Bmw Kuskit

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

lgr122 kirjoitti:Tietysti voi olla, että kaikkein suurimmat mulkut ei koskaan lue mitään foorumeita, ja eivät koskaan opi mitään, ja periaatteessa on aika sama mitä me täällä lätkytetään. :rolle:
Se on hyvin pitkälti juurikin näin. Ja vaikka lukisivatkin,niin tuskin on kirjoituksilla mitään vaikutusta mihinkään.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Minusta toisten virheille jeesustelu on tarpeetonta. Ensimmäinen kivi ja jotain sitä rataa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minusta keskustelu siitä että bemarikuskit(kin) on kusipäitä liikenteessä on terveellistä että jotkut edes miettisivät ajotapaansa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

salmol kirjoitti:Minusta keskustelu siitä että bemarikuskit(kin) on kusipäitä liikenteessä on terveellistä että jotkut edes miettisivät ajotapaansa.
Minun kirjoituksen pointti oli se,että ne jotka sitä Bemaristien "mainetta" pilaavat,tuskin täällä palautetta lukee. Ja jos lukeekin,niin ei oikeastaan hetkauta mitenkään. Vai kuinka moni Bemaristi-lukija on ilmoittautunut kirjoitusten "törpöksi"? Ja sitten kun näitä "kehuja" lueskelee monien muidenkin merkkien edustajat,niin ne vain naureskelevat kaikille Bmw merkin omistajille. Ajotavasta riippumatta.

Eli täällä foorumilla ruikuttaminen on ihan turhaa. Jos on paha mieli jonkun törkyily ajamisesta,niin kannattaa ennemmin ottaa yhteyksiä suoraa auton omistajaan,kuin ruikuttaa ylinopeuksista tai ohituksista yms. täällä. Täällä purnaaminen kun ei auta yhtään mitään. Vai meneekö se Kummelin mukaisesti: "Pääasia on,että porukka nauraa". :lol: :lol: :lol:
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Millä mittarilla voi sanoa, että täällä kirjoittaminen ei auta yhtään mitään? Voi tulla mm. monille "luen mutten kirjoita"-henkilöille ahaa-elämyksiä, että joku toimintatapa voikin olla joko laitonta, typerää tai jopa toisia haittaavaa toimintaa, vaikka itse on luullut sen olevan ihan ok.

Ja kun tietoisuus siitä, että perseilemällä pääsee palstoille tai videoiden kautta iltalehtiin, alkaa kasvaa, alkaa myös käytöstavat toivottavasti muuttua.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Ludwig kirjoitti:Voi tulla mm. monille "luen mutten kirjoita"-henkilöille ahaa-elämyksiä, että joku toimintatapa voikin olla joko laitonta, typerää tai jopa toisia haittaavaa toimintaa, vaikka itse on luullut sen olevan ihan ok.
Tuohon (kirjoitukseesi) et usko varmasti itsekkään.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Heguli31 kirjoitti:
Ludwig kirjoitti:Voi tulla mm. monille "luen mutten kirjoita"-henkilöille ahaa-elämyksiä, että joku toimintatapa voikin olla joko laitonta, typerää tai jopa toisia haittaavaa toimintaa, vaikka itse on luullut sen olevan ihan ok.
Tuohon (kirjoitukseesi) et usko varmasti itsekkään.
Tietenkin uskon, en sitä muuten olisi kirjoittanut.

Miksi pitää olla niin kyyninen?

Yksi parantava vaikutus "tolloilmiannoilla" on vielä kaiken tämän lisäksi: kun tapahtuman kirjoittaa auki, sen unohtaa ja se on psykologinen irtautuminen ko. ikävästä tilanteesta. Muistijälki irtaantumisesta auttanee tulevissa tollotapauksissa siten, että ei itse menetä päreitään, vaan lähinnä analysoi tilanteen jotta osaa sen kirjoittaa auki. Auki kirjoittaessaan ja analysoidasseen voi samalla havaita, olisiko voinut tehdä itse jotain toisin.
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Mä komppaan Ludwigia. Ihmeellinen sattumus; tässä parin viikon sisällä on idästä päin tultaessa Porvoon motaria liittymästä ennen Sipoonlahden Nestettä tullut kaksi kertaa samaan aikaan törkeää ylinopeutta musta E93? Cabrio. Sama auto, musta ja ruorissa keski-ikäisen näköinen b-boy. Hän näyttää suuntamerkin aina kädellään. On muuten tavallisen idiootin näköistä kun tullaan kädellä huiskuttaen sisäkautta pujotellen. Rekkarissa ainakin G ja Y.

Eilen ajelin illansuussa about seiskan maissa rankkasateessa Salon itäpuolella. Valkoinen i8 perä pimeänä, oli muuten tavallisen vaikea nähdä sen vesisateen ja sumun läpi.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Ei kaikki bmw kuskit aja huonosti, tänäänkin joku 5 sarjalainen farkku tuli ihan nätisti perässä Lahdesta pohjoiseen päin vaikka itse ajoin AWD Fordilla, ja rajoitusten melkein rajoilla mentiin
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Juha kirjoitti:Minusta toisten virheille jeesustelu on tarpeetonta.
Ihan samaa mieltä. En ymmärrä oikein mikä tarve ihmisillä on arvostella ja ohjeistaa muita ja heidän tekemisiään. Ei tässä kukaan sen kummempi ole ja ihmisten odotukset ovat erilaisia eivätkä vaan ajatustavat, käsitykset ja tyylit kohtaa. Aika usein nimittäin törmää siihen, että kun minä sen teen niin se nyt ei tässä just ketään haittaa mutta auta armias kun joku muu tekee saman niin jo so on ääliö. Jokainen tyylillään ja tavallaan. Arvostelun sijaan toivoisi ja soisi ihmisten osoittavan enemmän suvaitsevaisuutta, ymmärrystä ja toisten huomioon ottamista. Siisteys ruokkii siisteyttä, turvallisuus turvallisuutta, kohteliaisuus kohteliaisuutta. Arvostelu arvostelua, vittuilu vittuilua.

Kyllä minä nautin autoistani ja käytän vaikkapa kiihdytyskaistat hyväksi. Alla vaikkapa viimeaikaisista ajoista klippi kiihdytyskaistojen käytöstä ja BMW-kuljettajan käytöksestä. Ihan vaan omasta ja muiden ajosta. Ekassa pätkässä ajelen 3-tiellä motarilla kruisi asetettuna 125 km/h. Rekan ohituksen jälkeen oikealla rampilla näkyy auto joka peruuttaa takaisin motarille. Kyllä, pakki päällä ja koittaa liittyä takaisin. Ei muuten ole BMW kuski ;) Liittymän jälkeen toisella puolen motarille liittyy uusi ajelija joka tulee sinne sitten sen ehkä 80 km/h lasissa, ei pahemmin vilkaise peiliin tai ainakaan muodosta tilannekuvaa mutta käyttää sentään vilkkua. Oikea kiihdytys / erkanemiskaista on liki 2km pitkä ja mun takana ei tule ketään... Ei muuten ole BMW-kuski ;) Nopeuseroa kun oli niin menihän vähän lähelle puskuria ettei tartte tosissaan jarrutella, otin oikean kaistan kun liityn kaistalta 9-tielle. En minä hermojani menettänyt kummastakaan tilanteesta. Mutta olisittepa nähneet sen volkkarinaikkosen ilmeen kun mulkoili mua kun menin vierestä ohi. Ensin se bemari tuli varmaan yli sata lasissa ihan takapuskuriin kiinni ja sitten veti liipaten oikeelta ohi! Kauheessa sadekelissä. Ja mitä tapahtui, sivuutin hänet nopeusrajoitusta noudattaen (alinopeudella) oikealta joka on sinänsä ihan sallittu operaatio. Ja lähelle ajauduin koska hän vaihtoi kaistaa eteen.

No sitte vielä se samainen BMW-kuski tulee itse kiihdytyskaistaa ihan kauheeta vauhtia moottori ulisten, kurvissa kantaten, varmaan sata lasissa. Ja niin se tuleekin. Eikä ole mitään ongelmaa päästä liikennevirran mukaan kun on samat nopeudet kaikilla.

Videonpätkä on muuten SJ4000WiFi:llä kuvattu. Sademotariosuus 720p30 ja kuivan kelin ajelut full HD.

https://www.youtube.com/watch?v=cylkIwQIakE


-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Toisten virheillä ei toki tarvitse liikaa märehtiä. Tosin se, että todistaa muutaman kymmenen kilometrin matkalla jatkuvalla perässäroikkumisella (siis samaa koko Keimola Hyvinkää väli täydessä ruuhkassa) ei ole virhe vaan mulkkuus.

Ja sitten voi miettiä johtuuko edellä mainittu pöytäkeskustelu tänne kirjoittamisesta vai noista mulkuista?

Kyllähän tänne viku saa, koska kyseessä on keskustelupalsta. Eikös samalla logiikalla voitaisi lopettaa huobojen huoltojen ja epäystävällistrn myyjienkin kritisointi.

Minäkin olen niin naiivi optimisti, että toivon jonkun noista liikenteessä törttöilevistä hönöistä lukevan palstaa ja miettivän tovin.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

VolvostaBemariin kirjoitti:
Kyllähän tänne viku saa, koska kyseessä on keskustelupalsta.
Saa tietysti. Keskusteluahan varten nämä palstat ovat. Ja keskustelu on hyvästä.

En minäkään siedä puskurissa roikkuvia. Onhan niitä ollut tilanteita että jos olisi vähän huonompaa kalustoa alla niin olisin varmaan pari kertaa painanut jarrusta napakasti ja ottanut perään uusia komponentteja. Tuntuu vielä että tuo 640i imee peräänsä muita.

Keskiviikkona ajelin Tampereelta Lahteen. Mazda-kuski ohitti maantiellä kolme autoa kerralla ja niin että moottoripyörä tuli vastaan ja kohtasivat niin että prätkä väisti pientareelle lähelle nurmea. Katsoin uusintana videolta että paljonko oli väliä. Ei ollut paljoa.

Pointtina vaan että osaa ne muutkin. Kyllä se on kuskista kiinni mitä tulee tehtyä.

Olisihan se hienoa jos joku tai vaikka enemistö autoilijoista kokee valaistuksen lukiessaan näitä mutta en oikein usko siihen. Jos mietitte paljonko keväällä toitotettiin suojateistä julkisuudessa ja seuraatte hetken moniko pysähtyy antamaan tietä... ja monestiko teette sen itse?

Mulle opetettiin aikoinaan mukulana että älä kyttää mitä muut tekee vaan keskity hoitaan omat hommat kunnolla ja auta tarvittaessa muita. Sillä pääsee pitkälle. Jatkakaa...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

phuksi kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:
... Mulle opetettiin aikoinaan mukulana että älä kyttää mitä muut tekee vaan keskity hoitaan omat hommat kunnolla ja auta tarvittaessa muita. Sillä pääsee pitkälle. Jatkakaa...

-p
+1
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Ajoin hetki sitten (17.8. klo 17.45)Porvoonväylää stadiin päin ja jakiksen kohdalla mut ohitti kilpaa ajava autokaksikko. Edellä kaahasi hopeanvärinen 335 cabrio ja takana musta Subbe. Veikkaus on että kaksikon nopeus oli vähintään 180km/h. Paljon Porvoonväylää ajaneena tää bemari on tuttu entuudestaan. Rekkarin alku BSP. Oliko järkee, hä? Eikä sillä Subbekuskillakaan ollut yhtään sen enempää älliä.
Ei ihme että bmweemäisyyttä aina korostetaan.
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Teinitähti Robin osti ensiautokseen i8:n. Ei huono!

https://www.facebook.com/BMW.Suomi/?fref=ts
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Vollgas kirjoitti:Teinitähti Robin osti ensiautokseen i8:n. Ei huono!

https://www.facebook.com/BMW.Suomi/?fref=ts
Hieno valinta kieltämättä! Toivottavasti harva olisi kateellinen, koska itse tienattu auto :thuup:
päme1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Elo 2016, 21:54
Auto: Bmw 520 xd F11 , M-B E 280

Olen nähnyt aika useasti turun moottoritiellä jonkun M5 kuskin. Aika kovaa se ajoi, ja olen erittäin närkästynyt, etenkin kuin ei yhtään hiljentänyt vaikka näki että minulla oli vilkku oikealle kaistalle. Voisin antaa kuskille pari ohjettakin jos vain voisin. Sanoisin sille: miksi ajoit niin hiljaa että kerkesin nähdä keskisormen sivulasissa. Mielelläni antaisin ohjeita esim että kannattaisi pitää edes toinen käsi ratissa.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

^ Tä ?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Joku uuno taas näköjään kuppaa vasemmalla kaistalla ja sitten itketään kun joku ajaa oikealta ohi. Saatanan skodakuskit... [emoji23]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin