Onko joku muu mahd. huomannut viimeisimmän BMW-tarjouksen, nyt Business M-sport -paketti olisi tarjolla:
http://www.bmw.fi/fi/fastlane/kampanjat ... ition.html
Totta kai päälle tulee lisävarusteita, talvirenkaat ja lohkolämmitin, mutta kieltämättä -6k€ hinta kiinnostaisi varsinkin kun saisi itse tilata.. Tosin tuli jo vannottua, että ei enää uutta autoa.
EDIT: otsikkoa muutettu asianmukaisemmaksi.
Business M Sport Edition -tarjous?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Varsinkin käytettyjen m-sporttien hinta on nyt mielenkiintoinen
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Kyllä on houkutteleva etenkin, jos 2-vetoista on hankkimassa ja niissä uuden ja hieman käytetyn hinnoittelu on mielenkiintoista, kuten yllä todettu. Taasen nelivetoisissa pitää nyt maksaa nelivedosta täysi hinta....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
BMW-konfiguraattoria tuli vähän pyöriteltyä, kaikki kiva maksaa. M-sport jarrut eivät tule mukaan, sekin olisi melkein +1k€, HiFi-paketti taisi olla vain vajaa 0.6k€ jne jne. Ehkä pitää yrittää löytää putiikki, jossa pääsisi koeajamaan -16 mallista 320i M-sporttia. Jos ei oikein mitään tuntuvaa eroa nykyiseen, niin miksi maksaa n. 25k€ väliä jotta saisi 60tkm vähemmän? M-sport -korisarja on kyllä hieno, mutta ilmankin pärjäisi.
Takavetoinen malli riittää allekirjoittaneelle loistavasti, itse asiassa hiukan haittaakin kun suurin osa tarjonnasta on 4-vetoista.
Takavetoinen malli riittää allekirjoittaneelle loistavasti, itse asiassa hiukan haittaakin kun suurin osa tarjonnasta on 4-vetoista.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Onko mitään syytä harkita reilusti pienitehoisempaa 320i:tä kun 330e on käytännössä saman hintainen?Petteri75 kirjoitti:BMW-konfiguraattoria tuli vähän pyöriteltyä, kaikki kiva maksaa. M-sport jarrut eivät tule mukaan, sekin olisi melkein +1k€, HiFi-paketti taisi olla vain vajaa 0.6k€ jne jne. Ehkä pitää yrittää löytää putiikki, jossa pääsisi koeajamaan -16 mallista 320i M-sporttia. Jos ei oikein mitään tuntuvaa eroa nykyiseen, niin miksi maksaa n. 25k€ väliä jotta saisi 60tkm vähemmän? M-sport -korisarja on kyllä hieno, mutta ilmankin pärjäisi.
Takavetoinen malli riittää allekirjoittaneelle loistavasti, itse asiassa hiukan haittaakin kun suurin osa tarjonnasta on 4-vetoista.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Samaa mietin. 330e:n vaikka ottaisi ihan puhtaasti "verosuunnittelumallina" ja unohtaisi koko hybridi-idean ja ajaisi autolla vain polttomoottorilla, niin se olisi sellaisenakin ihan kelpo peli. Toki eboost tuo mukavan lisäpotkun kiihdytystilanteisiin, joten ihan kokonaan hybridi-ideaa ei kannattaisi haudata. Siitä nimittäin löytyy sen taloudellisuusnäkökulman lisäksi myös tuo tehopuolen näkökulma.
Jos/kun hinta on suunnilleen samaa tasoa, niin kyllä 330e Suomen verotuksella tekee 320i:stä aikalailla tarpeettoman myyntimallin.
Jos/kun hinta on suunnilleen samaa tasoa, niin kyllä 330e Suomen verotuksella tekee 320i:stä aikalailla tarpeettoman myyntimallin.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Reilusti pienempi paino nyt ainakin
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Nyt uskallan jo kokemuksen syvällä rinta-äänellä julistaa sen tehneen myös 330i:stä tarpeettoman. Jos on eri mieltä, mielipide perustuu vääriin oletuksiin. Olen puhunut.jva kirjoitti: Jos/kun hinta on suunnilleen samaa tasoa, niin kyllä 330e Suomen verotuksella tekee 320i:stä aikalailla tarpeettoman myyntimallin.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
No, pienin varauksin saatan allekirjoittaa tuon. Nyt kun on reilun viikon tuolla X5 40e:llä ajanut, niin jos siitäkin unohtaa kaikki taloudellisuusnäkökulmat niin olen vaikuttunut siitä miten tuo polttomoottori-sähkömoottoriyhdistelmä on saatu toimimaan kulkupuolen tehostajana.
X5:ssa eboost tekee autosta yllättävän ruudikkaan tuntuisen - 330e:n kanssa varmasti asia on samoin.
X5:ssa eboost tekee autosta yllättävän ruudikkaan tuntuisen - 330e:n kanssa varmasti asia on samoin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Suomessa verotuksen vuoksi näin, mutta maailmalla hintaerot ei ole aina näinpäin. Ja onhan 330i karvan nopeampi..ssalmela kirjoitti:Nyt uskallan jo kokemuksen syvällä rinta-äänellä julistaa sen tehneen myös 330i:stä tarpeettoman. Jos on eri mieltä, mielipide perustuu vääriin oletuksiin. Olen puhunut.jva kirjoitti: Jos/kun hinta on suunnilleen samaa tasoa, niin kyllä 330e Suomen verotuksella tekee 320i:stä aikalailla tarpeettoman myyntimallin.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
[quote="Kuudensuora"
Suomessa verotuksen vuoksi näin, mutta maailmalla hintaerot ei ole aina näinpäin. Ja onhan 330i karvan nopeampi..[/quote]
Niin, karvan verran. Ja kun hintaero on yli kymppitonnin, varusteltuna 15kEUR ja käyttökulutkin e-mallissa halvemmat, ei 330i takavedolle ole enää markkinarakoa. Eipä sitä enää myydäkään. Nelivedolle tulee järjetön hinta.
Suomessa verotuksen vuoksi näin, mutta maailmalla hintaerot ei ole aina näinpäin. Ja onhan 330i karvan nopeampi..[/quote]
Niin, karvan verran. Ja kun hintaero on yli kymppitonnin, varusteltuna 15kEUR ja käyttökulutkin e-mallissa halvemmat, ei 330i takavedolle ole enää markkinarakoa. Eipä sitä enää myydäkään. Nelivedolle tulee järjetön hinta.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
"Hinnat alkaen" -versionkin hinta on niin budjettirajoilla, että ei mitään pikku-e:tä enää perään. Takavetoisia 320i:tä vain ei ole M-sporttina koeajettavaksi tällä hetkellä kuin Raisiossa, joten täytyy käydä kokeilemassa 330e:tä tähän väliin. Jos ei eroa nykypeliin, niin sitten hakemaan esim. 518d:tä. Tilanne, jossa auto ei vaihdu, ei taida olla mahdollinen.
Onko kukaan päässyt kokeilemaan F30:stä M-sport - jarruilla? Tai yleensä muulla kuin perusjarruilla? Oheinen linkki pätee taas eniten ehkä Amerikkaan, mutta hyvä tiedostaa eroja:
https://www.turnermotorsport.com/t-brak ... ifferences
Jarrut voisivat olla tunnoltaan paremmat.
Onko kukaan päässyt kokeilemaan F30:stä M-sport - jarruilla? Tai yleensä muulla kuin perusjarruilla? Oheinen linkki pätee taas eniten ehkä Amerikkaan, mutta hyvä tiedostaa eroja:
https://www.turnermotorsport.com/t-brak ... ifferences
Jarrut voisivat olla tunnoltaan paremmat.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Jos 518d on sulle vaihtoehto, niin eikö se kannattaisi odottaa vielä hetki että uusi 5-sarja tulee myyntiin? Voisi olla parempi ostos kuin 3-sarjalainen.
M-sport jarrut oli edellisessä autossani, mutta vaikea sanoa onko niistä oikeasti hyötyä. Ainakin se etteivät vinkuneet ja satulat oli tyylikkään näköiset.
M-sport jarrut oli edellisessä autossani, mutta vaikea sanoa onko niistä oikeasti hyötyä. Ainakin se etteivät vinkuneet ja satulat oli tyylikkään näköiset.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Huomioithan, että 330e:n ajoneuvovero ja polttoainekulut sekä ainakin helsinkiläisellä myös halvemmat pysäköintikulut tuo lisää säästöä. Autossa on myös vakiona seisontalämmitys ja -jäähdytys, joten 320i on Suomessa yhtä iso kustannus vaikka on verovapaalta hinnaltaan kympin halvempi auto. Budjetin pitää olla tosi tiukoilla jos ei ota kymppitonnin etua tonnilla tai kahdella.Petteri75 kirjoitti:"Hinnat alkaen" -versionkin hinta on niin budjettirajoilla, että ei mitään pikku-e:tä enää perään.
En ole havainnut mitään tunnottomuutta jarruissa. Ajoin vakiojarruistakin F30 LCI:tä (330e) yhden illan, mutta omassani on M-sport jarrut. Mielikuva hybridin jarrujen tunnottomuudesta voi syntyä energian talteenotosta. 330e ei moottorijarruta, vaan kevyt jarrun painallus vie kineettistä energiaa takaisin akuille. Vasta isompi painallus aloittaa mekaanisen jarruttamisen. Mielestäni helppo oppia eikä mitenkään yllättävä ajossa.Petteri75 kirjoitti: Onko kukaan päässyt kokeilemaan F30:stä M-sport - jarruilla? Tai yleensä muulla kuin perusjarruilla? Oheinen linkki pätee taas eniten ehkä Amerikkaan, mutta hyvä tiedostaa eroja:
https://www.turnermotorsport.com/t-brak ... ifferences
Jarrut voisivat olla tunnoltaan paremmat.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Jos yhtään helpottaa, niin itellä M-sport-jarrut uunituoreessa F20:ssä. Koeajot tein normijarrullisilla. Peseehän nää vakiojarrut ihan 6-0 tehossa ja tunnokkuudessa + vakiojarrut vinkui kaikissa kolmessa koeajoautossa (suurin syy valintaan). Ei se vaan käyny mulle, että yli 56k€ autohankinnassa jarrut vinkuis. Tiukka neuvoteltu hinta ei ollu kovin montaa sataa lisää (toki auto oli muutenkin M-paketilla ja aika monella muulla varusteella).
Lisäksi pystyy jopa säätämään, JOS alkaisi vinkumaan tms. F20 vakiojarruja et säätele... Ulkomaan foorumeilla kirjottelevat, että M-jarrujen levyjen ja palojen kesto on huomattavasti pidempi.
Lisäksi pystyy jopa säätämään, JOS alkaisi vinkumaan tms. F20 vakiojarruja et säätele... Ulkomaan foorumeilla kirjottelevat, että M-jarrujen levyjen ja palojen kesto on huomattavasti pidempi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Odottelu olisi muuten hyvä, mutta kun ajomäärä on yli 30tkm/v eikä tunnu alenevan, niin vaihtotarjoukset eivät hirveästi ainakaan parane. Jos autosta saisi hyvän välirahatarjouksen, niin tuo M-sport -paketti voisi mennä tilaukseen asti, kaikki "kivat" lisävarusteet vain maksaisivat jo 11k€ lisää. Siis Adaptive M-sport -alusta, Sport Servotronic, M-sport -jarrut, ristiselän tuki yms. Jotain pitäisi siis jättää pois, koska talvirengaspakettikin on melkein 2.5k€! Niin.. ja pitäisi koeajaakin, 330e olisi Autokeskuksella ajettavissa, mutta onko se sitten tarpeeksi sama, ei tiedä vielä.
330e olisi kiinnostava ja M-sport -tarjouskin olisi nyt kiva. Harmi vaan, että on vajaavetoinen eikä pysty vetämään kuormaa. Siinä on mulle ainakin hankinnan esteet. Eikä se akkukapasiteettikaan ole mikään suuri, vaikka varmasti suurin osa ajoista menisi sähköllä tuollakin.
520xd olisi tarjouksessa myös hyvin varustein mutta ei haluaisi ostaa pelkällä öljypolttimella vaan saisi olla lataushybridi jo. Vähän se 520xd on myös teholtaan nuhainen.
Uusi viitoskoppa tuo toivottavasti sähkömoottorin nelivedolla mutta toisaalta samalla voi unohtaa nykyiseen vanhaan malliin saatavat tarjousvarusteet sekä nykyisellään siedettävän hinnan. Uusi tulee maksamaan maltaita ja on varmasti merkin tapaan uutena mallina aika karvalakkivarustein, ellei lyö luokkaa 20 keur lisää tiskiin.
Olen tullut lopputulokseen, että jos nuhapumppuöljypoltinta kestää ja ottaa sähköt vasta seuraavaan autoon, olisi tuo 520xd Business Exclusive Prolla varmasti parasta vastinetta rahalle uusissa. Viitonen on myös hiljaisempi kuin kolmonen, mikä on plussaa. Olisi kyllä kiva päästä ajamaan sähköllä jo nyt mutta nelivedosta ja kuormanvedosta en tingi.
520xd olisi tarjouksessa myös hyvin varustein mutta ei haluaisi ostaa pelkällä öljypolttimella vaan saisi olla lataushybridi jo. Vähän se 520xd on myös teholtaan nuhainen.
Uusi viitoskoppa tuo toivottavasti sähkömoottorin nelivedolla mutta toisaalta samalla voi unohtaa nykyiseen vanhaan malliin saatavat tarjousvarusteet sekä nykyisellään siedettävän hinnan. Uusi tulee maksamaan maltaita ja on varmasti merkin tapaan uutena mallina aika karvalakkivarustein, ellei lyö luokkaa 20 keur lisää tiskiin.
Olen tullut lopputulokseen, että jos nuhapumppuöljypoltinta kestää ja ottaa sähköt vasta seuraavaan autoon, olisi tuo 520xd Business Exclusive Prolla varmasti parasta vastinetta rahalle uusissa. Viitonen on myös hiljaisempi kuin kolmonen, mikä on plussaa. Olisi kyllä kiva päästä ajamaan sähköllä jo nyt mutta nelivedosta ja kuormanvedosta en tingi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11 Syys 2015, 15:38
Jotenkin kampanjan tarjous oli mielestäni epäselvän oloinen, konfiguraattori ei tunnista alennusta mutta 330e M-Sport edition on hinnaston mukaan 2485,06 e kalliimpi kuin vakio-sedan joten etu olisi 3319,07? Vai miten tää kampanja nyt menee? Lähinnä tuo 330e kiinnostaa.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Eikös tuon edun määrä ole riippuvainen valitusta mallista BMW:n sivujenkin perusteella.kerranjokin kirjoitti:Jotenkin kampanjan tarjous oli mielestäni epäselvän oloinen, konfiguraattori ei tunnista alennusta mutta 330e M-Sport edition on hinnaston mukaan 2485,06 e kalliimpi kuin vakio-sedan joten etu olisi 3319,07? Vai miten tää kampanja nyt menee? Lähinnä tuo 330e kiinnostaa.
Konfiguraattorissa Business M Sport Edition löytyy valittavaksi varustepakettien puolelta (330e kohdalla hinta on -3 553,19 €)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Konfiguraattori ei ole kaikkein mukavin käyttää. Itse en saanut M-sport -tarjousta näkyviin negatiivisena, mutta esim. 320iA:n kohdalla se on 7114,85€. Totta kai hinnastot ovat vain keskustelun pohjana, mutta alennuksena sitä voi pitää kohtuullisena. Ongelmia:
a) Steptronic maksaa rahaa, 2.8k€.
b) Kaikki muukin vähänkään kiva tai jo nyk. autossa oleva maksaa rahaa, +2k€.
c) Perusväri on valkoinen, joka ei ole niin hyvä kuin vaikka nykyinen punainen. Mikä tahansa muu väri on 1.6k€ lisää.
Välirahaksi tulee melkein 20k€, joka ei ole enää vähää. Toisaalta, sopivia vähänajettuja 3-4 -vuotiaita autoja ei yksinkertaisesti ole ollut ja tuolla väliraha nykyinen kulkupeli olisi jo "diskontattu" 3-4kk päähän, jolloin autolla olisi ajettu n. 70tkm (nyt 63tkm).
Servotronic kuuluu pakettiin mukaan, onko Sport Servotronicilla suurta eroa? Kun F30 tuli, niin ulkomaan foorumeilla kaikki eivät pitäneet sen ohjaustuntumasta? M-sport jarrut ovat melkein +1k€, ne eivät tulleet nyt mukaan. Eikä HiFi-pakettiakaan..
Saisiko jostain talvirengaspakettia halvemmalla? Talvivarusteisiin uppoaisi n. 2k€ miten vain laskettuna, kas kun samalla rahalla saisi sen automaattilaatikonkin.
a) Steptronic maksaa rahaa, 2.8k€.
b) Kaikki muukin vähänkään kiva tai jo nyk. autossa oleva maksaa rahaa, +2k€.
c) Perusväri on valkoinen, joka ei ole niin hyvä kuin vaikka nykyinen punainen. Mikä tahansa muu väri on 1.6k€ lisää.
Välirahaksi tulee melkein 20k€, joka ei ole enää vähää. Toisaalta, sopivia vähänajettuja 3-4 -vuotiaita autoja ei yksinkertaisesti ole ollut ja tuolla väliraha nykyinen kulkupeli olisi jo "diskontattu" 3-4kk päähän, jolloin autolla olisi ajettu n. 70tkm (nyt 63tkm).
Servotronic kuuluu pakettiin mukaan, onko Sport Servotronicilla suurta eroa? Kun F30 tuli, niin ulkomaan foorumeilla kaikki eivät pitäneet sen ohjaustuntumasta? M-sport jarrut ovat melkein +1k€, ne eivät tulleet nyt mukaan. Eikä HiFi-pakettiakaan..
Saisiko jostain talvirengaspakettia halvemmalla? Talvivarusteisiin uppoaisi n. 2k€ miten vain laskettuna, kas kun samalla rahalla saisi sen automaattilaatikonkin.