E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Finland611 kirjoitti:Sitä hansikaslokeroa mäkin hieman pohtisin, mutta voi olla mahdoton operaatio. Tuskin tuossa kohtaa menee läheltä mitään johtoja joihin voisin niillä defan olemattomilla ruuveilla osua.
Minä laitoin hanskaloron alle, takaosaan. On siellä melkein huomaaton, ei tarvitse ottaa pois. iDriven kovalevyä tms tuntui olevan siellä joten ihan miten vaan ei kannata porailla ja ruuvailla sinne. Defalla oli joitain ohjeita myös minimietäisyyksistä.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
dolmo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Loka 2015, 09:53

dolmo kirjoitti:
salmol kirjoitti:Ei varmaan hirveästi kannata ajella jos moottorin merkkivalo palaa. Kyllä siellä jotain meni rikki, ei se valo varmaan sattumalta samaan aikaan syttynyt.
Jes. Huollosta kommentit. "Vikakoodit katalysaattoreilta aktiivisia. Moottorinohjauksen adaptaatiot nollattu, vika ei uusiutunut vianmäärityksen yhteydessä." Autolla on sen jälkeen rullailtu noin 100km joten varmaan jää mysteeriksi.
Ja kas perkele. Noin 1kk + 2000km ajettu vikakoodien lukemisen jälkeen ja taas pärähti moottorin vikavalo palamaan. Tehot ei kadonnut, ei muutakaan vaikutusta ajamiseen, mutta kyllähän se pieni merkkivalo häiritsee tuolla. Tiedä onko suuremmasta ongelmasta kyse. 320i -06 ja kilsoja noin 178.000km. Saksan tuonti, huoltokirja paikallaan. Ei syö öljyä / konehuone puhdas.
zapa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
Auto: E91 320iA M-Sport -08

Navi näyttää sijainnin väärin, näyttää ihan mitä sattuu sijainniksi. Syksyllä temppuili muutamaan otteeseen mutta navi löysi auton hetken päästä kun vaan piti reitin päällä. Missä mahtaisi olla vika? Auto siis E91 -08 ja tehdasnavilla.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

zapa kirjoitti:Navi näyttää sijainnin väärin, näyttää ihan mitä sattuu sijainniksi. Syksyllä temppuili muutamaan otteeseen mutta navi löysi auton hetken päästä kun vaan piti reitin päällä. Missä mahtaisi olla vika? Auto siis E91 -08 ja tehdasnavilla.

Mulla navi näytti myös mitä sattui.
Ensin marmori tutki pari tuntia ja totesi, että ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään, Saksa, kalibroikaa.
Kahden viikon päästä taas marmorilla, nyt 4 tuntia, ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään?
Saksa vastasi, että uusikaa hainevän sisusta eli tilasivat Saksasta uuden sisustan.
Taas kahden viikon päästä marmorilla. Hommaan meni koko päivä, mutta valmista tuli.
Tällä kertaa auton takuu maksoi viulut.
Mulla jäi sellainen kuva, että hainevän sisusta oli päässyt kastumaan, kun vika ilmeni heti pesun jälkeen.
Aika oli keskikesää, että ehti kyllä kuivuakin, mutta eipä auttanut.
Tosin saattoihan tuo vika johtua muustakin kuin kosteudesta.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Milloin tuo hainevä on katolla? Navin yhteydessä siis mutta onko myös esim. bluetoothin yhteydessä? Mulla ei ole navia mutta bluetooth on. Mieluummin olisin ilman koko hainevää, kun se niin rumentaa auton ulkonäköä.
Radioantenni ei ilmeisesti ole tuolla hainevässä E92:ssa, vaan se lienee niissä takalasin langoissa? Mietin vaan kun mulla tossa radion vastaanotto on täysin surkea. Käytännössä ei oikein kuulu muut kuin ylen kanavat eikä nekään aika kunnolla. Tuntuu että kostealla säällä huono kuuluvuus vaan korostuu, mutta tämä vain arvailua.
Antennivahvistinta olen epäillyt ja E91:ssähän se on ollutkin ongelma kun se pääsee kastumaan siellä kattospoilerin sisällä. E92:ssa en oikein usko että se siellä katon sisässä pääsisi kostumaan. Kerran vilkaisin sitä siellä takasisäkatossa olevasta luukusta. En huomannut mitään merkkejä kosteudesta tai hapettumisesta. Huvikseenkaan tuota ei viitsisi alkaa vaihtaa, ei ihan halpa osa ole.
Olisko arvauksia mistä vois johtua huono kuuluvuus?
zapa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
Auto: E91 320iA M-Sport -08

Anyway kirjoitti:
zapa kirjoitti:Navi näyttää sijainnin väärin, näyttää ihan mitä sattuu sijainniksi. Syksyllä temppuili muutamaan otteeseen mutta navi löysi auton hetken päästä kun vaan piti reitin päällä. Missä mahtaisi olla vika? Auto siis E91 -08 ja tehdasnavilla.

Mulla navi näytti myös mitä sattui.
Ensin marmori tutki pari tuntia ja totesi, että ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään, Saksa, kalibroikaa.
Kahden viikon päästä taas marmorilla, nyt 4 tuntia, ei toimi. Kysyi Saksasta, että mitä tehdään?
Saksa vastasi, että uusikaa hainevän sisusta eli tilasivat Saksasta uuden sisustan.
Taas kahden viikon päästä marmorilla. Hommaan meni koko päivä, mutta valmista tuli.
Tällä kertaa auton takuu maksoi viulut.
Mulla jäi sellainen kuva, että hainevän sisusta oli päässyt kastumaan, kun vika ilmeni heti pesun jälkeen.
Aika oli keskikesää, että ehti kyllä kuivuakin, mutta eipä auttanut.
Tosin saattoihan tuo vika johtua muustakin kuin kosteudesta.
Kiitos vinkistä! Kosteutta ainakin on täällä suomessa piisannut ja se voi olla syynä, täytyypä tsekata välikaton/hainevän tilanne.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Onko muilla lohkolämppäriä käytettäessä ilmennyt jäähdytinnesteen katoamista? Auto vain ilmoitti aamulla töihin lähtiessä, että nesteen taso laskenut minimiin. Tarkistin tilanteen ja näytti mittatikku tosiaan olevan alamitassaan. Vuotoa auton alle ei näkynyt ja öljyt kunnossa. Nyt päivällä ei ole enää ilmoitellut nesteen tasosta.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Raimo Miettinen kirjoitti:Onko muilla lohkolämppäriä käytettäessä ilmennyt jäähdytinnesteen katoamista? Auto vain ilmoitti aamulla töihin lähtiessä, että nesteen taso laskenut minimiin. Tarkistin tilanteen ja näytti mittatikku tosiaan olevan alamitassaan. Vuotoa auton alle ei näkynyt ja öljyt kunnossa. Nyt päivällä ei ole enää ilmoitellut nesteen tasosta.
Vuotaako siis vaan lohkolämppäriä käyttäeässä? Nestekierron pitäisi olla suljettu tila joten tuon ei pitäisi päästä haihtumaan, eli epäilen että vuotaa muutenkin jonnekin. Jos käytössä on polttoainetoiminen lämmitin niin eikös sen ohjainboxi avaa jotain termareita / venttiileitä ja vuotaisi mahdollisesti sieltä?

Arvailuja muista mahdollisista kohteista: Vuoto jäähdyttäjässä, vuotaa palotilaan jotenkin ja palaa sitä kautta, vuotaa EGR-termarista tai sen takana olevasta lauhduttimesta pihalle jonkun hiushalkeaman takia?

Tässä jotain vastaavaa keskustelua: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=9210#p82167
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aurelia
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 20:58

Auton (E90 330 xda) sähköiset lämmitysvastukset sisäilman lämmitykseen lopettivat toimintansa joku aika sitten. Osaisiko joku kertoa, missä voisi olla vika? Kysyin asiaa huollon yhteydessä, mutta valohoidossa ei löytynyt mitään syytä ja sanoivat, että vastusten tarkastaminen/vaihto on erittäin työläs ja kallis operaatio. Ovat kuulemma ainakin 5-sarjan (E60) osalta niin syvällä kojelaudan uumenissa, että jo tarkastamiseen menee lukuisia tunteja.

Näillä keleillä toimivat vastukset olisivat kova juttu, kun autoa pitää välillä startata kadulta kylmänä. Mitähän tässä kannattaisi tehdä?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aurelia kirjoitti:Auton (E90 330 xda) sähköiset lämmitysvastukset sisäilman lämmitykseen lopettivat toimintansa joku aika sitten. Osaisiko joku kertoa, missä voisi olla vika? Kysyin asiaa huollon yhteydessä, mutta valohoidossa ei löytynyt mitään syytä ja sanoivat, että vastusten tarkastaminen/vaihto on erittäin työläs ja kallis operaatio.
Oliko niistä jotain vikakoodeja? Eli oletko varma että ne ovat rikki? Ajattelin vaan että jos sinulla on akku finaalissa niin auton elektroniikka sammuttaa paljon virtaa vieviä laitteita, eli ettei kyse olisi vai huonosta akusta?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aurelia
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 20:58

Vikakoodia ei löytynyt, en tosin tiedä oliko laitteisto viimeisen päälle. En ole varma, että ovat rikki. Eivät kai ole mitenkään vikaherkkiä noin yleisesti. Aluksi pohdittiin olisiko ongelma sulakkeessa tms., mutta sieltäkään ei löytynyt mitään. Autolla on ajettua pitkää matkaa (ei oikeastaan alle sadan kilometrin starttia), joten ei pitäisi johtua akustakaan.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aurelia kirjoitti:Vikakoodia ei löytynyt, en tosin tiedä oliko laitteisto viimeisen päälle. En ole varma, että ovat rikki. Eivät kai ole mitenkään vikaherkkiä noin yleisesti. Aluksi pohdittiin olisiko ongelma sulakkeessa tms., mutta sieltäkään ei löytynyt mitään. Autolla on ajettua pitkää matkaa (ei oikeastaan alle sadan kilometrin starttia), joten ei pitäisi johtua akustakaan.
Itse ajan pelkästään pitkää matkaa ja nyt auto seisoi päivän taivasalla yli 20 asteen pakkasessa ja akusta varoitti. Ajoin koko matkan kotiin 100 km ilman puhallinta kun auto oli sen laittanut pois päältä virran vähyyden takia. Eli veikkaan alhaista jännitettä syyksi. Katso akun jännite vaikka piilovalikosta tai jännitemittareilla navoista konehuoneesta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aurelia
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 20:58

Pitääpäs tsekata. Kiitokset vinkistä.
Avatar
tonysoprano
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
Auto: BMW E90 335Xi
Paikkakunta: Oulu

E90 prefacelift. Noista angeleyes led-valoista on ollut juttua täälläkin. Omaani haluaisin vaihtaa, kun on niin kusenkeltaiset nuo vakiot. Xenon umpiot, ei adaptiiviset. Mistä löytyis oikeanlaiset led-polttimot ja millä kannalla näissä vanhoissa pirsseissä on nuo polttimot? Ja löytyiskö jostain kelvolliset täältä suomesta, esim motonet, biltema tms?
Ebay on itelle ihan outo mesta... :blush:
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
SimTek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 12:03
Auto: E90 330da
279hv/647Nm

tonysoprano kirjoitti:E90 prefacelift. Noista angeleyes led-valoista on ollut juttua täälläkin. Omaani haluaisin vaihtaa, kun on niin kusenkeltaiset nuo vakiot. Xenon umpiot, ei adaptiiviset. Mistä löytyis oikeanlaiset led-polttimot ja millä kannalla näissä vanhoissa pirsseissä on nuo polttimot?
Siitä: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-ver-4 ... 1-pre-lci/
Itelle laitoin nämä..ei pahaa sanottavaa.
Exät Saab 900i, Opel Ascona B, Saab 900T, Saab 9-5, Subaru Impreza GT
Avatar
tonysoprano
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
Auto: BMW E90 335Xi
Paikkakunta: Oulu

SimTek kirjoitti:
tonysoprano kirjoitti:E90 prefacelift. Noista angeleyes led-valoista on ollut juttua täälläkin. Omaani haluaisin vaihtaa, kun on niin kusenkeltaiset nuo vakiot. Xenon umpiot, ei adaptiiviset. Mistä löytyis oikeanlaiset led-polttimot ja millä kannalla näissä vanhoissa pirsseissä on nuo polttimot?
Siitä: http://www.hids-direct.co.uk/mtec-ver-4 ... 1-pre-lci/
Itelle laitoin nämä..ei pahaa sanottavaa.
Jees, kiitti linkistä!
Tulipa mieleen kysyä, että missä oot lastuttanut autosi? Ihan mageet speksit. Onko dpf veke?
Omaan ajatus tehdä dpf-puukotus + ohjelmointi jossain välissä...
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
SimTek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 12:03
Auto: E90 330da
279hv/647Nm

Siellä missä melkein kaikki eli http://www.ajtech.fi/

Dpf jäi seinäjoelle samoin egr ohjelmoitu pois käytöstä.
Eipä voi muuta kuin kehua kyseistä paikkaa. :thup:
Exät Saab 900i, Opel Ascona B, Saab 900T, Saab 9-5, Subaru Impreza GT
Avatar
Altair76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood
Paikkakunta: Turku

tonysoprano kirjoitti:Noista angeleyes led-valoista on ollut juttua täälläkin. Mistä löytyis oikeanlaiset led-polttimot ja millä kannalla näissä vanhoissa pirsseissä on nuo polttimot? ...
Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=7315
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Phoenix
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 10:59
Auto: 318 E90 2008
Paikkakunta: Espoo

Ensimmäinen bmw ostettu ja ensimmäistä viestiä julkaisemassa!

Ostin hetki sitten bmw 318 e90 2008 ja huomasin nyt, että autossa pitäisi (ilmoituksen mukaan) olla mäkilähtöavustin. En ole kuitenkaan huomannut erityisemmin mitään sinnepäin viittaavaa, joten kysymys kuuluukin: onko olemassa mäkilähtöavustimen toimintaan vaikuttavia asioita (niinkuin auto start/stopilla lämpötilavaatimus), jotka pitäisi tietää? Jokin nappi tms. vai onko mahdollista, että sulake olisi palanut? Vai onko allekirjoittanutta nyt vain puhtaasti kusetettu...? :D

Autossa seuraavat tehdasasenteiset varusteet:
S1CAA Selection COP
S1CBA CO2 arvon madallin
S1CCA AUTO Start/Stop
S1CDA Jarruenergian talteenotto
S240A Nahkaratti
S249A Monitoimi ohjauspyörä
S2BHA Alumiinivanteet
S320A Ei mallimerkintää takaluukussa
S321A Puskurit korinväriset
S423A Kangasmatot
S428A Ensiapupakkaus
S431A Automaattisesti himmenevä sisäpeili
S441A Tupakoitsija paketti
S465A Läpilastaus mahdollisuus
S494A Penkinlämmittimet edessä
S4AEA Etukyynärtuki säädettävä
S4AGA Sisätilan koristelistat matta titaania
S507A Pysäköintitutkat takana
S520A Sumuvalot
S521A Sadetunnistin
S534A Automaatti-ilmastointi kaksi jakoinen
S540A Vakionopeudensäädin
S548A Trippimittari
S663A Radio CD BMW Professional
P7RPA ADVANTAGE paketti
P7RSA Mukavuuspaketti
L801A EU -auto
S851A Kieliversio Saksa
S863A Eurooppa huolto-ohjelma
S879A Opastekirjat saksankieliset
S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.
S8SPA COP STEUERUNG
S934A Talvirenkaat
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Phoenix kirjoitti:Ostin hetki sitten bmw 318 e90 2008 ja huomasin nyt, että autossa pitäisi (ilmoituksen mukaan) olla mäkilähtöavustin.
Et kertonut onko manuaali vai automaatti, mutta ainakin automaatissa se toimii niin että kun nostat jalan jarrulta niin jarrut pitävät autoa maksimissaan kaksi sekuntia paikallaan ja irroittavat kun painaa kaasua tai viimeistään 2 sekuntia jarrulta poistumisen jälkeen.

Voisin kuvitella että manuaalissa toimii samoin. Eli mitään nappuloita ei ole eikä mitään erikoista tarvitse tehdä, mutta siis se ei tee muuta kuin pitää autoa paikallaan 2 sekkaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin