Nyt 5-sarjan hinta kohdallaan

F10, F11, F07
johannes999
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:00

lnaukkar kirjoitti:Mitä tarkoitat moottoriversiolla? B47 kone tuossa 520d mallissa molempina vuosina.

Mulla ihan kohta eka vuosi täyteen vitosen kanssa ja tasan 0 ongelmaa tai lapsentautia kohdattu eli 21 000 erittäin nautinnollista kilometriä takana. Toukokuussa tosin tuli autoa koskevasta EGR-kampanjasta lappu kotiin, vaihtavat venttiilin, mutta odottakoot ensimmäistä huoltoa se.

Jälleenmyyntiarvo tippuu varmasti mutta toisaalta nyt saat kaikki varusteet aikalailla puoli-ilmaiseksi joten .. miten sen nyt ottaa.
Joo näinpä onkin, eli moottoriversio on tainnut vaihtua 2014-2015 välissä.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jep, B47 alkaen 2015 mallivuodesta (syyskuu 2014 valmistetut). Tehokkaasti rajoitti omat vaihtoehdot vain 20d malliin kun 25d olisi ollut vanhalla voimalinjalla.
JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"
JeanMichell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
Auto: Ford Ranger Wildtrak

JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"
[/quote]



Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
JeanMichell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
Auto: Ford Ranger Wildtrak

JeanMichell kirjoitti:
JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"


Sent from my SM-G930F using Tapatalk[/quote]
Kävin kysymässä marmorilta asiaa samalla kun selvitin edellisen käynnin vuokra-autosotkua. Minun autossa kampanjaa ei ole päällä. Lienee jonkin yksittäisen toimittajan osassa virhe, jolloin ei koske kaikkia...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
strongelf
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Loka 2014, 10:45
Auto: F11 520dA 2015

JeanMichell kirjoitti:
JeanMichell kirjoitti:
JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"


Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Kävin kysymässä marmorilta asiaa samalla kun selvitin edellisen käynnin vuokra-autosotkua. Minun autossa kampanjaa ei ole päällä. Lienee jonkin yksittäisen toimittajan osassa virhe, jolloin ei koske kaikkia...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk[/quote]
Sellainen jännä juttu muuten että ekat B47 koneet tuli ilman urearuiskutusta kuten oma 2014 marraskuussa valmistettu 520d. Uudemissa löytyy ureapönttö. Liekö tullut pelko että ei olisi menneet läpi päästötesteissä.

Pikkasen kyllä ärsyttää melko tiheät dpf polttovälit, pörinä on putkessa kova.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
2015 F11 520dA Business Exclusive
JeanMichell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
Auto: Ford Ranger Wildtrak

strongelf kirjoitti:
JeanMichell kirjoitti:
JeanMichell kirjoitti:
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"


Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Kävin kysymässä marmorilta asiaa samalla kun selvitin edellisen käynnin vuokra-autosotkua. Minun autossa kampanjaa ei ole päällä. Lienee jonkin yksittäisen toimittajan osassa virhe, jolloin ei koske kaikkia...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sellainen jännä juttu muuten että ekat B47 koneet tuli ilman urearuiskutusta kuten oma 2014 marraskuussa valmistettu 520d. Uudemissa löytyy ureapönttö. Liekö tullut pelko että ei olisi menneet läpi päästötesteissä.

Pikkasen kyllä ärsyttää melko tiheät dpf polttovälit, pörinä on putkessa kova.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla[/quote]
Olen huomannut saman, että pörisee tosi usein vaikka ajelen 90% motaria. 2011 vuoden vastaava ei poltellut näin usein...


Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

strongelf kirjoitti: Sellainen jännä juttu muuten että ekat B47 koneet tuli ilman urearuiskutusta kuten oma 2014 marraskuussa valmistettu 520d. Uudemissa löytyy ureapönttö. Liekö tullut pelko että ei olisi menneet läpi päästötesteissä.

Pikkasen kyllä ärsyttää melko tiheät dpf polttovälit, pörinä on putkessa kova.
Käsitykseni mukaan kaikki 520d on ilman ureaa ja kaikki 520d xdrive on urealla. Näin se oli ainakin 2015 mallivuoden osalta. Onko tämä muuttunut?

Mistä huomaatte dpf-polton? En ole koskaan huomannut.

Sivuhuomiona, AdBlue lisäys oli yllättävän helppoa ja halpaa. Motonetistä 10 litraa mukaan ja kaato tankkiin, ei sotkua eikä dramatiikkaa. Hinta 18 euroa. 22 000 ajettuna auto näytti että tankin vajaus 12 litraa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Moottorin lämmöt (piilovalikosta), lisääntynyt kulutus ja mahdollinen pieni käry kielivät poltosta. Tosin minäkään en ole sitä koskaan huomannut ja autolla ajettu 83tkm.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
strongelf
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Loka 2014, 10:45
Auto: F11 520dA 2015

Joo kyllä se näin on kuten Inaukkar toteaa - x-drivessä urea.

Mulla ainakin putki alkaa pitää selkeää pörinää -ei voi olla huomaamatta.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
2015 F11 520dA Business Exclusive
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Miksei muuten F20 ykkössarjan xdrivessa oo tuota järjestelmää (120xda 2016), vaikka samalla koneella?
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

masaf1 kirjoitti:Miksei muuten F20 ykkössarjan xdrivessa oo tuota järjestelmää (120xda 2016), vaikka samalla koneella?
Ei ole 2016 420dxa:kaan ole kusitankkia.
Muistelisin että joku myyjä sanoi talvella että vain 5 sarjaisissa ja 7 sarjaisissa olis kusi laitteet
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

masaf1 kirjoitti:Miksei muuten F20 ykkössarjan xdrivessa oo tuota järjestelmää (120xda 2016), vaikka samalla koneella?
Eiköhän tämä liity päästökikkailuun. Viitonen painaa enemmän kuin ykkönen, jolloin öljyä palaa enemmän. Kusella sitten kompensoidaan kasvaneita päästöjä.
johannes999
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:00

johannes999 kirjoitti:Olen katsellut 520 xd:n perään. Tällä hetkellä saisi vähän ajettuja vuoden 2015, tai 2016 malleja melko edullisesti. Edullisuus ilmeisesti johtuu Bemarin kampanjoista ennen uuden mallin tuloa. Mallisarjan loppupää kiinnostaisi myön sen vuoksi, että yleensä lastentautien luulisi olevan minimissään loppupäässä. Vuoden 2016 malleissa taitaa olla vielä uudenmpi mootoriversio verratuna vuoden 2015 malleihin?

Vähän mietityttää, että tippuuko noista jälleenmyyntiarvot uuden mallin tuntua markkinoille? Tiedetään, että ei pitäisi miettiä jälleenmyyntiarvoa ennen auton ostoa.
Tuli sitten hankittua vähän ajettu 520 xd vuosimallilla 2016. Hyvin tuntuu kulkevan :)
Kapirex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Heinä 2016, 20:02

Täällä tuli siirryttyä Octaviasta (josta hajosi DSG 17tkm) uuteen tarjous 518d Exclusive Prohon. Täytyy sanoa että aivan mahtava auto. Kyyti on tasaista ja voimaa ainakin minulle täysin riittävästi. Ensimmäisen 1000km keskikulutus maltillinen 5,6l...
RompanUkko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Elo 2016, 12:46

Hei, palaan taas bemaristiksi 518d Exc...ProEditionin myötä ( 10 vuotta sitte oli 320d touring) ja vähän valmiiksi mietin että millä "moodilla (Sport/Comfort/...) " tuota ihmiset yleensä käyttävät, vai usein vaihdellen ? Oma on tulossa parin viikon kuluttua. Ihan vaan mielenkiinnosta...sorry jos tyhmä kysymys.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Comfortilla käytännössä aina ja sportilla silloin kun haluaa reippaampaa reagointia polkimeen. Eco-pro pari kertaa kokeillut mutta ei tule koskaan käytettyä. Jos olisi säätyvä jousitus tai enemmän tehoa, niin varmaan vaihtuisi moodi useammin.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Aiemmalla 520d vakio M-alustalla ei tullut käytettyä kuin normaaliasentoa. Nykyisellä 535d säätyvällä alustalla tulee käytettyä suurimmaksi osaksi Comfortia. Sport asentoa (pelkästään alustaan vaikuttava päällä) aina kun on mutkaisia teitä ja Sport+ silloin kun haluaa lähteä paikaltaan liukkaasti.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Hydrophyte kirjoitti: Sport asentoa (pelkästään alustaan vaikuttava päällä) aina kun on mutkaisia teitä ja Sport+ silloin kun haluaa lähteä paikaltaan liukkaasti.
Sinulla on tietysti voimakas auto, joten noilla asetuksilla on väliä :w00t: Itse olen tässä mopodieselissä pähkinyt onko Sport+ ja Sport asetuksilla muuta eroa kuin ajonvakautuksen loiveneminen?
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Tosiaan ainoa ero on Sport+:n ja Sportin välillä on luistoneston poisto. Ajonvakautus on yhä päällä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tehot on samat kaikissa moodeissa, vain reagointi muuttuu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin