 130tkm. Epäilen suuttimia.
Automaatti tämä on, eli 330 xda E91 LCI.salmol kirjoitti:Hehkuvika? Voisi olla. Manuaali? Kaksoismassavauhtipyörä rikki? Siinä mun arvaukset
Toisaalla, vanhempaan moottoriin liittyen, nuo samat hehkukoodit oli tulkittu
"tiedonsiirto hehkutuksen ohjainlait. ja moottorinohjainlaitteen välillä, Viallinen" joten oliskohan se hehkujen ja ohjainlaitteen uusinta?
Ja miksei toi hiukkassuodatin jo hajoa jos ei oo kertaakaan täs 3 kk aikana poltellu?!? Ainakaa mitää hajui en oo huomannu... Eli siis Raimollekin tiedoksi että ei hajuhaittoja!
Veikkaan siis hehkujen ohjausyksikköä tai jos se ei osoittaudu vialliseksi, itse hehkuja
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mutta kysy nyt vielä naapurifoorumilta http://www.btcf.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ennekuin nuo kaikki vaihdat. Ettei mene rahat kankkulan kaivoon
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juu alan just luomaan tunnusta sinneki.salmol kirjoitti:Mutta kysy nyt vielä naapurifoorumilta http://www.btcf.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ennekuin nuo kaikki vaihdat. Ettei mene rahat kankkulan kaivoon