Minä laitoin hanskaloron alle, takaosaan. On siellä melkein huomaaton, ei tarvitse ottaa pois. iDriven kovalevyä tms tuntui olevan siellä joten ihan miten vaan ei kannata porailla ja ruuvailla sinne. Defalla oli joitain ohjeita myös minimietäisyyksistä.Finland611 kirjoitti:Sitä hansikaslokeroa mäkin hieman pohtisin, mutta voi olla mahdoton operaatio. Tuskin tuossa kohtaa menee läheltä mitään johtoja joihin voisin niillä defan olemattomilla ruuveilla osua.
E9X sekalaiset pikkukysymykset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 301
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 318da E90 LCI LBE -11
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja xstr » 20 Marras 2015, 08:06
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja dolmo » 23 Marras 2015, 20:51
Ja kas perkele. Noin 1kk + 2000km ajettu vikakoodien lukemisen jälkeen ja taas pärähti moottorin vikavalo palamaan. Tehot ei kadonnut, ei muutakaan vaikutusta ajamiseen, mutta kyllähän se pieni merkkivalo häiritsee tuolla. Tiedä onko suuremmasta ongelmasta kyse. 320i -06 ja kilsoja noin 178.000km. Saksan tuonti, huoltokirja paikallaan. Ei syö öljyä / konehuone puhdas.dolmo kirjoitti:Jes. Huollosta kommentit. "Vikakoodit katalysaattoreilta aktiivisia. Moottorinohjauksen adaptaatiot nollattu, vika ei uusiutunut vianmäärityksen yhteydessä." Autolla on sen jälkeen rullailtu noin 100km joten varmaan jää mysteeriksi.salmol kirjoitti:Ei varmaan hirveästi kannata ajella jos moottorin merkkivalo palaa. Kyllä siellä jotain meni rikki, ei se valo varmaan sattumalta samaan aikaan syttynyt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
- Auto: E91 320iA M-Sport -08
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja zapa » 20 Joulu 2015, 15:18
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja Anyway » 20 Joulu 2015, 17:34
zapa kirjoitti:Navi näyttää sijainnin väärin, näyttää ihan mitä sattuu sijainniksi. Syksyllä temppuili muutamaan otteeseen mutta navi löysi auton hetken päästä kun vaan piti reitin päällä. Missä mahtaisi olla vika? Auto siis E91 -08 ja tehdasnavilla.
Mulla navi näytti myös mitä sattui.
Ensin marmori tutki pari tuntia ja totesi, että ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään, Saksa, kalibroikaa.
Kahden viikon päästä taas marmorilla, nyt 4 tuntia, ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään?
Saksa vastasi, että uusikaa hainevän sisusta eli tilasivat Saksasta uuden sisustan.
Taas kahden viikon päästä marmorilla. Hommaan meni koko päivä, mutta valmista tuli.
Tällä kertaa auton takuu maksoi viulut.
Mulla jäi sellainen kuva, että hainevän sisusta oli päässyt kastumaan, kun vika ilmeni heti pesun jälkeen.
Aika oli keskikesää, että ehti kyllä kuivuakin, mutta eipä auttanut.
Tosin saattoihan tuo vika johtua muustakin kuin kosteudesta.
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja pmj » 20 Joulu 2015, 18:17
Radioantenni ei ilmeisesti ole tuolla hainevässä E92:ssa, vaan se lienee niissä takalasin langoissa? Mietin vaan kun mulla tossa radion vastaanotto on täysin surkea. Käytännössä ei oikein kuulu muut kuin ylen kanavat eikä nekään aika kunnolla. Tuntuu että kostealla säällä huono kuuluvuus vaan korostuu, mutta tämä vain arvailua.
Antennivahvistinta olen epäillyt ja E91:ssähän se on ollutkin ongelma kun se pääsee kastumaan siellä kattospoilerin sisällä. E92:ssa en oikein usko että se siellä katon sisässä pääsisi kostumaan. Kerran vilkaisin sitä siellä takasisäkatossa olevasta luukusta. En huomannut mitään merkkejä kosteudesta tai hapettumisesta. Huvikseenkaan tuota ei viitsisi alkaa vaihtaa, ei ihan halpa osa ole.
Olisko arvauksia mistä vois johtua huono kuuluvuus?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
- Auto: E91 320iA M-Sport -08
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja zapa » 20 Joulu 2015, 18:25
Kiitos vinkistä! Kosteutta ainakin on täällä suomessa piisannut ja se voi olla syynä, täytyypä tsekata välikaton/hainevän tilanne.Anyway kirjoitti:zapa kirjoitti:Navi näyttää sijainnin väärin, näyttää ihan mitä sattuu sijainniksi. Syksyllä temppuili muutamaan otteeseen mutta navi löysi auton hetken päästä kun vaan piti reitin päällä. Missä mahtaisi olla vika? Auto siis E91 -08 ja tehdasnavilla.
Mulla navi näytti myös mitä sattui.
Ensin marmori tutki pari tuntia ja totesi, että ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään, Saksa, kalibroikaa.
Kahden viikon päästä taas marmorilla, nyt 4 tuntia, ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään?
Saksa vastasi, että uusikaa hainevän sisusta eli tilasivat Saksasta uuden sisustan.
Taas kahden viikon päästä marmorilla. Hommaan meni koko päivä, mutta valmista tuli.
Tällä kertaa auton takuu maksoi viulut.
Mulla jäi sellainen kuva, että hainevän sisusta oli päässyt kastumaan, kun vika ilmeni heti pesun jälkeen.
Aika oli keskikesää, että ehti kyllä kuivuakin, mutta eipä auttanut.
Tosin saattoihan tuo vika johtua muustakin kuin kosteudesta.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 750
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen » 28 Joulu 2015, 12:27
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja salmol » 28 Joulu 2015, 13:09
Vuotaako siis vaan lohkolämppäriä käyttäeässä? Nestekierron pitäisi olla suljettu tila joten tuon ei pitäisi päästä haihtumaan, eli epäilen että vuotaa muutenkin jonnekin. Jos käytössä on polttoainetoiminen lämmitin niin eikös sen ohjainboxi avaa jotain termareita / venttiileitä ja vuotaisi mahdollisesti sieltä?Raimo Miettinen kirjoitti:Onko muilla lohkolämppäriä käytettäessä ilmennyt jäähdytinnesteen katoamista? Auto vain ilmoitti aamulla töihin lähtiessä, että nesteen taso laskenut minimiin. Tarkistin tilanteen ja näytti mittatikku tosiaan olevan alamitassaan. Vuotoa auton alle ei näkynyt ja öljyt kunnossa. Nyt päivällä ei ole enää ilmoitellut nesteen tasosta.
Arvailuja muista mahdollisista kohteista: Vuoto jäähdyttäjässä, vuotaa palotilaan jotenkin ja palaa sitä kautta, vuotaa EGR-termarista tai sen takana olevasta lauhduttimesta pihalle jonkun hiushalkeaman takia?
Tässä jotain vastaavaa keskustelua: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=9210#p82167
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja Aurelia » 07 Tammi 2016, 15:36
Näillä keleillä toimivat vastukset olisivat kova juttu, kun autoa pitää välillä startata kadulta kylmänä. Mitähän tässä kannattaisi tehdä?
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja salmol » 07 Tammi 2016, 16:20
Oliko niistä jotain vikakoodeja? Eli oletko varma että ne ovat rikki? Ajattelin vaan että jos sinulla on akku finaalissa niin auton elektroniikka sammuttaa paljon virtaa vieviä laitteita, eli ettei kyse olisi vai huonosta akusta?Aurelia kirjoitti:Auton (E90 330 xda) sähköiset lämmitysvastukset sisäilman lämmitykseen lopettivat toimintansa joku aika sitten. Osaisiko joku kertoa, missä voisi olla vika? Kysyin asiaa huollon yhteydessä, mutta valohoidossa ei löytynyt mitään syytä ja sanoivat, että vastusten tarkastaminen/vaihto on erittäin työläs ja kallis operaatio.
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja Aurelia » 07 Tammi 2016, 19:07
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja salmol » 07 Tammi 2016, 21:00
Itse ajan pelkästään pitkää matkaa ja nyt auto seisoi päivän taivasalla yli 20 asteen pakkasessa ja akusta varoitti. Ajoin koko matkan kotiin 100 km ilman puhallinta kun auto oli sen laittanut pois päältä virran vähyyden takia. Eli veikkaan alhaista jännitettä syyksi. Katso akun jännite vaikka piilovalikosta tai jännitemittareilla navoista konehuoneesta.Aurelia kirjoitti:Vikakoodia ei löytynyt, en tosin tiedä oliko laitteisto viimeisen päälle. En ole varma, että ovat rikki. Eivät kai ole mitenkään vikaherkkiä noin yleisesti. Aluksi pohdittiin olisiko ongelma sulakkeessa tms., mutta sieltäkään ei löytynyt mitään. Autolla on ajettua pitkää matkaa (ei oikeastaan alle sadan kilometrin starttia), joten ei pitäisi johtua akustakaan.
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja tonysoprano » 10 Tammi 2016, 13:47
Ebay on itelle ihan outo mesta...

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 12:03
- Auto: E90 330da
279hv/647Nm
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja SimTek » 10 Tammi 2016, 17:15
Siitä: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-ver-4 ... 1-pre-lci/tonysoprano kirjoitti:E90 prefacelift. Noista angeleyes led-valoista on ollut juttua täälläkin. Omaani haluaisin vaihtaa, kun on niin kusenkeltaiset nuo vakiot. Xenon umpiot, ei adaptiiviset. Mistä löytyis oikeanlaiset led-polttimot ja millä kannalla näissä vanhoissa pirsseissä on nuo polttimot?
Itelle laitoin nämä..ei pahaa sanottavaa.
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja tonysoprano » 10 Tammi 2016, 20:53
Jees, kiitti linkistä!SimTek kirjoitti:Siitä: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-ver-4 ... 1-pre-lci/tonysoprano kirjoitti:E90 prefacelift. Noista angeleyes led-valoista on ollut juttua täälläkin. Omaani haluaisin vaihtaa, kun on niin kusenkeltaiset nuo vakiot. Xenon umpiot, ei adaptiiviset. Mistä löytyis oikeanlaiset led-polttimot ja millä kannalla näissä vanhoissa pirsseissä on nuo polttimot?
Itelle laitoin nämä..ei pahaa sanottavaa.
Tulipa mieleen kysyä, että missä oot lastuttanut autosi? Ihan mageet speksit. Onko dpf veke?
Omaan ajatus tehdä dpf-puukotus + ohjelmointi jossain välissä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 12:03
- Auto: E90 330da
279hv/647Nm
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja SimTek » 10 Tammi 2016, 21:33
Dpf jäi seinäjoelle samoin egr ohjelmoitu pois käytöstä.
Eipä voi muuta kuin kehua kyseistä paikkaa.

- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja Altair76 » 11 Tammi 2016, 13:44
Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=7315tonysoprano kirjoitti:Noista angeleyes led-valoista on ollut juttua täälläkin. Mistä löytyis oikeanlaiset led-polttimot ja millä kannalla näissä vanhoissa pirsseissä on nuo polttimot? ...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 02 Helmi 2016, 10:59
- Auto: 318 E90 2008
- Paikkakunta: Espoo
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja Phoenix » 02 Helmi 2016, 12:39
Ostin hetki sitten bmw 318 e90 2008 ja huomasin nyt, että autossa pitäisi (ilmoituksen mukaan) olla mäkilähtöavustin. En ole kuitenkaan huomannut erityisemmin mitään sinnepäin viittaavaa, joten kysymys kuuluukin: onko olemassa mäkilähtöavustimen toimintaan vaikuttavia asioita (niinkuin auto start/stopilla lämpötilavaatimus), jotka pitäisi tietää? Jokin nappi tms. vai onko mahdollista, että sulake olisi palanut? Vai onko allekirjoittanutta nyt vain puhtaasti kusetettu...? :D
Autossa seuraavat tehdasasenteiset varusteet:
S1CAA Selection COP
S1CBA CO2 arvon madallin
S1CCA AUTO Start/Stop
S1CDA Jarruenergian talteenotto
S240A Nahkaratti
S249A Monitoimi ohjauspyörä
S2BHA Alumiinivanteet
S320A Ei mallimerkintää takaluukussa
S321A Puskurit korinväriset
S423A Kangasmatot
S428A Ensiapupakkaus
S431A Automaattisesti himmenevä sisäpeili
S441A Tupakoitsija paketti
S465A Läpilastaus mahdollisuus
S494A Penkinlämmittimet edessä
S4AEA Etukyynärtuki säädettävä
S4AGA Sisätilan koristelistat matta titaania
S507A Pysäköintitutkat takana
S520A Sumuvalot
S521A Sadetunnistin
S534A Automaatti-ilmastointi kaksi jakoinen
S540A Vakionopeudensäädin
S548A Trippimittari
S663A Radio CD BMW Professional
P7RPA ADVANTAGE paketti
P7RSA Mukavuuspaketti
L801A EU -auto
S851A Kieliversio Saksa
S863A Eurooppa huolto-ohjelma
S879A Opastekirjat saksankieliset
S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.
S8SPA COP STEUERUNG
S934A Talvirenkaat
Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset
Viesti Kirjoittaja salmol » 02 Helmi 2016, 13:27
Et kertonut onko manuaali vai automaatti, mutta ainakin automaatissa se toimii niin että kun nostat jalan jarrulta niin jarrut pitävät autoa maksimissaan kaksi sekuntia paikallaan ja irroittavat kun painaa kaasua tai viimeistään 2 sekuntia jarrulta poistumisen jälkeen.Phoenix kirjoitti:Ostin hetki sitten bmw 318 e90 2008 ja huomasin nyt, että autossa pitäisi (ilmoituksen mukaan) olla mäkilähtöavustin.
Voisin kuvitella että manuaalissa toimii samoin. Eli mitään nappuloita ei ole eikä mitään erikoista tarvitse tehdä, mutta siis se ei tee muuta kuin pitää autoa paikallaan 2 sekkaa.
Palaa sivulle “3-sarja [ E90 ]”
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut