Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Anssi79 kirjoitti:
reku54 kirjoitti:Kun olen tottunut vaihtamaan autojani silloin tällöin, niin ei se ole pahasta kokeilla välistä jälleen Volvoa. Ohessa vuodesta 1998 omalla rahalla ostamani uudet autot: VW Passat 2,8 V6 syncro, Volvo S70, Audi A4, Audi A4 quatro, Audi A6, Audi A6, Audi A6, MB C220, MB E200, MB C220 Coupe ja nyt alla BMW 320 GT Xdrive, joka siis vaihtuu ysikymppiseen Volvoon.
Mielestäni en ole provosoinut tms, vaan laitoin ystävällisesti jenkkien BMW-blogin linkin, jossa oli testi Volvosta. Heillä näytti olevan melko neutraali asenne autoihin ja pystyivät kertomaan sen, mikä on heistä totuudellista. Veikkaanpa, että tämän palstan kirjoittajista vain muutamalla on yleensä edes mitään kokemusta useista laatumerkeistä, jolloin voisivat kertoa muutakin kuin mitä ovat ehkä kuulleet kaverin tutuilta. Itse olen ajellut ko autoilla 60...80 000km/auto, joten pohjaa löytyy mielipiteille. Kaikki em ovat olleet erinomaisia ja toiset vain erilaisia. Tapani ei ole haukkua toisen ostosta. Jos tykkäät Skodasta niin se on ihan ok, minä en vaan ajaisi sillä.
Miksi sä ystävällisesti laittelet linkkejä volvo juttuihin ja sit vetelet herneitä nenään jos joku vähän irvailee volvo jutuilla, 90% täällä on kuitenkin bemarilasit päässä. Harvaa kiinnostaa lueskella volvo testejä ja jos kiinnostaa googlesta löytyy hyvinkin helposti.
Myöskään ketään ei kiinnosta montako autoo oot ostanu ja kenen rahoilla, selkeesti sulla joku ongelma jos ihmiset ei hehkuta sun uutta volvoa?
:thuup:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

reku54 kirjoitti:Kun olen tottunut vaihtamaan autojani silloin tällöin, niin ei se ole pahasta kokeilla välistä jälleen Volvoa. Ohessa vuodesta 1998 omalla rahalla ostamani uudet autot: VW Passat 2,8 V6 syncro, Volvo S70, Audi A4, Audi A4 quatro, Audi A6, Audi A6, Audi A6, MB C220, MB E200, MB C220 Coupe ja nyt alla BMW 320 GT Xdrive, joka siis vaihtuu ysikymppiseen Volvoon.
Mielestäni en ole provosoinut tms, vaan laitoin ystävällisesti jenkkien BMW-blogin linkin, jossa oli testi Volvosta. Heillä näytti olevan melko neutraali asenne autoihin ja pystyivät kertomaan sen, mikä on heistä totuudellista. Veikkaanpa, että tämän palstan kirjoittajista vain muutamalla on yleensä edes mitään kokemusta useista laatumerkeistä, jolloin voisivat kertoa muutakin kuin mitä ovat ehkä kuulleet kaverin tutuilta. Itse olen ajellut ko autoilla 60...80 000km/auto, joten pohjaa löytyy mielipiteille. Kaikki em ovat olleet erinomaisia ja toiset vain erilaisia. Tapani ei ole haukkua toisen ostosta. Jos tykkäät Skodasta niin se on ihan ok, minä en vaan ajaisi sillä.
Mää voitin. Tossa mun omistamat autot. Kokemuspohjaa ja kommentointivoimaa löytyy ihan eri tavalla kuin sulla :lol:

Muutaman volvonkin kokemuksella voin sanoa, että paskahan se on. Nykyään vielä kiinalainen semmonen.

Oldsmobile Delta 88 Royale, V8 D 5,7l A
Opel Ascona GLS Exclusive, R4 1,8l M
BMW 320i, R6 2,0l M
Saab 99, R4 2,0l M
Chrysler New Yorker 5th Avenue, V6 3,3l A
Ford Scorpio Ghia, R4 2,0l A
Opel Omega CD, V6 2,5l A
Volvo 850 R, R5 2,3l A
BMW 523iA Touring, R6 2,5l A
Ford Escort CL, R4 1,4l M
Nissan Terrano, V6 3,0l A
Ford Mondeo Ghia X, R4 D 2,0l A
Ford Mondeo Ghia, R4 D 2,0l A
BMW 530dA Touring, R6 D 3,0l A
Volvo V70 Turbo AWD, R5 2,5l A
BMW 316iA, R4 1.9l A
BMW 530dA Touring M-Sport, R6 D 3,0l A
Volvo XC70 Momentum AWD, R5D 2.4l A
BMW 530xdA, R6D 3,0l A
BMW 318iA, R4 2,0l A
BMW 530dA Touring M-Sport, R6D 3,0l A
Audi A4 Avant Quattro TFSI Turbo, R4 2.0l A
BMW 730d, R6D 3,0l A
BMW 325xiA, R6 2.5l A
BMW 730d, R6D 3,0l A
BMW 530d X-drive M-Sport, R6D 3,0l A
BMW 320d X-drive Touring, R4D 2,0l A
BMW 525d X-drive Touring, R4D 2,0l A <nykyinen>
VW Touareg, V6D 3,0l A <nykyinen>
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Anssi79 kirjoitti:
Aero kirjoitti:^Suosittele mieluummin VRCF:n foorumia. Volvolandia meinaan lopetti. :tong:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php
Racing Club???!!! nyt on volvomiehet höpsähtänyt :lol:

No mut sinne sitten S90 kuskit, racing foorumille :drink:
Jep!

Meillä (olen siis jäsen tuollakin) on lauantaina vuokrattu Ahveniston rata kesämiittiä varten.
Useimmilla tietty Volvo alla mutta vieraan merkin edustajiakaan ei katsota kieroon.
GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

Jos unohdetaan uusin S/V90, ja mietitään 10 vuoden ajanjaksolla taaksepäin. Kuka voi ihan rehellisesti sanoa että on ajanut hyvällä Volvolla?

Eli vielä tänä päivänäkin miettii lämmöllä, olipa helvetin hyvä auto.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Anssi79 kirjoitti:Mulle on ihan sama millä autolla aja, ei vaan jaksa kuunnella vuodesta toiseen sun todistelua joka ketjusssa miten E39 on niin hiljainen ja parasta vastinetta rahalle :dumb:
Tuo sinun purkaus alkoi minun viestistä jossa kehuin S90:n ulkonäköä, oliko mielestäsi siihenkin piilotettu sanoma E39:n ylivertaisuudesta? Mihin kohtaan? Vai riittääkö jo tuo vasemmalla oleva kuva laukaisemaan sinussa inhoreaktion ja viestin tekstiosuus näkyy sinulle E39:n kehumisena? :blink:
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

TJJ kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Mulle on ihan sama millä autolla aja, ei vaan jaksa kuunnella vuodesta toiseen sun todistelua joka ketjusssa miten E39 on niin hiljainen ja parasta vastinetta rahalle :dumb:
Tuo sinun purkaus alkoi minun viestistä jossa kehuin S90:n ulkonäköä, oliko mielestäsi siihenkin piilotettu sanoma E39:n ylivertaisuudesta? Mihin kohtaan? Vai riittääkö jo tuo vasemmalla oleva kuva laukaisemaan sinussa inhoreaktion ja viestin tekstiosuus näkyy sinulle E39:n kehumisena? :blink:
Näin teki, huomasin että löyty yks auto jossa on asiat sulle kohdallaan ja sehän ois mulle pelkästään plussaa jos saatais sulle volvo hommattua :thup:

ja kyllä se tosiaan tuo sinun nimimerkki aiheuttaa niin btcf:llä kuin täälläkin jonkunlaisia naurunpyrskähdyksiä, kun niitä E39 ylistysviestejä lukee. Mut älä ota tätä nyt niin vakavasti, kyllä tästä selvitään :drink:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Anssi79 kirjoitti: ja kyllä se tosiaan tuo sinun nimimerkki aiheuttaa niin btcf:llä kuin täälläkin jonkunlaisia naurunpyrskähdyksiä, kun niitä E39 ylistysviestejä lukee. Mut älä ota tätä nyt niin vakavasti, kyllä tästä selvitään :drink:
Todellakin eri mieltä. Mistä tämmönen nyt kumpuaa? TJJ on varsin arvostettu kaveri btcf:lläkin, ja itse pidän hänen jutuistaan. Jos nyt joskus aina väännetään, minkäkokoinen penari on sopiva, niin silti veljellisessä hengessä. Sitäpaitsi, e39 menee vieläkin isojen perheautojen top kymppiin.

Vähän chill pilliä nyt...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Juhan kanssa samaa mieltä ja ei tarvitse mennä hyökkäämään nimimerkin päälle.

Tämä on autokuumeilupalsta eikä pelkästään penareille. Loput ahdistukset voi laittaa privana toisilleen. Ei tuollaista itkua jaksa enempää lukea.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Juha kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti: ja kyllä se tosiaan tuo sinun nimimerkki aiheuttaa niin btcf:llä kuin täälläkin jonkunlaisia naurunpyrskähdyksiä, kun niitä E39 ylistysviestejä lukee. Mut älä ota tätä nyt niin vakavasti, kyllä tästä selvitään :drink:
Todellakin eri mieltä. Mistä tämmönen nyt kumpuaa? TJJ on varsin arvostettu kaveri btcf:lläkin, ja itse pidän hänen jutuistaan. Jos nyt joskus aina väännetään, minkäkokoinen penari on sopiva, niin silti veljellisessä hengessä. Sitäpaitsi, e39 menee vieläkin isojen perheautojen top kymppiin.

Vähän chill pilliä nyt...
Tämä oli käsittääkseni minun henkilökohtainen mielipide? :dumb: TJJ kysyi minä vastasin Ok?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

[quote="salmol"]Juhan kanssa samaa mieltä ja ei tarvitse mennä hyökkäämään nimimerkin päälle.

Tämä on autokuumeilupalsta eikä pelkästään penareille. Loput ahdistukset voi laittaa privana toisilleen. Ei tuollaista itkua jaksa enempää lukea.[/quote]

Ja minä kun helmikuussa kysyin yhdeltä A6 Allroadiin vaihtaneelta kokemuksia tässä ketjussa, neuvottiin menemään muualle kyselemään. Sen verran v*tutti etten moneen kuukauteen edes lukenut palstaa.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Anssi79 kirjoitti:Näin teki, huomasin että löyty yks auto jossa on asiat sulle kohdallaan ja sehän ois mulle pelkästään plussaa jos saatais sulle volvo hommattua :thup:

ja kyllä se tosiaan tuo sinun nimimerkki aiheuttaa niin btcf:llä kuin täälläkin jonkunlaisia naurunpyrskähdyksiä, kun niitä E39 ylistysviestejä lukee. Mut älä ota tätä nyt niin vakavasti, kyllä tästä selvitään :drink:
Kehuin vain Volvon ulkonäköä, on kymmeniä muitakin autoja joissa ulkonäkö on kohdallaan, niiden joukossa myös useita uusia BMW-merkkisiä.

Hienoa, että niistä viesteistä on jotain iloa sinullekin. Kuitenkin BTCF:llä minulla on satoja ellei jopa tuhansia viestejä joissa on autettu muita Bemarin omistajia erilaisissa ongelmissa. Lähinnä toki E39:n omistajia, koska kyseinen malli on minulle tuttu, tuo sitten tietysti on ollut tuon mallin ylistämistä.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

TJJ kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Näin teki, huomasin että löyty yks auto jossa on asiat sulle kohdallaan ja sehän ois mulle pelkästään plussaa jos saatais sulle volvo hommattua :thup:

ja kyllä se tosiaan tuo sinun nimimerkki aiheuttaa niin btcf:llä kuin täälläkin jonkunlaisia naurunpyrskähdyksiä, kun niitä E39 ylistysviestejä lukee. Mut älä ota tätä nyt niin vakavasti, kyllä tästä selvitään :drink:
Kehuin vain Volvon ulkonäköä, on kymmeniä muitakin autoja joissa ulkonäkö on kohdallaan, niiden joukossa myös useita uusia BMW-merkkisiä.

Hienoa, että niistä viesteistä on jotain iloa sinullekin. Kuitenkin BTCF:llä minulla on satoja ellei jopa tuhansia viestejä joissa on autettu muita Bemarin omistajia erilaisissa ongelmissa. Lähinnä toki E39:n omistajia, koska kyseinen malli on minulle tuttu, tuo sitten tietysti on ollut tuon mallin ylistämistä.

Annetaan nyt jo olla, jatka samaan malliin :thuup:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
rBoost
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
Auto: Porsche Cayman S '14
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Pari vuotta tässä on jo kuumeiltu ja eilen lopulta tapahtui repsahdus ja 125 palautui edelliselle omistajalle ja tilalle tuli vuoden 2010 e92 m3 DCT laatikolla. Täytyy myöntää, että kyllähän tuo hieman eri tavalla pistää aamulla hymyilyttämään kun pistää auton käyntiin autohallissa (autoon on myös asennettu akrapovic:n putkisto). :D
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^^video todisteeksi käynnistyksestä tai ei uskota :P
Avatar
rBoost
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
Auto: Porsche Cayman S '14
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

masaf1 kirjoitti:^^^video todisteeksi käynnistyksestä tai ei uskota :P


Tuossa nopea pätkä kuvattuna iLuurilla, jostain syystä äänet ikävästi pätkäisee heti käynnistyksen jälkeen.

- Simo
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Tohon voisi vetää vaikka "aaltoja" kunnioituksesta. Itse tässä odottelen myyjän soittoa, että S90 on maassa. Valmistui viime viikolla.
F34 GT Xdrive 320i -13
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

rBoost kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:^^^video todisteeksi käynnistyksestä tai ei uskota :P


Tuossa nopea pätkä kuvattuna iLuurilla, jostain syystä äänet ikävästi pätkäisee heti käynnistyksen jälkeen.

- Simo
Ai saakeli.. Tuo on kyllä eeppinen!!
Itse käyn yritän itselleni jollain miesmatikalla jotenkin perustella että voisi olla vaihtoehto laittaa nykyinen E91 320d myyntiin ja ostaa tilalle juuri E90 tai E92 M3. Matikka vaan tällä hetkellä näyttää että keskikulutus nousisi 5,5 -> 12,5 l/100 ja siten lisäkuluja tulisi omilla kilsoilla noin 3000e-4000e per vuosi.

Mutta onhan se varmasti niin siistiä lyödä M3 tulille joka ikinen kerta. Huikea auto! Jospa sitä itsekin jonain päivänä...
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Yhdellä autolla jaksaa ajaa n. 100tkm - tai siis minä jaksan, joku muu jaksaa enemmän ja joku vähemmän. Siinä tienoossa mulle tuntuu aina iskevän autokuume ja jotain sille on ilmeisesti aina tehtävä. Nykyisen E90:n sporttijakkaraa on tullut tähän mennessä kulutettua n. 84tkm matka ja tuo tuttu tauti alkaa jo nostelemaan päätään. Tämä talvi mennään vielä nykykalustolla, mutta todennäköisesti keväällä tulee jonkinsorttista kalustouudistusta tehtyä.

Mullahan käyttöautolla on periaatteessa kaksi pääkriteeriä - ensinnäkin sen pitää sopia käyttöautoksi, toisekseen sen pitää miellyttää minua. Ensimmäinen purkautuu pääosin niin, että yli 200hp auto hörppii ~8l/100tkm tai alle, se ei ole farkku ja siinä on vetokoukku. Jälkimmäinen... noh, minä olen minä, mäntäpäinen bensalenkkari, joten tätä onkin vähän hankalampi avata. Yleensä vaihtoehtolistalle niputtuu nippu erimerkkisiä ja -laisia autoja.

No, kuitennii, E90 on ollut ihan hyvä auto ja seuraavan vaihtoehdon listalla on Bemareitakin. Alunperin listasin E90 ja E60 xDrivet 3l moottorilla mutta tajusin listanneeni muilta merkeiltä myös vajaavetoisia ja hoksasin, että jos Bemarinkin kohdalla hellitän hieman xDrive -vaatimuksesta (vaikka se onkin talvisaikaan täyttä huikeutta), saan listalle houkuttelevampia korimalleja, joten siellä on nyt myös E88 ja E93 (toki edelleen 3.0).

Ja sitten niihin elämän suuriin kysymyksiin:

-Onko kenelläkään kokemusta E93:sta tai E88:sta ympärivuotisena käyttöautona ja haluaako jakaa niitä?
*Karmittomat ovet tuskin on ongelma, niitä on tiettävästi ihmisillä ollut ihan reilustikin ja ainakin E92:sta on pyörinyt talvellakin liikenteessä.
*Mites ajomelu? Määrä ja laatu, siis - E90:ssä vallitseva ääni on rengasmelu, tuleeko avokatoista suhinaa?
*Entä lämpöeristys? Avokaton tiettävästi saa kyllä lämpimäksi, mutta miten nämä on sen kannalta toteutettu?
*E93:n kovakatto on varmaan talvessa parempi kuin E88:n rätti. Rättikään tosin ei kauheasti pelota, koska meikäläisen auto ei tuppaa liikaa seisomaan, joten päällänsä ei lunta kovin kauaa varastoida.

-E9x 325i 3.0 (N53):aan on tarjolla PnP -viripakettia jolla saa kivasti lisää potkua ja ratkaisee todennäköisesti nykyistä (joka on vielä N52B25A joten siihen ei vastaavaa ole) vaivaavan laiskuuden. Löytyykö vastaavaa 125i:n N52B30A -tekniikalle vai pitääkö ykkössarjalaisen olla jo lähtöjään vähintään 128i tai 130i?

Näistä kahdesta E93:n puolesta puhuu kovakatto (rumempi mutta todennäköisesti käytännössä parempi), paremmat vetomassat sekä dieselin mahdollisuus. Kieltämättä ajatus käyttöavosta kutkuttaa monipuolisuutensa puolesta jatkuvasti enemmän. Tähän aikaan vuodesta avokuume on vähän huono merkki, koska se kytee talven ja harvoin laantuu keväällä :). Alustavana varoituksena, todennäköisesti alkukesästä tulee myyntiin hyväkuntoinen E90 325xi jos jotakuta siinä vaiheessa moinen kiinnostaa.

Vai osaako joku sanoa jotain ehdotonta syytä, miksi ei pitäisi ostaa Bemarin avoa ympärivuotiseksi käyttöautoksi?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Melkoista Volvo-keskustelua täällä :D

Ei siinä mitään, meinasin itsekin päätyä V90 D5 AWD Inscriptioniin, joka olisi ollut "full loaded" Omasta mielestä varsin hieno ja houkutteleva auto, erityisesti varustelultaan ja hinnoittelullaan. Tosiasiassa mulla oli suurta tuskaa tämän kertaisessa työsuhdeautokierroksessa.

Vaihtoehdot olivat Volvo V90, Audi A6 allroad, MB 220d Farmari, Jaguar F-Pace ja BMW X5 e40. BMW ei oikein kuulunut joukkoon, muiden ollessa varusteltuina noin 80-85keur autoja. Tarvitsen auton tammikuun aikana, joten BMW 5-sarja ei ollut vaihtoehto. Shortlist oli käytännössä Volvo, Audi ja Jaguar, joiden kanssa sitten tuskailin.

Asia ratkesi kuitenkin varsin hyvin, kun päätin hankkia oman auton työsuhdeauton sijaan ja Tilasin Range Rover Sportin. Range olikin sitten aktiivinen valinta, vaikka sille kilpailijoiksi olisi jo voinut valita Porschen, Audin ja Bemarin. Nyt vaan odotellaan auton saapumista ja tuska jatkuu.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Aero kirjoitti: -Onko kenelläkään kokemusta E93:sta tai E88:sta ympärivuotisena käyttöautona ja haluaako jakaa niitä?
*Karmittomat ovet tuskin on ongelma, niitä on tiettävästi ihmisillä ollut ihan reilustikin ja ainakin E92:sta on pyörinyt talvellakin liikenteessä.
*Mites ajomelu? Määrä ja laatu, siis - E90:ssä vallitseva ääni on rengasmelu, tuleeko avokatoista suhinaa?
*Entä lämpöeristys? Avokaton tiettävästi saa kyllä lämpimäksi, mutta miten nämä on sen kannalta toteutettu?
*E93:n kovakatto on varmaan talvessa parempi kuin E88:n rätti. Rättikään tosin ei kauheasti pelota, koska meikäläisen auto ei tuppaa liikaa seisomaan, joten päällänsä ei lunta kovin kauaa varastoida.
Ei valitettavasti kokemusta kummastakaan. Tässä kuitenkin muutama kommentti jos auttaa asiaan. Karmittomat ikkunat ovat kieltämättä epäkäytännölliset tietyillä talvikeleillä jos on vaihtelevasti märkää ja kuitenkin pakkasta. Jos vesi valuu ikkunaa pitkin alas ja tulee pakkasta, jäätyy alatiiviste lasiin kiinni eikä ovea avattaessa lasi pääse laskeutumaan sitä maagista senttiä. Tähän auttaa PINS kortti (myös muita turhia bonuskortteja voinee käyttää). Eli pujottaa kortin lasin ja tiivisteen rakoon, höylää kortilla lasin reunasta toiseen ja irrottaa siis tiivisteen niin jo taas pelittää. Ovi kyllä aukeaa vaikkei tuota tekisikään mutta kiinni laitettaessa lasi voi jäädä kampeamaan kattoa vasten. Pieni extravaiva siis.

Uskoisin, että metalliavokatossa ei ole mitään melueroa kiinteäkattoiseen suhinoita ajatellen. Kangaskatto on ihan aavistuksen äänekkäämpi kiinteäkattoiseen jonka huomaa vaikka aidan vieressä ajettaessa tai tunnelissa. Ja motarilla vieressä ohittava auto kuuluu aavistuksen voimakkaammin sisään. Mutta kohinoita eikä suhinoita normiajossa esiinny kovakattoista enempää.

Monet on multa kysyny talvella lämpöeristyksestä ja kylmyydestä. Jos talvella koittaa kovakattoisen metallia niin eipä sekään niin lämpöiselle tunnu. Eikä siellä kattoverhoilun ja pellin välissä nyt mitään hirveää uretaanieristystä ole... Viime talvena ajelin rättikatolla läpi koko talven, motarilla -30 asteessakaan en huomannut että pakkanen olisi mikään ongelma kylmyyttä ajatellen. Tätä ei siis kannata pitää valintakriteerinä. Rättikatossa on siinäkin ulkokatto ja sisäkatto joiden välissä ilmarako eristeenä. Toimii.

Metallisen avon huonoja puolia on tila jonka katto vie takaluukusta avattuna. Käytännössä kontti on aika lailla käyttökelvoton kun katto on alhaalla. Rätti vie vähemmän tilaa. Joskin E88:ssa varmaan aika pieni kontti joka tapauksessa. Toinen mikä voi olla metalliavon ikävä puoli talvella on katon saumat joihin voi kertyä jäätä ja sen jälkeen kattonatinat voi olla melkoisen ikäviä. En tiedä tapahtuuko näin käytännössä vai onko kattosaumat tehty niin, että tämä ei ole ongelma. Rättikatto on talvella täysin äänetön nitinöistä ja natinoista. Samaten kattomekanismi.

Rättikaton lisävaiva on tietysti sen vaatima hoito. Eli pari kertaa vuodessa vaatii huolellisen pesun ja ainekäsittelyn jos haluaa katon kestävän siistinä pitkään. En ole kokenut sitä rasitteeksi kun kuitenkin muutenkin tykkää autojen parissa nysvätä.

Halusin tosi pitkään ostaa avon ja pidin kovaa kattoa välttämättömänä kriteerinä. Jostakin syystä sitten aivo kääntyi kokeilunhalun puolelle ajatuksella että myydään pois jos menee pieleen ja hommasin rättikattoisen. Päivääkään en ole katunut valintaa. Ja jos homman kiteyttää, ei katon materiaalia kannata pitää valintakriteerinä. Enemmän kannattaa keskittyä muuhun käytettävyyteen ja tarpeisiin.
Aero kirjoitti: Näistä kahdesta E93:n puolesta puhuu kovakatto (rumempi mutta todennäköisesti käytännössä parempi), paremmat vetomassat sekä dieselin mahdollisuus.
Nyt en muista noita ykkössarjalaisen moottoreita tarkemmin mitä siihen oli tarjolla, mutta 130i ei voi mennä pieleen :thuup: Pitkään mietin itse diesel vai bensa mutta en pystynyt avoon oikein millään dieseliä sovittamaan. Eipä ole tullut suru silmään bensamoottorista :love:
Aero kirjoitti: Vai osaako joku sanoa jotain ehdotonta syytä, miksi ei pitäisi ostaa Bemarin avoa ympärivuotiseksi käyttöautoksi?
No jos jonkin syyn haluaa keksiä niin se, että katto ei aukene pakkasella :thup: Itse olen ollut tosi tyytyväinen F12:n valintaan. Mahtava ympärivuotinen perheauto.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Vastaa Viestiin