Racechip tai vastaavia kokemuksia/ajatuksia

F10, F11, F07
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

NBW kirjoitti:Kyllä tässä taitaa niin käydä, että ostan ja asennutan BMW:n oman performance power kitin autooni noitten epävirallisten palikkojen sijaan. Eihän tuota nyt välttämättä tarvitsisi ollenkaan koska hyvinhän auto vakionakin ohitustilanteet hoitaa, mutta kun kesäisin tulee vedettyä aika paljon asuntovaunua, niin siinä lisävääntö on aina tervetullutta, eikä siitä tieten haittaa ole muutenkaan :) .
Ja eikös sitä voi periaatteessa laittaa vaikka molemmat? Eli tuo powerkit + joku boxi? Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on kokeillut, tai harkitsemassa moisen yhdistelmän kokeilemista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
NBW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
Auto: BMW f10 520d
Paikkakunta: Pohojanmaa

Noniin, koska aloitin tämän ketjun spekulaatioineeni, niin kerrompa nytten tässäkin mihkä sitten päädyin vaikka se jo toisessa ketjussa ilmeneekin.

Eli päädyin sitten tilaamaan BMW performance power kitin ja asennus on tämän kuun loppupuoliskolla.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:Ja eikös sitä voi periaatteessa laittaa vaikka molemmat? Eli tuo powerkit + joku boxi? Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on kokeillut, tai harkitsemassa moisen yhdistelmän kokeilemista.
Voi periaatteessa mutta miksi? En ymmärrä :conf:
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:
salmol kirjoitti:Ja eikös sitä voi periaatteessa laittaa vaikka molemmat? Eli tuo powerkit + joku boxi? Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on kokeillut, tai harkitsemassa moisen yhdistelmän kokeilemista.
Voi periaatteessa mutta miksi? En ymmärrä :conf:
No koska bmw powerkit vaikuttaa karttoihin ja ahtopaineisiin, saadaan boxilla vielä lisää tehoa syötön kautta. Eli tårtta-på-tårtta niin sanoen. Woimaa, junou. :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:
Böntti kirjoitti:
salmol kirjoitti:Ja eikös sitä voi periaatteessa laittaa vaikka molemmat? Eli tuo powerkit + joku boxi? Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on kokeillut, tai harkitsemassa moisen yhdistelmän kokeilemista.
Voi periaatteessa mutta miksi? En ymmärrä :conf:
No koska bmw powerkit vaikuttaa karttoihin ja ahtopaineisiin, saadaan boxilla vielä lisää tehoa syötön kautta. Eli tårtta-på-tårtta niin sanoen. Woimaa, junou. :)
Eli laitetaan todella kallis bmw:n originaali virityssatsi ja siihen päälle pilipali-railianturihuijaus? En ymmärrä edelleenkään. Eikö ole parempi softata auto? Pääsee puolella hinnalla ja lopputulos varmasti tuota viritystä parempi. Toisaalta en tiedä tuon bemarin kitin toteutustapaa, mahdollista kuitenkin on että täyskaasulla ei ole samanlaista ilmaylimäärää tarjolla kuin vakiossa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Eli laitetaan todella kallis bmw:n originaali virityssatsi ja siihen päälle pilipali-railianturihuijaus? En ymmärrä edelleenkään. Eikö ole parempi softata auto? Pääsee puolella hinnalla ja lopputulos varmasti tuota viritystä parempi. Toisaalta en tiedä tuon bemarin kitin toteutustapaa, mahdollista kuitenkin on että täyskaasulla ei ole samanlaista ilmaylimäärää tarjolla kuin vakiossa.
Missäs softaat F30:n? Varmaan hyvä idea sitten kun softaaminen on mahdollista, minun tietääkseni tuon suojausta ei ole vielä murrettu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Eli laitetaan todella kallis bmw:n originaali virityssatsi ja siihen päälle pilipali-railianturihuijaus? En ymmärrä edelleenkään. Eikö ole parempi softata auto? Pääsee puolella hinnalla ja lopputulos varmasti tuota viritystä parempi. Toisaalta en tiedä tuon bemarin kitin toteutustapaa, mahdollista kuitenkin on että täyskaasulla ei ole samanlaista ilmaylimäärää tarjolla kuin vakiossa.
Missäs softaat F30:n? Varmaan hyvä idea sitten kun softaaminen on mahdollista, minun tietääkseni tuon suojausta ei ole vielä murrettu.
Kyllä sen tietääkseni saa softattua, satavarma en tosin ole. Bosch edc 17 infineonin tricore-prossullahan siinä on. Ei varmaankaan onnistu obd-portin kautta mutta purkki pöydälle ja sopivat kytkennät piirikortille -> rokkaa. Esim Karalalla näytti olevan tarjolla, varmasti onnistuu muissakin asiansa osaavissa pajoissa. Btcf:llä muistaakseni mainittiin että AJ-Tech osaa homman.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:
salmol kirjoitti:Missäs softaat F30:n? Varmaan hyvä idea sitten kun softaaminen on mahdollista, minun tietääkseni tuon suojausta ei ole vielä murrettu.
Kyllä sen tietääkseni saa softattua, satavarma en tosin ole. Bosch edc 17 infineonin tricore-prossullahan siinä on. Ei varmaankaan onnistu obd-portin kautta mutta purkki pöydälle ja sopivat kytkennät piirikortille -> rokkaa. Esim Karalalla näytti olevan tarjolla, varmasti onnistuu muissakin asiansa osaavissa pajoissa. Btcf:llä muistaakseni mainittiin että AJ-Tech osaa homman.
Itse kun kysyin niin sanottiin että tuota F30:stä ei saa softattua, ja kysyin monesta paikasta. Se on monessa paikassa listattuna ja jopa hinnoiteltuna, mutta kun kysyy niin sanovat että ei onnistu kun työkalut eivät saa purettua sen moottorinohjauksen suojausta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:
Böntti kirjoitti:
salmol kirjoitti:Missäs softaat F30:n? Varmaan hyvä idea sitten kun softaaminen on mahdollista, minun tietääkseni tuon suojausta ei ole vielä murrettu.
Kyllä sen tietääkseni saa softattua, satavarma en tosin ole. Bosch edc 17 infineonin tricore-prossullahan siinä on. Ei varmaankaan onnistu obd-portin kautta mutta purkki pöydälle ja sopivat kytkennät piirikortille -> rokkaa. Esim Karalalla näytti olevan tarjolla, varmasti onnistuu muissakin asiansa osaavissa pajoissa. Btcf:llä muistaakseni mainittiin että AJ-Tech osaa homman.
Itse kun kysyin niin sanottiin että tuota F30:stä ei saa softattua, ja kysyin monesta paikasta. Se on monessa paikassa listattuna ja jopa hinnoiteltuna, mutta kun kysyy niin sanovat että ei onnistu kun työkalut eivät saa purettua sen moottorinohjauksen suojausta.
Juu ei sitä suojausta saakkaan purettua mutta sen voi mahdollisesti kiertää. Millon oot kyselly noita softauksia ja mistä? Jos asia kiinnostaa niin kysäseppä AJ-Techiltä, siellä vois onnistuakkin. Googlella kyllä löytyy nihkeästi mitään f30 softaukseen liittyvää joten saattaapi olla että...

Edit. Tuossa etusivulla kehutaan että tprot 10 suojattujen ecujen softaus onnistuu mutta f30 ei silti oo listassa: :conf:
http://www.chip-tuning.fi/yritysesittely" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit2. Pistin kyselyä omasta autosta, kysyin samalla F30:stä. Kerron kun saan vastauksen.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Juu ei onnistu aj-techillä toistaiseksi kumpikaan eli F1x tai F3x. Karala sanoi ennen joulu että F1x onnistuu jos onnistuu eli ilmeisesti ohjainlaitteen tarkasta versiosta oli tuolloin kyse.

Ilmeisesti kukaan ei valmistaa dieseliin kunnon piggybackia tyyliin jb4? Ei oikein tuommoinen pelkkä railipaineen huijaus herätä luottamusta, saattaa dpf mennä pian tukkoon.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Ei oikein tuommoinen pelkkä railipaineen huijaus herätä luottamusta, saattaa dpf mennä pian tukkoon.
Lietsotko hysteriaa vai perustuuko huolesi oikein johonkin faktaan? Noita on käytetty maailman sivu ja jos tuo tukkisi pöntön, luulisi asiasta kuuluvan jotain.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Juu ei onnistu aj-techillä toistaiseksi kumpikaan eli F1x tai F3x. Karala sanoi ennen joulu että F1x onnistuu jos onnistuu eli ilmeisesti ohjainlaitteen tarkasta versiosta oli tuolloin kyse.
Joko nyt uskot? :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Juu ei onnistu aj-techillä toistaiseksi kumpikaan eli F1x tai F3x. Karala sanoi ennen joulu että F1x onnistuu jos onnistuu eli ilmeisesti ohjainlaitteen tarkasta versiosta oli tuolloin kyse.
Joko nyt uskot? :lol:
Uskon, *aplodeja ja palkintojen jako* :drink:

Spekulointia on tuo dpf:n tukkeentuminen/kuluminen. Ajatus on seuraava:
Turbodieseleissä on normaalisti ilmaylimäärä -> syöttöä voi lisätä jonkin verran ja seos palaa edelleen lähes kokonaan. Jos syöttöä lisää liikaa lisääntyy noen muodostus ("voimasavu" niin kuin superturbo-mersuilla ajavat asian ilmaisee :lol: ) merkittävästi suurella kuormituksella ja tätähän ei näe kun tuo filtteri nappaa noen. Näin ollen dpf täyttyy oletettavasti nopeammin, regenerointi joudutaan suorittamaan useammin ja suodattimen elinikä lyhenee. Kirjoitin siis tukkeutuminen mutta tarkoitin ennenaikaista kulumista ja lopullisen, joka tapauksessa väistämättömän lopullisen tukkeutumisen aikaisempaa tapahtumista. Jos syöttöä lisää kohtuullisesti niin mitään merkittävää ongelmaa ei pitäisi tuon ilmaylimäärän vuoksi tulla, vaan eipä sitä tehoakaan sitten mitään mahdottomia tule. Vaikka tämä spekulointia onkin niin pidän siis selvänä sitä että suodattimen nokikuorma kasvaa, ruuvin asento määrää kuinka merkittävästi. Kunnon virityksessä koneeseen pitää saada lisää ilmaa eli ahtopainetta on nostettava. Jb4 bensaversio mittaa/manipuloi ilmamassaa, imusarjan painetta ja lämpötilaa sekä turbon solenoidia. Ei välttämättä olis mitään rakettitiedettä nostaa ahtoja piggyback-periaatteella, en kyllä tiedä että mitkä muuttujat vaikuttaa dieselissä syöttöön ja onko edes mahdollista. Seossuhteen mukaan sitä ei ainakaan säädetä niin kuin bensassa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Muistuipa mieleen myös semmoinen asia liittyen aiheeseen kun yhteen muinaiseen nokilekaani olin hankkimassa softaa, niin softatalot muistivat melkein paikasta riippumatta nostaa esille rail-anturihuijaus -tehoboxien huonoutena sen että ne kuormittavat rail –painetta tekevää pumppua lyhentäen sen elinkaarta vakiosta koska sitä ajetaan kovemmilla paineilla.

Vaikka oltaisiin toleranssien sisällä jolloin vikavalo ei syty palamaan, niin joka tapauksessa paineet on vakiota kovemmat ja pumppu ja syötön osat joutuu työskentelemään kovemmalla paineella vakioon verrattuna kuormittaen sitä huomattavasti enemmän (riippuen boksin ruuvin säädöstä). Jossain oli kuulemma ihan rail-painetta nostavia komponentteja hajonnut – lienee kuitenkin hevostoimistojen juttuja… ja sitten se usual statement että toki kaikki saa hajalle väärällä käytöllä vakiot mukaanlukien.
ttorkko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Marras 2012, 12:11
Auto: F10 530 dA XDrive M-Sport
Paikkakunta: Helsinki

Moi,
En voi suositella kyseistä kyhäelmää!
Ensimmäinen boxi mikä tuli postissa, sotki koko sähköjärjestelmän niin, että suunnilleen kaikki häiriövalot paloivat.
Onneksi ei aiheuttanut mekaanisia murheita.
Lähettivät toisen postissa, eikä tuokaan tekele toiminut kuten piti.
Varauksetta voin suositella Hartge.de palikkaa, joka ei ole aiheuttanut mitään ongelmia ja vieläpä korvaavat hyvin kattavasti, jos jotain hajoaa.
Emppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Huhti 2014, 19:39
Paikkakunta: Pk-seutu

Viriboximietintää...

Ainakin nettisivujen perusteella eri viriboxien toimintaperiaatteissa näyttäisi olevan jonkinlaisia eroja. Esimerkkinä tässä TuningBox ja RaceChip:

TuningBox: "The TuningBox® connects between the original engine control unit (ECU) and your car’s injection system. The TuningBox® intercepts data from the ECU, optimizes it and then sends the newly modified parameters to the pump. Only the amount and the duration of the injections are modified, and NEVER the injection or turbo pressure, which remains set at the standards laid down by the constructor."

RaceChip: "Our supplementary control unit directly reads the information from common rail pressure and turbo-charge pressure sensors like fuel injection pressure, fuel injection quantity, injection frequency and turbo-charge pressure. The signals are optimized in real time by our optimization software and then transmitted to your vehicle's ECU. At the same time, the ECU adjusts all of the other relevant parameters in the engine to the new, optimized values. The decisive advantage is that the manufacturer's ECU always has full control over all of the engine control parameters."

Tiedä sitten, liekö noilla minkäänlaista käytännön eroa esimerkiksi moottorin osien rasitusta/kestävyyttä ajatellen. RaceChipillä on kuitenkin TUV-hyväksyntä. Olisiko jonkinlainen tae "paremmuudesta"? Toisaalta esim. Schmiedmann näyttää myyvän ja asentavan noita TuningBoxeja, joten tuskin nekään mitään huonoja laitteita on.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

VAGilaisessa 2.0tdi:ssä olen nyt ajellut DTUK:n boksilla. Kiinnittyy railipaineineanturiin, ahtopaineanturiin ja nokka-akselin asentotunnistimeen. Toistaiseksi toiminut vallan hyvin.

Valmistaja saksalainen DTE Systems: https://www.chiptuning.com/?___store=en

Jalkaan tuntuu smoothilta, eikä ole mitään vikavaloja vilkutellut, pari tonnia ajeltu vasta tosin.
GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:VAGilaisessa 2.0tdi:ssä olen nyt ajellut DTUK:n boksilla. Kiinnittyy railipaineineanturiin, ahtopaineanturiin ja nokka-akselin asentotunnistimeen. Toistaiseksi toiminut vallan hyvin.

Valmistaja saksalainen DTE Systems: https://www.chiptuning.com/?___store=en

Jalkaan tuntuu smoothilta, eikä ole mitään vikavaloja vilkutellut, pari tonnia ajeltu vasta tosin.

Itsellä on 520d Promotech:n vastaava boksi. Hyvin samat fiilikset boksista, alussa tuntui pientä tehon lisäystä mutta nyt on jo perse tottunut.
Kaasuvaste Comfort-asennolla parantui, noin pari sekunttia lähti pois 80-140 kiihdytysajasta.
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

GranC kirjoitti:Itsellä on 520d Promotech:n vastaava boksi. Hyvin samat fiilikset boksista, alussa tuntui pientä tehon lisäystä mutta nyt on jo perse tottunut.
Kaasuvaste Comfort-asennolla parantui, noin pari sekunttia lähti pois 80-140 kiihdytysajasta.
Kuinka kulutukselle kävi? Ei varmaan ainakaan tippunut?
GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

penttim kirjoitti:
GranC kirjoitti:Itsellä on 520d Promotech:n vastaava boksi. Hyvin samat fiilikset boksista, alussa tuntui pientä tehon lisäystä mutta nyt on jo perse tottunut.
Kaasuvaste Comfort-asennolla parantui, noin pari sekunttia lähti pois 80-140 kiihdytysajasta.
Kuinka kulutukselle kävi? Ei varmaan ainakaan tippunut?

5,6 l keskikulutusta näyttää kehä III sisäpuolisessa ajossa. Boksilla ajettu noin 15.000km, mielestäni kulutus ei juuri muuttunut.
Vastaa Viestiin