Herttoniemi - Laakkonen

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Ilmeisesti Herttoniemessä käy niin paljon rahaniehiä, että meikäläisen kaltaisille tavis-asiakkaille voi vittuilla. Sillä termillä ainakin minun saamaani palvelu voi kuvata....
malinmip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Marras 2012, 11:55
Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT

VolvostaBemariin kirjoitti:Ilmeisesti Herttoniemessä käy niin paljon rahaniehiä, että meikäläisen kaltaisille tavis-asiakkaille voi vittuilla. Sillä termillä ainakin minun saamaani palvelu voi kuvata....
Ilmeisesti palkat on vissiin niin hyvät, että voi vittuilla ja olla myymättä mitään. :sneak: :mus:
Sami951
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 08:43

VolvostaBemariin kirjoitti:Kävin eilen liikkeessä kyselemässä siellä olevaa 30d F25:sta ja samalla tsekkailin uutta 3GT:sta. On sitten tasan viimeinen kerta kun tuonne eksyin. Sekä uusien, että vaihtoautojen puolella, oli molemmissa myyjä joka käytöksellään edusti pahemman luokan autokauppias-stereotypiaa. Rasvalettinen, mistääntietämätön ja typeriä vitsejä asiakasta halveksien laukova tomppeli. Hyvin luotaantyöntävää.
Muokattu: menikin reklamaatiohommiksi tämän autoliikkeen suuntaan. Laitan kokemuksia riippuen miten asia hoidetaan.
2013 F31 328i
GTJanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
Auto: F34 320i Sport Line

tsjoki kirjoitti:Viime kesänä kävin pyytämässä tarjousta uuteen F31:seen kun navi edition tarjous oli voimassa, lisävarusteitakin pakettiini varasin noin 4k€:n edestä. Vaihtoautona alle 100 tmk ajettu Passat. Väliraha yli 5000 € suurempi kuin mitä kesälomareissulla maakunnissa saatu tarjous. Vaihtoautotarjouksessani ei ollut kirjattu mitään Passatin lisävarusteista. Ihmettelin saamaani mielestäni käsittämättömän huonoa tarjousta, puolusteli myyjä (Tiger), että he elää tällä hommalla :mad: . (Huonosti varmaan). No, kaupat tehtiin maakunnissa ja huollotkin tullaan teettämään jossain muualla aikaisempien huonojen kokemusten vuoksi, mutta se on sitten toinen tarina.
Kävin tarjoamassa samaiselle herralle kahta vaihdokkia (Lancia Delta ja Hyundai i40 CRDi Style AT) 3GT:hen ja väliraha verrattuna Autokeskuksen tarjoukseen oli yli 5000 EUR suurempi. Yllättäen vaikeammin hinnoiteltavan Lancian suhteen tarjous oli melkein asiallinen, mutta Laakkosen naapurissa myymän i40:n hyvityshinta oli tosi pahasti pielessä. Pahimman laatuista asiakkaan aliarvioimista osoitti Tigerin väite i40:n n. 19 tEUR pyyntihinnasta heillä (reilusti alhaisempi kuin Autokeskuksen hyvityshinta). Ihan kuin en olisi etukäteen selvittänyt paljonko noista liikkeissä pyydetään... Autokeskus sai tilauksen ja minä 3GT 320i:n lähiviikkoina.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Terveiset Laakkoselle, että koittakaa jättää sellaiset myyjät taloon, jotka ymmärtävät mitä tarkoittaa, kun asiakas pyytää käteistarjousta.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... luetuimmat" onclick="window.open(this.href);return false;

Se ei tarkoita listahintoja lueteltuna.
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Ei ole ihme, että antavat Laakkosen porukoille lopputilejä. Kävin tänään siellä ja varaosatiskillä ei ollut ketään, joten kysyin huollon vastaanoton mieheltä: Hoidatteko takuuasioita ? Hänpä vastasi hyvinkin myyvästi: En varsinaisesti ! Kuka h..vetti niitä hoitaa ellei huolto. Olisi edes kysynyt mitä asia koskee... Painoin pari kertaa varaosakelloa ja kun mitään ei tapahtunut niin painelin ulos. Ei ole onneksi ainut liike pääkaupunkiseudulla. Sen verran tiedän autoliikkeiden katteesta, että jälkimarkkinointi tekee katteet. Tommosen huoltohepun voisi laittaa heti YT- listan kärkeen. Että sillee. ( kyseessä oli lisävarustetakuuasia, jota aihetta em. heppu ei tiennyt )
F34 GT Xdrive 320i -13
Puimuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
Auto: Tesla MYLR23
Paikkakunta: Vantaa

Vaihdoin bemun uudempaan bemuun 3 kerroksessa, sama vaihtoautomyyjä kuin 3 vuotta sitten. Palvelu pelasi hyvin ja tarjous oli asiallinen muista liikkeistä saatuihin verrattuna jo puhelimessa.Taitaa palvelutaso olla kiinni, siitä kenen kanssa asioi tuossa liikkeessä. Kaupanteon jälkeen todella asiallinen opastus uudemman bemuun hienouksiin ja puhelinkin paritettiin siinä samalla autoon, ei valittamista ko. Myyjästä.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Tulipa annettua toinen mahdollisuus tälle kaupalle.

Myyjä oli vallan mukava ja asiallainen ja reilu kaveri, mutta sitten se tarjous... jälleen ovh-listaus ja vanhasta autosa hyvitus luokkaa naurettava.

Vissiin Laakkonen haluaa vain lottovoittajia tai liisariasiakkaita?

Viereinen Volvo-kauppa tarjosi 10 000 euroa enemmän hyvitystä autostani, ja tarjous oli tarjous. Samoin Volkswagen-centerissä sai tarjouksen eikä mitään hintalistaa.

Laakkosen uusien autojen myyntistrategialle :thdw:

Ainakin omalla rahalla ostavana sanon näin.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Oma auto on Herttoniemen Laakkoselta, tosin aluksi vierailtiin Espoon liikkeessä. Vaihtoautona toimi E90, josta tehty vaihtotarjous oli 2. paras ja valitettavasti tiukka & markkinahintainen, koska kyseessä oli vain 318i. Ero? Olin vaihtoautopuolella, samaan liikkeeseen mihin tuotiin 2011 bemu ja lähdettiin muulla merkillä pois, nyt palattiin "kantaan".

Ehkä uusien bemareiden myyjät vain haistavat köyhyyden alitajuisesti, eivät voi sille mitään? Vaihtoautopuolella on ehkä nähty elämää pidempään ja monipuolisemmin. Se on kyllä pakko sanoa, että tämän autonvaihtokevään huonoimmat vaihtotarjoukset tulivat lähes järjestään ei-valtuutetuilta.

2vk kuluttua huoltoon, 1. kerta nyt ei mennyt aivan putkeen, mutta onneksi autolla oli ajettu vain ~33tkm, niin ei ole niin väliä vaihtaa niitä tulppia & suodattimia. Tuli todettua, että ei se paperinen huoltokirja aivan turha ole, siellä olisi näkynyt mitä edellisessä huollossa on tehty tai jätetty tekemättä.
heifetz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09

Veikkaan että iso ketju kuten Laakkonen tekee pisnestä enemmänkin liisarifirmojen kanssa, eli asiakkaat ovat yritysasiakkaita jotka eivät mitään 'tarjouksia' liisari-autoonsa todellakaan saa. Listahinnoilla minäkin olen 2 liisari-sopparia ajanut.

Edit: kun ekaa liisaria katsoin niin keltanokkana kysyin että mitäs alennuksia 1-sarjan bemariin saa. Myyjä oli niin huvittunut ettei edes viitsinyt vastata :thuup:
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Petteri75 kirjoitti:
Ehkä uusien bemareiden myyjät vain haistavat köyhyyden alitajuisesti, eivät voi sille mitään? .
Tämä kommentti kyllä tulee aina, kun asiasta mainitsee. Pakko olla köyhä, kun tinkaa.
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Rohkenen olla eri mieltä liisarin alennuksista. Itse olen hommannut kaksi liisaria nimenomaan Herttoniemen pisteestä ja molemmilla kerroilla on alennusta tullut. Asiaan tietysti vaikuttaa, ettei firmanne käytä leasing yrityksiä ostamaan autoja vaan itse hoidamme auton tilaukset yms Nordean puolesta. Tällöin ratkaisevia tekijöitä ovat vaihtoauton ostotarjous ja tulevan auton kokonaishinta. Verotusarvoon alennukset eivät vaikuta. Ainakin papereita katsoessani sain markkinahinnan edellisestä ja alennus uudesta oli kirjattu sopimukseen.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
heifetz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09

TurboKoo kirjoitti:Rohkenen olla eri mieltä liisarin alennuksista. Itse olen hommannut kaksi liisaria nimenomaan Herttoniemen pisteestä ja molemmilla kerroilla on alennusta tullut. Asiaan tietysti vaikuttaa, ettei firmanne käytä leasing yrityksiä ostamaan autoja vaan itse hoidamme auton tilaukset yms Nordean puolesta. Tällöin ratkaisevia tekijöitä ovat vaihtoauton ostotarjous ja tulevan auton kokonaishinta. Verotusarvoon alennukset eivät vaikuta. Ainakin papereita katsoessani sain markkinahinnan edellisestä ja alennus uudesta oli kirjattu sopimukseen.
Meillä liisarifirma hoitaa tilaukset. Hinnat ovat listahintoja, tosin sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä hintaa käyttäjä oikeasti maksaa. Esim. silloin kun F30/31 tuli markkinoille, oli 320d:ssä halvempi kuukausihinta kuin vastaavasti varusteltu VW Paskat (vaikka bemari olikin paljon kalliimpi listahinnaltaan).
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

heifetz kirjoitti:
TurboKoo kirjoitti:Rohkenen olla eri mieltä liisarin alennuksista. Itse olen hommannut kaksi liisaria nimenomaan Herttoniemen pisteestä ja molemmilla kerroilla on alennusta tullut. Asiaan tietysti vaikuttaa, ettei firmanne käytä leasing yrityksiä ostamaan autoja vaan itse hoidamme auton tilaukset yms Nordean puolesta. Tällöin ratkaisevia tekijöitä ovat vaihtoauton ostotarjous ja tulevan auton kokonaishinta. Verotusarvoon alennukset eivät vaikuta. Ainakin papereita katsoessani sain markkinahinnan edellisestä ja alennus uudesta oli kirjattu sopimukseen.
Meillä liisarifirma hoitaa tilaukset. Hinnat ovat listahintoja, tosin sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä hintaa käyttäjä oikeasti maksaa. Esim. silloin kun F30/31 tuli markkinoille, oli 320d:ssä halvempi kuukausihinta kuin vastaavasti varusteltu VW Paskat (vaikka bemari olikin paljon kalliimpi listahinnaltaan).
Esim. ALD:llä on kyllä sopimushinnat Laakkosen kanssa. Saavat Autoista X % alennusta ja sen +jäännösarvon mukaan laskevat kk -vuokran. Itse sain paremman tarjouksen kuin ALD:ltä suoraan Laakkoselta (Olarissa) ja pistin sen ALD:lle. Tämän ansiosta auton kk-vuokra laski 815e --> 798e. Eli kyllä itse voi saada liisariyhtiötä paremman hinnan. Meillä kun auton 48kk/120tkm vuokra saa olla max. 800e/kk. Ilma omaa tinkausta en olisi omaa autoani saanut...
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Käsittämätöntä tarinaa Herttoniemen Laakkosesta! Olen vaihtanut useita autoja (uusia ja käytettyjä) kyseisessä lafkassa ja aina saanut erinomaista palvelua ja parhaat hyvityshinnat. En tunnista Laakkosta tämän ketjun kommenteista :wassat:
Niin, ja en ole rikas, en edes Laakkosella töissä.
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Jälleen kerran laakkonen 0/5 asiakaspalvelusta, en voi ymmärtää miten paskaa asiakaspalvelua voi kyseisestä liikkeestä saada. Pakko äänestää jaloillaan tästä eteenpäin, ei ole se ketju mistä seuraavan uuden bemarin tilaan!
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ajoin turhaan tunnin suuntaansa koeajamaan esittelyautoa, jota ei sit ollukkaan paikalla vaikka sovittu 2 viikkoa ennen päivä ja klo-aika, otti vähän lievästi kaaliin.
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

En tiedä onko minulla ollut tuuria mutta omalla kohdallani on asiat rullannut todella hyvin. Luottomyyjäni on hoitanut ostamieni autojen lisäksi kokeiluun myös mielenkiintoisia malleja ja sain häneltä jopa hääauton ajoon.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Oletan, että tänään Herttoniemen Laakkosen myyjät/työntekijät ajelivat i3:lla ja perässä X3:lla, koska oli Laakkosen teipit ja ajelivat peräkkäin pitkän matkaa samalla tavalla kaistaa vaihdellen ja samaan suuntaan.

Noh, näyttivät taas muille kansalaisille, että BMW on röyhkeiden auto: kääntyivät liikennevaloista nuolivaloilla suuntaan, joka on vain busseille ja takseille.

Ajamalla 200m eteenpäin, olisi ollut "tavallistan kansalaisten" risteys, mutta kyllähän nyt Bemarilla voi vähän lakia rikkoa.

Kiitos Laakkonen Herttoniemi tästäkin.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Ensimmäinen bemarihuolto juuri alkoi ja välittömästi tuli avautumisen aihetta. Ajanvaraushetkellä puhelimessa kysytty sijaisauto ja siihen vastattu "kyllä, kiitos" muuttui huollon tiskillä asioidessa vuokra-autoksi omakustannehintaan. Aika tehokas keino saada aamu käyntiin, suosittelen. :curse:

Nyt eniten harmittaa se, että olisi pitänyt ottaa auto mukaan ja siirtää huolto muualle. :thdw:
Vastaa Viestiin