Laitan uusiksi, koska aiempi viestini tästä asiasta on häipynyt.
Miten olisi mahdollista saada uusi BMW 320dA x-drive koeajoon vakiorenkailla eli 205 x 60 x16 ja EI-runflateilla?
Tuntuu olevan vaikeaa ainakin Espoon Laakkosella ja Autokeskuksella. Tarjoavat aina autoja 225- rengaskoolla ja runflateilla.
Eikös aika iso osa osta Bemarin ei-runflateilla? Tämä on tärkeää mahdollisimman hyvän ajettavuuden ja alhaisen melutason takia. Kokemusta on.
Koeajoautoon normaalit renkaat?
Aika vaikea tehtävä on löytää koeajoauto ei-rf renkailla. Autot tulevat tehtaalta rf-renkailla ja harvoin on autoliikkeellä toisia settejä koeajoja varten. Suurin osa ostaa BMW:t rf-renkailla (leasing ja yritysautojen osuus korkea). Omalla rahalla ostavat ja tuumakokoa suurempaan tai pienempään vaihtavat lienevät se ryhmä, joka ottaa ei-rf renkaita.
Ex: E60/F10
Myyjät kuulemma haluaisivat ainakin yhden auton ei-rf-renkailla, eli normaaleilla renkailla, mutta maahantuonti tai johtajat tilaa päin helvettiä koeajoautoja.
Tuntuu aika uskomattomalta, että johdossa ollaan näin pihalla todellisuudesta.
Sanoisin, että BMW:n myynti nousisi +20% vähintään, jos jokainen koeajoauto olisi suomalaisille teille sopivilla normaaleilla ja pienillä renkailla varustettu!
Tuntuu aika uskomattomalta, että johdossa ollaan näin pihalla todellisuudesta.
Sanoisin, että BMW:n myynti nousisi +20% vähintään, jos jokainen koeajoauto olisi suomalaisille teille sopivilla normaaleilla ja pienillä renkailla varustettu!
"Sanoisin, että BMW:n myynti nousisi +20% vähintään, jos jokainen koeajoauto olisi suomalaisille teille sopivilla normaaleilla ja pienillä renkailla varustettu!"
Pitää varmasti paikkansa. Ei oikei inspiroi lähteä koeajelulle , ja arpoa sitten mielessään , saako autosta mahdollisesti melun suhteen tieliikennekelpoista renkaita vaihtamalla.
Pitää varmasti paikkansa. Ei oikei inspiroi lähteä koeajelulle , ja arpoa sitten mielessään , saako autosta mahdollisesti melun suhteen tieliikennekelpoista renkaita vaihtamalla.
Ite koeajoin F20 lci 120xda sekä normi- että runflateilla. En huomannu mitään eroa en sitten pienintäkään, vaikka oli erimerkkisetkin nakit... Että kyllä nekin kehittyneet on paljon kun uutuuksia tullu.
Ai niin, normaalit oli vielä 205/50/17 ja rf:t 225/45/17 tjsp. Normaalit Bridgestone ja RF:t jotku Nokianit.
Ai niin, normaalit oli vielä 205/50/17 ja rf:t 225/45/17 tjsp. Normaalit Bridgestone ja RF:t jotku Nokianit.
F20 on niin meluisa ja huonosti äänieristetty, ettei pelkkä renkaiden vaihto aiheuta mitään muutosta?masaf1 kirjoitti:Ite koeajoin F20 lci 120xda sekä normi- että runflateilla. En huomannu mitään eroa en sitten pienintäkään, vaikka oli erimerkkisetkin nakit... Että kyllä nekin kehittyneet on paljon kun uutuuksia tullu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
No tähän ei usko perkelekään.masaf1 kirjoitti:Ite koeajoin F20 lci 120xda sekä normi- että runflateilla. En huomannu mitään eroa en sitten pienintäkään, vaikka oli erimerkkisetkin nakit... Että kyllä nekin kehittyneet on paljon kun uutuuksia tullu.
Ai niin, normaalit oli vielä 205/50/17 ja rf:t 225/45/17 tjsp. Normaalit Bridgestone ja RF:t jotku Nokianit.
Näillä Bridgestonen Potaska Run Crapeilla toi oma F20 LCI xdrive on nyt kyllä niin perkeleen vikuri, että yhdellä kädellä ei uskalla ratista pitää kiinni. Ihan samaa paskaa oli toi edellinen F30 xdrive , mikä sekin rauhottui normaaleilla renkailla uskomattoman paljon. Tasaisella, ilman uria olevalla tiellähän noi menee hyvin vaikka sitten noilla rautapyörillä, mutta mistä semmosta löytyy? Joo Saksasta.
Vittu että...no siis harmittaa hyvän (siis talvirenkaiksi hyvän) talviajettavuuden jälkeen. Ne olivatkin tasalevyiset 225 molemmissa päissä ja ei-run-crapit. Kyllähän mä kuitenkin jo etukäteen tiesin, että mitä suunnilleen odotettavissa on, mutta kyllä alkoi alaleuka väpättämään. Vituttaisi varmaan olla myyjä ja yrittää kaupata koeajille tämmösiä.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Esitän lievästi - vaikkakin vain lievästi - eriävän mielipiteeni.
Mielestäni nykyiset runflat kesärenkaat on jo ihan hyviä. Ainakin F22:ien alla samaiset Potenzat on ainakin 225/40R18 ja 245/35R18 koossa hyvät ja tarkat ajaa. Varmasti normivyöllä varustettu Michelin PSS olisi vielä parempi, mutta ei tuo kyllä huono rengas ole.
Ekakertalaisena pääsin märällä ja kylmä asfaltillakin Ahvenistolla 1:46 aikaan joten rengas ei voi olla umpisusi
Leikki leikkinä - renkailla on erilaisia ominaisuuksia ja me kuljettajina painotamme ihan eri lailla niitä keskenään.
Talvirenkaan kohdalla ero on merkittävämpi, niitä en ottaisi runflatina enää kirveelläkään.
Mielestäni nykyiset runflat kesärenkaat on jo ihan hyviä. Ainakin F22:ien alla samaiset Potenzat on ainakin 225/40R18 ja 245/35R18 koossa hyvät ja tarkat ajaa. Varmasti normivyöllä varustettu Michelin PSS olisi vielä parempi, mutta ei tuo kyllä huono rengas ole.
Ekakertalaisena pääsin märällä ja kylmä asfaltillakin Ahvenistolla 1:46 aikaan joten rengas ei voi olla umpisusi
Leikki leikkinä - renkailla on erilaisia ominaisuuksia ja me kuljettajina painotamme ihan eri lailla niitä keskenään.
Talvirenkaan kohdalla ero on merkittävämpi, niitä en ottaisi runflatina enää kirveelläkään.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
No uskoo ken tahtoo, mutta mitään vikaa en löytäny RFT-renkaista. Ja ajoin muuten talvellakin kahdesti F20:n (Urban ja M-Sport) R2 RFT kitkoilla, ei mitään valittamista niistäkään (paitsi pito märällä jäällä muttei liity tähän...).
Tuskin ne niitä BMW:llä laittelis, jos niin huonoja olisivat kuin moni (muutama hassu BMW-foorumeilla) sanoo. Coi tietysti vaikuttaa seki, jos 16" tai 17" sijasta on 18-19" RFT:t, jotka varmaan ei-RFT:näkin vollottelee ja vetelee...
Tuskin ne niitä BMW:llä laittelis, jos niin huonoja olisivat kuin moni (muutama hassu BMW-foorumeilla) sanoo. Coi tietysti vaikuttaa seki, jos 16" tai 17" sijasta on 18-19" RFT:t, jotka varmaan ei-RFT:näkin vollottelee ja vetelee...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Paljonkohan siellä Ahvenistolla on nastarenkaiden rouhimia uria ja mikä vertailuaika ei-crap -renkailla oli? Pelkkä kierrosaika ei käy todisteena "ihan hyvyydestä" - muuttujia on aivan liikaa.
Ei se kuulkaas auta vängätä vastaan. Run Crapit ovat jokaisella mitattavalla suureella huonommat kuin vastaava versio ilman kantavaa kylkeä. Hinnasta en tiedä, mutta luulisi niiden renkaan surkeuden vuoksi olevan halvempia. Toisaalta meneehän niihin kilokaupalla enemmän materiaalia per rengas, joten voivat olla kalliimpiakin.
Ei se kuulkaas auta vängätä vastaan. Run Crapit ovat jokaisella mitattavalla suureella huonommat kuin vastaava versio ilman kantavaa kylkeä. Hinnasta en tiedä, mutta luulisi niiden renkaan surkeuden vuoksi olevan halvempia. Toisaalta meneehän niihin kilokaupalla enemmän materiaalia per rengas, joten voivat olla kalliimpiakin.
Pehmeät kitkat varmaan meneekin jollain lailla,jos paremmasta ei ole tietoa.Kovat keärenkaat onkin sitten jo eri maata.masaf1 kirjoitti:No uskoo ken tahtoo, mutta mitään vikaa en löytäny RFT-renkaista. Ja ajoin muuten talvellakin kahdesti F20:n (Urban ja M-Sport) R2 RFT kitkoilla, ei mitään valittamista niistäkään (paitsi pito märällä jäällä muttei liity tähän...).
Tuskin ne niitä BMW:llä laittelis, jos niin huonoja olisivat kuin moni (muutama hassu BMW-foorumeilla) sanoo. Coi tietysti vaikuttaa seki, jos 16" tai 17" sijasta on 18-19" RFT:t, jotka varmaan ei-RFT:näkin vollottelee ja vetelee...
Eräs kaverini pallotteli uutta autoa ostaessaan Audin Q3 ja BMW X3:n välillä.Ja valinta sitten päätyi Audiin,kun Bemari oli paska ajettava noilla RFT renkailla.Eivät "löytäneet" koeajolle Bemariin tavallisia renkaita.Olisi päässyt vertailemaan sitten kunnon kumeilla ajettavuutta.Joten ainakin yksi kauppa meni Bemarilta persiilleen Audin suuntaan noiden renkaiden takia.Ja veikkaan ettei ole ainoa.
Minun Nokian 16" nastarenkaat ovat paremmat kuin Pirellin Cinturato P7 17" kesägummit. Molemmat RFT. Eli kyllä noissa eroja on, kesärenkaat vetävät ihan mielettömästi verrattuna talvirenkaisiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Minäpä uskon, että ns. vetely on subjektiivinen kokemus.salmol kirjoitti:Minun Nokian 16" nastarenkaat ovat paremmat kuin Pirellin Cinturato P7 17" kesägummit. Molemmat RFT. Eli kyllä noissa eroja on, kesärenkaat vetävät ihan mielettömästi verrattuna talvirenkaisiin.
Toiset meistä kokevat että se että tien pinta ja muodot välittyvät rattiin on hyvä juttu, ja toisen mielestä on parempi että rengas antaa enemmän periksi eli mukautuu tien muotoihin.
Ilmiöhän korostuu mitä matalaprofiilisemmat renkaat on. Tällöin se sama ilmiö joka jonkun mielestä on vetelyä voisi olla toisen mielestä tarkempaa tuntumaa... Hypoteesini onkin että vetelystä kokevat yleensä kärsivänsä nimenomaan ne jotka haluavat saada renkaansa korkeammalla profiililla.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Minulla oli Volvossa 235/45R18 normaalikesägummit ja bemarissa 225/50R17 RFT ja bemari vetelee takavetoisenakin ihan mielettömästi enemmän kuin etuvetoinen Volvo. Eli ei ole subjektiivista, käykää joskus ajamassa jotain muuta autoa. Volvo oli todella jäykkä korinen ja tarkka ohjattava, C30 R-Design, eikä vedellyt missään tilanteessa.ssalmela kirjoitti:Minäpä uskon, että ns. vetely on subjektiivinen kokemus.salmol kirjoitti:Minun Nokian 16" nastarenkaat ovat paremmat kuin Pirellin Cinturato P7 17" kesägummit. Molemmat RFT. Eli kyllä noissa eroja on, kesärenkaat vetävät ihan mielettömästi verrattuna talvirenkaisiin.
Toiset meistä kokevat että se että tien pinta ja muodot välittyvät rattiin on hyvä juttu, ja toisen mielestä on parempi että rengas antaa enemmän periksi eli mukautuu tien muotoihin.
Ilmiöhän korostuu mitä matalaprofiilisemmat renkaat on. Tällöin se sama ilmiö joka jonkun mielestä on vetelyä voisi olla toisen mielestä tarkempaa tuntumaa... Hypoteesini onkin että vetelystä kokevat yleensä kärsivänsä nimenomaan ne jotka haluavat saada renkaansa korkeammalla profiililla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
" Hypoteesini onkin että vetelystä kokevat yleensä kärsivänsä nimenomaan ne jotka haluavat saada renkaansa korkeammalla profiililla."
Itse otan aina autoihini kapeimmat mahdolliset kumit pienimmällä mahdollisella vannekoolla , eli kuulun tuohon korkean profiilin ryhmään. Siitä huolimatta en ole kokenut vetelyä matalemmilla RFT renkailla mitenkään merkittävänä , vaan ongelmana on nimenomaan ja ainoastaan helvetillinen rengasmelu , joka pilaa ajokokemuksen täysin.
Itse otan aina autoihini kapeimmat mahdolliset kumit pienimmällä mahdollisella vannekoolla , eli kuulun tuohon korkean profiilin ryhmään. Siitä huolimatta en ole kokenut vetelyä matalemmilla RFT renkailla mitenkään merkittävänä , vaan ongelmana on nimenomaan ja ainoastaan helvetillinen rengasmelu , joka pilaa ajokokemuksen täysin.
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Sain tänään koeajoon uuden BMW 320dA x-driven normaaleilla, ei-runflateilla, koko 205 x 60 x 16 ja autossa muutenkin vakiovarustus. Liike on Autokeskus Airport ja palvelu on erinomaista.
Yksi positiivinen asia selvisi heti. 4-veto on vielä parempi ajaa kuin itselläni nyt oleva vastaava takaveto, joka sekin on hyvä normaalirenkailla ja isommilla paineilla.
Noin 150 km:n koeajon jälkeen: Ohjaustuntuma ja ajettavuus erinomainen kaikilla pinnotteilla ja urillakin, joskaan ei juurikaan tuullut joten ei havaintoa mahdollisesta sivutuuliherkkyydestä. Hiekkatiellä käsiteltävyys uskomattoman hyvä ja tästä voisi päätellä että liukkaalla ja talvisin myös. Moottorin ääni tässä 190 hv:n versiossa on entistä sivistyneempi ja hiljaisempikin. Ainoa pieni moite on hieman liian iso rengasmelu. Renkaat olivat Good Year Efficient Gr/p.
Yksi positiivinen asia selvisi heti. 4-veto on vielä parempi ajaa kuin itselläni nyt oleva vastaava takaveto, joka sekin on hyvä normaalirenkailla ja isommilla paineilla.
Noin 150 km:n koeajon jälkeen: Ohjaustuntuma ja ajettavuus erinomainen kaikilla pinnotteilla ja urillakin, joskaan ei juurikaan tuullut joten ei havaintoa mahdollisesta sivutuuliherkkyydestä. Hiekkatiellä käsiteltävyys uskomattoman hyvä ja tästä voisi päätellä että liukkaalla ja talvisin myös. Moottorin ääni tässä 190 hv:n versiossa on entistä sivistyneempi ja hiljaisempikin. Ainoa pieni moite on hieman liian iso rengasmelu. Renkaat olivat Good Year Efficient Gr/p.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tästä saadaan vikelä kunnon vänkääminen käyntiineesau kirjoitti:Yksi positiivinen asia selvisi heti. 4-veto on vielä parempi ajaa kuin itselläni nyt oleva vastaava takaveto, joka sekin on hyvä normaalirenkailla ja isommilla paineilla.
Ei kuulu topicin aiheeseen (renkaisiin) mutta vahva sama! Itsellä oli pari päivää ajossa Grand Tourer ja havaitsin saman. Ja viimeiseen kommenttiisi myös sama. Lähes kaikissa ajamissani Bemareissa (ainakin vitossarjasta alaspäin) on kohtuullisen kuuluiva rengasmeteli.eesau kirjoitti: Moottorin ääni tässä 190 hv:n versiossa on entistä sivistyneempi ja hiljaisempikin.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
F30:n ajettavuuden kerrotaan selkeästi parantuneen LCI:n myötä. Havaintosi ei välttämättä kerro mitään vetotavan vaikutuksesta ajettavuuteen - ellet nyt sitten mennyt kahva edellä sitä hiekkatietä...eesau kirjoitti:
Yksi positiivinen asia selvisi heti. 4-veto on vielä parempi ajaa kuin itselläni nyt oleva vastaava takaveto.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Sama kuin Face Lift.eesau kirjoitti:Mitä tarkoittaa LCI?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.