Ihmettelin tuollaista BMW:n mainostamaa jälkiasennettavaa navia ja googlettelin mitä se pitää sisällään. Tässä parhaimmat palat!
Kyseessä on navi, jonka voi jälkiasentaa kun autossa on varuste professional radio. Kuva näkyy auton näytössä ja navia ohjataan i-driven kautta. Navi on harmanin tekemä ja käyttää Heren karttoja.
Voi asentaa 1,2,3,4,5 -sarjan autoihin ja X1 sekä X3.
Promo video @ https://www.youtube.com/watch?v=6_2qagmOBI8
Tarkempi esittely (saksaksi) @ https://www.youtube.com/watch?v=6_2qagmOBI8
Naviin voi ladata päivityksiä ja lisäominaisuuksia netistä @ https://www.integrated-navigation.com
Tarkempaa tietoa löytää vaikkapa osoitteesta http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1226484 mutta kopioin muutaman kuvan suoraan tähän alle!
Asennusohje @ http://f30.bimmerpost.com/forums/attach ... 1465216808
Miltä se näyttää oikeasti autossa?
BMW integrated navigation
Itsekki innostuin tuosta, mutta ainoastaan(lukee mainoksessa) 6,5" näyttöihin. F1X taitaa olla 7" perusnäyttö. Ja onkohan suomenkielinen?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
En ole löytänyt kielestä tietoja. F10 ja F11 onnistuu alkaen 2010 ainakin jos kurkkaa http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... Integrated
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Elo 2012, 08:22
- Auto: F31 320iA xDrive M-Sport 2017
Tällä hetkellä kesäkamppiksessa 1350€ asennettuna.static kirjoitti:Minkähän hintainen projekti tällainen olisi?
ex bemarit: E39 520i -99, E46 316ti -02, F30 320i xDrive -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kysäisin Autokeskus airportista ja tosiaan 1350 kampanjahintaan tarjoavat. Eivät vastanneet kielestä yhtään mitään...
Täytyypä mainita huomiona, että suunnilleen samaan hintaan varmaan onnistuu salakavalan epävirallinen prof navin retrofittaus.
Jos haluaa nikkaroida, niin BMW Integrated Navigation -paketin ja asennusosat saa tilattua keskieuroopasta vähän yli 500 euroon. Lyömällä piuhat paikoilleen kaikki toimii paitsi navin äänet radiossa ja nekin saa päälle koodaamalla yhden lipun eri asentoon (ainakin parhaassa tapauksessa näin).
Täytyypä mainita huomiona, että suunnilleen samaan hintaan varmaan onnistuu salakavalan epävirallinen prof navin retrofittaus.
Jos haluaa nikkaroida, niin BMW Integrated Navigation -paketin ja asennusosat saa tilattua keskieuroopasta vähän yli 500 euroon. Lyömällä piuhat paikoilleen kaikki toimii paitsi navin äänet radiossa ja nekin saa päälle koodaamalla yhden lipun eri asentoon (ainakin parhaassa tapauksessa näin).
Näköjään nuo halvemmatkin on parempia kuin nämä alkuperäiset ProffaNavit!
Muutama havainto Navista 3 viikon aikana:
- Tuossa jo moneen otteeseen valittanut kun noita tolppavaroituksia ei ole, mutta tuon nyt antaa jotenkin anteeksi kun kännykkään saa erinomaisia Apseja jotka varoittavat bluetoothin kautta tolpista auton kajareista hiljentäen musiikin samalla.
Muuten, Volvo S/V90:sa on nuo kameravaroitukset tehdesnavissa. Joten lakitekninen jutte se ei ole.
- Mutta kun ei pysty edes valitsemaan että välttäisi sorateitä!
Jääräpäisesti yrittää ajattaa jatkuvasti soratien kautta, vaikka "täplä" on opi reitti kohdassa.
Mahtaako tuo edes tarkoittaa että navi oppisi kuskin haluaman reitin kohteeseen navikoidessa. Ei ainakaan vielä n.20 kerran jälkeen ole oppinut!
- Sitten löytyy valikosta kohta "vältä alueita". Elikkäs saa itse merkata vältettävät alueet.
Ei sitten mitään hyötyä tuosta, yhä edelleen ajattaa vaan vältettävälle alueelle, esim. noille sorateille.
- Onkohan näissä jo Nokia Here kartat? Ainakin yhtä tyhmä se on kuin heren kännykkäsovellus.
Töistä lähdettäessä käskee joka kerta ajaa yhden piha-alueen kautta, vaikka virheetön suora tiekin on edessä.
Samoin teki Heren kännykkä sovelluskin, sen sai sentään heivattua pois kännykästä. Muut navit tuota ei tee.
Nämä nyt ei mittään elämää suurempaa juttuja ole, mutta jos tuo ProfNavi maksaa reilut 3000€, niin luulisi sen olevan jo täydellinen.
Muutama havainto Navista 3 viikon aikana:
- Tuossa jo moneen otteeseen valittanut kun noita tolppavaroituksia ei ole, mutta tuon nyt antaa jotenkin anteeksi kun kännykkään saa erinomaisia Apseja jotka varoittavat bluetoothin kautta tolpista auton kajareista hiljentäen musiikin samalla.
Muuten, Volvo S/V90:sa on nuo kameravaroitukset tehdesnavissa. Joten lakitekninen jutte se ei ole.
- Mutta kun ei pysty edes valitsemaan että välttäisi sorateitä!
Jääräpäisesti yrittää ajattaa jatkuvasti soratien kautta, vaikka "täplä" on opi reitti kohdassa.
Mahtaako tuo edes tarkoittaa että navi oppisi kuskin haluaman reitin kohteeseen navikoidessa. Ei ainakaan vielä n.20 kerran jälkeen ole oppinut!
- Sitten löytyy valikosta kohta "vältä alueita". Elikkäs saa itse merkata vältettävät alueet.
Ei sitten mitään hyötyä tuosta, yhä edelleen ajattaa vaan vältettävälle alueelle, esim. noille sorateille.
- Onkohan näissä jo Nokia Here kartat? Ainakin yhtä tyhmä se on kuin heren kännykkäsovellus.
Töistä lähdettäessä käskee joka kerta ajaa yhden piha-alueen kautta, vaikka virheetön suora tiekin on edessä.
Samoin teki Heren kännykkä sovelluskin, sen sai sentään heivattua pois kännykästä. Muut navit tuota ei tee.
Nämä nyt ei mittään elämää suurempaa juttuja ole, mutta jos tuo ProfNavi maksaa reilut 3000€, niin luulisi sen olevan jo täydellinen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.