No nyt on rekkulat asennettu paikoileen ja koeponnistettu onnistuneesti.
Se 1m jatkopätkä todellakin kannattaa ottaa vaikka muutaman kympin ylimmääräistä kustantaakin. Katselin aluksi sitä asennusta suoraan tulipellin läpi sinne repsikan tilaan, mutta on se sen verran suuritöinen projekti, että ennemmin vetää kuskin puolelta.
Ohessa vähän kuvia ja tekstiä siitä miten homma eteni, mikäli jollakulla muulla on tarvetta samaan operaatioon. Aikaa meni kaikkineen n. 3h tahdin ollessa ennemmän kuin rauhallinen.
Säteilijän asennusta. Muovinen pohjapanssari, joka täytyy irroittaa pois edestä. 8mm kannalla olevat ruuvit
Pohjapanssari irroitettu ja öljypohja esillä.
Öljypohjan kylki puhdistettu ja Defan mukana tullut 'kiinnitysrauta' hepissään kannakkeen kiinnikkeessä. Pultin kanta 13mm
Soossia vastuselementtiin. Tulee elementin mukana.
Elementti paikoillaan.
Ne tuhat ja yksi ruuvia, joilla pohjapanssari on kiinni.
Kuskinpuolen kotelo auki ja jarrusylinteri näkyvissä. Tuolta olisi tarkoitus viedä piuha sisälle.
Piuha vedetty vastukselta haaroittimeen ja siitä edelleen läpiviennin kautta kohti tulipellin läpivientiä. Läpiviennin reikä on sopiva kun siitä mahtuu sormi sisään.
Siellä se piuha kulkee jarrusylinterin alta ja tulipellin läpiviennistä sisään.
Läpivientien tiivistystä, tiiviste- / liimamassalla.
Kuskinpuolen kojelaudan alapaneeli pois paikoiltaan. Parit pienet torx kantaiset ruuvit. (ps. Tietääkö kukaan mikä tuo vasemmassa reunassa näkyvä juttu on, johon tulee vihreä ja musta piuha??)
Sieltä se sisäpistokkeen piuha tulee läpiviennistä sisätiloihin.
Tiivistemassaa tällekin puolelle.
Sisäpistokkeen piuha mahtuu juuri ja juuri menemään soittimen takaa (kuskin puoli).
Sisäpistokkeen piuha mahtuu juuri ja juuri menemään soittimen takaa (repsikan puoli).
Sisäpistoke pultattuna repsikan oikeanpuoleiseen paneeliin kiinni. 2xristipää ruuvia.
Melkoinen 'stealh' asennus. Ei häiritseviä johtoja eikä muutenkaan pelkääjän edessä. Lämppärin johtokin meni kojelaudan alapaanelin sisäpuolelle.
Porasin reijän etumaskiin, repsikan puolelle 16mm puu poranterällä ja pyörittelin sitä siinä hieman. Reijän halkaisijä pitäisi oikeasti olla muistaakseni 24,5mm. Itse vedin ihan näppituntumalta ja työnsin ulkopistokkeen piuhan reijästä sisään.
Kun ulkopistokkeen piuha on paikoillaan pujotetaan muovinen holkki sekä kiristysmutteri siihen ja kiristetään niillä pistoke kiinni etumaskiin. Käsi mahtui juuri sopivasti konetilan puolelta kiristämään mutterin. Pistoke on aika huomaamaton. Seisovilteen sitä ei näe ollenkaan.
Piuhat sidottu mukana tulleilla nippareilla konetilan pohjalla kulkeviin putkiin kiinni.
Ulkopistokkeen piuha liitettynä haaroittimeen sekä siitä erkaneva maapiuha vedetty paisuntasäiliön taakse mutterin alle, iskunvaimentimen kotelon kupeeseen kiinni.
That's it. Käy ja kukkuu. Termini on aika äkäinen peli.
Semmoinen kysymys tosin, että osaako kukaan kertoa, mikä tuo on, joka näkyy tuossa kuvassa missä kuskinpuolen kojelaudan alapaneeli on pois paikoiltaan siinä paneelissa vasemmassa reunassa, johon tulee vihreä ja musta piuha?
Kun sen irroitti tuosta paneelista, niin siinä näkyy punainen valopiste, mutta tuo 'pesä', johon liitin kiinnitetään peittää sen tyystin. Eli sitä valoa ei näy kun liitin on paikoillaan tuossa paneelissa olevassa mustassa 'pesässä'. Mikä ihme tuo on?
E90 - Säteilylämmittimen ja sisäpistokkeen asennus
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Viimeksi muokannut FusionWolf, 29 Syys 2010, 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Loistavat ohjeet ja kovasti identtisen näköinen asennus omaani verrattuna
Tuo onkin muilla forumeilla juuri ollut se asia, mitä monet ovat kiroilleet, kun on väkisin pitänyt saada se johto vedettyä apukuskin puolelta sisälle. Kuten kuvista ja kertomuksesta käy ilmi, kuskinpuolelta se menee aika helposti.Se 1m jatkopätkä todellakin kannattaa ottaa vaikka muutaman kympin ylimmääräistä kustantaakin. Katselin aluksi sitä asennusta suoraan tulipellin läpi sinne repsikan tilaan, mutta on se sen verran suuritöinen projekti, että ennemmin vetää kuskin puolelta.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Loistavat ohjeet, melkein voisi tehdä noista ihan erillisen DIY-topikin
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Kannatetaan. [OT]Vielä kun saisi itse aikaiseksi joskus generoida tuosta läppien poistosta DIY:n, kun sitä taisi muutama kk sitten jo lupaillakin [/OT]Antinontoxic kirjoitti:Loistavat ohjeet, melkein voisi tehdä noista ihan erillisen DIY-topikin
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tosi hienot kuvat ja ohjeet! Kaiken lisäksi vielä äly siistiä asennustyötä!! . Tuo "antinon..." ehdottama uusi topic:kikin on erittäinkin kannattatettava esitys . Siinä on vain riskinä että harvat ja valitut viitsivät tehdä sinne näitä hienoja kuvasarjoja ja muut käyvät vain noukkimassa marjat puusta .
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tuohan on juuri noiden topicien suola, eli yksikin DIY, jonka joku viitsii tehdä, voi tarjota jollekin sen tuiki tarpeellisen avun. Tuollaisesta esimerkillisestä ohjeesta kuten tämä FusionWolf:n tekemä näkee suoraan, että kannattaako edes itse yrittää ja muutenkin näkee, miten homman voi tehdä fiksusti, ettei tarvi alkaa itse keksimään pyörää uudestaan.EPJBMW kirjoitti:Siinä on vain riskinä että harvat ja valitut viitsivät tehdä sinne näitä hienoja kuvasarjoja ja muut käyvät vain noukkimassa marjat puusta .
Antinontoxic varmaan löytää sopivan paikan ja FusionWolf tuskin vastustaa, jos tuo kuvasarja ohjeineen siirretään johonkin omaan DIY-paikkaan?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Juu en vastusta ja kiitoksia kehuista. En mä tota niin siistiksi luonnehtisi, mutta toimii. Tuon haaroittimen voisi kiinnittää esim. kuskin iskunvaimentajan kotelon kupeeseen keinolla tai toisella niin konehuoneen johdotuksesta tulisi siistimpi. Sitten ei niin tartteisi tuota haaroitinta varoakaan kun siellä työskentelee, mutta, mutta... noh...
Jos semmoinen DIY osio perustetaan niin olisi hyvä jos nuo kuvatkin siirrettäisiin jonnekin forumin serverin levyn nurkalle. Sitä kun ei koskaan tiedä milloin ne tuolta FTP palvelimelta katoaa, syystä tai toisesta.
Muutenkin aina kannattaisi siirtää ne kuvat (kuvan ottajan luvalla tietenkin) forumille, koska sitten kun ne katoaa bittitaivaaseen niin on ohjeet lähes yhtä tyhjän kanssa.
Mutta onko kellään mitään tietoa tuosta osasesta mikä tuossa kuskin ohjainkonsolin alapaneelissa siinä vasemmassa reunassa on?
Kuten sanoin, siihen tulee pieni punainen valo kun sen liittimen irroittaa tuosta pesästään, mutta kun se on paikoillaan niin juurikin tuo musta pesä, joka paneelissa on kiinni estää sen valon loistamisen. Mikä status tällä oikein on??
Jos semmoinen DIY osio perustetaan niin olisi hyvä jos nuo kuvatkin siirrettäisiin jonnekin forumin serverin levyn nurkalle. Sitä kun ei koskaan tiedä milloin ne tuolta FTP palvelimelta katoaa, syystä tai toisesta.
Muutenkin aina kannattaisi siirtää ne kuvat (kuvan ottajan luvalla tietenkin) forumille, koska sitten kun ne katoaa bittitaivaaseen niin on ohjeet lähes yhtä tyhjän kanssa.
Mutta onko kellään mitään tietoa tuosta osasesta mikä tuossa kuskin ohjainkonsolin alapaneelissa siinä vasemmassa reunassa on?
Kuten sanoin, siihen tulee pieni punainen valo kun sen liittimen irroittaa tuosta pesästään, mutta kun se on paikoillaan niin juurikin tuo musta pesä, joka paneelissa on kiinni estää sen valon loistamisen. Mikä status tällä oikein on??
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Olisko tästä apuja:
Eli tuon perusteella vaikuttaisi olevan MOST-väylään "direct access", mitä ikinä sitten tarkoittaakaan. Olisiko jonkinlainen rajapinta tuon väylän ulkoiseen hallintaan
EDIT: Tuossa manuaaliversiossa (jossa bluetooth + pdc + valopaketti) muistan nähneeni ainakin nuo komponentit nro 2, 3 ja 4 mutta tuosta nro 1:stä ei ole mitään muistikuvaa, vaikka siis PDC löytyy.
Eli tuon perusteella vaikuttaisi olevan MOST-väylään "direct access", mitä ikinä sitten tarkoittaakaan. Olisiko jonkinlainen rajapinta tuon väylän ulkoiseen hallintaan
EDIT: Tuossa manuaaliversiossa (jossa bluetooth + pdc + valopaketti) muistan nähneeni ainakin nuo komponentit nro 2, 3 ja 4 mutta tuosta nro 1:stä ei ole mitään muistikuvaa, vaikka siis PDC löytyy.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
No mä vähän ounastelinkin, että joku valokuitu se oli. Se valo joka sieltä tuli muistutti just semmoista optista kaapelin päätä. Täytyypä tutkia aihetta...
edit: jotenkin tuo liittyy audioon, kun porukka virittelee siihen USB-porttia, IPhone adapteria ja lisävahvistimia, CD-vaihtajia ja yms. Tutkimukset jatkuvat...
edit: jotenkin tuo liittyy audioon, kun porukka virittelee siihen USB-porttia, IPhone adapteria ja lisävahvistimia, CD-vaihtajia ja yms. Tutkimukset jatkuvat...
Terve,
Ostin juuri vuosimallia 2008 olevan 320d (E91) ja nyt ihmettelen, että minkälainen lämmitinratkaisu kannattaisi uuteen kiesiin asennella. Vaihtoehtoja (ja ajatuksia niiden tiimoilta) joita olen miettinyt:
Lohkolämmitin (säteilyversio) ja sisäpistoke
+ Tämä on ns. virallinen ja tuettu ratkaisu
- Lämmitysteho huono ?
Onko kokemuksia että onko säteilylämmittimestä käytännössä juurikaan hyötyä ?
Entäs kovilla pakkasilla ?
Kuinka pitkiä lämmitysaikoja tarvitaan jos haluaa että tästä on jotain hyötyä ?
Lohkolämmitin (vesikiertoon asennettu versio) ja sisäpistoke
+ Toimiessaan olisi luultavasti säteilylämmitintä tehokkaampi
- Ei ole virallisesti tuettu
- Asennus omalla riskillä, eli voi olla että auto ei lähdekään käyntiin tai muita mystisiä ongelmia, kun on joku tietty (väärä paikka) lämmennyt liikaa ja moottorinohjaus luulee että kone on lämmin vaikka ei olekaan jne.
Onko kellään kokemuksia/ vinkkejä tästä ?
Polttoainelämmitin
+ Toimiessaan tehokas
+ Kaukosäätöisenä helppokäyttöinen
- Kallis (Tarjous Webasto T100 5kW kauko versiona 1950e)
- Ei välttämättä jokapäiväiseen käyttöön akun tyhjentymisvaaran vuoksi
- Vikaherkkä ?
Mihin hintaan olette saaneet asennettuna ?
Kokemuksia / vinkkejä polttoainelämmittimen käytöstä ?
Onko tuo akun tyhjentyminen iso ongelma ?
Onko nämä laitteet jatkuvasti rikki vai onko vaan urbaania legendaa ?
Onko selkeästi jompikumpi Webasto tai Eberi parempi vai onko lähinnä jotain pieniä toiminnallisuus- tai tottumuseroja ?
Itsellä tämä tulisi talvella jokapäiväiseen käyttöön (käyttöä ainakin sekä aamulla että illalla kerran, työmatka yhteen suuntaan 25 km ja ajoaika n. 25 - 35 minuuttia).
Kiitoksia kaikista vastauksista jo etukäteen.
Ostin juuri vuosimallia 2008 olevan 320d (E91) ja nyt ihmettelen, että minkälainen lämmitinratkaisu kannattaisi uuteen kiesiin asennella. Vaihtoehtoja (ja ajatuksia niiden tiimoilta) joita olen miettinyt:
Lohkolämmitin (säteilyversio) ja sisäpistoke
+ Tämä on ns. virallinen ja tuettu ratkaisu
- Lämmitysteho huono ?
Onko kokemuksia että onko säteilylämmittimestä käytännössä juurikaan hyötyä ?
Entäs kovilla pakkasilla ?
Kuinka pitkiä lämmitysaikoja tarvitaan jos haluaa että tästä on jotain hyötyä ?
Lohkolämmitin (vesikiertoon asennettu versio) ja sisäpistoke
+ Toimiessaan olisi luultavasti säteilylämmitintä tehokkaampi
- Ei ole virallisesti tuettu
- Asennus omalla riskillä, eli voi olla että auto ei lähdekään käyntiin tai muita mystisiä ongelmia, kun on joku tietty (väärä paikka) lämmennyt liikaa ja moottorinohjaus luulee että kone on lämmin vaikka ei olekaan jne.
Onko kellään kokemuksia/ vinkkejä tästä ?
Polttoainelämmitin
+ Toimiessaan tehokas
+ Kaukosäätöisenä helppokäyttöinen
- Kallis (Tarjous Webasto T100 5kW kauko versiona 1950e)
- Ei välttämättä jokapäiväiseen käyttöön akun tyhjentymisvaaran vuoksi
- Vikaherkkä ?
Mihin hintaan olette saaneet asennettuna ?
Kokemuksia / vinkkejä polttoainelämmittimen käytöstä ?
Onko tuo akun tyhjentyminen iso ongelma ?
Onko nämä laitteet jatkuvasti rikki vai onko vaan urbaania legendaa ?
Onko selkeästi jompikumpi Webasto tai Eberi parempi vai onko lähinnä jotain pieniä toiminnallisuus- tai tottumuseroja ?
Itsellä tämä tulisi talvella jokapäiväiseen käyttöön (käyttöä ainakin sekä aamulla että illalla kerran, työmatka yhteen suuntaan 25 km ja ajoaika n. 25 - 35 minuuttia).
Kiitoksia kaikista vastauksista jo etukäteen.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Itseltä löytyy tuota öljypohjan kyljessä olevaa säteilylämppäriä (Defa) + sisäpistoketta ja sitten löytyy toisesta tuo tehdasasenteinen Webasto + Defan säteilylämppäri myöskin.
Kaikista huonoin lämmitysteho on tuossa säteilylämppärissä. Webastoa / Eberiä ei kyllä voita tuon suhteen mikään. Tuosta letkulämppäristä taas on ollut puhetta täälläkin eri topiceissa, että kuulemma se voi sotkea auton antureita / elektroniikkaa. Omaa kokemusta ei ole, joten ainoastaan kuulopuheita.
Jostakin olen kuullut, että tuo Eber olisi hieman vikasietoisempi ja luotettavampi, mutta nämäkin vain kuulopuheita. Ongelmahan noissa uudemmissakin Webastoissa on pitkälti se, että ns. vetävät herneet nenään aika helposti, eli jokin anturi saattaa antaa jopa hetkellisesti virheellistä lämpödataa ja webasto kehittää vikakoodin eikä suostu käynnistymään. Toki nollauksella selviää, mutta jos joutuu pajalla käymään nollaamassa, niin äkkiä kuitenkin muutaman kympin voi köyhtyä.
Webastosta ehkä metsästäin sitä uutta Evo-mallia, jota on kehuttu luotettavammaksi, mutta tästäkin jälleen kuulopuheita. En edes tiedä, miten noin uuden mallin kohdalla voidaan vielä puhua luotettavuudesta.
Summa summarum: Polttoainelämmitin on ehdoton, jos todella haluat, että auto lämpeää kunnolla myös kovilla pakkasilla. Ainoa miinus on tosiaan tuo mahdollinen vikaherkkyys ja laitteiden hinnat. Yli 20 pakkaslukemissa säteilylämppäriä saat huudattaa monta tuntia ja silti kone on kylmä käynnistettäessä. Kyllä tuo säteilylämppärikin toki tyhjää parempi on ja sitähän uskoakseni suuri osa edelleen käyttää uusissa autoissansa (merkistä riippumatta)
Kaikista huonoin lämmitysteho on tuossa säteilylämppärissä. Webastoa / Eberiä ei kyllä voita tuon suhteen mikään. Tuosta letkulämppäristä taas on ollut puhetta täälläkin eri topiceissa, että kuulemma se voi sotkea auton antureita / elektroniikkaa. Omaa kokemusta ei ole, joten ainoastaan kuulopuheita.
Jostakin olen kuullut, että tuo Eber olisi hieman vikasietoisempi ja luotettavampi, mutta nämäkin vain kuulopuheita. Ongelmahan noissa uudemmissakin Webastoissa on pitkälti se, että ns. vetävät herneet nenään aika helposti, eli jokin anturi saattaa antaa jopa hetkellisesti virheellistä lämpödataa ja webasto kehittää vikakoodin eikä suostu käynnistymään. Toki nollauksella selviää, mutta jos joutuu pajalla käymään nollaamassa, niin äkkiä kuitenkin muutaman kympin voi köyhtyä.
Webastosta ehkä metsästäin sitä uutta Evo-mallia, jota on kehuttu luotettavammaksi, mutta tästäkin jälleen kuulopuheita. En edes tiedä, miten noin uuden mallin kohdalla voidaan vielä puhua luotettavuudesta.
Summa summarum: Polttoainelämmitin on ehdoton, jos todella haluat, että auto lämpeää kunnolla myös kovilla pakkasilla. Ainoa miinus on tosiaan tuo mahdollinen vikaherkkyys ja laitteiden hinnat. Yli 20 pakkaslukemissa säteilylämppäriä saat huudattaa monta tuntia ja silti kone on kylmä käynnistettäessä. Kyllä tuo säteilylämppärikin toki tyhjää parempi on ja sitähän uskoakseni suuri osa edelleen käyttää uusissa autoissansa (merkistä riippumatta)
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Säteilylämmitin on ainoa mitä Defa suosittelee. Ainakaan Defan mielestä mikään muu lämmitin ei ole ns. sähkökäyttöisistä mahdollinen. Ovat tutkineet asiaa ja päätyneet tähän ratkaisuun. BMW lämpiää melko nopeasti joten tuo on varmasti ihan riittävä kun ottaa kaveriksi esim. 1850w tai 2100w Termini-sisäpuhaltimen. Jos on rahaa niin sitten Webasto 5,2kW tai Eberin vastaava.
Kiitoksia vastauksista.
Nyt on ratkaisu tehty, bimmeri menee Eberi-asennukseen maanantaina 27.12.
Malli D5WS
Näytöllinen kaukosäädin (R+)
On / off – nappi kojelaudassa
Teho 5 kW
Kahden vuoden takuu
Kyllähän tuo kirpaisee, mutta säteilijä + sisäpistokekin olisi halvimman tarjouksen mukaan maksanut jo kuitenkin 520 Eur, joten ei sekään ihan halpa ole.
Katsotaan nyt sitten mikä on asennuksen laatu ja kuinka usein saa rampata pajalla Eberiä korjauttamassa.
Nyt on ratkaisu tehty, bimmeri menee Eberi-asennukseen maanantaina 27.12.
Malli D5WS
Näytöllinen kaukosäädin (R+)
On / off – nappi kojelaudassa
Teho 5 kW
Kahden vuoden takuu
Kyllähän tuo kirpaisee, mutta säteilijä + sisäpistokekin olisi halvimman tarjouksen mukaan maksanut jo kuitenkin 520 Eur, joten ei sekään ihan halpa ole.
Katsotaan nyt sitten mikä on asennuksen laatu ja kuinka usein saa rampata pajalla Eberiä korjauttamassa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kuvat jälleen toiminnassa, kiitokset ilmoituksesta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 01 Touko 2011, 21:07
- Auto: --
- Paikkakunta: Oulu
Kiitokset hyvistä ohjeista, defan säteilijä asennettu e91:een ja onnistuu näköjään suhteellisen vaivattomasti näin tumpeloltakin. Hintaa pelkälle säteilijälle+johtosarjalle tuli noin 160 euroa, yllättävän kova hinta kun katsoo osia. Sisähaaroitusta en asentanut ainakaan vielä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 25 Marras 2015, 12:53
Hei. Aivan mahtavat ohjeet löyty asennukseen. Aijemmin ilmeisesti ongelmaa ollut, että kuvat on kadonnut näkyvistä. Ilmeisesti nyt käynyt samoin kun en saa kuvia näkymään millään selaimella ja puhelimellakin kokeilen niin lukee vain että "kuva". Olisit mahtavaa että saisi vielä kuvat näkymään pääsisin pohtimatta aloittamaan asennuksen etukäteen jo ISO KIITOS :D
Läpivienti jarrusylinterin alta samasta läpivientikumista sähkökaapelin kanssa onnistuu kun painat konehuoneen puolelta 8mm tangolla varauksen ohjaamon puolelle. Pääset leikkaamaan.Pystyt pujottamaan helposti Defan kaapelin läpi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 25 Helmi 2018, 17:10
Hei, saisko kuvat toimimaan taas?
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=69&t=13233
Tuolta löytynee kuvia jos tarvihtee
Tuolta löytynee kuvia jos tarvihtee