F10 Vanteet ja renkaat

F10, F11, F07
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

MKV kirjoitti:Mutta silloin, kun kyseessä RFT-kumit niin silloin mielestäni pitäisi laittaa juuri ne pienemmät paineet eli ne mitä siinä rengaspainetarrassa siinä ovenpielessä lukee.
onko tähän jotain ihan faktaa laittaa vai meneekö ihan mutu-tuntumalla? Minulla on ihan tasaisesti kuluneet renkaat 2.8 paineilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

salmol kirjoitti:
MKV kirjoitti:Mutta silloin, kun kyseessä RFT-kumit niin silloin mielestäni pitäisi laittaa juuri ne pienemmät paineet eli ne mitä siinä rengaspainetarrassa siinä ovenpielessä lukee.
onko tähän jotain ihan faktaa laittaa vai meneekö ihan mutu-tuntumalla? Minulla on ihan tasaisesti kuluneet renkaat 2.8 paineilla.
Muistelen että RFT renkaissa on rungon lisäksi myös itse kulutuspintakin melkoisen jäykäksi tehty.

Tuohon renkaan kulumiskäytökseen vaikuttanee myös ihan merkki & malli, ei pelkästään se onko rengas RFT vai ei. Ihan tavan kumeissakin saman koon eri rengasmerkeillä on eroa kulumiskäytöksessä.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

salmol kirjoitti:onko tähän jotain ihan faktaa laittaa vai meneekö ihan mutu-tuntumalla? Minulla on ihan tasaisesti kuluneet renkaat 2.8 paineilla.
Ei ole faktaa. Kirjoitinkin, että "mielestäni". Ihan vain omakohtaisia kokemuksia RFT- ja ei-RFT renkaista. Sinulla todennäköisesti ei tuossa F30:ssä taida olla kuitenkaan 275 leveitä RFT-kumeja? Liekö edes 225? ;)

Tarkoitan siis sitä, että jos leveään RFT renkaaseen, jossa on vahvennetut kyljet laittaa reilusti painetta niin kai se ensin antaa periksi siitä keskeltä eli "pullistuu" ulospäin. Silloin kai kumi kuluisi keskeltä enemmän.

En ole kuitenkaan tuohon omaan autoon tehnyt muuta kuin vaihtanut RFT:t tavallisiin ei-RFT renkaisiin. Samoilla paineilla ajelen kuin ennenkin ja nyt kuluu ihan tasaisesti kun noissa RFT- renkaissa kului keskeltä enemmän. Sen takia tuollainen em. päätelmä.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Havis kirjoitti:Muistelen että RFT renkaissa on rungon lisäksi myös itse kulutuspintakin melkoisen jäykäksi tehty.Tuohon renkaan kulumiskäytökseen vaikuttanee myös ihan merkki & malli, ei pelkästään se onko rengas RFT vai ei. Ihan tavan kumeissakin saman koon eri rengasmerkeillä on eroa kulumiskäytöksessä.
OK. Tämä voi olla totta. Eri merkkiä on nyt. Edelliset siis RFT-Continentalit ja nyt normi-Hankookit.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

MKV, Onko sinulla faktaa ettei rft-renkaat ole vahvistettu muualtakin? Ja kun kyselin jo vuosia sitten rengasliikkeestä ihan tavalliseenkin renkaaseen liittyen, niin sanoivat että nykyrenkaat ovat niin jäykkiä että kestävät vaikka 4 bar paineet ilman muodon muuttumista. Eli en usko sinun juttuihin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

salmol kirjoitti:Eli en usko sinun juttuihin.
Ihan sama Salmol, usko mitä haluat. Tai ole uskomatta. Sinun kanssa kun ei ole ennenkään pystynyt järkevästi mistään keskustelemaan niin annetaanpa asian olla.
Avatar
Keba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 01 Touko 2011, 03:56
Auto: G30

Jouduin vaihtamaan kesällä Continental 5 renkaat koska olivat keskeltä kuluneet liikaa, sivuilla olisi ollut vielä hyvin pintaa. Kuluminen keskeltä johtui liian pienestä rengaspaineesta leveissä renkaissa. Renkaiden koko 255/19 - 275/19. Nyt käytän 2.7 bar paineita kaikissa renkaissa.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Keba kirjoitti:Jouduin vaihtamaan kesällä Continental 5 renkaat koska olivat keskeltä kuluneet liikaa, sivuilla olisi ollut vielä hyvin pintaa. Kuluminen keskeltä johtui liian pienestä rengaspaineesta leveissä renkaissa. Renkaiden koko 255/19 - 275/19. Nyt käytän 2.7 bar paineita kaikissa renkaissa.
Oliko nämä keskeltä liikaa kuluneet RFT-renkaat vai "tavalliset"?
Avatar
Keba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 01 Touko 2011, 03:56
Auto: G30

Nämä on tavalliset Continental - renkaat.
Avatar
M54B30
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 16:25
Paikkakunta: Helsinki

Meillä menee tänään ensiasennus good year excellence rft roskiin. Etu oikea rengas on kuluneempi kun mikään muu rengas. Tilalle tulee michelin x ice 3 ja keväällä sitten uudet kesärenkaat ja vanteet. Saako f11 olla sekarengaistus, olen jotenkin käsittänyt, että tehtaalta farkkuun ei tule sekarengaistusta vaikka on m-sport. Mietitään 19" edessä 245/40/19 ja takana 275/35/19
ex: Bmw e46 330i sport edition 04'
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Saa farkkuihin tehtaaltakin vaikkapa 20" sekarengastuksen 245 & 275, jotta siitä vaan :thuup:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Uppe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Syys 2011, 20:27
Auto: BMW F11 518d Touring Business Exclusive 2015

M54B30 kirjoitti:Meillä menee tänään ensiasennus good year excellence rft roskiin. Etu oikea rengas on kuluneempi kun mikään muu rengas. Tilalle tulee michelin x ice 3 ja keväällä sitten uudet kesärenkaat ja vanteet. Saako f11 olla sekarengaistus, olen jotenkin käsittänyt, että tehtaalta farkkuun ei tule sekarengaistusta vaikka on m-sport. Mietitään 19" edessä 245/40/19 ja takana 275/35/19
Itselläni on farkussa juuri tuollainen sekarengastus alla, ei ongelmia. Yllätyin kuinka hyvin tuo kestää ajettavuuden puolesta noinkin leveää rengasta.
Avatar
Keba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 01 Touko 2011, 03:56
Auto: G30

Hups! Korjaan aiempaa kirjoitusvirhettäni.
rengaskoko oli
Eturenkaat 255/40 ZR 19
Takarenkaat 285/35 ZR 19

Korostan vielä, että näin leveissä renkaissa ilmanpaineiden merkitys on isompi kuin pienemmissä.
Alhainen ilmanpaine renkaassa lisää polttoaineen kulumista, renkaiden kulumista ja uravetelyä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

M54B30 kirjoitti:Meillä menee tänään ensiasennus good year excellence rft roskiin. Etu oikea rengas on kuluneempi kun mikään muu rengas. Tilalle tulee michelin x ice 3 ja keväällä sitten uudet kesärenkaat ja vanteet.
Käy nyt katsomassa miksi oikea eturengas on kulunneempi kuin muut. Ei se rengasta vaihtamalla kuntoon tule, vaan kulmat kuntoon. Tai sitten sulla on vaan vasemmalle olevia mutkia matkallasi... :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Keba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 01 Touko 2011, 03:56
Auto: G30

Adita Oy
Valuraudankuja 1, tekee edullisesti aurauskulmien tarkastuksia!
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Uppe kirjoitti:
M54B30 kirjoitti:Saako f11 olla sekarengaistus, olen jotenkin käsittänyt, että tehtaalta farkkuun ei tule sekarengaistusta vaikka on m-sport. Mietitään 19" edessä 245/40/19 ja takana 275/35/19
Itselläni on farkussa juuri tuollainen sekarengastus alla, ei ongelmia. Yllätyin kuinka hyvin tuo kestää ajettavuuden puolesta noinkin leveää rengasta.
Itsellä F11:ssa 245/45R18 ja 275/40R18 M-sport alustalla ja ei raportoitavaa muutosta,kun vaihdoin takavanteet 8"->9" ja takarenkaat 245->275

Eli hyvin toimii sekarengastus F11:ssa
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Montakohan kertaa tuo F11 sekarengastus on todettu toimivaksi tässäkin ketjussa :rolle:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Keba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 01 Touko 2011, 03:56
Auto: G30

Juu, hyvin toimii!
Ei ole aiheuttanut ongelmia vaikka on nelipyöräohjaus ja M-sport ym.
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Juha kirjoitti:Montakohan kertaa tuo F11 sekarengastus on todettu toimivaksi tässäkin ketjussa :rolle:
No kerro toki,kuinka monta kertaa on?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bimmerfanc kirjoitti:
Juha kirjoitti:Montakohan kertaa tuo F11 sekarengastus on todettu toimivaksi tässäkin ketjussa :rolle:
No kerro toki,kuinka monta kertaa on?
Luetaan niitä foorumeita eikä auota. Ensimmäinen kerta on mainittu viestissä 10/519 joten on siitä puhuttu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin