F30/F31 Tyyppiviat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

m3iss3li kirjoitti:Tiivisteasiaa taas. Laakkosella eivät ainakaan vaihda GW:n piikkiin, sanoivat että kukkaroa mukaan. Jätin menemättä. F30 -12 120tkm ja täys Laakkosen huoltokirja. Onko joku maksanut omasta pussista, paljon kustantaa? Tai mihin muualle kannattaa olla yhteydessä.
Autokeskus Airport Vantaa hoiti minulla tuon takuuseen eikä maksanut mitään. Ehkä tuo ei sitten mene takuuajan jälkeen enää, mutta kannattaa soittaa sinne esim työpäällikölle.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 14:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:
m3iss3li kirjoitti:Tiivisteasiaa taas. Laakkosella eivät ainakaan vaihda GW:n piikkiin, sanoivat että kukkaroa mukaan. Jätin menemättä. F30 -12 120tkm ja täys Laakkosen huoltokirja. Onko joku maksanut omasta pussista, paljon kustantaa? Tai mihin muualle kannattaa olla yhteydessä.
Autokeskus Airport Vantaa hoiti minulla tuon takuuseen eikä maksanut mitään. Ehkä tuo ei sitten mene takuuajan jälkeen enää, mutta kannattaa soittaa sinne esim työpäällikölle.
Jep, pari viestiä myöhemmin tuli ilmoitus, että tuo auto Laakkoselle niin laittavat GW:nä uudet tiivisteet. Asioin siis suoraan BMW Suomen kanssa. Hyvin toimittu. :thuup:
Täysii ja takaa, BMW.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Tiedä nyt tyyppiviasta, mutta päiväajovalot ovat alkaneet sammuilemaan oikealta puolelta epäsäännöllisesti. Välillä menee viikkokin, kunnes kuuluu taas pling ja tulee ilmoitus "Side/daytime lights fault". Tämmöisenkin pikkuasian hoitamiseen menisi taas pari tuntia työaikaa, joten en ole jaksanut.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mistä kohdasta ovitiivistevian näkisi silmällä? Mulla suhisee hieman, mutta kun ei ole vertailukohtaa onko se normaalia vai paljon.
Emppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Huhti 2014, 19:39
Paikkakunta: Pk-seutu

Kävin vaihdattamassa Konalan Autokeskuksella tiivisteet reilu vuosi sitten. Tehtaan piikkiin menivät. Olisiko ollut noin 1 cm rako tiivisteiden takapäästä peltiin. Kuulemma jos sinne etusormi tunkematta mahtuu, niin silloin selkeästi kutistuneet ja menee vaihtoon. Kyllä sitä rakoa vaihdon jälkeenkin muutama milli jäi, mutta sormi ei väliin kuitenkaan mahdu.
Tk535
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 00:19

salmol kirjoitti:Viheltääkö kenelläkään ajaessa? Olen huomannut nyt kun auto on ollut kylmässä jonkin aikaa, niin tuossa 1800-2000 rpm viheltää aika lailla. Mielestäni tuollaista vihellystä autossani tutkittiin jo pari talvea sitten, mutta mitään ei löydetty. Onko muilla viheltäviä autoja? Auto siis F30 320dA 2012.
Sama oloinen vika, öljypumpun ketju ja ratas meni takuukorjaukseen ja äänet häövis. Itse luulin, että ääni tuli turbosta. Ääni oli vähän samanlainen kuin taka vuosina huonosti asennettu radio vinkuisi kierrosten mukaan kaiuttimista
Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 13:50
Paikkakunta: JKL

Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Suhiseeko M-sport peilit kenelläkään? Koeajo autossa suhisi jo 60km/h lähtien.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Minkäslaista meteliä tuo pitää? Haluatko nauhoittaa moottorin ääniä?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 16:00
Auto: F25 30D

Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...
Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 13:50
Paikkakunta: JKL

J-P.P. kirjoitti:
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...
Huollossa huomasivat ja alkoivat tutkimaan enemmän. Kaikki ketjut menee vaihtoon. Ei ole kovin paha tilanne käsittääkseni, kun autolla saa ajaa edelleen. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen laahaava ääni, mutta sitä ei ole helppo huomata. Löysin ihan ok videon, mutta itsellä tuo ääni on paljon pienempi.

[YouTube]
https://www.youtube.com/watch?v=zj-fj-Voy5U
[/YouTube]
OlliL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Syys 2012, 17:05
Auto: F30 320dX Touring

316dA, ajettu 95tkm. Alkoi pitämään pienellä kuormalla / tasaisella nopeudella ajettaessa) vinkunaa. Maantienopeuksissa kuului hyvin selvästi sisälle asti jos radio oli pois päältä. Yli 1800 kierroksilla ääni katosi.

Huollossa epäilivät apulaitehihnan kiristimien laakereita, ja suosittelivat samalla myös hihnan vaihtoa. Noin 280e kertyi hintaa ja ääni katosi. Saattaa olla että hihna tuli vaihdettua turhaan kun vanha näytti silmämääräisesti ihan siistiltä...
heikkiokoskela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2016, 21:16

Terve. Olen uusi jäsen tällä foorumilla. Ostin uuden 320i farkun, neliveto, facelift malli. Autossa on muuten erittäin vähän hälyääniä mutta hieman ihmetyttää takaosasta kuuluva lotina kuopissa. Iskareistako ehkä? Kuuluuko tämä asiaan näissä kärryissä?

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Terve. Mulla on uusi 320i neliveto sedan facelift. Ei kuulu mitään iskareista, mutta jossain takaruudun kohdalla nitisee ja natisee epätasaisella tiellä. Voi olla jotain pakkasesta johtuvaa, pitää tarkkailla kun tulee vähän lämpimämmät kelit.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

heikkiokoskela kirjoitti:Terve. Olen uusi jäsen tällä foorumilla. Ostin uuden 320i farkun, neliveto, facelift malli. Autossa on muuten erittäin vähän hälyääniä mutta hieman ihmetyttää takaosasta kuuluva lotina kuopissa. Iskareistako ehkä? Kuuluuko tämä asiaan näissä kärryissä?
Minulla vaihdettiin aikanaan juuri tuon lotinan takia iskareiden yläpään kiinnitykset takuuseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
heikkiokoskela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2016, 21:16

Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

heikkiokoskela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?
Loppui.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

salmol kirjoitti:
heikkiokoskela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?
Loppui.
Mulle vaihdettiin Airportissa takuuseen vuosi sitten.
Nyt kuulostaa, että ääni on tullut takaisin.
Onkohan tähän tullut parempaa korjaus tapaa?
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Mullakin on F30:en oikea takanurkka alkanut taas pitää lotinaa, tämäkin kertaalleen vaihdettu.
J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 16:00
Auto: F25 30D

Umberto kirjoitti:
J-P.P. kirjoitti:
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...
Huollossa huomasivat ja alkoivat tutkimaan enemmän. Kaikki ketjut menee vaihtoon. Ei ole kovin paha tilanne käsittääkseni, kun autolla saa ajaa edelleen. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen laahaava ääni, mutta sitä ei ole helppo huomata. Löysin ihan ok videon, mutta itsellä tuo ääni on paljon pienempi.

[YouTube]
https://www.youtube.com/watch?v=zj-fj-Voy5U
[/YouTube]

Saitko bmw:ltä toisen gw:n päätöksen? Oma auto kävi eilen huollossa ja pyysin kuuntelemaan konetta jakopään takia. Autoon vaihdettiin ketjukiristäjä, koska järjestelmä näytti sen olevan vaihtokunnossa/ kuuntelun perusteella... Ei kuulema kuulunut muuta hälyttävää, joka viittaisi ketjuun/jakopäähän.
Vastaa Viestiin