Joo näinpä onkin, eli moottoriversio on tainnut vaihtua 2014-2015 välissä.lnaukkar kirjoitti:Mitä tarkoitat moottoriversiolla? B47 kone tuossa 520d mallissa molempina vuosina.
Mulla ihan kohta eka vuosi täyteen vitosen kanssa ja tasan 0 ongelmaa tai lapsentautia kohdattu eli 21 000 erittäin nautinnollista kilometriä takana. Toukokuussa tosin tuli autoa koskevasta EGR-kampanjasta lappu kotiin, vaihtavat venttiilin, mutta odottakoot ensimmäistä huoltoa se.
Jälleenmyyntiarvo tippuu varmasti mutta toisaalta nyt saat kaikki varusteet aikalailla puoli-ilmaiseksi joten .. miten sen nyt ottaa.
Nyt 5-sarjan hinta kohdallaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:00
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jep, B47 alkaen 2015 mallivuodesta (syyskuu 2014 valmistetut). Tehokkaasti rajoitti omat vaihtoehdot vain 20d malliin kun 25d olisi ollut vanhalla voimalinjalla.
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"[/quote]
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
JeanMichell kirjoitti:En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"
Sent from my SM-G930F using Tapatalk[/quote]
Kävin kysymässä marmorilta asiaa samalla kun selvitin edellisen käynnin vuokra-autosotkua. Minun autossa kampanjaa ei ole päällä. Lienee jonkin yksittäisen toimittajan osassa virhe, jolloin ei koske kaikkia...
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
Kävin kysymässä marmorilta asiaa samalla kun selvitin edellisen käynnin vuokra-autosotkua. Minun autossa kampanjaa ei ole päällä. Lienee jonkin yksittäisen toimittajan osassa virhe, jolloin ei koske kaikkia...JeanMichell kirjoitti:JeanMichell kirjoitti:En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?JeanMichell kirjoitti: Minulla on 520d 2016 eikä ole EGR venttiilistä lähestytty laisinkaan. Tiedätkö tarkemmin mistä on kyse? Mulla tosin eks huoltokin vasta tulossa, mutta kuitenkin...
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk[/quote]
Sellainen jännä juttu muuten että ekat B47 koneet tuli ilman urearuiskutusta kuten oma 2014 marraskuussa valmistettu 520d. Uudemissa löytyy ureapönttö. Liekö tullut pelko että ei olisi menneet läpi päästötesteissä.
Pikkasen kyllä ärsyttää melko tiheät dpf polttovälit, pörinä on putkessa kova.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
2015 F11 520dA Business Exclusive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Sellainen jännä juttu muuten että ekat B47 koneet tuli ilman urearuiskutusta kuten oma 2014 marraskuussa valmistettu 520d. Uudemissa löytyy ureapönttö. Liekö tullut pelko että ei olisi menneet läpi päästötesteissä.strongelf kirjoitti:Kävin kysymässä marmorilta asiaa samalla kun selvitin edellisen käynnin vuokra-autosotkua. Minun autossa kampanjaa ei ole päällä. Lienee jonkin yksittäisen toimittajan osassa virhe, jolloin ei koske kaikkia...JeanMichell kirjoitti:JeanMichell kirjoitti:
En osaa sanoa tarkemmin. Onko netissä jossain listattu kampanjat?
"EGR-venttiilin vaihto (B47)"
"Jotta voimme taata autonne täydellisen toiminnan, haluamme vaihtaa autonne EGR-venttiilin"
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Pikkasen kyllä ärsyttää melko tiheät dpf polttovälit, pörinä on putkessa kova.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla[/quote]
Olen huomannut saman, että pörisee tosi usein vaikka ajelen 90% motaria. 2011 vuoden vastaava ei poltellut näin usein...
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Käsitykseni mukaan kaikki 520d on ilman ureaa ja kaikki 520d xdrive on urealla. Näin se oli ainakin 2015 mallivuoden osalta. Onko tämä muuttunut?strongelf kirjoitti: Sellainen jännä juttu muuten että ekat B47 koneet tuli ilman urearuiskutusta kuten oma 2014 marraskuussa valmistettu 520d. Uudemissa löytyy ureapönttö. Liekö tullut pelko että ei olisi menneet läpi päästötesteissä.
Pikkasen kyllä ärsyttää melko tiheät dpf polttovälit, pörinä on putkessa kova.
Mistä huomaatte dpf-polton? En ole koskaan huomannut.
Sivuhuomiona, AdBlue lisäys oli yllättävän helppoa ja halpaa. Motonetistä 10 litraa mukaan ja kaato tankkiin, ei sotkua eikä dramatiikkaa. Hinta 18 euroa. 22 000 ajettuna auto näytti että tankin vajaus 12 litraa.
Moottorin lämmöt (piilovalikosta), lisääntynyt kulutus ja mahdollinen pieni käry kielivät poltosta. Tosin minäkään en ole sitä koskaan huomannut ja autolla ajettu 83tkm.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Joo kyllä se näin on kuten Inaukkar toteaa - x-drivessä urea.
Mulla ainakin putki alkaa pitää selkeää pörinää -ei voi olla huomaamatta.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Mulla ainakin putki alkaa pitää selkeää pörinää -ei voi olla huomaamatta.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
2015 F11 520dA Business Exclusive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 122
- Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
- Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu
Ei ole 2016 420dxa:kaan ole kusitankkia.masaf1 kirjoitti:Miksei muuten F20 ykkössarjan xdrivessa oo tuota järjestelmää (120xda 2016), vaikka samalla koneella?
Muistelisin että joku myyjä sanoi talvella että vain 5 sarjaisissa ja 7 sarjaisissa olis kusi laitteet
Eiköhän tämä liity päästökikkailuun. Viitonen painaa enemmän kuin ykkönen, jolloin öljyä palaa enemmän. Kusella sitten kompensoidaan kasvaneita päästöjä.masaf1 kirjoitti:Miksei muuten F20 ykkössarjan xdrivessa oo tuota järjestelmää (120xda 2016), vaikka samalla koneella?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:00
Tuli sitten hankittua vähän ajettu 520 xd vuosimallilla 2016. Hyvin tuntuu kulkevanjohannes999 kirjoitti:Olen katsellut 520 xd:n perään. Tällä hetkellä saisi vähän ajettuja vuoden 2015, tai 2016 malleja melko edullisesti. Edullisuus ilmeisesti johtuu Bemarin kampanjoista ennen uuden mallin tuloa. Mallisarjan loppupää kiinnostaisi myön sen vuoksi, että yleensä lastentautien luulisi olevan minimissään loppupäässä. Vuoden 2016 malleissa taitaa olla vielä uudenmpi mootoriversio verratuna vuoden 2015 malleihin?
Vähän mietityttää, että tippuuko noista jälleenmyyntiarvot uuden mallin tuntua markkinoille? Tiedetään, että ei pitäisi miettiä jälleenmyyntiarvoa ennen auton ostoa.
Täällä tuli siirryttyä Octaviasta (josta hajosi DSG 17tkm) uuteen tarjous 518d Exclusive Prohon. Täytyy sanoa että aivan mahtava auto. Kyyti on tasaista ja voimaa ainakin minulle täysin riittävästi. Ensimmäisen 1000km keskikulutus maltillinen 5,6l...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20 Elo 2016, 12:46
Hei, palaan taas bemaristiksi 518d Exc...ProEditionin myötä ( 10 vuotta sitte oli 320d touring) ja vähän valmiiksi mietin että millä "moodilla (Sport/Comfort/...) " tuota ihmiset yleensä käyttävät, vai usein vaihdellen ? Oma on tulossa parin viikon kuluttua. Ihan vaan mielenkiinnosta...sorry jos tyhmä kysymys.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Comfortilla käytännössä aina ja sportilla silloin kun haluaa reippaampaa reagointia polkimeen. Eco-pro pari kertaa kokeillut mutta ei tule koskaan käytettyä. Jos olisi säätyvä jousitus tai enemmän tehoa, niin varmaan vaihtuisi moodi useammin.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Aiemmalla 520d vakio M-alustalla ei tullut käytettyä kuin normaaliasentoa. Nykyisellä 535d säätyvällä alustalla tulee käytettyä suurimmaksi osaksi Comfortia. Sport asentoa (pelkästään alustaan vaikuttava päällä) aina kun on mutkaisia teitä ja Sport+ silloin kun haluaa lähteä paikaltaan liukkaasti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Sinulla on tietysti voimakas auto, joten noilla asetuksilla on väliä Itse olen tässä mopodieselissä pähkinyt onko Sport+ ja Sport asetuksilla muuta eroa kuin ajonvakautuksen loiveneminen?Hydrophyte kirjoitti: Sport asentoa (pelkästään alustaan vaikuttava päällä) aina kun on mutkaisia teitä ja Sport+ silloin kun haluaa lähteä paikaltaan liukkaasti.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Tosiaan ainoa ero on Sport+:n ja Sportin välillä on luistoneston poisto. Ajonvakautus on yhä päällä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl