onko tähän jotain ihan faktaa laittaa vai meneekö ihan mutu-tuntumalla? Minulla on ihan tasaisesti kuluneet renkaat 2.8 paineilla.MKV kirjoitti:Mutta silloin, kun kyseessä RFT-kumit niin silloin mielestäni pitäisi laittaa juuri ne pienemmät paineet eli ne mitä siinä rengaspainetarrassa siinä ovenpielessä lukee.
F10 Vanteet ja renkaat
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Muistelen että RFT renkaissa on rungon lisäksi myös itse kulutuspintakin melkoisen jäykäksi tehty.salmol kirjoitti:onko tähän jotain ihan faktaa laittaa vai meneekö ihan mutu-tuntumalla? Minulla on ihan tasaisesti kuluneet renkaat 2.8 paineilla.MKV kirjoitti:Mutta silloin, kun kyseessä RFT-kumit niin silloin mielestäni pitäisi laittaa juuri ne pienemmät paineet eli ne mitä siinä rengaspainetarrassa siinä ovenpielessä lukee.
Tuohon renkaan kulumiskäytökseen vaikuttanee myös ihan merkki & malli, ei pelkästään se onko rengas RFT vai ei. Ihan tavan kumeissakin saman koon eri rengasmerkeillä on eroa kulumiskäytöksessä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Ei ole faktaa. Kirjoitinkin, että "mielestäni". Ihan vain omakohtaisia kokemuksia RFT- ja ei-RFT renkaista. Sinulla todennäköisesti ei tuossa F30:ssä taida olla kuitenkaan 275 leveitä RFT-kumeja? Liekö edes 225?salmol kirjoitti:onko tähän jotain ihan faktaa laittaa vai meneekö ihan mutu-tuntumalla? Minulla on ihan tasaisesti kuluneet renkaat 2.8 paineilla.
Tarkoitan siis sitä, että jos leveään RFT renkaaseen, jossa on vahvennetut kyljet laittaa reilusti painetta niin kai se ensin antaa periksi siitä keskeltä eli "pullistuu" ulospäin. Silloin kai kumi kuluisi keskeltä enemmän.
En ole kuitenkaan tuohon omaan autoon tehnyt muuta kuin vaihtanut RFT:t tavallisiin ei-RFT renkaisiin. Samoilla paineilla ajelen kuin ennenkin ja nyt kuluu ihan tasaisesti kun noissa RFT- renkaissa kului keskeltä enemmän. Sen takia tuollainen em. päätelmä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
OK. Tämä voi olla totta. Eri merkkiä on nyt. Edelliset siis RFT-Continentalit ja nyt normi-Hankookit.Havis kirjoitti:Muistelen että RFT renkaissa on rungon lisäksi myös itse kulutuspintakin melkoisen jäykäksi tehty.Tuohon renkaan kulumiskäytökseen vaikuttanee myös ihan merkki & malli, ei pelkästään se onko rengas RFT vai ei. Ihan tavan kumeissakin saman koon eri rengasmerkeillä on eroa kulumiskäytöksessä.
MKV, Onko sinulla faktaa ettei rft-renkaat ole vahvistettu muualtakin? Ja kun kyselin jo vuosia sitten rengasliikkeestä ihan tavalliseenkin renkaaseen liittyen, niin sanoivat että nykyrenkaat ovat niin jäykkiä että kestävät vaikka 4 bar paineet ilman muodon muuttumista. Eli en usko sinun juttuihin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Ihan sama Salmol, usko mitä haluat. Tai ole uskomatta. Sinun kanssa kun ei ole ennenkään pystynyt järkevästi mistään keskustelemaan niin annetaanpa asian olla.salmol kirjoitti:Eli en usko sinun juttuihin.
Jouduin vaihtamaan kesällä Continental 5 renkaat koska olivat keskeltä kuluneet liikaa, sivuilla olisi ollut vielä hyvin pintaa. Kuluminen keskeltä johtui liian pienestä rengaspaineesta leveissä renkaissa. Renkaiden koko 255/19 - 275/19. Nyt käytän 2.7 bar paineita kaikissa renkaissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Oliko nämä keskeltä liikaa kuluneet RFT-renkaat vai "tavalliset"?Keba kirjoitti:Jouduin vaihtamaan kesällä Continental 5 renkaat koska olivat keskeltä kuluneet liikaa, sivuilla olisi ollut vielä hyvin pintaa. Kuluminen keskeltä johtui liian pienestä rengaspaineesta leveissä renkaissa. Renkaiden koko 255/19 - 275/19. Nyt käytän 2.7 bar paineita kaikissa renkaissa.
Meillä menee tänään ensiasennus good year excellence rft roskiin. Etu oikea rengas on kuluneempi kun mikään muu rengas. Tilalle tulee michelin x ice 3 ja keväällä sitten uudet kesärenkaat ja vanteet. Saako f11 olla sekarengaistus, olen jotenkin käsittänyt, että tehtaalta farkkuun ei tule sekarengaistusta vaikka on m-sport. Mietitään 19" edessä 245/40/19 ja takana 275/35/19
ex: Bmw e46 330i sport edition 04'
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Saa farkkuihin tehtaaltakin vaikkapa 20" sekarengastuksen 245 & 275, jotta siitä vaan
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17 Syys 2011, 20:27
- Auto: BMW F11 518d Touring Business Exclusive 2015
Itselläni on farkussa juuri tuollainen sekarengastus alla, ei ongelmia. Yllätyin kuinka hyvin tuo kestää ajettavuuden puolesta noinkin leveää rengasta.M54B30 kirjoitti:Meillä menee tänään ensiasennus good year excellence rft roskiin. Etu oikea rengas on kuluneempi kun mikään muu rengas. Tilalle tulee michelin x ice 3 ja keväällä sitten uudet kesärenkaat ja vanteet. Saako f11 olla sekarengaistus, olen jotenkin käsittänyt, että tehtaalta farkkuun ei tule sekarengaistusta vaikka on m-sport. Mietitään 19" edessä 245/40/19 ja takana 275/35/19
Hups! Korjaan aiempaa kirjoitusvirhettäni.
rengaskoko oli
Eturenkaat 255/40 ZR 19
Takarenkaat 285/35 ZR 19
Korostan vielä, että näin leveissä renkaissa ilmanpaineiden merkitys on isompi kuin pienemmissä.
Alhainen ilmanpaine renkaassa lisää polttoaineen kulumista, renkaiden kulumista ja uravetelyä.
rengaskoko oli
Eturenkaat 255/40 ZR 19
Takarenkaat 285/35 ZR 19
Korostan vielä, että näin leveissä renkaissa ilmanpaineiden merkitys on isompi kuin pienemmissä.
Alhainen ilmanpaine renkaassa lisää polttoaineen kulumista, renkaiden kulumista ja uravetelyä.
Käy nyt katsomassa miksi oikea eturengas on kulunneempi kuin muut. Ei se rengasta vaihtamalla kuntoon tule, vaan kulmat kuntoon. Tai sitten sulla on vaan vasemmalle olevia mutkia matkallasi...M54B30 kirjoitti:Meillä menee tänään ensiasennus good year excellence rft roskiin. Etu oikea rengas on kuluneempi kun mikään muu rengas. Tilalle tulee michelin x ice 3 ja keväällä sitten uudet kesärenkaat ja vanteet.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Itsellä F11:ssa 245/45R18 ja 275/40R18 M-sport alustalla ja ei raportoitavaa muutosta,kun vaihdoin takavanteet 8"->9" ja takarenkaat 245->275Uppe kirjoitti:Itselläni on farkussa juuri tuollainen sekarengastus alla, ei ongelmia. Yllätyin kuinka hyvin tuo kestää ajettavuuden puolesta noinkin leveää rengasta.M54B30 kirjoitti:Saako f11 olla sekarengaistus, olen jotenkin käsittänyt, että tehtaalta farkkuun ei tule sekarengaistusta vaikka on m-sport. Mietitään 19" edessä 245/40/19 ja takana 275/35/19
Eli hyvin toimii sekarengastus F11:ssa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Montakohan kertaa tuo F11 sekarengastus on todettu toimivaksi tässäkin ketjussa
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
No kerro toki,kuinka monta kertaa on?Juha kirjoitti:Montakohan kertaa tuo F11 sekarengastus on todettu toimivaksi tässäkin ketjussa
Luetaan niitä foorumeita eikä auota. Ensimmäinen kerta on mainittu viestissä 10/519 joten on siitä puhuttu.Bimmerfanc kirjoitti:No kerro toki,kuinka monta kertaa on?Juha kirjoitti:Montakohan kertaa tuo F11 sekarengastus on todettu toimivaksi tässäkin ketjussa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6