Hei kaikki!
Olen hankkimassa uusia renkaita autooni ja tarvitsen apua. Luin paljon Runflat-renkaista, mutta minulla on vielä kysymyksia.
1. Onko se kesärenkaat tai talvirenkaat? Tai ne ovat niin kuin ympärivuotisia renkaita.
2. Tarvitsen talvirenkaat. Siis on parempi ostaa runflat renkaat tai kitka- tai nastarenkaat? Tai runflat renkaita ovat myös seka nasta- että kitkarenkaat? (Näin toinen aihe forumissa "Kitkat vai nastat", ehkä on parempi kysyä vielä siellä nasta- ja kitkarenkaiden eroista)
3. Onko runflat renkaiden hinta on paljon kalliimpi?
Se on minun ensimmäin kerta, kun ostan renkaat itse (ajemmin joku aina auttoi minulle) siis minulla on paljon kysymyksiä
Kiitos etukäteen!
Runflat-kumit
Runflat-renkaat tarkoittavat renkaita joilla voi ajaa vaikka niihin tulisi reikä. Eli ei tarvitse vaihtaa rengasta tien päällä vaan voi ajaa rauhakseen rengasliikeeseen ja vaihdattaa rengas siellä.Julia kirjoitti:Hei kaikki!
Olen hankkimassa uusia renkaita autooni ja tarvitsen apua. Luin paljon Runflat-renkaista, mutta minulla on vielä kysymyksia.
1. Onko se kesärenkaat tai talvirenkaat? Tai ne ovat niin kuin ympärivuotisia renkaita.
2. Tarvitsen talvirenkaat. Siis on parempi ostaa runflat renkaat tai kitka- tai nastarenkaat? Tai runflat renkaita ovat myös seka nasta- että kitkarenkaat? (Näin toinen aihe forumissa "Kitkat vai nastat", ehkä on parempi kysyä vielä siellä nasta- ja kitkarenkaiden eroista)
3. Onko runflat renkaiden hinta on paljon kalliimpi?
Se on minun ensimmäin kerta, kun ostan renkaat itse (ajemmin joku aina auttoi minulle) siis minulla on paljon kysymyksiä
Kiitos etukäteen!
Runflat-renkaita on sekä kesä- että talvirengasmallistossa. Runflat-renkaiden hinta on ehkä hieman enemmän kuin tavallisten renkaiden.
Mitä tulee kitka- ja nastarenkaiden valintaan, niin ehkä jos ajat paljon kaupungissa jossa on paljon jäätä, kannattaa valita nastarenkaat. Jos taas ajat pääsääntöisesti hiljaisilla maanteillä pohjoisessa, niin kitkarenkaat voivat toimia jopa nastoja paremmin. Jos olet arka ajaja, niin kannattaa ottaa nastarenkaat sillä ne ovat huonoissa olosuhteissa turvallisemmat kuin kitkarenkaat. Kitkarenkailla voi toisaalta ajaa vaikka kesällä, joten niiden pois vaihtamisella ei ole niin kiire.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kysyin isältä. Se oli http://www.rengas-guru.fi/
Tiedätkö joku? Onko se ok?
Tiedätkö joku? Onko se ok?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Itse olen tilannut ainakin rengas-onlinestä. Mutta ehkä on kätevintä päättää ensin, minkä renkaan haluaa, ja etsiä sen jälkeen googlettamalla edullisin tarjous. Kannattaa huomioida sekin, että joillakin firmoilla on ilmainen toimitus ja joillakin rahti saattaa maksaa paljonkin.Julia kirjoitti:Kysyin isältä. Se oli http://www.rengas-guru.fi/
Tiedätkö joku? Onko se ok?
Itselläni oli ensin nastarenkaana Hakkapeliitan run flat, mutta viime talvena siirryin Kumhon tavallisiin nastarenkaisiin. Onnistunut valinta, sillä Kumho on hiljaisempi ja sivuttaispito vaikuttaa paremmalta. Sikäli kuin jotain autoista ymmärrän, niin sivuttaispito on erityisen tärkeä ominaisuus takavetoisten autojen renkaissa.
Tälläkin foorumilla on paljon keskusteltu siitä, että run flat -renkaat ovat uraherkemmät kuin tavalliset renkaat; toisin sanoen, auto on levottomampi ohjattava. Tosin oman kokemukseni perusteella uraherkkyys korostuu enemmän kesä- kuin talvirenkaissa.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Itselläni on orkkis kokoiset 18" Bridgestone RFT-kesärenkaat. Ei mielestäni vetele ja ainoa huono puoli verrattuna ei RFT-renkaaseen on meteli. Tuon takia en ensi kesänä uusia kesärenkaita hankkiessa meinaa enää RFT-renkaita hommata. Talvirenkaina on 18" Continental nasta ei RFT ja ovat hiljaisemmat kuin nuo kesärenkaat. Nastojen ääntäkään ei kuulu sisälle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 27 Maalis 2017, 15:26
- Auto: F11 530xdA
Hydrophyte kirjoitti:Itselläni on orkkis kokoiset 18" Bridgestone RFT-kesärenkaat. Ei mielestäni vetele ja ainoa huono puoli verrattuna ei RFT-renkaaseen on meteli. Tuon takia en ensi kesänä uusia kesärenkaita hankkiessa meinaa enää RFT-renkaita hommata. Talvirenkaina on 18" Continental nasta ei RFT ja ovat hiljaisemmat kuin nuo kesärenkaat. Nastojen ääntäkään ei kuulu sisälle.
Oletko jo hannkkinut uudet renkaat alle? Jos olet, niin mihin päädyit? Oman auton kesänakit ovat varmaankin kesäkauden jälkeen finaalissa, joten pitäisi syksyllä katsoa uutta settiä alle. Pähkäilen samalla pitäisikö siirtyä pienempään vanteeseen kuin 20". Optimaalinen vannekoko olisi varmaan juuri 18" (tärkeysjärjestys: mukaavuus, kustannus, ulkonäkö).
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
BMW:n vakiovarustuksena on nyt vihdoinkin Suomesa EI-runflat-renkaat. Hienoa!
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
Mistä moinen tieto?
Hienoa jos tosiaan näin on.
Hienoa jos tosiaan näin on.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Tämähän on askel oikeaan suuntaan jos asiakas voi nyt itse valita ottaako perinteiset, painavat run cräpit vai ei!
Hyvä parannus. Kaverini oli vaihtamassa 3-vuotiasta Audi Q5:sta uuteen BMW X3:een,mutta pelästyi koeajolla RFT renkaiden meteliä. Joten kauppoja ei syntynyt,koska uutta X3:sta ei ollut tarjota koeajoon normaali renkailla. Eli ainakin yksi Bmw kauppa jäi noiden takia syntymättä.
Jopa useissa autojen koeajoissa/testeissä on tullut neg.palautetta Bemarien (kovasta?) rengasmelusta. Jopa uusimmasta 7-sarjalaisesta. Joten eiköhän tuohonkin tule korjaus ensiasennus renkaiden muuttumisella non.RFT.
Jopa useissa autojen koeajoissa/testeissä on tullut neg.palautetta Bemarien (kovasta?) rengasmelusta. Jopa uusimmasta 7-sarjalaisesta. Joten eiköhän tuohonkin tule korjaus ensiasennus renkaiden muuttumisella non.RFT.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Hinnastot 1.7.2017 alkaen. Useimmissa malleissa ja moottorikoissa ovat normikumit vakiovaruste, Run flat on nyt niissä maksuton lisävaruste. X5,X6 ja X3 M-mallit toimitetaan Run flatein, mutta esim. 3- ja 5-sarja tulee nyt aina taviskumeilla.gestapo kirjoitti:Mistä moinen tieto?
Hienoa jos tosiaan näin on.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Nyt on viikko ajettu F20 RFT renkailla ja jos olisin ollut autoa vaihtamassa nyt, olisi jäänyt vaihtamatta. Melkoinen rengasmelu ja M-Sport 18" sekarengastus vetelee urissa ihan riittävästi. Mutkatiellä vastaavasti on pelottavan hauskaa tällä paketillaHeguli31 kirjoitti: ↑14 Heinä 2017, 14:54 Hyvä parannus. Kaverini oli vaihtamassa 3-vuotiasta Audi Q5:sta uuteen BMW X3:een,mutta pelästyi koeajolla RFT renkaiden meteliä. Joten kauppoja ei syntynyt,koska uutta X3:sta ei ollut tarjota koeajoon normaali renkailla. Eli ainakin yksi Bmw kauppa jäi noiden takia syntymättä.
5mm pintaa joten hetken joutuu noilla rullaamaan ja seuraavaksi jotain muuta alle, kestävyys ja hiljaisuus sekä suuntavakaus on etusijalla, ehdotuksia? Taksikuskeilta tuli ääni Good Year Eagle F1 Asymmetric 3 renkaille ilman RTF:ää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Continental PremiumContact 6:lla on tullut rullattua viime kesänä 10tkm ja nyt taas alla. Nyt laitoin maksimipaineet, eivät ole aivan niin löysät.
M400-sekarengastus on kyllä aika turha keksintö tähän maahan. Kovempi melu, suurempi vierintävastus ja melu sekä suurempi kulutus. Ei oikein viitsi pelkästään ulkonäkösyistä pitää moisia kärrynpyöriä alla. Totta, mutkissa voi päästellä lähes vastuuttomia nopeuksia, mutta miksi normiliikenteessä tälläiselle olisi mitään käyttöä. Maantieajossakin esim. 17" on ollut tietyissä olosuhteissa jopa suuntavakaampi, kun kaikkia pikkukiviä ei ole tuntunut läpi moottoritievauhdissa.
M400-sekarengastus on kyllä aika turha keksintö tähän maahan. Kovempi melu, suurempi vierintävastus ja melu sekä suurempi kulutus. Ei oikein viitsi pelkästään ulkonäkösyistä pitää moisia kärrynpyöriä alla. Totta, mutkissa voi päästellä lähes vastuuttomia nopeuksia, mutta miksi normiliikenteessä tälläiselle olisi mitään käyttöä. Maantieajossakin esim. 17" on ollut tietyissä olosuhteissa jopa suuntavakaampi, kun kaikkia pikkukiviä ei ole tuntunut läpi moottoritievauhdissa.